Változások a Facebook oldalak használatában

Az, ami az elmúlt hetekben, hónapokban zajlik a Facebook háza táján, nagyon sok tanulságos dologra világit rá, ebből kettőt mindenképpen érdemes erősen átgondolni, annak érdekében hogy minél kevesebb bosszúságot, és annál több örömöt, eredményt érhess el a Facebook adta marketing lehetőségekkel.

  • Függőség: az elmúlt időszakban többször is kiderült: nem szabad egy cég teljes kommunikációját csak a Facebook-ra alapozni. Ha az online kommunikáció egyetlen pillére a Facebook, azaz 100%-os a függés, akkor komoly kockázattal kell kalkulálni: mi lesz akkor, ha nem elérhető a Facebook, ha épp karbantartás van, vagy ha épp egy kicsit rendetlenkedik a rendszer, mert heti jelleggel átalakítanak valamit? A Facebook egy ingyenes szolgáltatás, ehhez mérten kell a cég online marketing kommunikációjába beépíteni. Lehet egy elem, akár egy fontos elem is az online marketingben, de semmiképp sem az egyetlen, mert akkor komoly meglepetések érhetnek.
  • Frissesség: Ha a Facebookot használod, akkor nem elég egyszer megtanulni a rendszer használatát, és hátradőlni, hogy menni fog magától. Folyamatosan figyelni kell a  híreket a változásokat, mert bizony ez egy napról napra változó felület, változó lehetőségek amelyekről tudni kell.

Mi lesz 2011. március 11-én?

A Facebook oldalon bekövetkezett változások nagy részét akkor látod, ha előtte azt Te saját magad frissíted. (Ezen a linken kérheted a frissítést!)  Most ez így van: azaz a Te saját döntésed, hogy használod-e már az új funkciókat, vagy esetleg még a “régi” jól megszokott felületet szeretnéd látni és láttatni a követőiddel.  E hét pénteken, március 11-én  azonban ez az opció megszűnik és minden Facebook oldal automatikusan átáll az új felültre, és nem lesz lehetőség a módosításra.

De nézzük melyek azok a változtatások az elmúlt időszakból, amelyekről Neked, mint Facebook oldal tulajdonosnak tudnod kell.A teljesség igénye nélkül a legfontosabbakat egy csokorba szedtük össze:

1) Megváltozott a a Facebook oldalak kinézete

A Facebook üzleti oldalak új sablonja nagyon hasonlít a szintén nemrégiben megváltozott profil oldalak sablonjára, és ezzel együtt így jóval több,  lehetőséged is rejt magában. Az adminisztrációs felület is átalakult, máshova kerültek bizonyos gombok bizonyos funkciók, de hosszútávon meg fogjuk szokni ezeket is.

Változások a Facebook oldalakon

Változások a Facebook oldalakon

Az egyik legfontosabb, amit tudni érdemes az az oldal szerkesztése gomb, ami jobb oldal felül kapott helyet (Korábban a profil kép alatt az első link volt.)

Az "Oldal szerkesztése" gomb jobb felülre költözött

Az "Oldal szerkesztése" gomb jobb felülre költözött

2) Módosítható a Facebook oldal kategóriája

Korábban ha a felhasználó esetleg rossz kategóriát kiválasztva hozta létre a Facebook üzleti oldalát, akkor csak az oldal törlésével és újbóli létrehozásával tudta a kategóriát módosítani. Most viszont van lehetőség a módosításra: Oldal szerkesztése > Alapadatok > Kategória

Módosítható a Facebook oldalak kategóriája!

Módosítható a Facebook oldalak kategóriája!

3) Hol vannak a rajongóink arcképei?

Legalább 20 különböző helyről érkezett hozzám az elmúlt napokban a fenti kérdés, teljesen jogosan. Korábban a Facebook oldalon is elérhető volt egy “rajongói doboz” most azonban ez egyszerűsödött: csak annyit mutat a rendszer hogy éppen aktuálisan “hány embernek tetszik” az oldalad, és csak a linkre való kattintás után mutatja az arcokat.

A követők száma a Facebookon oldalakon

A követők száma a Facebookon oldalakon

4) Kommunikálj az oldalad nevében!

Szuper lehetőséget kaptak a Facebook oldal tulajdonosok! Ha szeretnéd a véleményed egy Facebook hozzászólásban leírni egy másik (a Tiédtől különböző) Facebook rajongói oldalon, akkor eddig ezt csak magánszemélyként a privát profiloddal tehetted meg. Mostantól azonban lehetőséged van mindenhol az oldalad a céged nevében kommentelni. Miért jó ez? Azért, mert azok akik olvassák a hozzászólásod, nem a Te privát profilodra jutnak el, hanem az üzleti oldaladra, amihez adott esetben akár egy Tetszik gomb lenyomásával azonnal csatlakozhatnak. Így még jobban viheted az oldalad hírnevét! Ez tényleg egy remek lehetőség, érdemes kihasználni!

Már az oldalad nevében is használhatod a Facebookot!

Már az oldalad nevében is használhatod a Facebookot!

