A marketing evolúciója

Azt hiszem nem kell bemutatnom senkinek, hogy mennyire rohanó világban élünk. 10 éve még nagy szám volt az internet, ma már olyan, mint a víz vagy villany. Egy kutatás szerint 1 hónapig mikrohullámú sütő nélkül az emberek nagyobb része elvan, mint internet nélkül.

7-8 éve még sikk volt egy vállalkozás számára, ha volt honlapja, ma már teljesen alap. Sőt önmagában ez a tény már egyre kevesebbet ér. Pár éve még újdonság volt a közösségi média sok cég számára, ma már rengetegen próbálják üzleti célokra használni.

Az evolúció a vállalkozások világában is működik, csak talán manapság gyorsabban, mint azt sokan követni tudják. Egy vállalkozó, döntéshozó vagy stratéga számára az online marketinghez  érteni manapság már szinte alapkövetelmény. Viszont ha azt szeretnéd, hogy meghatározó szereplője lehess a holnapnak, akkor mindig figyelned kell az újdonságokra. Egy dologra figyelj oda: vegyél részt az evolúcióban.

Azzal lehetsz úttörő a saját területeden, ha a versenytársaidat megelőzve, elsőként kísérletezel ki sikeres megoldásokat az online marketingedben. Ehhez nyújt táptalajt, ha ismered az alapokat és tudásod frissítéséről rendszeresen gondoskodsz.

Egyesek azt próbálják sugallni, hogy az online marketing egyre kevesebb eredményt hoz. Ezúton üzenjük nekik: “Valamit nem csináltok jól… Fejlődni kellene!” Ha semmit nem változtatsz, attól nem fog semmi jobban menni!

Egy érdekesnek ígérkező programot ajánlunk a figyelmedbe

2012. február 28-án lesz az Evolution 2012 konferencia, melyen én is elő fogok adni. Olyan konferencián szeretünk a legjobban előadni, ahol hallgatóként is szívesen részt vennénk. Ez olyan.

Két fő vezérfonala lesz a napnak. Az egyik a közösségi média, a másik pedig az eredmény orientált (mérhető) online marketing. Az elmélet helyett a fókusz itt a gyakorlati ötleteken és friss tapasztalatokon lesz.

Ha már van némi rutinod az online marketingben és kíváncsi vagy új impulzusokra, akkor gyere el és gyűjts be minél több ötlet bonbont a konferencián! (És persze a networking lehetőség sem egy utolsó szempont.)  Mi ott leszünk!

Így végigtekintve az elmúlt évek – igen csak robbanásszerű – fejlődésén, pár tanulságot fogalmazhatunk meg:

  • Ami ma újdonság, az holnap az alap szinthez tartozik.
  • Amivel ma komoly online marketing előnyt szerzel, azzal holnap már nem élsz meg.
  • Ami ma örültségnek számít, holnap abba fog mindenki belevágni.
  • A kitaposott út ma már nem biztos hogy könnyebb, mert a kitaposott úton valaki mindig előtted van!

Ha visszatekintesz az elmúlt 5 évedre, akkor az online marketing mekkora változást hozott a vállalkozásod életében? Szerinted mennyit fog a következő 5 évben?

Comments

  1. Bizony, a világ óriási léptekkel, gyors ütemben változik, fejlődik. Igazatok van, egyetlen ellenszere van ennek: követni a fejlődést. Követni a trendeket, amelyek közül persze hosszabb távon nem mind jön be. De kimaradni, lemaradni életveszélyes.
    Most még benne vagyunk a közösségi média által keltett hullámban. De ebben a műfajban sem vált minden csodafegyverré! Vannak egykor üstökösként felívelő közösségi médiumok, amelyek már hullanak alá, sőt el is felejtjük egyiket-másikat. De aki hatékony online marketinget akar, ezeket – a legjobbakat, legnagyobbakat – fel kell használnia. A hullámokat meg kell lovagolni. A legnagyobbakat különösen. Aki nem teszi ezt, vevőket veszít.

