AdWords hirdetések kilóra, occsóér…

Több cég is kínál ma Magyarországon olyan konstrukcióban AdWords hirdetéseket, amely teljes mértékben a megrendelők tudatlanságára épít és kihasználja az emberek hiszékenységét. Ezekben az ajánlatokban és konstrukciókban olyan valótlan, szakmailag megalapozatlan állítások vannak, amelyek teljes mértékben alkalmasak a megtévesztésre és félre vezetésre.

Több szakmabeli kollégámmal is beszélgettünk már erről a “jelenségről”, és annyira felháborítónak tartjuk, hogy itt az ideje, hogy valaki megírja erről a véleményét.

Nézzük csak, hogy dolgoznak ezek a cégek

Az AdWords hirdetésekkel kapcsolatos mesésnek tűnő ajánlatokat, ezek a cégek általában telemarketing eszközökkel, időnként spameléssel juttatják el a gyanútlan honlap gazdáknak.

Az ajánlat elemei

  • megjelenhetsz a szponzorált linkek között az első 5 pozíció valamelyikében;
  • 5 db előre meghatározott kulcsszóra;
  • folyamatosan (minden nap, állandóan);
  • fix díjért, havi 30 eFt+ÁFÁ-ért.

Első ránézésre, ha nem vagyunk igazán jártas az AdWords világában, akkor még egész jónak is tűnhet ez az ajánlat.

Nézzük hol sántikál ez az egész

Első 5 pozíció

Mivel fix díjért vállalják folyamatos megjelenéssel az egész kampányt, ezért kedvező áron kell kihozniuk a kattintásokat a cégnek, hogy a végén még maradjon nekik  is valami (ezzel nincs is semmi baj). Az 1-5. tartó pozíciók jó mozgásteret adnak arra, hogy a kattintási költségekkel sakkozgassanak.

5 db előre meghatározott kulcsszó

Nyilván csak pontos illesztéssel alkalmazzák ezeket a kulcsszavakat, vagyis csak kizárólag azokra a szavakra jelenik meg a hirdetés ahogy az ügyfél megadta. A ragozott, kombinált, bővített alakú kulcsszavakra nem jelenik meg a hirdetés. Ezzel jelentősen le lehet szűkíteni a megjelenések és az ebből kapott kattintások számát. (De hát a szerződésben vállalt 5 szóra ott a hirdetés, ne reklamáljon az ügyfél.)

Folyamatosan, fix díjért

Előre nem lehet tudni mennyi lesz az annyi a végén, ha folyamatosan ott szeretnénk lenni bizonyos kulcsszavakra. Fordítva: lehet arra törekedni, hogy egy fix összegből a maximumot hozzuk ki, de SENKI nem tudja garantálni, hogy azért az összegért folyamatosan ott leszünk, minden egyes keresésre. Miért? Azért, mert az 1 kattintásra fizetett összeg rengeteg dologtól függ.

Például a hirdetések relevanciájától, a hirdetés szövegezésétől, attól, hogy milyen oldalra fogadjuk a látogatókat stb. De vannak olyan tényezők is, amiket nem tudunk befolyásolni: versenytársak és az adott téma keresettsége adott időszakban.

A másik, hogy az ügyfél vajon tényleg ellenőrzi is, hogy tényleg ott van folyamatosan (hajnalban is) a hirdetése?

A fentieket alapul véve, néhány különösen pörgős témától eltekintve, még nem is tűnik teljesen vállalhatatlannak az ajánlat (a fenti kiskapuk kihasználásával.) Mégis az egész konstrukció teljesen szembe megy a hatékony AdWords hirdetések elveivel:

  • Miért hitetik el már az ajánlatban az ügyféllel, hogy az a jó, ha ott van a nap 24 órájában a hirdetés arra az 5 kulcsszóra?
  • Olcsó látogatottságot, valamilyen kulcsszó pozícióból nem kunszt szerezni. Nem is ez lenne a lényeg. Az egészben szó sem esik arról, hogy ezek a kulcsszavak tényleg értékes kulcsszavak Neked?
  • Arról sincs szó, hogy követnék a kampányból érkezett vásárlásokat / ajánlatkéréseket / feliratkozókat stb. Nem az a lényeg, hogy legyen 1000 látogatód havonta a kampányból, hanem hogy legyenek vásárlóid és a vásárlókat olyan áron szerezd meg, ami megéri. Én a hatékonyságot első sorban “digitális módszerekkel” szoktam értékelni. (0: nem éri meg; 1: megéri :-) Ehhez elengedhetetlen az üzleti célok teljesülésének mérése.

+1 trükk

Olyat is láttam már, hogy az amúgy céges tudakozó jellegű szolgáltatást kínáló cég adott el pluszban még AdWords hirdetéseket is.  A hirdetéseknél viszont nem a hirdető cég weboldalára futottak a látogatók kattintás után, hanem a saját cégadatbázisában az adott cég aloldalára. (Pedig a kiszúrt cégnek volt saját honlapja.)

OK, hogy a fogadó oldalon a cég elérhetősége szerepelt, de számtalan másik cég aloldalára is át lehetett kattintani. Azért nem túl barátságos megoldás a megrendelővel szemben, mert a szolgáltató ezzel is a saját látogatottságát növeli az ügyfél pénzén. (Ez a megrendelőknek nem esik le???)

Nem a levegőbe beszélünk…

Az egyik cég különösen arcátlan ajánlata eljutott hozzánk is. Abba olyanok vannak leírva, ami már-már a vérlázító kategóriát súrolja. Úgy mint:

  • Megpróbálják elhitetni a leendő ügyfelekkel, hogy aki több mint havi 30.000 Ft-ot költ az AdWordsben, az hülye és csak azért van, mert nem ért hozzá, aki kezeli az AdWords fiókját. Teljesen fölöslegesen szórja ki az ablakon a pénzt.
  • Úgy állítják be, mintha ők bennfentesek lennének és nekik a birtokukban van a szent grál, aminek segítségével olyan beállításokra képesek, amikre mások nem. Aki velük szerződik, csak az tud elől lenni. (Miért??? Talán csak nem szerződést kötöttek a Google-lel?)

TelefonálásEzért vettem a pléhpofát és felhívtam ezt a céget telefonon. Tettem előttük a tudatlant, hogy leteszteljem mit próbálnak nekem így előadni.

Az alábbiakban összegyűjtöttem a beszélgetésből pár momentumot, amik szó szerint hangoztak el, érdemes figyelmesen olvasni, hogy észrevedd, hogy saját maguknak is ellent mondanak néhol:

(…)

Én: Hogy működik ez az “Advorsz” hirdetés?

Ő: Kattintás alapon működik, amennyiszer kattintanak az Ön hirdetésére, annyiszor fizeti a kattintási díjat, ez akármennyi is lehet havonta. A másik, amit mi kínálunk, az pedig, hogy fixen megjelennek a hirdetések fix áron, a nap 24 órájában.

(…)

Én: Mi van ha sokkal többen kattintanak a hirdetésre, mint terveztük, akkor is 30.000 Ft + ÁFÁba kerül?

Ő: Igen, akkor is garantáljuk az első 5 helyen belüli megjelenést forgalmi megkötés nélkül. Maximum 5 partnerrel kötünk szerződést adott kulcsszavakra.

Én: A kulcsszavakat mi adjuk meg?

Ő: Igen, azt az ügyfél adja meg.

(…)

Én: Írják a honlapjukon, hogy a versenytársak valószínűleg ennél “sokkal több pénzért hirdetnek”, honnan lehet tudni, hogy a versenytársak mennyit költenek?

Ő: Ha mi fix díjért garantáljuk, hogy Önök benne vannak az első 5 találatban 30.000 Ft-ért, akkor a versenytársak biztos, hogy sokkal többet fognak fizetni, mert ők is próbálnak benn lenni az első 5-ben. A mi beállításaink viszont mások, így nekik ugyanezt elérni sokkal-sokkal többe fog kerülni, amit viszont nem éri meg nekik kifizetni. Egy bizonyos szónál az az 5 partner lesz elől, aki velünk szerződik. Mi garantáljuk, hogy ők vannak elől, más az első 5-ben nem tud benne lenni.

Én: Ezt hogy tudják megcsinálni? Hogy ha más, saját szakállára ad fel hirdetéseket, akkor ő már csak 6. meg 7. lehet?

Ő: Hát… Őöööö…. Lehet ő első is akár, ha olyan összegeket tenne oda, de az már butaság lenne, ami nem éri meg neki. Tudjuk mik azok a beállítások amikkel elől lehet lenni, rengeteg tapasztalatunk van, ezt az AdWords-öt nem lehet megtanulni, hanem ezt ki kell tapasztalni, nekünk ez a tapasztalatunk megvan. Ebből tudjuk, hogy hogy kell beállítani, hogy tényleg ott legyenek a partnereink elől.
(…)

Én: Az eredményeket lehet követni valahogy?

