Korábban már beszélgettünk a tegezés-magázás dilemmájáról. Ezzel kapcsolatban két alapvető hiba szokott felmerülni:
- A szöveget úgy fogalmazza meg a szövegíró a honlapra, hogy kerüli a megszólítást, véletlenül se kelljen tegezni vagy magázni. Ezzel az a baj, hogy a szöveg nem lesz személyes, az olvasó nem érzi majd, hogy neki szól.
- A másik hiba, ha egy cég anyagaiban egyszer tegezést olvasunk, másszor pedig magázást. Úgy látszik, hogy nem tudják eldönteni a vállalkozás képviselői, hogy tegezzenek, vagy magázzanak.
Megjegyzem sok esetben nem is könnyű, és nem is egyértelmű. A legfontosabb viszont a következetesség. Válassz egyet és tarts ki mellette.
Igen ám, de mi van, ha a magázást választottad honlapodon, szóróanyagaidban, hírleveleidben és időközben kedvet kaptál a közösségi médiában való kommunikációhoz. És ekkor jön a feketeleves:
- Ki magázódik Facebookon?
- Ki magázódik mondjuk egy Twitter üzenetben?
Ha a weboldaladon magázódsz, eléggé éles és váratlan lesz a váltás, hogy egyszer csak tegeződéssel folytatod a Facebook üzleti oldaladon. Vagy mi van akkor, ha a tegezős Facebook üzenőfaladon megosztasz egy blogbejegyzésedet, aminek a címében mondjuk magázódsz. Totál keveredés! De bonyolult ez a tegezés vs. magázás kérdés… Hogyan legyen következetes az ember saját magához?
Egyre többen belefutnak ebbe a problémába és kíváncsiak vagyunk a véleményedre:
Szerinted mi a teendő, hogyan kommunikálnál pl. a Facebookon, ha a weboldaladon magázódsz?
Kiegészítés: Ígértük a mi véleményünket is. Egy Facebook jegyzet formájában írtuk meg. Itt olvasható!