Célozz a saját városodra Facebookon!

Nehezen követhető, hogy mennyi minden változik az online marketingben, milyen új eszközök és megoldások kerülnek elő, és ez még fokozottabban igaz a közösségi médiára. Szakemberként is nehéz lépést tartani, annak viszont, aki nem figyeli napi-heti szinten az újdonságokat néhány hónap kihagyás után annyi újdonság zúdul a fejére, amit nagyon nehéz feldolgozni.

Ezért az apróbb-cseprőbb változásokról mi nem is szoktunk bejegyzést írni (van erre számos más speciális forrás),  most viszont kivétel teszünk. Talán azért is, mert a Facebookon most (tegnap) debütált lehetőség sok mindenkit érint.

Lokális célzás Magyarország egyes régióira a Facebook hirdetésekben!

Végre nagyon sokak által várt (bár tőlünk nyugatra már régóta működő) funkció lépett életbe az elmúlt 24 órában a Facebookon: most már nem csak országra, hanem Magyarországon belül az összes településre célozhatunk Facebook hirdetéseket. Azért jó ez, mert azok, akiknek az üzleti tevékenysége valamilyen földrajzi egységhez kötött egészen eddig nem tudtak hatékonyan hirdetni. Illetve eddig is voltak másodlagos megoldások, de ezek valóban leszűkítik a hirdetés láthatóságát a pontos célcsoportra, és nem lesz nagy a szórása az üzenetnek.

Facebook Hirdetés célzása egy adott városra

Facebook Hirdetés célzása egy adott városra

 Célozd az állapotfrissítéseid is!

Talán még több lehetőséget rejt magában az ugyancsak most elérhetővé tett funkció: az állapotfrissítéseket is célozhatjuk tetszőleges földrajzi területre. Szólhatunk külön csak a debrecenieknek, csak a győrieknek, vagy külön a szegedieknek. A kivitelezés nagyon egyszerű: a megosztott tartalmad publikálása előtt gondoskodj a  célzásról: Válaszd a “Public” gombnál a “Hely/Nyelv” célzási lehetőséget, írd be sz országnál, hogy “Magyarország” majd a felbukkanó új mezőben kezd el begépelni a tetszőleges település nevet!

Földrajzi célzás a Facebook állapofrissítéseiben

Földrajzi célzás a Facebook állapofrissítéseiben

 

Mikor lehet ez hasznos?

  • Például akkor, ha épp egy roadshow-n vagy és csak kizárólag egy bizonyos területeken élők számára releváns az infó, amit közzé szeretnél tenni.
  • Ha franchise rendszerben működik egy cég, elegendő lehet egyetlen Facebook oldalt létrehozni a márkának, és ezen keresztül kommunikálni az összes rajongóval, úgy hogy az egyes földrajzi területen élők mind más-más infókat látnak. Ekkor nem aprózódik el a rajongó tábor, nem lesz kismillió üzleti oldala egy márkának, hanem lesz egy nagy központi, amin keresztül egyben, de akár külön-külön célozva is el lehet érni a követőket. (Legutóbb erről épp Frei Tamással beszélgettünk idén tavasszal, neki merült fel ilyenre igénye a Café Frei kapcsán… Részletek itt: www.oma.hu/frei)

A számodra ez az újdonság hasznos funkció? Fogod használni?

 

Comments

  1. Egy rég óta várt kiegészítést kaptunk a facebooktól Mikulásra, de azért van még mit fejlődnie hirdetési oldalon a facebooknak.

  2. Nagyjából idevágó, hogy a google egyre nagyobb hatékonysággal működteti már a régió szerinti hirdetés megjelenítést. Talán most már kijelenthetem, hogy 80%-os a megbízhatósága.

  3. Jó, hogy jönnek a hírlevelek tőletek, különben ezek az újítások elkerülték volna a figyelmemet. Igaz, hogy eddig a facebook-ról nem jött túl sok érdeklődőm, de talán majd most…

    • Ha olyan a szolgáltatásod vagy a terméked, ami az ország egy bizonyos részére összpontosítható, és használod a fentieket, akkor mindenképp, célzottabbak lesznek a hirdetéseid a Facebookon!

  4. Köszönöm a hasznos információt,fogom használni.

  5. Miért hirdettek azok számára is facebookon, akik már like-oltak benneteket? Direkt történt ez? A cikketeket én is látom a hirdetés között, de én like-oltam már az oldalatokat. Én is hirdetek face-en és én kikapcsoltam a hirdetést azok számára, akik már like-olták az oldalt. Érdekel, hogy taktika vagy véletlen ez?

    • Szia Zsuzsi!

      Semmiképpen sem véletlen! :) A Facebook hirdetéseknek sok célja lehet, ezek közül csak az egyik a követők megszerzése. Annak a hirdetésnek, amivel mostanában Te szoktál találkozni nem a rajongók számának növelése a célja. Szóval a Te megfogalmazásod szerint ez taktika és nem véletlen :)

  6. A franchise cégeknek eddig ha külön ment a FB, kis rajongó számú oldalukkal, akkor most mit tehetnének? Hogy “olvadhatnának” eggyé?

