Digitális sikertörténetek – újévi inspiráló gondolatok 2012-re

Új év, új remények, új gondolatok, új elszántság. Szinte mindenkinek vannak újévi fogadalmai. Van, aki le szeretne fogyni (nézd csak mennyire keresett téma a fogyókúra mostanság), van aki személyes jellegű célokat tűz ki és van aki új lendületet szeretne venni a vállalkozásával.

Nem rossz ha vannak céljai az embernek, de még jobb, ha meg is valósítja. A legtöbb újévi fogadalomból azonban nem lesz semmi. Az elején a lelkesedés az mindig nagy, de aztán sokszor elfogy az inspiráció.  Találtunk valamit, ami segíthet abban, hogy erőt meríts üzleti céljaid megvalósulásában. Nézd csak!

Nemrég akadt a kezembe Dunder Krisztián könyve, “Digitális sikertörténetek” címmel. Az ünnepek alatt el is olvastam. Eleinte csak bele szerettem volna lapozni, de beszippantott és nem bírtam letenni. 9 olyan sztori van benne, ami végre nem távoli amerikai fenegyerekekről szól. Olyan hazai projektekről olvashatsz a könyvben, melyek végeredményeit Te is minden bizonnyal nap, mint nap használod. Csak pár példa: Vatera.hu, Portfolio.hu, Netpincér.hu, Ingatlan.com, Használtautó.hu stb.

Az odavezető út…

Általában utólag már mindenki csak a sikerről beszél, de itt van végre egy könyv, amely az oda vezető utat dolgozza fel. Maguk az érintettek mesélik el azt, hogy honnan hova jutottak, milyen küzdelmek és dilemmák árán.

A számokon túl nagyon tanulságosnak tartom, hogy bepillanthatunk a kulisszák mögé és az emberi oldalát is megismerhetjük ezeknek a sztoriknak. Ki hogy élte meg a sikert? Ki hogyan kezelte a holtpontokat, krízishelyzeteket?

Nagyon érdekes az is, hogy az elért sikerek után mik a főszereplők további tervei!

Tanulságok

Azért jó ilyen könyvet olvasni, mert nem csak abban van a lényeg, hogy milyen információkat ad át, hanem abban, hogy Benned milyen gondolatokat ébreszt! A technikaibb részleteken és a sztorin túl arra adnak lehetőséget ezek az elbeszélések, hogy megerősítést adjon Neked, hogy más is volt már olyan helyzetben, mint Te és érdemes kitartanod. Nagyon kevés arra a lehetőség, hogy ilyen gondolatokkal találkozzon az ember.

A sok apró szikra mellett én 5 fő tanulságot emelnék ki a könyvből, ezeket csokorba szedtem:

  1. Ez a könyv az evidencia arra, hogy az internet egy olyan lehetőség, ami mindenki számára nyitva áll, még kis Hazánkban is!
  2. A semmiből is fel lehet építeni kiemelkedően sikeres vállalkozásokat!
  3. Nem adják ingyen a sikert, kőkeményen meg kell érte dolgozni, semmi nem szabad, hogy akadályt jelentsen előtted, ha igazán akarod!
  4. A lehetőségre nem várni kell, hanem teremteni Magadnak!
  5. A sikeres emberek nem siránkoznak!

Lépj a tettek mezejére!

Úgy gondolom, ez a könyv jó adag inspirációt adhat üzleti célú újévi fogadalmad mellé! Megrendelhető itt.

És ha már kellő mennyiségű elszántságra tettél szert, akkor pedig fegyverkezd fel Magad az online marketing eszköztárából! Ebben mi segítünk!

 

Comments

  1. BUÉK Mindenkinek!
    Nekem az az öröm ebben a bejegyzésben, hogy talán lassan kezd a “siker” fogalom a helyére kerülni. Mert én már régóta küzdök, hogy a siker ne a szomszéd irigylendő eredményét jelentse, és ne a rivaldafényben való szereplést, hanem a saját céljainkért megtett következetes és kitartó útnak a végét.
    Úgy látom, ebben a közösségben már inkább ezt jelenti, mint azt. Nagy szükség lenne a jelen politikai és gazdasági helyzetben arra, hogy “megfertőzzük” ezzel a szemlélettel a hazai vállalkozókat. Én úgy látom, hogy csak ezzel a “siker-szemlélettel” lehet abból a gödörből kimászni, amiben a magyar gazdaság van.
    Szurkolok!

