Követni sem bírod? Lehet, hogy tényleg nehéz lépést tartani: néhány éve még arról írtunk hogy hogyan regisztrálj a Facebookra, tavaly az egyik legtöbb hozzászólást (450+) kapott bejegyzésünk volt a Google Plus elindulásáról szóló írásunk. Legutóbb arról tettünk közzé egy bejegyzést, hogy milyen változások lesznek a Google keresőjének házatáján, és így most úgy gondoltuk indokolt megmutatni, hogy hogyan hozz létre céges oldalt a Google Pluson.
Miért vidd fel a céged MOST a Google Plusra?
Elsősorban NE azért, hogy reprodukáld a Facebook közösséged.
Persze az is egy származtatott haszon lesz, ha összejön, és sikerül annyira elterjednie itthon a Google Plusnak, mint a Facebooknak. De ehhez még idő kell. Majd pár hónap, esetleg év múlva eldől, hogy hazai pályán mit sikerül elérnie a Google-nek a közösségekkel.
A “MOST”-on azért van hangsúly, mert a Google Pluson jelen lenni nem a közösségépítés miatt “kötelező”. A Google-nek hatalmas fegyvere ugyanis a keresője, és a nemrég bejelentett változások értelmében, a cégek Google+-os oldalai, annak bejegyzései és egyéb – a követők által generált – tartalmai is bekerülnek a Google személyre szabott találati listájába. Tehát a Google+-os oldalakkal és az azokban lezajlott aktív kommunikációval helyezéseket szerezhetünk a perszonalizált találati listákon. Ezért kell tehát most, időben lépni.
Hogyan vidd fel a céged a Google Plusra?
Ha eldöntötted, hogy OK, Te is megpróbálod, akkor a “hogyan”-ban is segítünk. Készítettünk egy 4 perces videót, amiben bemutatjuk, hogyan hozz létre a céged számára egy oldalt a Google Pluson, és hogy melyek azok az alapbeállítások amelyeket érdemes rögtön az első körben végrehajtani. Természetesen, ahhoz hogy a céges oldal létrehozásához szükséges kezdőfelületet elérd, be kell hogy legyél jelentkezve a Google-fiókodba!
Amíg a többiek vitatkoznak…
Lehet azon vitatkozni (és sokan teszik is),
- hogy etikus-e vagy sem a Google-től az a magatartás, hogy a saját közösségi oldalának tartalmát teljesen összemossa az eddig megszokott keresőoldali találati listákkal, és mondjuk a Facebookos és Twitteres találatok pedig hátrébb kerülnek,
- vagy hogy igazak-e azok az állítások, miszerint “úgysem fog elterjedni a Google+ itthon, nem érdemes még energiát szánni rá”
de Téged most elsősorban ne ezek a kérdések foglalkoztassanak.
Amíg mások vitatkoznak, Te hozz létre a cégednek a saját üzleti oldalát a Google Pluson, kezdj el ott is kommunikálni, és ha ez megvan, akkor lehet ide visszajönni, és vitatkozni a többi kérdésről. :)
Ha elkészült a Google Plus oldalad, mutasd meg nekünk, tedd be a hozzászólások közé!