Online Marketing Akadémia

Miért Alekosz nyerte a Való Világot?

Pár napja ért véget a legutóbbi valóságshow, amit nagyon sokan követtek figyelemmel. Aki nem nézte volna: a végén 2 játékos közül választottak a nézők, Jerzy a “szépfiú” és Alekosz, a “suta nőcsábász” közül. Végül Alekosz lett a győztes, aki minden nyereményt vitt.

Próbáljuk  meg egy kicsit más szemüvegen át nézni a végeredményt, mert úgy gondolom, komoly üzleti tanulság van a dolgok mögött! Próbáld meg a személyes véleményed félre tenni (a játékosokról és a műsorról is) és kívülről szemlélni a két játékost.

A mérleg két oldala

Csináltunk egy kis házi kutatást, hogy kinek mi jut eszébe a két döntős szereplőről. A leggyakoribb válaszok az alábbiak:

Jerzy

Jerzy legfőbb jellegzetességei:

Alekosz

Alekosz legfőbb jellegzetességei:

Attól függetlenül, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy volt-e hátszél vagy nem, Alekoszt egyébként azok is nagy eséllyel ismerik, akik nem követték a valóságshow-t. Láthatjuk, hogy sokkal megjegyezhetőbb, karakteresebb, jellegzetesebb figura, mint Jerzy. És ez a legfőbb tanulság üzleti szempontból.

Az emberek nem arra emlékeznek, aki normális, aki átlagos. Hanem arra, aki:

Mennyire felejthető a céged?

Gondold végig, hogy van-e a Te cégednek ilyen jellegzetes arca?

Nem egyszerű kialakítani a végleges arculatodat, imázsodat, hiszen az emberek fejébe be kell ültetned bizonyos gondolatokat, érzéseket saját termékeddel és/vagy cégeddel kapcsolatban! Ehhez bizony némi kreativitás, tervezés és idő is kell!

Ha az a bizonyos megkülönböztető jegy átitatja a szövegeidet, reklámjaidat, sőt az egész marketingedet, akkor ez egy hihetetlen komoly mankó lehet a hónod alatt, ha felmerül a kérdés: hogyan kommunikálj, mit írj a weblapodon?

A marketing szakmában ezt egyébként USP-ként vagyis “unique selling proposition”-ként szokták emlegetni és magyarul egyedi értékesítési előnynek fordítják. Ne csak egy-egy termék eladására gondolj ez alatt, hanem arra, hogyan hívod fel a figyelmet a cégedre vagy a márkádra!

Neked mi a legfőbb jellegzetességed, amit senki más nem mondhat el magáról a piacodon?