Google AdSense hirdetések – aranybánya?

Többféle elgondolás alapján hozhatunk létre weboldalakat.  A legtöbb honlap valamiféle értékesítési, vagy értékesítést közvetlenül segítő céllal jön létre. Aztán vannak olyan weboldalak is, amik kifejezetten reklámfelületként üzemelnek. Ezek az oldalak szükségszerűen valamiféle tartalom szolgáltató oldalak szoktak lenni.

Feltehetjük a kérdést úgy is, hogy ha van egy – lehetőleg látogatott – oldalad vagy blogod és nincs kifejezett terméked vagy szolgáltatásod, amit el tudsz adni, akkor hogyan csinálj belőle pénzt. Ennek sok módja lehetséges. Most nézzük meg azt, hogyan keress pénzt hirdetőkből.

Egyszerű és jól szabályozható megoldás, ha Google hirdetéseket helyezel el az oldaladon. Ezt a Google AdSense rendszeren keresztül tudod  menedzselni. (Amikor hirdetni szeretnél, akkor a Google AdWords rendszer segítségével éred el az ilyen hirdetői webhelyeket. Attól függ melyik oldalon állsz éppen.)

Lassan a testtel, nem biztos, hogy Neked való!

Ne tegyél ki AdSense (és más) hirdetéseket, ha a saját termékeidet vagy szolgáltatásaidat értékesíted. Egyrészt azért, mert akkor pont a konkurenseidet fogod hirdetni az ilyen-olyan módon megszerzett látogatóid előtt. A másik ok, hogy vajon mit gondolnak a leendő vevőid… Nem egy jól prosperáló vállalkozás benyomását kelti, ha azt lehet gondolni, hogy erre a hirdetési bevételre “rá vagy szorulva”.

Kinek ajánljuk?

Non-profit oldalaknak (itt azokra az oldalakra gondolok, amiknek nincs konkrét üzleti céljuk), blogoknak, hobbi oldalaknak és persze azoknak a portáloknak, amik az értékes tartalom szolgáltatása mellett hirdetési felületként funkcionálnak.

A hirdetések sajátosságai

Az AdSense hirdetések elhelyezésénél Te választhatod ki, hogy milyen szabványos méretű dobozokat szeretnél elhelyezni a weboldaladon, eldöntheted, hogy szöveges vagy képes hirdetéseket is engedélyezel, illetve a szöveges hirdetések kinézetét, stílusát teljes mértékben a saját arculatodhoz igazíthatod.

Hogy milyen hirdetések jelennek meg? Alap esetben az AdWords rendszerben hirdetők célzási megoldásai határozzák meg a megjelenő hirdetéseidet. A legnagyobb számban olyan hirdetések fognak megjelenni, amelyek téma szempontjából kapcsolódnak honlapod tartalmához, vagyis témarelevánsak. Ha nem tetszik egy hirdető, akkor egyedileg le is tilthatod.

Ezen kívül még többféle egyéb lehetőség is adódik a Google hirdetési portfóliójában, de most a legtipikusabbal foglalkozunk.

Mennyit lehet keresni ezekkel a hirdetésekkel?

A weblapodon megjelenő hirdetésekből akkor van bevételed, ha valamelyik látogatód rákattint az egyik hirdetésre. Az AdWords, természeténél fogva, ekkor számláz. A hirdetőktől levont összeg egy részét a Google odaadja Neked, mint médiafelület tulajdonosnak. (A kattintásokért beszedett összeg 68%-át visszaosztja.)

Azt előre pontosan nem lehet megmondani, mennyi kattintásod lesz és kattintásonként mennyit fog számlázni a rendszer, hiszen függ a hirdetői versenytől is, a Te látogatóid aktivitásától, a hirdetések formátumától és elhelyezésétől is.

De… Ha épp azon töröd a fejed, hogy mennyi bevételre tudnál jelen pillanatban szert tenni a honlapoddal ilyen hirdetések megjelenítésével, akkor hadd adjunk egy olyan becslést, ami többé-kevésbé be szokott jönni, nagyot nem tévedsz, ha így kalkulálsz előre.

Tegyük fel, hogy a honlapod minden egyes oldalán egy állandó elemként megjelennek a hirdetések és mondjuk egy nagyobb, látványosabb méretű hirdetési boxot hozol létre és lehetőleg nem rejted nagyon el az oldalad legaljára.

Nézd meg az Analyticsben (ugye használod???), hogy mennyi az oldalmegtekintések száma havonta. Ezt a számot oszd el 1000-rel és megkapod, hogy Euróban kifejezve, kb. mennyi bevételed lenne. (Nagyobb hirdetői versennyel rendelkező témáknál akár a kapott számot megszorozhatod 1,2-vel.)

