Online Marketing Akadémia

Blogot a cégnek!

A minap az egyik előadásom alkalmával feltettem a kérdést a hallgatóságnak, hogy ki ír céges blogot. Csupa cégvezető, döntéshozó, marketinges ült velem szemben. Senki nem tette fel a kezét. Akkor eldöntöttem, leírom, hogy szerintem miért jó egy cégnek ha blogot ír.

Az online marketing egyik legfontosabb eleme maga a tartalom. Az az értékes tartalom amit meg lehet tűzdelni kulcsszavakkal, ami rendszeresen frissül, amit meg lehet osztani a közösségi oldalakon, ami generálja a visszatérő látogatókat, és építi a “tartalomszolgáltató”-ba vetett hitet, bizalmat.

Azt látom, hogy sokan idegenkednek a blogtól, a blogírástól. Pedig nem más ez mint cikkeket írogatni, elmenteni, publikálni, és utána a hozzászólókkal beszélgetni, vitatkozni. Nem is muszáj ezt céges blognak hívni, lehetnek akár ezek kommentelhető cikkek is egy weboldalon.

Miért kell egy blog a cégnek?

Nézzük tételesen, miért gondolom, hogy hosszútávon segíthet egy blog akár a Te céged marketingjében is.

Keresőoptimalizálás

Egy blog tökéletes eszköz a keresőoptimalizálásra. Te szabod meg, hogy milyen témáról írsz, Te fogalmazol, így idővel minden olyan témát lefedhetsz, ami valamilyen szinten kapcsolódik a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz. Tetszésed szerint belefogalmazhatod a kulcsszavaidat változatos formában és akár egy-egy bejegyzésedre építhetsz külön linkeket is. Egy jó blognál a hozzászólások követik a blogger (az író) által feldobott témát, így tartalmilag teljesen passzolnak az adott cikk témájához: újabb kulcsszavak jönnek létre immár a felhasználók által generálva.

Informális csatorna

Egy céges blog lehetővé teszi, hogy szokatlan módon, teljesen informális módon kezdeményezz tömeges beszélgetést a potenciális és a valós ügyfélköröddel. Nem egy-egy személlyel, hanem egy csoporttal, egy saját közösséggel. Ezzel a módszerrel sokkal személyesebb hangvételt engedhetsz meg magadnak, nagyobb szerepet kaphat a “szerintem” faktor, ezekkel pedig hosszútávon nagyon jól alakítható a céges imázs. Pláne, hogy egy ilyen személyes hangvételben a visszacsatolások is sokkal személyesebben jönnek!

Figyelem!

Sok szakterületen egyetlen céges blog sincsen még, tehát szabad a pálya. Egy jó blog képes Rád irányítani a figyelmet, kiemelhet a konkurensek közül. Ha már ír más is blogot a Te területeden, akkor nem elegendő egyszerűen indítani egy másikat, jobbnak kell lenned. Egyedinek. Kell, hogy legyen valami saját jegyed, amitől beleépülsz az emberek fejébe.  A lényeg, hogy aki rendszeresen ír a saját témájában valami újdonságról, vagy véleményes bizonyos piaci tendenciákat, arra odafigyelnek. Mi más lehetne egy blog fő üzleti célja? Épp ez, a figyelem tartós megszerzése.

Az egész sikeréhez azonban valóban egy valami szükséges: az értékes tartalom. És valljuk be,  a legtöbb cég életében ez a szűk keresztmetszet: “miről írjak?”, “mi az ami, érdekelni fogja az olvasóimat?”. Az értékes tartalomhoz inspirációt találni pedig nem olyan nehéz, a fő kulcsszó az ismereterjesztés.

Gondold át, hogy az ügyfeleid milyen jellegű problémákkal küzdenek, mi az amit szinte mindegyik megkérdez? Teljesen mindegy, hogy kertépítéssel vagy bútorok értékesítésével foglalkozol, vagy esetleg MLM-ben értékesítesz termékeket, minden témakörben lehet “ismeretet terjeszteni”.

Ha tényleg semmi ötleted nincs, meríts inspirációt külföldi oldalakról! Ne másolj, hanem keress ötleteket, ültesd át! És ezentúl a feléd irányuló kérdéseket jegyezd fel! Hátha lesz belőle egy blogbejegyzés.

A 7 alapszabály

Annak ellenére, hogy a blogolás egy rendkívül kreatív és szabad műfaj és legtöbb iparágban meghozza a gyümölcsét, csak akkor képes üzletileg is hasznot hozni,  ha betartod a hét alapvető szabályt:

Ha szerinted a fenti “szabályok” közé még beférne egy-két gondolat, akkor várom a kiegészítésed a hozzászólások között!

És végül, nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre: