Változások a Google találati listájában

Észrevetted, hogy a Google kiemelt (felső) fizetett találati elemei egyre jobban próbálnak hasonlítani a természetes találatokra?

A hétköznapi felhasználók egy jelentős részének fogalma sincs arról, hogy melyik találati elem fizetős és melyik nem (noha a rendszer jelöli a hirdetéseket egy “Hirdetések” felirattal, korábban pedig “Szponzorált linkek” szöveggel). Több olyan emberrel (sőt nagyvállalati marketingessel is) beszéltem, akik állítják, hogy ők még soha egyetlen AdWords hirdetésre sem kattintottak, de amikor megkérdezem tőlük, hogy szerintük melyek a hirdetések egy találati listán, akkor csupán a jobb oldali megjelenéseket mutogatják.

Természetes és fizetett Google találatok

Sokan, akik nem hirdetők, nem tudják mi az a Google AdWords. A hirdetőknek nem olyan nagy baj ez, így “őszintébb” a hirdetés, ha azt lehet hinni, hogy “az elsők között hozta a Google”. Azoknak, akik pedig optimalizálnak a Google-re, nem olyan jó hír, hiszen a fizetős találatok egyébként is megelőzik a természetes találatokat. De hát minden szentnek maga felé hajlik a keze, tartja a mondás, a Google a hirdetésekből él, ezt ne felejtsük el.

Azok a felhasználók pedig, akik tudják melyek az AdWords hirdetések, eldönthetik melyikre kattintanak. Általában mindenkiben kialakul egy preferencia sorrend, hogy melyikeket nézi meg először.

Most tekintsük át, milyen változások voltak a közelmúltban a Keresési Hálózat Google AdWords hirdetései esetében!

Általános érvényű változások

  • Noha a látható URL-t megadhatjuk kis és nagybetűkkel vegyesen, nem olyan rég óta kis betűkkel írja a domain nevedet a találati listában a Google. (Ezzel is próbál hasonlítani a természetes találatokra, mert ot is kis betűkkel szerepelnek az URL-ek.)
  • A fizetett hirdetések esetében is (felül és jobb oldalon) a címsor alá került közvetlenül a megjelenített URL cím! (Ugyanígy jelennek meg a természetes találatok is egy ideje.)
  • Akárhogyan adod meg, a “www”-t mindig odaírja a rendszer.

Jobb oldali hirdetések

A jobb oldalon elhelyezkedő hirdetéseknél az általános változásokon felül nem sok minden más módosult.

AdWords hirdetesek régebben és most

AdWords hirdetesek régebben és most

Felső, kiemelt megjelenések

Ennek a résznek a háttérszíne már párszor változott (korábban is sárga volt, utána liláskék, majd megint sárga). Valószínűleg az össz-átkattintási arányt befolyásolhatja valamilyen mértékben a háttérszín. Biztos vagyok benne, hogy nem véletlenek ezek a változások, hanem gondos tesztek előzik meg.

Van ami viszont szembetűnő a felső AdWords megjelenéseknél:

A címsor végére vagy odabiggyeszti a rendszer a hirdetés leírásának 1. sorát, vagy a látható URL-t teszi oda. (Annak érdekében, hogy hosszabb legyen ez a kattintható sor, növelve ezzel a felületet és a természetes találatokra jellemző hosszú címsor benyomását kelti.)

Mi a trükk?

Van egy trükk, amit használhatsz az új változásokkal együtt, hogy hirdetésed még profibb, rendezettebb benyomást keltsen:

1. Az egy dolog, hogy a látható URL domain nevét – akárhogy adod meg – csupa kis betűvel fogja írni a rendszer, de a domain név mögött található részben már használhatsz nagy betűs formázást! Nem azt mondom, hogy csupa nagy betűkkel írj ki dolgokat, hanem a szavakat ha nagy kezdőbetűvel adod meg, akkor sokkal könnyebben olvasható, értelmezhető a látható URL-ed.

AdWords hirdetes látható URL

2. A látható URL részben végig kis betűvel írja a domain nevedet, de abban az esetben, amikor a címsor mellé beteszi ezt a látható URL-ként megadott részt, akkor a domain névben is szerepelhetnek nagy betűk a megjelenítésben.

AdWords hirdetés címsorÉrdemes tehát alkalmazni a látható URL-ben a kis és nagy betűs formázást, mert a hirdetés megjelenésében, bizonyos esetekben ez látszani is fog, profibb külsőt kölcsönözve a hirdetésednek! Az első kísérletezéseink is alátámasztják, hogy ha a fenti apró dolgokra odafigyelsz, akkor kis mértékben ugyan, de javul az átkattintási arányod és ezzel együtt a többi eredményed is.

Neked mennyire tetszenek ezek a változások?