Például, ha azt látod, hogy van 1 hónapban 30.000 oldalmegtekintésed, akkor kb 30-36 Eur / hó bevételt lehetne most prognosztizálni Neked. Indulásnál ennyivel számolj, később azonban a hirdetési felületek optimalizálásával lehetne ezt az összeget feljebb is tornászni. Meg persze a látogatottságod emelésével a hirdetési bevételek is nőni fognak.

Tudtad, hogy az Analytics és AdSense fiókot össze lehet kötni, hogy még inkább bele tudj mélyedni a különböző statisztikák összefüggéseibe és meg többet hozz ki hirdetéseidből?

Google AdSense jelentés

Sok vagy kevés? Attól függ…

Ha egy olyan weboldalt hozol létre, aminek a tartalmát nagyrészt a látogatók hozzák létre, akkor ezt tekinthetjük akár passzív jövedelemnek is számodra.

Azért is előnyös ez a hirdetési megoldás, mert nincs mérethez kötve.  Ha napi néhány látogatód van csak, akkor is tudsz csatlakozni a rendszerhez, de persze ezzel arányos is lesz a bevételed. Egy kisebb látogatottságú weboldalad felületeit esélyed sem lenne önállóan értékesíteni.

Egy hobbiblog esetében, a hirdetésekből befolyt bevételből rövid idő után finanszírozható  maga az oldal technikai fenntartása, később akár a hobbitevékenységed is.

Ha médiafelület értékesítés a cél, akkor pedig az elfekvő médiafelületek nem állnak parlagon, folyamatosan ki tudod tölteni AdSense hirdetésekkel. De azért valljuk be, a direktben fizető hirdetők általában magasabb bevételt tudnak hozni, mint az AdSense hirdetések.

Voltak / vannak már AdSense hirdetésed? Mennyire jött be Neked eddig?

Hozzászólások

  1. Na dehát a hirdetések nem érnek véget a Google AdSense-el, ugye?

  2. “Lassan a testtel, nem biztos, hogy Neked való!”
    – fejezetben leírtak leginkább megszívlelendők , egy értékesítési weboldal indításakor.

  3. Most indítanunk non-profit webáruház katalógusokat, ott pl. nem lesz fizetős csomag kizárólag az ingyenes regisztrációt használjuk a köv. 1-2 évben a felépülési fázisban. Addig a 3 legjobb pozícióban Adsense fog futni.

    Tesztoldal: http://www.kuponakcios.hu/

    Pár kérdésem lenne ha nem probléma :-)

    – Mit gondoltok, engedélyezzem csak a szöveges hirdetéseket vagy a bannerekre is kattintanak?
    – Letiltsam a szerencsejátékos hirdetéseket vagy menjen default módban?
    – Adsense bevétel adózás szempontból hogyna működik? (bszámla vagy csekk)

    Köszönöm :-)

    • Szia Misi!

      1. Eleinte engedélyezd a szöveges és a képes hirdetéseket is, majd pár hónap után nézd meg melyik hoz többet és azt engedd tovább futni. A banner látványosabb, viszont a szöveges hirdetéseknél meg általában több is megjelenik egyszerre, nagyobb a kattintási választék. Előre nem lehet tudni.

      2. Attól függ, hogy az oldal tartalmával (aminek Te vagy a gazdája) összeegyeztethető-e? Zavaró-e? A legfontosabb a felhasználói érték, a hirdetések ne menjenek ennek rovására, mert ha nem lesz látogatód, akkor végső soron hirdetési bevételed sem lesz. De ha úgy gondolod nem zavaró, akkor miért ne enged…?

      3. Természetesen (hivatalosan) akkor is kell adózni, ha csekken kapod (a csekkbeváltás is megérne egy misét) és akkor is ha bankszámlára fogadod a pénzt. Cégesen és magánszemélyként is lehet ilyen bevételed. Egyébként eléggé bonyolult ügy, mivel örök kérdés, hogy magánszemélyként ez milyen jövedelemnek számít. Olvastam egy (akkor még így hívták) APEH állásfoglalást, miszerint önálló tevékenység vagy ingóság bérbeadása utáni adózási rendet kell követni. Cégként az a bibi, hogy ha van bevételed, akkor kell számlát kiállítani. Na most a Google nem kéri, hogy küldj neki ilyet. Kiállítod és elteszed emlékbe?

      Ha bankszámlán kapod a bevételt, akkor mindenképpen van nyoma, ha csekken… akkor is, mert a kifizetésnél azonosítanak a bankban, noha nem mindegyik bankban feltétel, hogy legyen bankszámlád és ebben az esetben csak a banki nyilvántartásban leszel meg…

      A fentiek nem minősülnek adótanácsadásnak, kizárólag privát véleménynek.

      A legjobb, ha a kockázatok és mellékhatások elkerülése végett konzultálsz könyvelőddel vagy adószakértőddel… :-)

      • Köszönöm az értékes válaszokat, beszélek a könyvelőmmel.

        Azt nagyon sajnálom, hogy Paypal vagy más hasonló virtuális számlára nem kérhetem az összeget. Egy ismerősöm pl. angol ebay-ről vásárol használt dolgokat és kihasználja a kiskapukat amiket az EU biztosít. Persze nem elkerülni akarom, csak optimalizálni… De előbb jöjjenek a 100 ezer eurók :-)

        Apropó! Adwords számlára nem lehet átrakni?

        • Sajnos nem lehet AdWords számlára átvezetni az AdSense bevételt. Ennek szerintem adózási okai vannak, ugyanis az a vicc, hogy a barter után is kell(ene) adózni… Mert az mindkét félnek bevétel.

          De persze, örülnék, ha ezt megoldanák előbb utóbb, mert sokan hirdetnek is egyszerre és hirdetéseket is futtatnak.

  4. Üdvözöllek!
    a személyes meglátásom az,hogyremek alkalom ez azüzleti lehetőség.

  5. Nagyon tetszett ez az összefoglaló, az a kérdésem lenne, hogy mikortól fogadja el a Google az Adsense jelentkezést, mert induló oldal esetén nem. Page rankhoz is kötött?

    • A regisztrációkor van egy jóváhagyási időszak, de ott inkább az oldal tartalmát és minőségét nézik. Azért van egy minimum, amit elvárnak, nem engedik, hogy akármilyen oldalara Google hirdetések kikerüljenek. Nem tudok arról, hogy egy induló oldal hátrányban lenne. Mivel ha kész az oldal, nem is feltétlenül lehet tudni, hogy induló. Inkább a félkész, befejezetlen oldalakat szűrik ki. Ha kész az oldalad, akkor el kell hogy fogadják, néha ennek van azért több hét átfutása is…

      • Az is előfordulhat, hogy elutasítják a jelentkezést. A Tőzsdeásznak van egy angol nyelvű változata is, ahhoz akartam egy külön fiókot nyitni. Ez elvileg semelyik Google szabályozásnak nem mond ellent. Végül mégis elutasították a jelentkezésemet, pedig a magyar nyelvű oldalhoz engedélyezték… A tartalom pedig gyakorlatilag semmiben nem különbözik.

        • Igazából mehet 1 fiókból is, hiszen az angol felületen úgyis az ottani tartalomhoz és az azt meglátogatók jellemzőihez igazítja a Google, hogy melyik hirdetések jelenjenek meg.

          • Igen, mehet és eredetileg így is volt. Csak aztán utánaolvastam, és néhány okból nem éri meg több weboldal hirdetéseit egy fiókból intézni:
            *A csatornák száma limitálva van fiókonként (max. 200. A Tőzsdeász nem egy óriási weboldal, de amikor alaposan szerettem volna követni az eredményeket, simán ellőttem 60-at. Az oldalt ráadásul bővíteni is fogom, ami további csatornákat igényel majd.)
            *Van egy fiókszintű minőségi paraméter, ami jelentősen befolyásolja a megkereshető pénzt. Ha a fiókban két honlap van, amik nem egyformán teljesítenek jól, akkor az egyik lerontja a minőségi paramétert. Emiatt is érdemes szétválasztani honlaponként a fiókokat.

  6. Én olyasmit hallottam, hogy sokkal kisebb a kattintási arány. Sőt olyasmit is, hogy véletlenül szoktak rákattintana.
    Számoljunk csak. A te számításod alapján 100 ezer forint bevételhez kell 333 ezer megjelenés. Ha havi szinten ennyit akarunk, akkor napi szinten 10 ezer megjelenésre van szükség. Ha egy látogató 10 alkalommal lát hirdetéseket, akkor is napi ezer látogatóra van szükség. Ha 1 millió netezik napi szinten, akkor 0.1 százalékának kell látogatniuk az oldalunkat. Mivel szegmentált piacról beszélünk, ezért ha például csak 10 ezer embert érdekelheti a témánk, akkor már ezek 10 százalékát kell megfogni. Ami már nem is egyszerű, főleg elérni nem biztos, hogy könnyű őket. És akkor még nem is beszéltem a toborzásról, ami plusz költségekkel is jár és ehhez kell jó marketing is.