További haszon, ha ebbe az üzemmódba kapcsolsz (lsd a fenti képen mit kell megnyomnod), hogy értesítés kapsz arról, hogy milyen felhasználók által generált aktivitás (kedvelés, hozzászólás) történt az üzleti oldalon, sőt erről ha kérsz, akkor e-mail értesítőt is kapsz. Erről egész eddig az oldal adminjai semmilyen infót nem kaptak, főleg akkor jelentette ez problémát ha egy korábbi bejegyzéshez érkezett egy kérdés… Szóval ez egy nagyon jó új funkció, amit eddig sokan hiányoltunk, hát tessék, meghallgattatott.

5) Szólj hozzá a saját oldaladon a saját nevedben!

Sokak vágyát teljesítette a Facebook azzal, hogy lehetővé tette, hogy valaki a saját maga által adminisztrált oldalon, ne az oldala nevében, hanem a saját nevében is kommentálhasson. Ez a gyakorlatban nagyjából így néz ki:

Már a saját nevedben is hozzászólhatsz az általad adminisztrált Facebook oldalon

Már a saját nevedben is hozzászólhatsz az általad adminisztrált Facebook oldalon

Ezt az eredményt pedig úgy tudod elérni, hogy: Oldal szerkesztése > Saját beállítások, és lenti képen látható első (felső) pipát inaktiválod.

Facebook e-mail értesítő a hozzászólásokról

Facebook e-mail értesítő a hozzászólásokról

Azonban ezen a fenti képen még egy újdonság látható: be tudod állítani, hogy a Facebook oldaladon a felhasználók által generált tartalomról (üzenőfali bejegyzés, hozzászólás) e-mailes értesítőt kapj!

6) Kedvencek közé!

Mostantól lehetőséged van kitenni az oldaladra azokat a másik Facebook oldalakat, amiket követésre ajánlasz! Lehet ez az OMA Facebook oldala :), vagy akár a Te további üzleti oldalaid. Így a saját oldalaid között egy kapcsolati hálót tudsz kialakítani.

Facebook oldalt a kedvencek közé!

Facebook oldalt a kedvencek közé!

7) A “szerkesztői nézet”

Mostantól a Facebook is ügyesen kezeli az üzenőfali spam-eket, így ha bizonyos kommenteket, vagy a felhasználók által generált egyéb tartalmakat spamként minősít, akkor azt automatikusan elrejti a többi követőd elől. Azonban, Te mint az oldal adminja látsz mindent, és lehetőséged van felülbírálni a Facebook döntését. Erre szolgál a “szerkesztői nézet”, ahol Te minden tartalmat meg tudsz jeleníteni, és ha szeretnéd, tudod módosítani a tiltást.

8) FBML: vége! Fületlen lesz a Facebook!

Azaz majdnem vége. Közel egy éve, minden Közösségi Média Szemináriumon átvettük a résztvevőkkel, hogy kell saját menüpontokat saját füleket létrehozni a Facebookon. A résztvevők közül (látom, mert figyelem) nagyon sokan alkalmazták is a tudást, és létrehozták az FBML alkalmazással a saját kreatív tartalmukat a Facebookon.  Ez az alkalmazás, és vele együtt az egész technológia azonban most nyugdíjba vonul. Jó hír azoknak, akik eddig időt, és pénzt áldoztak ezeknek a létrehozására, hogy amit eddig alkottak az nem vész el: az eddig létrehozott fülek, menüpontok továbbra is működni fognak, nem szűnnek meg, de újakat ugyanezzel a megoldással már nem lehet létrehozni.

Szóval, ha épp azon gondolkodtál, hogy megtanulod, vagy beleásod magad az FBML  alkalmazásba, akkor NE tedd, ez a technológia kikerül a forgalomból. Helyette egy sokkal több lehetőséget rejtő új módszer segítségével lehet Facebook menüpontokat létrehozni az üzleti oldaladon.  Ez azon alapul, hogy a Te saját tárhelyeden, ahol mondjuk a weboldalad fut, létrehozol tetszőleges tartalommal egy kis miniweboldalt (minisite-ot), amit egy az egyben “be tudsz húzni”, be tudsz illeszteni az egyik Facebook menüpontodba. Éppen ezért innentől tényleg BÁRMIT képes vagy megjeleníteni a Facebook menüpontod alatt, a lehetőségeknek csak a kreativitásod szabhat határt. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy jelen pillanatban vannak gyermekbetegségei ennek az új logikának, én magam többet is tapasztaltam a tesztelés során, de ezeket megtartom magamnak, mert valószínűleg március 11-ére ezek nagy része megoldódik.)

9) Facebook hirdetések

Sok apró változás történt a Facebook hirdetések körül is. most csak a legjelentősebbeket válogatom ki.

A Facebookon hirdetők régi vágya volt, hogy lehessen a Facebookon belüli fogadó oldalakat beállítani. Azaz, ha elkészítettél egy külön menüpontot egy akciód számára akkor lehessen külön ezt hirdetni, és ide irányítani a látogatókat. Erre most már van lehetőség, és a hirdetés létrehozásánál már nem csak azt választhatod ki, hogy egy külső oldalt szeretnél  hirdetni, vagy egy Facebook oldalt hanem azt is, hogy ezen belül melyik menüpontra kívánod terelni az érdeklődőket.

Egyedi fogadóoldal a Facebookon belül minden hirdetésnek!

Egyedi fogadóoldal a Facebookon belül minden hirdetésnek!