  2. Minden szavával egyetértek.

  3. Igen, mindig valami újat kell kitalálni! Mi is ezen vagyunk folyamatosan. :-)

  4. Teljes mértékben egyetértek. A hatékony online marketinghez a legjobb élenjáró eszközöket és technikákat kell megragadni. Ezen a területen van még mit tanulnunk, úgy gondolom.

  5. “7-8 éve még sikk volt egy vállalkozás számára, ha volt honlapja, ma már teljesen alap.” Ez így van.

  6. Sajnos csak 1-2 éve kapcsolódtam/kapcsolódtunk be ebbe a folyamatosan táguló, egyre sebesebben forgó online világba.
    Inspirált pillanatokban öröm nézni ezt a sebességet, de fáradt percekben ijesztő és félelmetes.
    Annó boxoltam.
    Soha nem volt szabad fáradtan szorítóba lépnünk.
    Ezt most ehhez érzem hasonlónak.
    Nap-nap után robbanékonyan összeszedettnek, s minden startra késznek kell lenni.
    S ez pihenten nem gond. De fáradtan…
    Mindenkinek kell keresni, s találni benső feltöltődési lehetőségeket, vagy olyannyira hinni abban amit csinál, hogy az maga feltöltse Őt időről időre.
    Balázs

    • Ez nagyon jó hasonlat volt. Köszönjük!

    • Balázs, ezt annyira jól mondtad! Sok ismerősöm, aki az online bizniszben utazik, ugyanígy érzi ezt és én is. Szoktunk beszélgetni erről, pontosan ezekkel a szavakkal, ahogy leírod. Egy online vállalkozónak sokszor annyit kell tudni és ismerni, mint egy hagyományos vállalkozónak és ez bizony fárasztó és megterhelő feladat. Megállni, stagnálni nem lehet, mert az egyenlő a visszafejlődéssel.

  7. Érdekes az ajánlott konferencia! Sajnos, egy kicsit nehezen áttekinthető a programja. Egy ember át sem tudja fogni. Nem ismerem az előadók többségét! Egyforma magas a színvonal?

    • Szia Zoli!

      Igen, itt több szálon fut a cselekmény. Így mindig a Téged legjobban érdeklő szekcióba csatlakozhatsz be. Sok a gyakorlati szakember, ami szerintem komoly előny.

  8. Kedves Druszám!
    Szerintem, ha ezen az oldalon ajánlják? Lehet kérdés? Egyébként, ha egy mondatot viszel haza, már nyertél.:-)))

  9. Ahogy az átlagember ingerküszöbe egyre emelkedik, egyre harsányabb dolgokkal lehet csak figyelmet kelteni. Nekem úgy tűnik. Volt egy tanárom a gimiben, aki úgy halkult el, ahogy mi hangosodtunk. És láss csodát, egyszer csak eldugult a csapat, mert különben nem hallottunk semmit. Na, ezt jó lenne valahogy átültetni az online világra. Nekem eddig nem sikerült. Valakinek esetleg?

  10. Egy régi reklám jut eszembe: “Haladjon a korral, süssön Váncza (azt hiszem, így írták :) sütőporral!” Szóval: haladni, vagy lemaradni, ez itt a kérdés :)

    • Mirrrcike szerint:

      Igen, jól írtad: Váncza!!
      Ugyan másik mûfajból, de idevág: ” Míg Ön alszik, a Darmol dolgozik”
      Ifjabbak kedvéért, ez egy hashajtóreklám volt anno….apám, nagyapám egyik kedvenc dumája volt.

  11. Az internet új szakmát adott. Gyerekkoromban álmodni sem mertem, hogy ma mivel foglalkozok.Az evolúció megköveteli a folyamatos tanulást, a folyamatos jelenlétet a mában és nem csak a reagálást, hanem az új dolgok iránti akciók elindítását is.

  12. Bojtos Zoli sztem nagyon jót mondtál köszönöm, a kerék forog folyamatosan éljük ugyanazokat a dolgokat kicsit másként felöltöztetve. A lényeg, hogy a célközönségnek
    valami meghökkentőt adni, amitől eláll a lélegzete, és már nyúl a pénztárcájához.