    • Köszönjük a gondolataid, mi is drukkolunk!

    • edit szerint:

      összes szárnyát megtépázott vállalkozások fog szorítva, költségeket leszorítva kitartanak, egyesek sírva, mások csendben megbolondulva várjuk a légvárakon nyugvók elpárolgását….olvasunk sikertörténeteket és örülünk ha valaki sikeres…elemzünk kalkulálunk marketing csatákat vívunk…hisz a remény …az remény marad és ebben az ártatlan formájában a legszebb
      Madách szavaival (1862)
      Bár reméli, hogy a látott álom nem válik valósággá, kérdések gyötrik. Mi lesz az ember sorsa? Van-e folyamatos fejlődés? Kérdéseire mégsem kap választ az Úrtól, aki a titkot homályba rejti, valódi válasz helyett reményt ad neki: „Küzdj’ és bízva bízzál!”

      • teri szerint:

        nagyon nem ismered a Bibliát, mert ha olvastad volna, ott van a megoldás is, pl.: jelenések könyve!!

    • Társulok a hozzászólásodhoz :) Röviden: Van kiút a gödörből! Ehhez azonban -elsődlegesen- a gondolkodásmódot, a szemléletmódot kell megváltoztatni. Boldog, bőséges, Új Évet kívánok! :)

  2. Ez nem affiliate link?

    • Bármennyire hihetetlen, de nem az… :-) Hanem egy teljesen őszinte ajánlás.

      • Tényleg hihetetlen :-)

        Nálam az csapta ki a biztosítékot az affiliate marketing kapcsán, amikor Ryan Deiss elmesélte, hogy anno 8.000 fős listával érte el az évi 1 millió dolláros bevételt…

        Magyarországon meg a 100 ezres listával sem keresnek ennyit egyesek! Nyilván a nemzetközi piacon könnyebb, mert sok az ajánlat…

      • Nekem meggyőződésem, hogy az a valami, ami miatt Márton úgy érzi, hogy “magyarázkodnia” kell, az útjában áll mindannyiunk sikerének.
        Valahogy úgy képzelem, hogy az elmúlt 20 év azt tanította meg az egész magyar társadalomnak, hogy “eladni ciki”. Ezen a blogon is többször felmerült hasonló.
        Azt az időt várom, amikor természetes lesz, hogy minden eladás során, a számlában benne lesz minden közvetítő és értékesítő jutaléka, mint a vendéglátóhelyeken a 10%-os borravaló. És akkor – talán – már tök természetes lesz, hogy ha Márton jutalékot szeretne kapni az ajánlása után, akkor az nem az intim szférájába fog tartozni, hanem a számlán szereplő tétel lesz. És akkor Mártonnak sem kell majd “magyarázkodnia”.

        • Egyáltalán nem ciki affiliate linket berakni egy blogba, Amerikában ezt lazán megcsinálják még a nagyobb nevek is, ráadásul el is mondják, hogy “Rendeld meg az én affiliate linkemen keresztül, és akkor megkapod ezt a bónuszt stb…”

          Talán inkább csak félnek a vállalkozók attól, hogy a közönség negatívan reagál majd az eladásra, viszont ez csak akkor történik meg, ha vállalkozó csak nyomul, és nem ad semmi értéket a marketing üzenetével, például nem tanít, vagy nem ténylegesen a lehetséges vevő problémájának a megoldása van a szeme előtt, hanem csak a pénz…

          • Szerintem nekünk, az olvasó szemszögéből ez teljesen mindegy hogy ez affiliate link vagy sem.

            Sokkal érdekesebb az, hogy felkeltette-e az írás az érdeklődésemet vagy nem és az hogy az OMA élvez már olyan bizalmat, hogy az ajánlást komolyan vegyük tőlük.

            Köszönjük!

            • Szerintem sem ciki az affiliate. Viszont jelen esetben van egy remek könyv, amit érdemesnek tartottunk arra, hogy ajánljunk minden “hátsó szándék” nélkül is. Nem kapunk érte jutalékot.