Ezen kívül szintén rég várt (és elvárt) új funkció a hirdetéseknél, hogy a célzásnál legyen lehetőséged szűrni arra, hogy a már meglévő követőidnek hirdetsz, vagy épp azoknak, akik még nem a követőid. Így a már Hozzád csatlakozott követőknek tudsz egy más típusú kreatívot mutatni, valami más üzenetet továbbítani a hirdetésen keresztül, míg annak a többségnek, akik még nem követnek, továbbra is hirdetheted a “Kövess!” típusú kreatívot. Logikus nem? Sajnos egész eddig az ilyen típusú szűrésre nem volt lehetőség.

Célzás a követőkre, vagy az épp még nem követőkre a Facebook hirdetésekben.

Célzás a követőkre, vagy az épp még nem követőkre a Facebook hirdetésekben.

Természetesen a fentieken kívül nagyon sok új apró módosítás lett még a Facebokon,  úgy a hirdetések létrehozásában, mint az üzleti oldalak menedzselésében. Összességében talán látható, hogy a Facebook meghallgatja a hozzá érkező felhasználói javaslatokat, és fokozatosan beépíti a rendszerbe. Biztos vagyok benne, hogy még a napokban is jönnek változások, lesznek új funkciók. Ha nem szeretnél lemaradni róla, akkor kövess bennünket Facebookon, ott mindenről egy picit hamarabb értesülsz! :)

Comments

  1. Ez egy nagyszerű összefoglaló!

    Nektek hány életetek van?

    Néha már azt se tudom, hol áll a fejem:)

    Ákos

    • :) köszi

      • Kedves OMA zsenik!

        Létrehoztam a beauty-forum magyarország oldalát – nem profilját – mégis profiladatokat kért tőlem, és mikor beírtam, akkor a személyes profillapommá tette a Facebook az oldalt, úgyhogy most felfüggesztettem. Hogyan tudom rajongói oldalként érvényesíteni a Beauty Forum Magyarország oldalt? SMS-ben sem megy, nagyon zagyva választ kaptam, nem kódot.
        Sürgős lenne! isse

  2. Jó kis összefoglaló lett, köszi Zsolt!
    Én aminek örülök, de nem lett megemlítve (nem gond), hogy már meg lehet jeleníteni, ki az adott oldal tulajdonosa: Edit info – Featured.
    Internetes bizalomépítésben segít, ha látjuk ki van az oldal mögött.

  3. Csertán Ákos szerint:

    A kedvenc oldalak lehetőség amúgy kb egy éve létezik… és ugyanez igaz az iFrame-re is.

  4. Ez, hogy megváltozik a Facebook rajongói kinézet, azt már régóta tudtam. Amikor az egyik rajongói oldalt fel is frissítettem, akkor megváltozott a kinézett. De a többi rajongói oldal kinézete is átállt, igaz csak számomra.
    Azt mondanám, hogy minden oké, de ez nem így van. A bal oldalon található szövegdobozt eltüntették, amit újra meg kellett élnem a profilváltozás után. Így nem lehet semmilyen ismertetést adni azok számára, akik az Üzenőfalra kerülnek.
    “5) Szólj hozzá a saját oldaladon a saját nevedben!”
    Itt az a bajom, hogy nem állíthatom be azt, hogy egy másik rajongói oldal nevében szóljak hozzá. Pedig számomra ez lenne az igazi.

    Az FBML meg nem tűnt el. Az alkalmazások részben ugyanúgy megtalálható, pedig a frissített rajongói oldalamon néztem.

    • Csertán Ákos szerint:

      Az FBML, mint nyelv támogatása szűnik meg, nem a Static FBML alkalmazásé. FBML alkalmazásokat feb eleje óta nem lehet létrehozni, ott már korábban átálltak az iFrame-re. A változás gyakorlatilag annyi, hogy az eddigi FBML nyelv helyett iFrame-ben tárolod az oldaladat, és a Facebook funkciókat általános JavaScript SDK-ból hívod meg. Ezzel egyébként elveszik annak a lehetősége, hogy a Facebook oldaladat keresőoptimalizálásra használd, a Googlebot ugyanis nem ismeri az iFrame-et.

    • János, vannak amiken nem lehet változtatni, az a kis szövegdoboz tényleg nem volt rossz funkció, de ezek szerint ebbe az új designba már nem fért bele.

      “Itt az a bajom, hogy nem állíthatom be azt, hogy egy másik rajongói oldal nevében szóljak hozzá. Pedig számomra ez lenne az igazi.”

      Ezt őszintén nem értem :) Olyan oldal nevében szólnál hozzá a saját oldaladhoz, aminek nem vagy az adminja?

  5. Köszönöm az alapos, részletes összefoglalót! Még nem vagyok a blogommal a Facebook-on, de tervezem.

  6. Annyira nem vészes, hogy nem lesz keresőbarát, bár biztos volt előnye is.
    Html nyelvet ezután is lehet használni, ami viszont sokmindenre ad lehetőséget. A javascriptet is ki lehet használni, meg az emlékeim szerint css nyelvet is támogat.
    Nem árulom el, de van ami megoldható és azt érdemes kihasználni. Talán az OMA is ismeri az ilyen trükköket.:)

  7. Árulnak ( más léteznek ) Faceboo- ra integrrált Web Áruházakat. Pld: táskaexpress.hu
    Ezek a z áruházak valóban a facebookon működnek?. Milyen jogi kapcsolatban állnak a tulajdonosok a facebookkal? Nem tiszta előttem az ilyen áruház jogi állása, és így szerintem magában hordoz nemvárt érdekes fejlemények lehetőségét is. Olyan bizonytalannak érzem ezeknek az áruházaknak a státuszát. Bizonyos szándékos ködösítést is tapasztaltam már e téren.
    Egyébként Tőletek megint önzetlen segítséget kaptam, amit köszönettel fogadok, és hálás vagyok érte.