    • Odáig egyetértek, hogy napi szinten kell kb. 1000 látogatás a havi 100.000 Ft-os bevételhez.

      A többi már csak spekuláció. Honnan tudod, hogy 1 ember átlagban hány weboldalt néz meg stb…?

      Nem állítottam, hogy ez egy egyszerű pénzkeresési lehetőség. A weboldaladra a látogatókat neked kell megszerezni. Senki nem garantálja, hogy ez kevesebbe kerül, mint amennyit a hirdetésekért kapsz. Egyébként, meg ha tudod add el direktben a felületeidet, úgy több marad meg Neked, viszont sokkal több a munka és az adminisztráció is, és ne feledkezz meg a hiteles látogatottság és reklámmegjelenés mérésről sem…

      • Óriási különbségek vannak témák, nyelvek és weboldalak között mind kattintásonként fizetett összeget, mind átkattintási arányt illetően. Valaki a 10 Euró / 1000 oldalletöltést is eléri, nagy látogatottság mellett. De hallottam már olyat is, hogy valaki indított egy viccoldalt, elég jó volt a látogatottság, de azon az oldalon senki nem hirdetett nagy összegben Adwords-ön keresztül.
        És ne felejtsük el, az Adsense-n kívül is van lehetőség hirdetőket toborozni.

        • Így van, az AdSense csak 1 lehetőség. Nagyon függ a témától is. Minél “versenyképesebb” témával rendelkezel, annál jobb keresetre számíthatsz. Vagyis olyan témák a jól menők, ahol sok és tőkeerős hirdető van, valamint a tartalmad olyan minőségi, hogy a legjobb látogatókat vonzza be, így a hirdetők is előbb utóbb felfigyelnek az oldaladra, mert jó minőségű érdeklődőket kapnak belőle. Így előbb-utóbb a Te oldaladra is céloznak majd direktben, így növekedni fog a Te oldaladért folytatott versenye is a hirdetőknek, és fajlagosan egyre jobb bevételre tehetsz szert.

  7. Sziasztok!
    Több oldalam van, de ez egyiket kifejezetten hirdetéseknek szántam. Ez egy játék program, ami még nagyon az elején van, meg még a grafikán is kell javítani, de azért gyűjtöm már a tapasztalatokat.
    Az elmúlt 30 nap statisztikája:
    1278 látogató, 28297 oldalmegtekintés, 22,14 oldal/látogatás, 33% visszafordulás, 12 perc átlagos idő, 36% új látogató
    Ezek mellett elvileg 28 eurónak be kellene jönnie?

    Adsens 30 nap:
    oldalmegtekintés 38905, kattintások, ctr 0,12%, cpc 0,09Euró RPM 0,11Euro Becsült bevétel 4,18

    Az oldal (nem végleges címe): http://www.marketingweb.hu/madness

    A kérdés, hogy van e valami ötletetek, hogy mit kellene csinálni, hogy közelebb legyek a Ti értékeitekhez. Valamit rosszul csinálok szerintetek?

    Válaszotokat előre is köszönöm!
    Üdv: MadNed

    • Szia MadNed!

      Igen, Nálad az RPM érték az alacsony, ami azt mutatja, hogy 1000 reklámmegjelenítés kb. mennyit hoz. Ez azért olyan 1 Eur környékén szokott lenni.

      De nagyon sok mindentől függ, ezt írtuk is, tehát elég jelentős különbségek lehetnek. De itt mondjuk 1 nagyságrend a különbség…

      A CPC az nem túl magas, egy kicsit szerintem elmarad az átlagtól, vagyis a hirdetői verseny nem olyan nagy, nem fizetnek sokat a hirdetők 1 kattintásért, de nem ez okozza a jelentős különbséget szerintem.

      A CTR sem túl magas, vagyis a Te témádban talán nem annyira relevánsak a rendszerben elérhető hirdetések, ez is lehet az egyik oka a nem túl magas fajlagos bevételnek. (Ezt most csak a számok alapján mondom.)

      Szerintem próbáld más elhelyezésben is ki a reklámokat, pl. a fórumnál az egyes hozzászólások közé is betehetnél 1-1 szöveges hirdetéseket, ne csak a lap tetején legyen az összes hirdetés.

      Illetve webergonómiai szempontból átalakítanám az oldalt, ezzel szerintem sokat javítanál a használhatóságon. Ezt érzem a legnagyobb fejlődési lehetőségnek jelen pillanatban Nálad. (Itt van hozzá egy kis segítség: https://www.online-marketing-akademia.hu/modul/webergonomia/)

  8. Hasonló tapasztalataim vannak, mint az előttem hozzászólónak. Gyönyörű lenne ha 1000 látogatóval lehetne 100 ezer Ft reklám bevételt generálni. Naív aki azt hiszi hogy ez így van, nem ez az átlag. Túl kis számokat szoroztatok fel, több tízezres portáloknál ez nem igaz. Jó ha az ötöde-hatoda bejön, vagyis 100 ezer Ft helyett 12-15 ezer inkább amit ezer látogató “produkál”. Persze erősen téma függő a dolog, és ez fontos. Épp ezért kár számokkal dobálózni, de az biztos hogy egy átlagos blog eredménye nem lesz ilyen szép, mint amit felvázoltatok. Úgy gondolom hogy az 1 Euró helyett 0,15-0,30 Eur között lehet az átlag inkább.

    • A számításban arról volt szó – csak a pontosítás végett írom – hogy napi 1.000 látogató, hozzávetőlegesen akár havi 100.000 Ft-nyi bevételt is hozhat.

      Imre, ezek nem nagy portálok eredményei. Sőt több egészen kis blog adataihoz is hozzáférek és azoknál is kijön.

      Amit ezekről az oldalakról elmondhatok, hogy mindegyiknek a webergonómiája szerintem eléggé rendben van és a hirdetések viszonylag látható helyen vannak és el vannak osztva a felületen, tehát nem csoportosulnak egy helyen. A téma mindig elég szűkre van célozva, vagyis nagyon jól célozható célcsoportnak szól – hirdetői szempontból ez szerintem nagyon fontos.

      Látom a Te oldaladnál is több fent leírt szempont teljesül, viszont a bal oldali “Hirdetés” box az egyik legértékesebb felület lenne, oda is Google hirdetést kellene kitenni szerintem, legalább teszt jelleggel. (Hacsak nem jársz most így jobban, de akkor pedig valami valamiért.)

      Amit le sem mertem írni, hogy némi kísérletezgetés, tesztelés után ez az 1 eurós értéket több blog esetében sikerült stabilan 2-3 Eur környékére felvinni. Vagyis ez azt jelenti, hogy ugyanannyi látogatóból több bevétel származik.

      Szóval az 1 Eur érték nem szentírás, jelentős különbségek lehetnek témánként is, de ezt lehet sokkal feljebb is vinni…

      • Pont azt mondtam, hogy kicsiknél szerintem könnyebben kihozható a jó eredmény, mert ott nagyobb a szórás. Minél nagyobb a látogatottság, annál közelebb kerülünk az átlaghoz. Nálam 300-500 ezer PI van havi szinten, és erre jön ki a 0,15 körüli RPM, és havi kb. 60 Eur bevétel. Pedig a ti számaitok alapján ez 300-500 Eur kéne, hogy legyen? :) Ha valakinek van kedve dolgozni rajta, szívesen felezek vele! :)

        • Imre, szerintem érdemes lenne vele dolgozni, ennél több bevételt is össze lehetne hozni.

          Azt is megfigyeltem, hogy azokon az oldalakon magas az RPM érték, ami egy nagyon jól körülhatárolható témát dolgoz fel. Így a látogatók érdeklődése is fókuszált, és az adott témában mozgolódó hirdetők könnyen felfigyelhetnek az adott weboldalra. Ha elkezdenek direktben célozni rá, akkor ez jótékonyan hat a bevételre.

  9. Márton, arra van ötleted, miként lehet kipréselni az adsense support teamből, hogy mi az oka az elutasításnak, és mit kellene javítani?

    • Ha a teljes fiókodat elutasították, akkor elvileg nem sokat tehetsz. Sajnos hallok ilyet innen-onnan, de nem sikerült a supporttal dűlőre jutniuk.

      Vagy mit utasítottak el Nálad?

      • Idézem:

        Üdvözöljük!

        Köszönjük a Google AdSense iránti érdeklődését. Jelentkezésének áttekintése után szakembereink megállapították, hogy nem felel meg a követelményeknek, ezért nem tudjuk elfogadni jelentkezését.

        Vannak bizonyos szabályaink, amelyek biztosítják a Google hirdetések hatékonyságát hirdetőinknek és megjelenítőinknek. Megvizsgálunk minden jelentkezőt és fenntartjuk a jogot, hogy bármely jelentkezést elutasítsunk. Ahogy programunk növekszik, lehetséges, hogy a jövőben majd szélesebb tartalmi körre is ki tudjuk terjeszteni programunkat.

        Tájékoztatjuk, hogy nem biztos, hogy módunkban áll részletes felvilágosítást nyújtani döntésünk okáról. Köszönjük megértését.

