Nehezen követhető, hogy mennyi minden változik az online marketingben, milyen új eszközök és megoldások kerülnek elő, és ez még fokozottabban igaz a közösségi médiára. Szakemberként is nehéz lépést tartani, annak viszont, aki nem figyeli napi-heti szinten az újdonságokat néhány hónap kihagyás után annyi újdonság zúdul a fejére, amit nagyon nehéz feldolgozni.
Ezért az apróbb-cseprőbb változásokról mi nem is szoktunk bejegyzést írni (van erre számos más speciális forrás), most viszont kivétel teszünk. Talán azért is, mert a Facebookon most (tegnap) debütált lehetőség sok mindenkit érint.
Lokális célzás Magyarország egyes régióira a Facebook hirdetésekben!
Végre nagyon sokak által várt (bár tőlünk nyugatra már régóta működő) funkció lépett életbe az elmúlt 24 órában a Facebookon: most már nem csak országra, hanem Magyarországon belül az összes településre célozhatunk Facebook hirdetéseket. Azért jó ez, mert azok, akiknek az üzleti tevékenysége valamilyen földrajzi egységhez kötött egészen eddig nem tudtak hatékonyan hirdetni. Illetve eddig is voltak másodlagos megoldások, de ezek valóban leszűkítik a hirdetés láthatóságát a pontos célcsoportra, és nem lesz nagy a szórása az üzenetnek.
Célozd az állapotfrissítéseid is!
Talán még több lehetőséget rejt magában az ugyancsak most elérhetővé tett funkció: az állapotfrissítéseket is célozhatjuk tetszőleges földrajzi területre. Szólhatunk külön csak a debrecenieknek, csak a győrieknek, vagy külön a szegedieknek. A kivitelezés nagyon egyszerű: a megosztott tartalmad publikálása előtt gondoskodj a célzásról: Válaszd a “Public” gombnál a “Hely/Nyelv” célzási lehetőséget, írd be sz országnál, hogy “Magyarország” majd a felbukkanó új mezőben kezd el begépelni a tetszőleges település nevet!
Mikor lehet ez hasznos?
- Például akkor, ha épp egy roadshow-n vagy és csak kizárólag egy bizonyos területeken élők számára releváns az infó, amit közzé szeretnél tenni.
- Ha franchise rendszerben működik egy cég, elegendő lehet egyetlen Facebook oldalt létrehozni a márkának, és ezen keresztül kommunikálni az összes rajongóval, úgy hogy az egyes földrajzi területen élők mind más-más infókat látnak. Ekkor nem aprózódik el a rajongó tábor, nem lesz kismillió üzleti oldala egy márkának, hanem lesz egy nagy központi, amin keresztül egyben, de akár külön-külön célozva is el lehet érni a követőket. (Legutóbb erről épp Frei Tamással beszélgettünk idén tavasszal, neki merült fel ilyenre igénye a Café Frei kapcsán… Részletek itt: www.oma.hu/frei)
A számodra ez az újdonság hasznos funkció? Fogod használni?