    • Zoltán, semmilyen extra jogi kapcsolatban nem állnak a Facebookkal. Ez egy Facebook alkalmazás, aminek a létrehozásával egy egyszerű felhasználó feltételeket fogadtak el. Maga a “facebookos webáruház” nem a Facebookon van, hanem a taskaexpress.hu saját szerverén, megnéztem, konkrétan itt: http://facebook.taskaexpress.hu/taskak/fooldal/ és innen csak be van húzva a Facebook alkalmazásba.

      Tehát erre éppen ugyanolyan jogi szabályok vonatkoznak mint bármilyen más magyar webshopra, csak ők kihasználják a Facebook adta lehetőségeket. Emiatt nem kell ködösítéstől tartanod. :)

      • Én erről beszéltem: http://apps.facebook.com/taskaexpresswebshop/
        Itt a facebbookon lehet rendelni, és vásárolni, anélkül, hogy onnan kimenne a vevő. Előttem ez egyértelműen olyan, mintha a facebook saját alkalmazása lenne a Webshop. Valóban a Webáruházba végrehajtott változtatások automatikusan megjelennek a Facebook-shopon is. Ezért a tulajdonos havi díjat fizet a programozó cégnek, aki ezt megvalósította. Több ilyen áruház is van már, és aki még nincsen a google -ra opimalizálva, annak remeg lehetőség lehet ez. A jól optimalizált áruházra kedvezőtlenül hatna egy facebook tükrözés, lerontaná a vásárlói magatartást.

        • Zoltán, ugyanarról beszélünk. Az amit Te a Facebookon látsz, nem más mint amit én linkeltem be. A kettő között csak annyi a különbség hogy a Te általad betett linken a ott van egy “facebookos keret” FB logóval, és FB kék színnel. De a vásárlás nem a facebookon jön létre, csak ezt így érzékeled. Ez egy egyszerű Iframe-es alkalmazás, aminek a segítségével, behúzzák a webshopjukat a Facebookra.

          • Értem, és köszönöm a segítséget. Engemet megtévesztett. Nem biztos hogy tisztességes dolog eladni egy facebookos keretet Facebookra integrált alkalmazásként.
            Szívesen hallanék (olvasnék) Tőletek további lehetőségeket arra, hogyan használjuk ( vagy mások hogyan használják ) a facebookot saját marketing céljainkra, miközben nem rontja az egyéb, sikeresen optimalizált áruházunkat. Persze vannak nagyon sikeres fogásaim nekem is, meg másnak is. Pld írd meg a google keresőjébe a : ” elektromos kerékpár ” keresőszót.. :-)

  8. Ez már megint nagyon jó volt fiúk! Köszi!

  9. Na szóval mindkét rajongói oldal az enyém. Ugye létezik az, hogy mondjuk az utóbbi rajongói oldalon átváltok a rajongói oldal profiljának használatára és úgy szólok hozzá a másik rajongói oldalam bejegyzéseihez. Ez a több lépéses megoldás elég megterhelő. Tudod van az az opció is a rajongói oldal beállításánál, hogy vagy rajongói oldal vagy saját nevében szólhat hozzá. Jó lenne olyan is, hogy kiválaszthatom azt, hogy más én tulajdonomban lévő rajongói oldal nevében szóljak hozzá alapértelmezetten a bejegyzéshez. Ugyanis lenne olyan rajongói oldalam, amit saját nevemben indítottam.

  10. Amit hiányolok, hogy nem szólhatok hozzá a rajongók üzenőfalán látható bejegyzésekhez. Ez nagyon egy jó dolog lenne.

  11. A facebookról alkotott véleményem ellenére én is beregiszráltam magam. Persze nem marketingezés céljából, de legalább tíz, francia és Belga rokonom is fenn van, azok kedvéért. Mindezek ellenére szkeptikus vagyok a változtatásokra. Megfigyeltem, ahányszor megváltoztatnak valami (jobbító szándékkel), az eredmény mérleg nyelve, nem pozitív, hanem negatí oldalra billen. Gondolom, a termékeiket, cikkeiket reklámozók is hasonlóképpen lehetnek ezzel. Európában reformok korát éljük, mindenben, mért maradjon ki a facebook? Csak azokat sajnálom, akiknek a talponmaradásuk múlik azon, értékelhető-e a segítség, vagy nem.