        • Különösen az utolsó mondat sem túl szimpatikus, hogy nem mondják meg mi az igazi ok… Nézz utána az irányelveknek, amiket elvárnak és betűről betűre tartsd be, próbáld újra beküldeni, jobbat nem tudok sajnos.

          • Nekem sem tetszett, de valóban nem látok más megoldást, köszönöm a segítséget.:)

            • Én is így jártam korábban egy blogommal, de 1 hónap után megpróbáltam újra, és akkor elfogadtak.
              Az más kérdés, hogy kitiltottak érvénytelen kattintások miatt, pedig nem kattintgattam a hirdetésekre…
              Azóta nem engednek újra vissza a bloggal…

  10. Az oldalunk látogatottsága napról napra nő, de az Adsense bevételünk jelentősen elmarad a cikkben említettől.

    http://www.openwingsenglish.hu/

    Havi oldalmegtekintések: kb. 170.000 , Havi Adsense bevéte: 30 Euró. Az Adsense esélyeit rontja, hogy a főoldalra nem raktuk ki, de a látogatóink nagy része nem oda érkezik. Tudom, hogy a hirdetési blokk is lehetne ideálisabb helyen, de nem hiszem, hogy a fent említett okok ekkora különbséget generálnának (170€ – 30€).

  11. Én is ezt szeretném csinálni, rajta vagyok az ügyön. szerint:

    Köszi ,sokat tanultam abból, amit leírtatok,például nem tudtam ,hogy arra is fizetnek, hogy hányan nézik meg az oldalamat, amit hírdetek.Nekem se engedték meg az adsenset, de akkor se adom fel Szép Napot Nektek:Ildikó

  12. Kedves Márton & Zsolt!
    Bocsi, nem közvetlenül tartozik a témához, de máshol nem tudlak titeket elérni.
    Ismeritek a Netadclick.com hirdetési rendszert? Szerintem zseniális, de mivel ez nem a reklám helye, csak ha tetszik, javasolnék az együttműködésről eszmecserét.

    • Köszönjük, ismerem a rendszert, egyelőre még nincsenek olyan jó tapasztalataim vele, de itt a blogon nyugodtan oszd meg a Te tapasztalataidat!

      • OK, köszi.
        1) Lehet, hogy elfogult vagyok, mert nagyon jó barátom a tulajdonosa, aki kifejlesztette.
        2) Nem lehet összehasonlítani az Adwords-el – és ez nem marketingfogás -, mert egész más a célzási módszere. Nincs kulcsszó. Releváns felületek vannak.
        3) Nem lehet összehasonlítani az Adwords-el, mert nincs licit. Fix ára van minden kattintásnak.
        4) Következőleg:
        a. olyan területen – pl. nyereményjáték -, ahol a kulcsszóval szinte lehetetlen célozni, ez a rendszer nagyon hatékony
        b. nem kell egyfolytában menedzselned a kampányodat. Előre tudod, mennyiért kapsz egy látogatót. Egyébként is ők menedzselik a kampányodat.
        c. a statisztikáidhoz hozzáférsz, tehát menet közben IS optimalizálhatod a hirdetéseidet. És ezért még fizetned sem kell!
        Szerintem zseniális, de a puding próbája az, hogy megeszik.

  13. Én sem tennék az oldalamra AdSense hírdetést, pont a felvetett kunkurencia látogatás miatt. Arról nem is beszélve, hogy egy céges oldal megjelenését szerintem nagyban rontja.

    Néha még a hírportálokon is zavaró a mennyiség miatt.

  14. Bonifac szerint:

    Sziasztok,

    Szerintetek miért lehet, hogy jóideig működtek a weboldalamon a hirdetések, viszont egy ideje a hirdetések maradtak, a bevételem viszont 0?

    • Ennyiből passz…
      (2 kérdés fogalmazódott meg:
      – Látogatottságod rendben van?
      – Biztos, hogy 0 a bevétel, nem csak nagyon lassan gyűlik?)

      • Vas Bonifác szerint:

        A látogatottságom nagyon alacsony, de úgy számoltam, hogy 5 év alatt összegyűlik a 100 euró és arra jó az oldal, hogy ha esetleg szeretnék ezzel komolyabban foglalkozni, akkor van miből indulnom. Kb. 3 évig mentek a hirdetések, gyűlt a bevétel, viszont ez kb. tavaly júliusban leállt. A hirdetések továbbra is kint vannak, a statisztikámból látom, hogy kattintanak rájuk, viszont nincsen jelentés tavaly július óta és bevétel sem.

  15. Sziasztok
    Idén év elején kezdtem komolyan foglalkozni azzal, hogy optimalizáljam a honlap Adsense-es bevételeit.
    Szinte mindent bevetettem, végigolvastam egy csomó anyagot róla, stb. Azt tapasztaltam, hogy
    *Nekem úgy tűnik, hogy van 2 döglött hónap is. Decemberben a látogatók nem jöttek (kevés oldalletöltés), januárban meg a hirdetők (alacsony CPC). Ez persze témafüggő!
    *Igyekeztem javítani CTR-en. Ha több dobozt teszek ki, akkor egy oldalmegjelenéssel persze több kattintást kapok, de sajnos az Adwords licit vége már olyan alacsony, hogy alig számít be a bevételbe egy oldal második doboza.
    *Igazából semmi se javított érzékelhetően az eredményeken. Külföldi szakirodalom szerint el lehet érni az 5%-os CTR-t is. Nálam az átlag 1% körül van, vagy kicsit nagyobb. A CPC az itt említett 1 Euró / 1000 oldalletöltésnél azért nagyobb.
    Pedig elég sok mindent megpróbáltam. Csatornákba rendeztem a hirdetéseket, állítgattam a színeket, az elhelyezéseket, számolgattam, hány mekkora mintából lehet már dönteni stb.

    • Valamennyit érdemes vele eljátszani, tesztelni, de én is úgy tapasztaltam, hogy van az a pont, ahol már nem növelhető jelentősen a bevétel. Az 1%-os CTR szerintem jónak számít, mert ha a másik oldalról nézzük, akkor az AdWords Display hálózatában olyan 0,05-0,3 % közötti CTR értékek szoktak lenne a jellemzők. Tehát relatív a Te weboldaladon jobban kattintják a hirdetéseket.

  16. “Ne tegyél ki AdSense (és más) hirdetéseket, ha a saját termékeidet vagy szolgáltatásaidat értékesíted. Egyrészt azért, mert akkor pont a konkurenseidet fogod hirdetni az ilyen-olyan módon megszerzett látogatóid előtt.”

    Igen, ez egy tipikus hiba, sok ilyen weboldalt lehet látni.

    • Meg lehet adni azokat a weboldalakat, melynek a hirdetéseit ne rakja ki. Ha tudod ki a konkurenciád és időbe fel tudod ismerni az újakat, akkor nem lesz gond.

  17. Zoli szerint:

    Kedves Márton!

    Nagyon jó a cikk, egy ismerősöm most szeretne elkezdeni egy blogot írni (konkrét üzleti cél nélkül). Melyik portált ajánlod? Milyen egyéb lehetőség van bevételhez jutni a blogon keresztül? Az működik például, hogy mi keresünk meg olyan cégeket a látogatottsági adatokkal, amelyek termékei illetve szolgáltatásai kapcsolódnak a blog témájához? Van esetleg valamilyen összefoglaló cikk a témában (blogolás – pénzkeresés)?

    Köszönöm szépen előre is a válaszodat,

    Üdvözlettel:
    Zoltán

  18. Horváth Barnabás szerint:

    Sziasztok!

    Egy új blogomat szeretném összekötni az AdSense-szel. Igen-igen, nincs még sok látogató, de hát ki tudja, mit hoz a jövő; belevágtam hát a hirdetésesdibe.

    De ahogy meg akarnám adni az adataimat, és kéri a bankszámla-tulajdonos nevét, az én nevemre érvénytelen formátumot ír ki (lévén, hogy két ékezet is van benne…), de ha azt kéri, ami a számlámon van, akkor csak nem írhatom át a nevemet Horvath Barnabasra, nemde?

    Illetve valamiért a másik két mezőben is érvénytelen formátumot ír, az IBAN-szám és BIC-kód mezőkben. Fogalmam sincs, hogy miért…

    Előre is köszi a segítséget!

    • Szia Barnabás!

      Emlékszem, ezzel sok embernek volt már problémája. Legutóbb úgy emlékszem, (egy próbát megér), hogy vagy az volt a megoldás, hogy a neved ékezet nélkül írod, vagy olyanra is emlékszem halványan, mintha a bank nevét kellett volna beírni a kedvezményezett neve mezőbe. (És eleve rossz az információs szöveg!)

      Próbáld meg, úgyis küld egy ellenőrző tranzakciót, vagyis annak meg kell érkeznie és a jóváírt összeget kel ellenőrzésképpen beírni az érvényesítéshez. (Ez 100 Ft körüli összeg lesz.) Vagyis, ha rosszul adod meg a bankszámla adataidat, akkor nem fogod megkapni az ellenőrző összeget. És akkor nem tudod jóváhagyatni.

      Azért írd majd meg, mi volt a megoldás ok?

  19. Hello szerint:

    Hello mindenkinek.