Comments

  1. Most már kezdem elhinni és megérteni egy régi mondást:

    “A jó pap holtig tanul”

    Köszönöm a MESTEREKNEK!

  2. Köszönöm ezt a kis- és nagybetűs infót. Ez új volt, ki is próbálom!
    A +1 kódról szeretnék infót kérni:
    Ha lekérem a kódot, két különböző beillesztési helyet ad meg. Kérdésem: az egész kódot mindkét helyre be kell illeszteni? (blogger-ben készült a weblapom)

    Előre is köszönöm a segítséget!

  3. A Google szakemberei is optimalizálnak folyamatosan, nekünk csak az a dolgunk, hogy tanuljunk tőlük sokat és akkor a mi ügyfeleink lesznek mindig elől vagy fizetett hirdetésekben, vagy természetes találatokban! :-)

  4. Bocs de itt a helyes linkem!

  5. Így igaz! Ha nem akarunk lemaradni, folyamatosan tanulni kell. És ha van kitől, használjuk ki!

  6. Kedves Márton és Zsolt!

    Nagyon köszi az újabb segítséget és az infókat az újdonságokról! Adwords-ben is érdekeltek vagyunk és a keresőben is próbálunk feljebb kapaszkodni, mindkettőben már sokszor jól jött a tanácsotok vagy valamelyik ötletetek. Végre egy hírlevél, aminek mindig örül az ember lánya…:)

    Továbbra is köszönettel várom, amit megosztotok velünk

    üdvözlettel

    Gyöngyi
    http://www.jakuzzi-infraszauna.hu

  7. Sziasztok!

    A Google ha jól emlékszem, talán hétfőn csinált PageRank exportot, érdemes csekkolni, kinek hogyan változott az oldalának PR értéke. Nekem több oldalam is növekedett :) És egy nagyon fontos kulcsszavamra sikerült bejutnom a Google Top 10- be is! :) A kitartó munka meghozza gyümölcsét!
    Sok sikert mindenkinek!

  8. Nekem is növekedtek az oldalaim PR értékei! Hasonló jókat kívánok én is mindenkinek!

  9. Már rég ilyen volt

  10. Donát szerint:

    Sziasztok!

    A page rank hasznos info a latogatoknak? Nem! Igy a Google-nek sem ;-)

    • Mégis nagyon sok linkgyűjtemény minimális PR értékhez köti egy-egy link felvételét. Mintha nem a tartalom lenne az elsődleges.
      Ez nagyon megnehezíti a kereső optimalizálást.

      • Donát szerint:

        Vannak, akik nem haladnak a korral…
        Pedig a SuperSeo konf. óta már tényleg egyértelmű kéne
        legyen még a legelvakultabb PR mániásoknak is…

  11. Engem már kiborított a google kereső és a böngésző. A képkeresőben is csak egy oldalt mutat be, jóllehet ezreket nézett át. Ez a módszer nagyon hátrányos számomra.

    Van egy olyan meglátásom, a saját területén, mindenki fel akar mutatni valamit, lehetőleg valami kreatívat, hogy kirobbanjon a mindennapi szürkeségből. Mivel nem mindenki talentum, ezért aztán sok ökörséget hoznak létre

  12. Ma a +1 szolgáltatással kapcsolatban hírlevelet kaptam a Google Adwords csapattól. Ebben szerepel ez a mondat:

    “Amikor aztán Béla ismerőse, Anna tervez egy spanyolországi utat, ő is bejelentkezik a Google Fiókjába, és szintén meglátja az Ön hirdetését — plusz a személyes jelölést, hogy Béla +1-ezte azt. Minthogy tudja, hogy Béla ajánlja ezt a szállodát, Anna könnyebben el tudja dönteni, hol szálljon meg utazásai során.”

    Kérdésem: Honnan tudja Anna, hogy az oldal “pluszegyezői” között van Béla is? Hiszen arról semmilyen infó nincs a +1 gomb mellett, hogy ki kattintott rá. Maximum egy számlálót lehet mellétenni.

    • Béla – ha be van jelentkezve a Google fiókjába (ez a kulcs) – akkor a rendszer tudja ki plusz egyezett és mit. Ha Anna (be van jelentkezve a Google fiókjába) látja a hirdetést, amit Béla pluszegyezett, akkor megmutatja neki a rendszer, hogy ismerőse Béla pluszegyezte… (Pont olyan, mint a FB-on a like-olás.)

  13. Nem tudok rájönni, hogy kell meghívót küldeni.

    • Kedves Csaba!
      Ha Google +-ból akarsz meghívót küldeni, akkor a falad jobb oldalának az alján találsz egy kis piros borítékot. Az a meghívó küldés.
      Ha megnyomod, kijön egy “ablak” abban megadod az e-mail címeket és már küldheted is.
      Üdv: Manka

  14. Rákos Csaba szerint:

    Köszi!

Szólj hozzá!

*