  13. Ez aztán az igazi nagy dolog,hogy Ti is rám találtatok !!!
    Kétgyermekes négyunokás nagypapa vagyok, nehezen,szinte lassított felvételben tudok
    csak írnni,mert elromlot t a gépem!
    Peedigg lenne mit írnom,bőven a fejődésről,hszen közeledek a 72höz és hetven
    voltam, amikor azt sem túdtam,hol kell a számítógépet bekapcsolni és tessék….
    most itt vagyok !!! Saját erőből juttottam erre a szintre és ha nehezen is de már,tudok dolgozni!!!
    Tudom,egyre jobban,hogy még rengeteget ke feldnöm, dehát, a 100éves korig még
    mindig van 28 évem és én még akkor is Ifju leszek!!!
    Anyósom,három napja,hogy beölötte a 90et, pedig 40évesen az orvosok már
    majdnem lemondtak róla!!! Ahoz képest januárban,egy fagymentes napon,még
    diófát ültetett és enni is akar a terméséből!!! Megigértette velem,hogy legalább annyi időt kell megérnem,amennyít ő meg fog érni !!!
    Igyeekszem is teljesíteni kívánságát,ezért vagyok ennyire bizakodó!!!

    • Kedves Sándor!
      Gratulálok a hozzáállásodhoz, az optimizmusohoz, a fiatalos lendületedhez, amely mindenkinél csak belülről fakadhat!
      Kívánom, hogy sok-sok kellemes órát, komoly sikereket hozzon Neked az Online evolúció!

    • Kedves Sándor :)

      Öröm az Ön levelét olvasni, mert tanúbizonyságot tesz arról, hogy olyan nincs, hogy “Öreg vagyok már én ehhez” :)

      Hálás köszönetem a soraiért!

  14. Gratulálok nagyon Ifjú Sándor, valakinek vinni kell a lángot, remélem 28év múlva olvasok rólad az újságban. A 100éves Ifju Sándor dandszi dszanpingozva ünnepelte
    születésnapját.

  15. Szuper ez a kifejezés: “evolúció”! Gratulálok hozzá a kitalálójának.
    Én már néhány éve rájöttem, hogy csak azokkal érdemes foglalkoznom, akik fejlődni akarnak. Nem csak szeretnének, hanem akarnak.
    De itt most ezt az üzleti életben lényeges “fejlődés” fogalmat nagyon jól eladjátok ezzel az “evolúció”-val!
    Bizony, így van. Mindig van lehetőség előzni, de akkor le kell térni a kitaposott ösvényről, full gázt kell adni, és fel kell vállalni, hogy mindenki hülyének néz. Sőt még azt is fel kell vállalni, hogy esetleg, nem jön be. Mindezt azért, hogy ha mégis bejön, akkor …
    Nos ez az egyetlen igazi értelme a szabad versenyes kapitalizmusnak. Ezért húzott el minden más rendszer mellett.
    Mindannyiótoknak kívánom, hogy térjen le a kitaposott ösvényről, lépjen rá a gázra, vállalja fel önmagát … és zsebelje be a jutalmakat!

  16. Mikulás szerint:

    Mindig a legjobbat adjátok az olvasóitoknak. Gratula!

  17. Egyetértek a legtöbb hozzászólóval: használni kell az online marketinget, meg kell lovagolni ezt a hullámot. De csak az maradhat fenn a hullám tetején, aki folyamatosan tanul, követi az új trendeket, a legújabb fejlesztéseket.
    Szóval, nagyon-nagyon nehéz, de gyönyörű és hatásos feladatot ad mindannyiunknak.

  18. Hahó! Nem tudtok véletlenül egy olyan honlapot / FB Oldalt, ami naptárszerűen számon tartja a legfontosabb / vállalkozós-startup / Marketing / ISEO / IT konferenciákat?

  19. Ez egész jó Zsolt, köszönöm. Legalábbis jobbat még nem találtam :)

Szólj hozzá!

*