    Engem az érdekelne, hogy hány hirdetési blokkot lehet kirakni Adsense kontextusban? Mivel a szabályzat szerint 3-at (+3 linkegység+2keresőmező), viszont egyre több oldalon látok 4 illetve 5 kihelyezett reklámblokkot is. Most akkor lehet többet is? Változott a szabály??

    • A szabályok időnként változnak, de én is úgy tudom, hogy 3 blokk lehet. Aki többet használ, vagy más szabályt szeg meg, ő kockáztatja az oldala kitiltását a rendszerből.

  20. Van egy oldalam, műszaki cikk apróhirdetési oldal. Ott ugye a felhasználók gyártják a tartalmakat, de annyi pénz nem jön belőle hogy az oldal önfentartó legyen. Azon gondoltam hogy csinálnék rá kb 200 e forint értékben Adwords kampányt, az átlag cpc-m 14 forint. És egy részét adsense felületen nyerném vissza. Ez járható út? https://dps.hu az oldal, elég jól kereső optimalizált, sok erős kulcsszóra az első helyen van

    • A kérdés nagyon jó és mint üzleti modell sem lenne utolsó! Nézzük csak:

      Nagyon végig kell gondolni a matekot. Az AdWords-re elköltött pénz hoz-e annyi látogatót, majd AdSense bevételt, hogy a végén több maradjon, mint amennyit költöttél? Ezt nagyon nehéz megcsinálni. (Már csak azért is, mert a teljes AdWords kiadást Te fizeted, de a hirdetés megjelenítéseidből jövő kattintási díjak kb. felét kapod meg.) Konkrétan nem ismerek olyat, aki ilyen pénzgyárat épített volna, hogy AdWordsbe betolja a pénzt és AdSense-en többet kivesz. (Más egyéb látogatói forrásokat most nem vizsgálunk. Csak AdWords -> AdSense.)

      Ha 14 Ft a CPC, vagyis ennyiért szerzel 1 látogatót, akkor az a látogató is min. ennyi hirdetési bevételt kell, hogy hozzon, ami nem reális. Kb. minden 200-1000. látogatód fog reálisan kattintani a hirdetéseidre. Tehát 2.800 – 14.000 Ft-ot elköltesz arra, hogy 1 reklámkattintásod legyen.

      Akkor működhet teoretikusan a dolog, ha rettentő olcsón tudsz AdWordsből szerezni kattintásokat (jó minőségű látogatókat), (pl. 1 Ft alatt), majd nagyon nagy százalékban kattintják a hirdetéseid (1% felett), és nagyon tőkeerős hirdetők, nagyon sokat fizetnek 1-1 kattintásért, amit Nálad adnak le (több 100 Ft-ot is akár.) Túl sok az extrém feltételezés ebben…

      Ha nincs azonnali, kézzel fogható profit ezen, akkor nem érdemes. Mert ahogy leállnak a hirdetések, minden visszaáll az alapállapotba. (Kivéve, ha rettentően komoly branding kampányt csinálsz, rengeteg pénzből és egy országosan ismert oldalad lesz a végére és hosszú távon visszajön, amit beletettél.)

      Nem állítom, hogy lehetetlen, de semmi biztatót nem tudok mondani.

      (Az árösszehasonlító oldalak esetében egy algoritmus vezérelt AdWords optimalizálással és a hirdetőknek való direkt értékesítéssel (kattintásonként elszámolva) még elviekben el tudnám képzelni, hogy működhet ez az egész, de ehhez nagyon komoly technikai háttér kellene és nagyon vonzó hirdetési felületnek kellene lennie az adott oldalnak, amibe szintén be kell előbb fektetni.)

      Inkább ingyenes látogatószerző csatornákra fókuszálnék (SEO, tartalommarketing, FB kommunikáció, vírus megoldások, mert ott a reklámbevételből nem jön le (jelentős) költség. (Csak persze az energia, amit ráfordítottál, ami szintén nem elhanyagolható.)

      • Nagyon szépen köszönöm a választ. Igen kb én is így számolgattam… SEO-ban elég erős az oldal, de ahhoz hogy csak abból, szerezzek látogatókat az kevés. Abban reménykedtem hogy az Adwords hirdetésekből annyi tartalmat tudnék szerezni, hogy az azokra érkező kattintásokból profitot tudjak termelni.

Visszakövetések

  1. […] úgy is, hogy ha van egy – lehetőleg látogatott – oldalad vagy blogod és nincs […] Tovább olvasom További kapcsolódó cikkek:Applikációk, amelyek megmozgatják a Facebook oldalak […]

Hozzászólás beküldése

*