Online Marketing Akadémia

Hazai KKV online marketing körkép

A Neten a Cégem program múlt heti debütálására összehívott sajtótájékoztatón ismerhette meg a közönség a Google felmérését arról, hogy miként viszonyulnak az online marketinghez a hazai kis- és középvállalkozások (KKV). Az eredmény szerintem egyrészt megdöbbentő, másrészt roppant tanulságos.

Dióhéjban a számok

Ipsos-Google felmérés - Hazai KKV online jelenlét

A vállalkozások:

A honlappal rendelkező vállalkozások közel fele nem hirdet.

A honlappal nem rendelkező vállalkozások 91%-a nem hirdet egyáltalán.

Kérdezem én:

Te a hazai KKV szektor melyik szeletébe tartozol? Ha van honlapod és még online hirdetéseket is futtatsz, akkor nyugodtan veregesd meg a vállad, benne vagy a felső 20%-ban! Gratula!

Az online hirdetések elutasításának okai pedig a következők:

Ipsos-Google felmérés - Online reklámozás elutasításának okai

Úgy vélem, hogy az adott válaszok nagy része tájékozatlanságból ered. A világ (sajnos?) gyorsabban változik, mint azt egyesek követni tudják, emiatt új esélyt kapnak a korán kelő, szemfüles és gyorsan tanuló vállalkozások.

A “nem-tudás” tudása a tudás kezdete…

Szókratész (ókori görög filozófus) zseniális felismerése volt az a gondolat, hogy a tudás a “nem-tudással” kezdődik, vagyis a nem-tudás felismerésével. Minél többet tanulunk, annál több mindenről tudjuk, hogy érdemes volna még megtanulni…

Tehát akik nem tudják azt, hogy mi az, amit tudhatnának, ők lehet, hogy teljes nyugalommal élik a mindennapjaikat és fogalmuk sincs arról, milyen távlatok vannak még a vállalkozásuk fejlesztésében.

Miközben itt, ezen a blogon olyan dolgokról beszélgetünk például, hogy hogyan érj el hatékonyság növekedést az AdWords hirdetésedben, meg hogyan építs követőtábort a Facebookon, sokan vannak azok a cégvezetők, akik azon a kérdésen sem jutottak túl hogy:  “Minek nekem honlap…”

Nem csak a KKV szektorban vannak hiányosságok…

A kutatás ugyan a kis- és középvállalkozásokról szól, némelyik multinacionális nagyvállalat is megér egy misét. Személyesen is ismerek több olyan céget, akik évente százmilliós vagy milliárdos marketing büdzsével rendelkeznek, de az internetes jelenlétük kimerül abban, hogy van egy éppen elégséges szinten összeállított honlapjuk és semmilyen további online hirdetésük nincs. (Az egyik cég marketing vezetője  egy olyan aranyos magyarázatot adott arra, hogy miért nem hirdetnek az AdWords-ben, hogy el kell mondanom, nem tudom magamban tartani: “Én még sohasem kattintottam egy ilyen hirdetésre sem.” – Persze további kérdésemre nem tudta megmondani melyik is az AdWords hirdetés.)

Konklúzió

A fenti számok alapján is érezzük, hogy hatalmas létjogosultsága és komoly felelőssége van egy ilyen nagyszabású programnak, amiben büszkén és nagy elkötelezettséggel veszünk részt. Szeretnénk, ha a hazai vállalkozások nem bíznák a véletlenre a vevőszerzést hanem kultúrált online marketing segítségével stabilabbak, kiszámíthatóbbak és sikeresebbek lennének! Ehhez sok esetben eddig hiányzott a szemfelnyitás, a kezdőlökés  és a pozitív példa.

Óriási kiaknázatlan lehetőségek vannak még az internetben és lesznek is folyamatosan, mert ez a terület állandóan és rohamosan fejlődik. Ha a fentiek alapján úgy érzed, hogy nem teljesen újdonság Számodra  az online marketing, akkor se dőlj azért hátra, a verseny folyamatosan növekszik és mindig van hova fejlődni!

A felmérés alapján kérdés csak az, hogy vajon ma még kihagyhatja az online jelenlétet egy sikerre vágyó vállalkozás? (A válasz egyébként nem egyértelmű, valahogyan – talán sikeresen? –  megélnek azok a vállalkozások is, amelyek nincsenek fenn a neten…)