              Ha már itt tartunk van még emellett némi személyes indíttatás is. A Netpincér.hu és a Használtautó.hu is OMÁs ügyfeleink, a Portfolio.hu-t üzemeltető Net Média Zrt. pedig még az OMÁs idők előtt volt ügyfelem.

              • Minden esetre ez akkor sem üzleti hozzáállás kedves Márton!
                (Ilyen erővel adhatnád ingyen az eBookjaidat is “hátsó szándék” nélkül…)

                Ahogy a jó öreg Dan Kennedy is elmondta, amiért pénzt lehet kérni egy üzletben, azért pénzt KELL kérni, és annyit kell kérni, amennyit az emberek hajlandóak megfizetni, nem annyit, amennyit szerintünk megér…

                • Kedves Greg!

                  Akkor ebben is különbözünk! Mi nem Dan Kennedy-től tanultunk, vannak elegen itthon is, akik őt majmolják. Még szerencse hogy a mi döntésünk, hogy miért kérünk jutalékot és miért nem, ne félts bennünket, teljesen szükségtelen aggódnod a pénztárcánk miatt.

                  Lehet, hogy még fiatal vagy hozzá, hogy értsd, vagy kell pár száz vagy ezer személyes kapcsolat ügyfelekkel, hogy rájöjj:

                  Nem lehet mindent pénzzel mérni.

                • Vagy annyi pénz kérünk a termékért, szolgáltatásért, amennyit nem szégyelünk.:D

  3. Boldog Újévet!
    Azt hiszem, én nem teszek nagy ígéretet, viszont elővettem egy vastag zöld határidőnaplót. Az akarom, hogy minden oldala tele legyen, és több vastag sárga számlakönyvet is sikerrel elfogyasszak az év során!
    Az ügyfelek mellett ha van szabad hely, saját magam számára teremtek feladatokat, melyekkel jobban képzett és aktívabban épített üzlet hozok létre. Tanulni mindig van mit!

  4. Ez a könyv tényleg szuper! Én már december elején “kivégeztem”.
    Rettentően inspiráló.
    Vállalkozóknak kötelezővé tenném (és nem csak azonkak, akik online vállalkoznak…)

  5. Szerintem én is megveszem a könyvet. Apartmankiadásokkal, és megrendelhetö 1 napos vitorlashajó túrákkal,kishajóvizsgákkal foglalkozom.Biztos találok hasznos segitséget, hogyan hasznositsuk hatékonyabban a projektet.

  6. Én itt szeretném megköszönni és azt is igazolni, hogy a nyereményjátékok működnek. A könyvet személy szerint megnyertem a Facebook-on, köszönet érte.

    Még nem olvastam, de most már azonnal el kezdem. Hihetetlen, de kíváncsivá tettetek!

  7. V.edit szerint:

    tetszik, hogy érdek nélkül is fel lehet vállalni tetszést :-)

    ciki vagy nem ciki számomra sokkal meggyőzőbb olyan személes ajánlás mely független.kereskedelmi érdekektől és mondjuk ha ennek kapcsán a kiadó felismerné a forgalma növekedésének eredményét egy kinek köszönheti és tudná kompenzálni akkor már talán nem is ezen a földön élnénk….

    összegezve: nem feltétlenül kell mindent ki árusítani …ami nem megvásárolható az értéktartó maradhat…így a vélemény formálás szuvenír joga…

  8. BÚÉK mindenkinek!

    Köszönöm ezt az újabb remek bejegyzést.

    Tőletek hallottam először a könyvről, és bevallom őszintén,
    alaposan felkeltettétek az érdeklődésem. Biztosan megrendelem.

    Még egyszer köszönöm!

  9. Köszönöm Mártonéknak a pozitív véleményt és mindannyiótoknak, hogy ilyen jó véleménnyel vagytok a könyvemről! Kezdem azt érezni, hogy megéri majd a folytatáson is gondolkodni :)!

    Aki még olvasni szeretne, annak ajánlom a következő könyveket:
    – Scott Belsky: 1% ötlet, 99% megvalósítás
    – Seth Godin: holtponton
    Különböző okokból úgy gondolom, mindkettő fontos olyanoknak, akik cégfejlesztésben gondolkodnak.

  10. Érdekfeszítő írás, köszönöm.
    Alig várom, hogy kézbe vehessem a könyvet!

Szólj hozzá!

*