  12. Nagy Rudolf szerint:

    Kösz, hogy leírtad, dolgozhattál vele eleget. Így talán komolyabb jellegű lesz a Facebuk

  13. Nagy Rudolf szerint:

    Most nézem, Te Vagy az OMA. hu, eddig is sok jót hallottam Tőled, Tőletek, a hírleveleitekben.
    Köszönöm.: Nagy Rudolf

  14. Barbi szerint:

    Azt nem értem, ha cégként, vagy honlapként vagyok regisztrálva a Facebook- on, miért nem tudok másokat lájkolni? Ha lájkolásra kattintok, akkor kéri, hogy hozzam létre a profilomat. Ha létrehozom, akkor átírja a céges facebook oldalamat a saját nevemre és már nem céges többé. Sajnos próbáltam, és ez történt. Miért van ez? Hogyan regisztráljam be a cégemet, hogy tudjak én is lájkolni? Nem a saját nevemre szeretnék facebook oldalt, hanem a cégemnek.

    • Arra az esetre, ha nem kapsz kielégítő választ, leírom, mit tennék én: Több céget is látok az ismerősökre váró képek között (az egyik lányom oldalán van is néhány), a legígéretesebbek közül kiválasztanék egyet-kettőt, bejelölném ismerősként, és megkérdezném.

  15. Köszönjük, nagyon hasznos a bejegyzés!
    Sipos András

  16. Nagyon jó cikk, megnyugodtam, köszi az infókat :) És megosztottam :)

    1) Arról tudtok esetleg valamit, hogyan lehet MEGHÍVNI az embereket (ismerősöket, legalább a sajátjaimat…) az oldalra? Nekem nincs ilyen lehetőségem (új az oldalam, én már csak a “jóból” részesültem…).

    Lehet a visszaállítást kérni valahol? Vagy simán csak hirdessek, hátha akkor csatlakoznak ismeretlenek (is)?

    2) A fenti képek randomszerűen váltakoznak – ez is így marad?

    Köszi!

    Kathy

    http://www.facebook.com/kuponkonyv

    • Szia!

      Bocs a kicsit késői válaszért: 1) Nem, ez abban a formában már nem elérhető funkció mint régebben volt. Valami lehet hogy lesz helyette, a de Facebooknak nem érte meg ezt a funkciót életben tartania. 2) A kis képek jobb felső sarkáéban van egy kis X azzal tudod elrejteni a nem oda illő tartalmakat.

      Zs.

  17. Köszönöm az eddigi OMA-Blog ismeretterjesztő anyagot, különösen az utolsó részletes összefoglalót a Facebook üzleti oldalak új koncepciójának a változásáról.
    Nekem már van a Google oldalon több éve működő kettő blogom is.
    A Facebook üzleti oldalán most februárjától is működik egy.
    Külön köszönöm az ötletet, hogy hogyan tudok létrehozni a saját tárhelyemen egy mini weboldalt (minisite-ot) – amit majd be tudok illeszteni az előzőleg létrehozott Facebook
    menüpontba.

    Üdvözlettel: Kálmán

  18. Sziasztok!

    Azt szeretném megkérdezni, hogy eddig, ha a helyi vállalkozás oldalamra feltettem egy linket, ami ajánlatot tartalmaz képekkel, egy bélyegkép megjelent a Facebookon. Most kb. 4-5 napja nem jelenik meg a kép, csak szöveg, így meg elég gyatra. Mit tegyek szerintetek?

    Köszönöm!

    Sipos András

    • Barbi szerint:

      Hello!
      Ezt már én is tapasztaltam sajnos :( Lehet, hogy az újításokkal függ össze, amit ez a blogbejegyzés is tárgyal, mert kb. azóta tapasztalom ezt én is. Tényleg sokkal jobban nézett ki, amíg betette azt a kis képet a link mellé.
      Viszont az egész Facebook- on azt veszem észre, hogy folyton változik, egyes oldalak néha így töltődnek be, néha úgy, néha magyarul, néha nem… Számomra eléggé átláthatatlan az egész…

      • Van egy másik problémám is, lehet hogy ez is a változások miatt van?
        Ha a helyi vállalkozás oldalamról átmegyek másik oldalra, hogy lájkoljam a a privát oldali saját hozzászólásomat, nem látok tetszik linket, csak megosztást és így nem tudom lájkkal népszerűsíteni az oldalamat.

        Sipos András

        • Barbi szerint:

          Hello!
          Ez már régóta így van… szintén sajnos :( A vállalkozásos Facebook oldallal nem lehet lájkolni. Csak privát oldallal lehet lájkolni. A Facebook- on valahol, talán a súgóban, nem tudom, olvastam is rá konkrét magyarázatot. Azt írja a Facebook, hogy azért nem lehet vállalkozás oldalával lájkolni, mert alapvetően a Facebook nem azért van, hogy marketing célokat segítsen elő nekünk, hanem a privát ismeretségek előmozdítására szolgál. Szerintem meg egyszerűen lefordítva ez azt jelenti, hogy megpróbál minden olyan marketing eszközt befagyasztani a saját portálján, ami ingyenes lenne (pl. lájkkal népszerűsíts), azért, hogy fizess, ha valamit népszerűsíteni akarsz, azaz adj fel fizetős Facebook hirdetést…
          Az igazat megvallva, én sosem kedveltem a Facebook- ot, saját magam nem is vagyok fent, csak a cégemmel, csakis azért, mert ez manapság már elvárás minden valamirevaló cégtől, meg hát kiaknáznám a benne rejlő lehetőségeket, amit lehet.
          Üdv,
          Barbi

          • Kedves Barbi!

            Nagyon köszönöm a kimerítő válaszodat!

