Ma mindenki róluk beszél. Számtalan szakmai blogon, hírportálon, és privát blogbejegyzésben is téma a történetük, hozzászólók tízezrei mondják el véleményüket, és százezrek terjesztik a hírüket. Alkottak egy Facebook alkalmazást házon belül, amivel 2-3 nap alatt majdnem kétszer annyi Facebook rajongót szedtek össze, mint amennyi a McDonald’s hazai Facebook rajongóinak száma. Rengeteg a találgatás, miért éppen ez volt az alkalmazás témája, honnan van az ötlet, hol ebben az üzlet, volt-e adathalászat stb.
Mindenki róluk beszél, de őket nem kérdezte meg eddig senki. Eddig. Mi velük, az ötletgazdákkal, a megvalósítókkal beszélgettünk közvetlenül és feltettük neki azokat a kérdéseket amikre a legtöbben kíváncsiak.
Gyors összefoglaló, ha nem vagy képben
2011. december első napjaiban szédítő sebességgel vírusként terjedt a Facebookon egy alkalmazás, amely nem ígért mást csak annyit, hogy a használatával megtudod mi az indián neved.
Az alkalmazást nagyon sokan kezdték el használni, és az eredményt mindenki közzétette a saját üzenőfalán, értesítve a lehetőségről a felhasználó összes aktív ismerősét. Aztán közülük is sokan kipróbálták milyen indián nevet ad neki az alkalmazás, és így tovább. Annyi embert megmozgatott ez az egyszerű program, hogy minden eddigi magyar rekordot megdöntött, és az ötletet megvalósító Extreme Silver ékszerüzlet Facebook oldalának rajongói száma az egekbe szökött. Jelenleg 850.000-nél is több rajongót tömörít ez az egyetlen oldal, megelőzve ezzel hatalmas globális márkák magyar nyelvű Facebook oldalait, valamint olyan népszerű Facebook oldalakat mint a Túró Rudi, Showder Klub, az X-Faktor vagy az “I love Balaton”. Ezzel jelenleg ez ma Magyarország legnépszerűbb Facebook oldala.
Az indiános Facebook alkalmazás születésének története, és az eredmények – Az interjú
Tanulság, és saját gondolatok
Lehet szidni az Extreme Silver marketingeseit, hogy “adathalász módszereket alkalmaznak” (persze tudjuk, hogy nem). Lehet mondani, hogy “az üzenőfali kommunikációjuk nem tükrözi azt, hogy hivatásos csapat áll a háttérben”. Azt is lehet mondani, hogy “amatőrök, mert az indiános alkalmazásnak semmi köze nincs az ékszer bízniszhez”.
De lehet utánuk csinálni is.
Igen, amatőr csapat; igen egy az ország központjától távol eső városban működő kisvállalkozás; és igen, gyakorlatilag egyetlen forintot sem költöttek ügynökségre, hanem házon belül intéztek mindent:
- házon belül megtanulták a közösségi média alapjait, és elkezdték átültetni a gyakorlatba a leírtakat;
- házon belül ötleteltek, és ha kértek is egy kis segítséget, megerősítést, a végső ötleteket is maguk találták ki;
- olvastak és tanulmányoztak az alkalmazások fejlesztésével kapcsolatos weboldalakat, megtanulták a programozás alapjait;
- kockázatot vállalva (ugyanis benne volt a pakliban, hogy senki nem fogja használni) házon belül nekiálltak a fejlesztésnek is.
És megcsinálták.
Ha valamit akkor ezt mindenképp komoly sikerként kell értelmezni: egy vidéki kisvállalkozás önerőből eléri azt, hogy hatalmas tökével rendelkező és erővel nyomuló cégeket állva hagyjon a Facebookon, és néhány nap alatt 850.000 embert érjen el, mindezt tudatosan a karácsony előtti szezonra időzítve.
Az, hogy ezt hogyan tudják kamatoztatni, és hogyan tudnak a 850.000 aktív tagból vásárlót csinálni minél nagyobb számban, az egy másik kérdés, de ez a feladat még előttük van, és ez már nem a szerencsén múlik.
Mindenesetre gratulálunk nekik, már csak azért is mert büszkék vagyunk arra, hogy az Extreme Silver csapatát visszatérő ügyfeleink között tudhatjuk, és ezért külön öröm számunkra, hogy tudásunkkal mi is hozzájárulhattunk a közösségi média sikereikhez. Ez a történet, úgy gondolom méltán kerülhet bele az OMA sikersztorijai közé.
***
Neked mi a véleményed erről jelenségről?