  7. Kipróbáltam az Állapotfrissítéssel kapcsolatos ötletedet. Szuperül működik! Kíváncsian várom az eredményt :)

  8. Pont erre vártam. És végre beállíthatom ezt is.

  9. Szemerédi István szerint:

    dec. 7. reggel 6 óra:
    Ez tényleg működik, vagy csak én nem látom? … a reggel? … korán van? …?

  10. Ezzel csak az a baj, hogy én például csak azért nem adom meg a lakhelyemet, mert rosszul rögzíti.
    Először is nem “Kaposszekcso”, hanem “Kaposszekcső”, azaz ékezet hiányzik.
    Másrészt nem Baranya megyében van, hanem Tolna megyében.
    Az ilyesmit hogy lehet javíttatni? Nem fogadja el a rendes változatot.

    A lakhely szerinti célzás nagyon hasznos tud lenni. Viszont nem lehet megadni azt, hogy 10 km-res körzetben minden városra menjen a reklám. Tudom, telhetetlen vagyok, erre talán a következő 10 éven belül talál megoldják.:)
    Egyébként sokaknak hiányzott ez a funkció és meg is éri nekik. Főleg a pestiek számára. Ott lesz talán a legnagyobb célzás.

  11. Sandra Boda szerint:

    Helyeslem az előttem szólót -sokaknak hiányozott ez a funkció – megköszönöm az infót .

  12. Aranyat érő lehetőség a kisvállalkozások számára! Már el is indítottam egy helyi kis szombathelyi fitneszklubos ügyfelem oldalán. Eddig nehezebb volt targetálni, bár a közeli vállalatok és középiskolák célzása is működött, remélhetőleg ezután a város többi részéből is fognak járni hozzájuk.

  13. Épp egy éve hirdettem a FB-on, kb. 8.000 Ft értékben. Valami hiba folytán számlámról 26.000 Ft-ot emeltek le. Már ez is kínos, de az egészben az a “legjobb”, hogy azóta ki vagyok tiltva tartozást miatt. Semmilyen megkeresésemre nem reagáltak. Tud valaki segíteni, hogy pontosan hova lehet fordulni ez ügyben?

    • Helló Robi!

      Ezek “elvileg” védhető dolgok, van lehetőség arra, hogy megadd azt hogy max. mennyi pénzt használhat a FB a számládon lévő összegből. Olyannal még nem találkoztam, hogy ilyen beállítás mellett a FB túlköltekezett volna, olyannal viszont igen, hogy elszaladt a kampány, mert valaki elfelejtette leállítani, és nem volt megadva max limit.

      Az orvoslás eddigi tapasztalataim szerint annyi, hogy kell hogy legyen annyi pénz a számládon ami a fedezet, majd újra meg kell adni a bankkártyád adatait a rendszernek. (vagy egy másikét.) És innentől számított pá óra alatt visszakapod a fiókod.

      Üdv, Zs.

      • Szia Zsolt!

        Nem kaptam vissza!

        Mivel szerettem volna továbbiakban is hirdetni, próbáltam ismét fizetni annak ellenére, hogy a háromszorosát vonták le. Ez sem sikerült, mert valahol blokkolva vagyok, ezért fordultam hozzátok, illetve ehhez a fórumhoz. Semmilyen megkeresésemre nem reagáltak. Tudsz-e egy olyan elérhetőséget, amin keresztül kapnék választ?

  14. Bence szerint:

    Sziasztok! Tudtok abban segíteni hogy létrehoztam egy oldalt egy iskolának facebook-on, de nem lehet beállítani a személyes adatoknál a munkahely/iskola fül alatt hogy pl. oda járt valaki, mert egyszerűen nem hozza fel az oldalt. Csak ugyanolyan nevű “üres” oldalak jönnek be, de ez nem. A kategória stimmel, iskola van beállítva, de ennek ellenére nem jelenik meg (középiskola). Ugyanakkor viszont munkahelyként be lehet állítani, ott felhozza. Mi lehet ennek az oka? Köszönöm előre is.

  15. Köszönöm az infót, nagyon hasznos volt. Ismét egy jó lehetőség az FB-tól!
    Sipos András

  16. Csőke Szilvia szerint:

    Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy a célközönség beállításánál az érdeklődési körök esetében mely Fb oldal jelenik meg és mely nem? (pl függ az adott oldal látogatóinak számától?) Köszönöm előre is.

    • Szia, elsősorban az oldal aktivitásától függ, Hiába van sok követő, ha az érdeklődés nem valós nem lehet rá célozni. És hiába van kevés követője egy oldalnak ha hirtelen felkapott lett, és az emberek érdeklődnek iránta (akár like-ok nélkül, bár ez a dolog természeténél fogva ritka) akkor lehet rá célozni.

Trackbacks

  1. […] a fejére, amit nagyon nehéz feldolgozni. Ezért az apróbb-cseprőbb változásokról […] Tovább olvasom További kapcsolódó cikkek:Milyen képpel ne hirdessünk a FacebookonEgyre több […]

Szólj hozzá!

*