            Sipos András

          • Kedves Barbi

            Mivel a véleményem (amit most megfogalmaztál), csak feltételezésen alapult, nem írtam be a korábbi válaszomba. Bocsáss meg, de igazat kell adnom a FACEBOOK-nak, mivel elsősorban, csak közösségi oldal, viszont lehetőséget ad arra is, hogy ismertesd a céged létezését, és ha elég sokszor szerepelteted, az sem semmi. Nem semmi, mert beivódik a köztudatba, és sokan kíváncsiságból megkeresik a weboldaladat, és nem kizárt, hogy potenciális vásárló lesz belőle.

        • Kedves András!
          Találtam még a témával kapcsolatban egy bejegyzést másik blogban, talán hasznos lehet, azt hiszem, ide vág, amit pár napja kérdeztél, ahhoz:
          http://www.marketingmorzsak.co.....-marketing
          Igaz a konkurenciára hivatkozok, talán nem törlik itt a hozzászólásomat, Márton és Zsolt tudják, hogy úgyis ők a legjobbak :)
          Üdv,
          Barbi

  19. Sziasztok,
    nagyon jó cikk, köszönöm. Abban tudnátok segíteni, hogy hol találom azt a funkciót most, hogy az ismerőseimnek ajánljam a céges FB oldalamat? Nem találom…
    A másik pedig, hogy ha rákattintok arra a linkre, hogy hány embernek tetszik, akkor nem mutatja meg az összes embert, csak párat. Hol tudom megnézni az összes “követőt”?

    Köszönöm előre is!
    Ildikó

  20. Bence szerint:

    Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy hogy tudom beilleszteni a hírlevél feliratkozó boxot a facebook oldalra? FBML oldalt csináltam, be is másoltam, de az oldal üres. Ez azért van mert megszűnt ez a lehetőség? Egy rendezvény sorozatot hirdetünk, weboldala nincs, csak fb oldal. A fentiekből sajnos nem sok mindent értek, nem vagyok programozó:-) Köszi előre is :-)

    • Szia!
      Már én is próbáltam, de sajnos nem működik. Az én hírlevél szolgáltatóm a webresponder.hu, ők olyan iframe beillesztési lehetőséget adnak meg. Tehát amit be kellene illeszteni, az tagek között van. Talán a Tiéd is. Én próbáltam, hogy beillesztem, meg is tettem, de amikor a tovább gombra kattintottam, nem volt látható az eredmény. Azt gyanítom, nincs más tippem, hogy a Facebook nem támogatja az iframe beillesztést. Cáfoljon meg, aki tud okosabbat! :) Tehát szerintem max. úgy oldhatod meg, hogy belinkeled a hírlevél feliratkozó oldaladat, hogy ITT lehet feliratkozni, és ez a link a honlapod feliratkozás részéhez viszi az érdeklődőt. Nem hiszem, hogy azért lenne a problémád, amit írsz, hogy megszűnt ez a lehetőség, ugyanis nekem a FB oldalamon továbbra is működik az FBML oldal, minden html cuccot betudok illeszteni, csak az iframe- mel gyűlt meg a bajom. A megszűnése az FBML- nek úgy tudom, csak arra vonatkozik, hogy többé nem lehet már létrehozni, de akinek van, annak megmarad. Mintha így vettem volna ki a cikkből. Remélem, valamit tudtam segíteni… Sok sikert! Üdv, Barbi

      • Bence szerint:

        Szia! Köszi, nekem is webresponderes van. A gond az, hogy weblap nincs most ehhez a dologhoz és nem is akarom, de ha sehogy nem működik max csinálok egy ingyenes weblapot ahol semmi más nem lesz csak a feliratkozási űrlap, de azért az elég gagyi lenne :-) Létrehozni biztos lehet fbml-t mert én tegnap csináltam, csak egyszerűen hiába illesztem be, üres, pedig ha rámegyek a ‘tovább az alkalmazásra’ akkor ott van a kód.

        • Na látod, akkor már szinte biztos, hogy az a baj, hogy a Facebook finnyás az iframe- re… Egyenlőre nincs javaslatom, hogy mit tegyél… Minden esetre majd írd már meg, légyszi, hogy végül milyen megoldást találtál erre a problémára és hogyan oldottad meg, mert nekem is bajos ez a dolog, jó lenne egy megoldás, csak nekem még annyira nem sürgős, ezért nem agyaltam rajta. Üdv, Barbi

          • Szia Barbi!

            Ezt írod: “Na látod, akkor már szinte biztos, hogy az a baj, hogy a Facebook finnyás az iframe- re”

            Tuti nem ez a hiba, a FB támogatja, sőt preferálja a iFrame-es megoldásokat!

            :)

            • De Zsolt, mondd csak, ha a Facebook preferálja az ifarme- t, akkor miért van az, hogy sem nekem, sem Bencének nem sikerült az iframe- es kódrészletünket beilleszteni a Facebook FBML oldalunkba?

              • Barbi, Bence: Nem tudom ennél érthetőbben leírni így kommentben. :) Az új tudásanyagunkban, kb 30 oldal szól erről, ezt nem lehet belesűríteni egyetlen hozzászólásba.

    • Szia Bence!

      Az FBML oldalba én már nem tennék energiát! Elvileg ha Iframe-es a kód részlet akkor bele kell, hogy tudd illeszteni a Facebookba!

      Ha elkészült maga a Facebook oldal, akkor onnantól már tényleg csak copy-paste és működik az űrlap!

  21. Nálam a feliratkozó form működött. Egy javascript volt és működött.
    Egyébként erre a trükkre magamtól jöttem rá. Egyedül a SEO dolog volt új számomra.

  22. timi szerint:

    sziasztok,

    A munkahelyemen megkerte, hogy foglakozzak az online marketignel. Egybol a facebookkal kezdtem a ceg facebook meglett csak az a gond, hogy bejelentkezem es egybol a fonokom facebookja jonn be es az uzeno falan keresztul tudok atmenni a ceges facebookra de olyan mintha egy konton 2 adatlapom lenne tudom valtogatni, de nem ertem hogy miert? vajon azert mert csak most hozztam lettre es 25 ember kell like-on hogy hivatalosan is valalkozova valjak? A masik kerdesem hogy a cegunk orvosi konyvekkel es reklamokkal foglakozzik, nincs olyan opcio ahol betudom x ni hogy nekem mint celkozonseg az orvosi egyetemek kellenek , vagy laborok ? es egy utolso kerdes befizettem a facebookon (reklamra) megtortent a banki atutalas a penzt levette mindent de nem lattom a reklamom meg emailt sem kaptam hogy fizettem nekik per napra a reklamert !

  23. slsWeb Réka szerint:

    Sziasztok!
    Céges oldalt hoztam létre és a kedvencek közzé bekerült 1 honlap amit viszont szeretnék eltávolítani onnan!!! Hogyan lehetséges ez ?? Ha rákattintok a nevére egyből a honlapra irányít… Nagyon köszönöm a segítséget!

    • Szia Réka!

      Menj rá arra a Facebook oldalra amit a kedvencek közé tettél, majd a Facebook oldalának bal alsó sarkában (a profil kép oszlopának alján) találsz egy ilyen linket:

      “Eltávolítás az oldalam kedvencei közül” Ennyi! Sok sikert!

      • slsWeb Réka szerint:

        Szia Zsolt!
        Nagyon köszönöm de sajnos nem a FBoldala nyílik hanem egyenesen a weboldalára irányít, nem tudom be lehet-e ide másolni melyik oldalról van szó?

  24. Szia a 9-éves fiamnak nem enged Facebookon regisztrálni azt irja nem jogosult rá………nem értem miért kérlek segits ..

    • Ildikó. Úgy emlékszem, hogy 13 éves kortól lehet csak regisztrálni rajta.
      Az egyetlen megoldás, hogyha 13 évesen regisztráljátok. Amikor meg eléri ezt a kort, akkor korrigáljátok a születési dátumot.

      • Csertán Ákos szerint:

        Esetleg szintén megoldás betartani a felhasználói feltételeket is, és majd négy év múlva a fiad regisztrál. És akkor esetleg lesz valamilyen alapvető fogalma arról, hogy mi is történik.

        • Nem muszáj betartania. A lényeg, hogy legyen jól felvilágosítva. Legyen tisztában előnyeivel és hátrányaival. Valamint hogy miképpen kezelje a dolgokat, mire figyeljen. Ja és hogy mértékkel használja, mert Facebook függőség is létezik.:)

          • Csertán Ákos szerint:

            Igen, pszichológusként én is úgy gondolom, hogy egy 9 ÉVES GYEREK képes megérteni a személyiségi jog és a függőség kérdéseit. Bocs, lehet, hogy nem volt egyértelmű az irónia a hangomban: ez most egy ironikus komment.

  25. Az tény és való, hogy nem szabad egy kommunikációs csatornára bízni egy cég marketingjét, csak a Facebookra sem. Én is éppen ezért mondhatni marketing mixelek.

  26. Üdv. a fórumozóknak

    Nem tudtok olyan pletykáról, hogy a fb esetleg saját online shopot indítana, azaz terméket lehetne forgalmazni az oldal boltja révén?

    Bodacsk

  27. bibor szerint:

    Kezdő vagyok facebook marketingben.

    Nyelviskolaként (magánszm. és céges felületünk is van) akciónkat szeretnénk széles körben hirdetni.
    Mi a véleményetek, érdemes személyes üzeneteket kiküldeni az Ismerősöknek?

    Mellesleg nem sikerült a listás üzenetküldés, így egyenként meg elég időigényes lenne… Köszönöm a segítségeteket, ötleteke előre is! :)

    • slsweb Réka szerint:

      Szia! Szerintem a személyes üzenetekben való “akciózásnak” sajnos nincs akkora hatása és megvan az a hátulütője hogy ellenkező hatást vállt ki mint amit szeretnénk, esetleg lesznek olyanok akik emiatt már nem követnek..de széles körben FB hírdetés? esetleg ha beírnád az fboldalad címét ránéznék…

  28. Kedves Zsolt!

    Nem tudom kihez kellene fordulnom az alábbi kérdéssel:

    A facebook oldalam adminja egy olyan kolléga volt, aki már nem elérhető (és természetesen nem is dolgozik nálunk). Hogy jutok hozzá az oldalhoz?

    Van erre egyáltalán lehetőség?

    Köszönöm a választ előre is.
    Krisztina

    • 1. Felveszed vele a kapcsolatot is adjon admin hozzáférést. Lehetséges, hogy örökre ő is admin lesz, ha nem tudod majd elvenni tőle ezt vagy nem tud lemondani róla.
      2. Írsz a Facebook moderátoroknak vagy kiknek. Ilyenkor bizonyítanod kell, hogy te vagy a tulajdonos a cégnek.

  29. Gergő szerint:

    Sziasztok csak 1 kérdésem lenne! Az hogy én már régen like oltam az EZEL oldalát a török nyelvűt a fecen de el tűnt a Tv műsoraim közül és az oldalra sem megy rá a face miért van ez? Valaki nem tudja? :)

  30. sziasztok,

    arra van lehetőség, hogy általam létrehozott profilon – mely egy baráti társaság közös oldala – létrehozzak egy fórumot – akár több témakörben? ezt hol tudnám megszerkeszteni?

  31. Kiss Ramóna szerint:

    Lenne egy kérdésem. A kezdőlapon jobbra van egy olyan hasáb, aminek a címe Peopel to subscribe to. Itt rendszerint két profilképet hoz és mindig más emberét. Szeretnék tőle megszabadulni, mert 99%ban bizar női fotókat hoz fel. És még finoman fogalmaztam. Ez tök unalmas, hogyan tűnik el ez a hasáb??????
    Köszönöm a segítséget!

  32. Sziasztok!

    Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy hogyan tilthatok ki valakit a céges oldalamról a facebookon? Tudom, hogy hol kell kitíltani, de még nincs kitiltva, mert a kitiltottak listájában nem találom, az oldalt láthatóan nem lájkolta illetve azok között, aki lájkolták az oldalt nincs, viszont ha bemásolom az oldalán lévő linket és rákeresek, vagy beírom a keresőbe a nevét nem ad ki semmit, mintha le lenne tiltva, de mégsincs. Ezt írja ki: A kért oldal nem található.
    Vagy lejárt hivatkozásra kattintottál, vagy félregépelted a címet. Néhány webcím érzékeny lehet a kis- és nagybetűkreIgy hogyan tudom letiltani?
    Viszont állandóan hozzászól és nem építő szándékkal.

    Előre is köszönöm!

    Sipos András

  33. jolcsika szerint:

    nem engedi frissiteni a facebookot hogy csináljam meg tud valaki? segiteni be se tudok lépni kösszi

  34. Tamás szerint:

    Sziasztok!
    Van egy problémám, a konkurensem bejelölgeti a céges fb oldal rajongóit. El lehet rejteni ezt, vagy mit tanácsoltok?
    Köszönöm: Tamás

    • Én azt javaslom, hogy elsősorban a rajongókkal törődj és ne a konkurenciával. Ha elég jók vagytok, a konkurencia nem fog tudni nagyon ellopni ügyfelet. Csinálj márkahűséget, amire biztos rengeteg jó eszközt találsz. És tedd vonzóvá a márkád. Ez a te fegyvered. :)
      Másrészt jelentheted a facebooknak, hogy üzleti célra használnak profilt.

  35. Ruskó Nikoletta szerint:

    Tisztelt Cim!
    Miért nem működik semmi az oldalamon? Nem lehet üzenetet olvasni és irni,kommentálni, képet feltölteni, like-olni, stb.
    Köszönöm!

  36. Dobos Norbert szerint:

    hát szerintem ez elég roslet
    Nem fér ki rá semi normálisan egy téglalap monitoron :/

  37. Nagy Melinda szerint:

    Letrehoztam a sajat (szemelyes) facebook oldalomon egy szervezet jellegu oldalt. Amennyiben kinevezek egy(vagy tobb) tars-adiminisztratort mennyit lat, mennyire fer hozza a sajat facebookom ( tehat nem az azon letrehozott oldal) tartalmahoz?

    Elore is koszonom!

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Összefoglaltuk, melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon! Tudnod kell róluk, ha Te is… http://fb.me/SV0UimM4

  2. onlinefizetes szerint:

    RT @oma_hu: Összefoglaltuk, melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon! http://fb.me/SV0UimM4

  3. soreo biz szerint:

    RT @oma_hu: Összefoglaltuk, melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon! http://fb.me/SV0UimM4

  4. Bakk Péter szerint:

    RT @pollner: RT @oma_hu: Összefoglaltuk, melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon! http://fb.me/SV0UimM4

  5. Szücs Csaba szerint:

    RT @oma_hu Összefoglaltuk, melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon! http://fb.me/SV0UimM4

  6. Csaba Virág szerint:

    Egy nagyon jó összefoglalása a facebook változásoknak! http://fb.me/UekAwklX

  7. vadvising szerint:

    Változások a Facebook oldalak használatában: Az, ami az elmúlt hetekben, hónapokban zajlik a Facebook háza táján… http://bit.ly/e2ly82

  8. Változások a Fácsén március 11-től: http://digs.by/hXh7Mo

  9. Jozsef Braun szerint:

    RT @gomboszs Ha még nem olvastad: a Facebook oldalak legfontosabb aktuális változásai összefoglalva egy helyen: http://fb.me/SV0UimM4

  10. midaba50 szerint:

    RT @oma_hu Összefoglaltuk,melyek a folyamatban lévő legfontosabb változások a Facebookon!Tudnod kell róluk, ha Te is..http://fb.me/SV0UimM4

Szólj hozzá!

*