Ő: Igen, 3 havonta (Én, magamban: ??? – nem túl sok idő a negyed év) küldünk statisztikát és ott lehet követni, hogy mi-merre… Mennyien kattintottak, mennyien nézték meg, satöbbi…

Én: Hogy ne csak a kattintásokat mérjük, hanem hogy belőlük ki lett az ügyfelünk, azt van lehetőség mérni?

Ő: … (nagy hallgatás)… Hát ezt a mi szolgáltatásunk nem tartalmazza. … (újabb nagy hallgatás)… Mi arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy az Ön termékét megveszik. Mi visszük a látogatót, de az, hogy meg is veszik-e az Önök termékét, az már az Önök ajánlatától függ. Én azt gondolom, hogy ha sok a látogató, akkor abból jön igazán a bevétel… (Én, magamban: Na ez a mondat megérne egy külön bejegyzést is, határozottan téves felvetés.)

(…)

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy (természtesen) nagyon udvariasak voltak és megállapítható, hogy értenek az AdWords hirdetésekhez. Illetve nagyon meggyőző marketinget folytatnak, vonzó annak, aki nem tud olvasni a sorok között. Pont emiatt légy résen és vigyázz nagyon az ilyen mesésnek tűnő ajánlatokkal!

Ne hagyd Magad átverni!

Mi ebből a tanulság? Sokan hajtanak a pénzedre úgy, hogy cserébe nem adnak olyan értéket, ami minimum a “fair” szintet súrolná.  És a szörnyű ebben, hogy az ügyfeleik ezt valószínűleg nem is tudják…

Sajnos vagy nem sajnos, kell értened ahhoz legalább egy picit, amit megrendelsz valamelyik cégtől, mert kihasználhatják azt, hogy nem látod át reálisan a témát, ezért számodra nem biztos, hogy a legkedvezőbb konstrukciót adják el. Csak az a legnagyobb baj, hogy ennek elérése érdekében egyesek nem átallanak valótlan dolgokat is állítani…

Ezzel az egésszel jelentősen rontják az online marketinggel becsületesen és szakmailag korrektül foglalkozó cégek renoméját is. Mert előbb utóbb megvilágosodnak a megvezetett ügyfelek is és akkor robban az időzített bomba.

Ja és az nem igaz, hogy nem lehet az AdWords-öt megtanulni. Számtalan bizonyítékunk is van rá…

Apróbetűs rész

Hangsúlyozom, hogy nem azzal van a baj, hogy valaki 30.000 Ft-ért vagy kevesebbért hirdet az AdWordsben havonta. Még a fent tárgyalt konstrukció is némi fenntartással elmenne. A baj azzal van, amit ígérnek és amit állítanak egyes cégek.

A fentiek több hasonló ajánlattal rendelkező cég trükkjeiről szólnak. Nem mindegyikük használja mindegyik elemet, de nagyon sok a közös vonás.

Amelyik AdWords hirdetéseket vállaló cégnek nem inge, ne vegye magára a fentieket… Akinek meg inge, az csak vegye és gondolkodjon el azon, hogy még meddig tudja kihasználni az ügyfelek hiszékenységét és hozzá nem értését.

Kiegészítés

A Google egyik munkatársa felhívta rá a figyelmünk, hogy itt tudod hivatalosan bejelenteni, ha úgy gondolod visszaélnek cégek  Google AdWords témában!

Téged is próbáltak már így vagy máshogy csőbe húzni “online marketinges” cégek?

AdWords hirdetések kilóra

Több cég is kínál olyan konstrukcióban AdWords hirdetéseket, amely teljes mértékben a megrendelők

tudatlanságára épít és kihasználja az emberek hiszékenységét. Ezekben az ajánlatokban és

konstrukciókban olyan valótlan, szakmailag megalapozatlan állítások vannak, amelyek teljes

mértékben alkalmasak a megtévesztésre és félre vezetésre.

Több szakmabeli kollégámmal is beszélgettünk már erről a “jelenségről”, és annyira felháborítónak

tartjuk, hogy itt az ideje, hogy valaki megírja erről a véleményét.

Nézzük csak, hogy dolgoznak ezek a cégek

Az AdWords hirdetésekkel kapcsolatos mesésnek tűnő ajánlatokat, ezek a cégek általában

telemarketing eszközökkel, idénként spameléssel juttatják el a gyanútlan honlap gazdáknak.

Az ajánlat elemei

– megjelenhetsz a szponzorált linkek között az első 5 pozíció valamelyikében;
– 5 db előre meghatározott kulcsszóra;
– folyamatosan (minden nap, állandóan);
– fix díjért, havi 30 eFt-ért.

Első ránézésre, ha nem vagy igazán jártas az AdWords világában, akkor még egész jónak is tűnhet ez

az ajánlat.

Nézzük hol sántikál ez az egész

– Első 5 pozíció:
Mivel fix díjért vállalják folyamatos megjelnéssel az egész kampányt, ezért kedvező áron kell

kihozniuk a kattintásokat a cégnek, hogy a végén még maradjon is valami. Az 1-5. tartó pozíciók jó

mozgásteret adnak arra, hogy a kattintási költségekkel sakkozgassanak.

– 5 db előre meghatározott kulcsszó:
Nyilván csak pontos illesztéssel alkalmazzák ezeket a kulcsszavakat, vagyis csak kizárólag azokra

a szavakra jelenik meg a hirdetés ahogy az ügyfél megadta. A ragozott, kombinált, bővített alakú

kulcsszavakra nem jelenik meg a hirdetés. Ezzel jelentősen le lehet szűkíteni a megjelenések és az

ebből kapott kattintások számát. (De hát a szerződésben vállalt 5 szóra ott a hirdetés, ne

reklamáljon az ügyfél.)

– Folyamatosan, fix díjért.
Előre nem lehet tudni mennyi lesz az annyi a végén, ha folyamatosan ott szeretnénk lenni bizonyos

kulcsszavakra. Fordítva: lehet arra törekedni, hogy egy fix összegből a maximumot hozzuk ki, de

SENKI nem tudja garantálni, hogy azért az összegért folyamatosan ott leszünk, minden egyes

keresésre. Miért? Azért, mert az 1 kattintásra fizetett összeg rengeteg dologtól függ. Például a

hirdetések relevanciájától, a hirdetés szövegezésétől, attól, hogy milyen oldalra fogadjuk a

látogatókat stb. De vannak olyan tényezők is, amiket nem tudunk befolyásolni: versenytársak és az

adott téma keresettsége adott időszakban.

A másik, hogy az ügyfél vajon tényleg ellenőrzi is, hogy tényleg ott van folyamatosan (hajnalban

is) a hirdetése?

A fentieket alapul véve, néhány különösen pörgős témától eltekintve, még nem is tűnik teljesen

vállalhatatlannak az ajánlat (a fenti kiskapuk kihasználásával.) Mégis az egész konstrukció

teljesen szembe megy a hatékony AdWords hirdetések elveivel:

– Miért hitetik el már az ajánlattal az ügyféllel, hogy az a jó, ha ott van a nap 24 órájában a

hirdetés arra az 5 kulcsszóra?

– Olcsó látogatottságot, valamilyen kulcsszó pozícióból nem kunszt szerezni. Nem is ez lenne a

lényeg. Az egészben szó sem esik arról, hogy ezek a kulcsszavak tényleg értékes kulcsszavak Neked?

– Arról sincs szó követnék a kampányból érkezett vásárlásokat / ajánlatkéréseket / feliratkozókat

stb. Nem az a lényeg, hogy legyen 1000 látogatód havonta a kampányból, hanem hogy legyenek

vásárlóid és a vásárlókat olyan áron szerezd meg, ami megéri. Én a hatékonyságot első sorban

“digitális módszerekkel” szoktam mérni. (0: nem éri meg; 1: megéri) Ehhez elengedhetetlen az

üzleti célok teljesülésének mérése.

Nem csak a levegőbe beszélünk…

Az egyik cég különösen arcátlan ajánlata el jutott hozzánk is. Abba olyanok vannak leírva, ami

már-már a vérlázító kategóriát súrolja. Úgy mint:

– Megpróbálják elhitetni az ügyfelekkel, hogy aki havi 30 eFt-ot költ az AdWordsben, az hülye és

csak azért van, mert nem ért hozzá, aki kezeli az AdWords fiókját. Teljesen fölöslegesen szórja ki

az ablakon a pénzt.

– Úgy állítják be, mintha ők bennfentesek lennének és nekik a birtokukban van a szent grál, aminek

segítségével olyan beállításokra képesek, amikre mások nem. Aki velük szerződik, csak az tud elől

lenni. (Miért??? Talán csak nem szerződést kötöttek a Google-lel? :-)

Ezért vettem a pléhpofát és felhívtam ezt a céget telefonon. Tettem előttük a tudatlant, hogy

leteszteljem mit próbálnak nekem így előadni.

Az alábbiakban összegyűjtöttem a beszélgetésből pár momentumot. Az alábbiak szó szerint hangoztak

el, érdemes figyelmesen olvasni, hogy észrevedd, hogy saját maguknak is ellent mondanak néhol:

– Hogy működik ez az “Advordsz” hirdetés?
– Kattintás alapon működik, amennyien kattintanak az Ön hirdetésére, annyiszor fizeti a kattintási

díjat, ez akármennyi is lehet havonta. A másik, amit mi kínálunk, az pedig, hogy fixen megjelennek

a hirdetések a hirdetési fix áron, a nap 24 órájában.

(…)

– Mi van ha sokkal többen kattintanak a hirdetésre, mint terveztük, akkor is 30.000 Ft + ÁFÁba

kerül?
– Igen, akkor is garantáljuk az első 5 helyen belüli megjelenést forgalmi megkötés nélkül. Maximum

5 partnerrel kötünk szerződést adott kulcsszavakra.
– A kulcsszavakat mi adjuk meg?
– Igen, azt minden esetben az ügyfél adja meg.
(…)

– Írják a honlapjukon, hogy a versenytársak valószínűleg ennél “sokkal több pénzért hirdetnek”,

honnan lehet tudni, hogy a versenytársak mennyit költenek?
– Ha mi fix díjért garantáljuk, hogy Önök benne vannak az első 5 találatban 30.000 Ft-ért, akkor a

versenytársak biztos, hogy sokkal többet fognak fizetni, mert ők is próbálnak benn lenni az első

5-ben. A mi beállításaink viszont mások, így nekik ugyanezt elérni sokkal-sokkal többe kerülni,

amit viszont nem éri meg nekik kifizetni. Egy bizonyos szónál az az 5 partner lesz elől, aki

velünk szerződik. Mi garantáljuk, hogy ők vannak elől, más az első 5-ben nem tud benne lenni.
– Ezt hogy tudják megcsinálni, hogy ha más, saját szakállára ad fel hirdetéseket, akkor ő már csa

6. meg 7. lehet?
– Hát… Őöööö…. Lehet ő első is akár, ha olyan összegeket tenne oda, de az már butaság lenne,

ami nem éri meg neki. Tudjuk mik azok a baállítások amikkel elől lehet lenni, rengeteg

tapasztalatunk van, ezt az AdWords-öt nem lehet megtanulni, hanem ezt ki kell tapasztalni, nekünk

ez a tapasztalatunk megvan. Ebből tudjuk, hogy hogy kell beállítani, hogy tényleg ott legyenek a

partnereink elől.
(…)
– Az eredményeket lehet követni valahogy?
– Igen, 3 havonta (??? – nem túl sok idő a negyed év) küldünk statisztikát és ott lehet követni,

hogy mi-merre… Mennyien kattintottak, mennyien nézték meg, satöbbi…
– Hogy ne csak a kattintásokat mérjük, hanem hogy belőlük ki lett az ügyfelünk, azt van lehetőség

mérni?
– … (nagy hallgatás)… Hát ezt a mi szolgáltatásunk nem tartalmazza. … (újabb nagy

hallgatás)… Mi arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy az Ön termékét megveszik. Mi visszük a

látogatót, de az, hogy meg is veszik-e az Önök termékét, az már az Önök ajánlatától függ. Én azt

gondolom, hogy ha sok a látogató, akkor abból jön igazán a bevétel… (Na ez a mondat megérne egy

külön bejegyzést is, határozottan téves felvetés.)
(…)

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy (természtesen) nagyon udvariasak voltak és megállapítható, hogy

értenek az AdWords hirdetésekhez. Illetve nagyon meggyőző marketinget folytatnak, meggyőző annak,

aki nem tud olvasni a sorok között. Pont emiatt légy résen és vigyázz nagyon az ilyen mesésnek

tűnő ajánlatokkal!

Ne hagyd Magad átverni!

Mi ebből a tanulság? Sajnos vagy nem sajnos, kell értened ahhoz legalább egy picit, amit

megrendelsz valamelyik cégtől, mert kihasználhatják azt, hogy nem látod át reálisan a témát, ezért

számodra nem biztos, hogy a legkedvezőbb konstrukciót adják el. Csak az a legnagyobb baj, hogy

ennek elérése érdekében egyesek nem átallanak valótlan dolgokat is állítani…

Csak ezzek az egésszel jelentősen rontják az online marketinggel becsületesen és szakmailag

korrektül foglalkozó cégek renoméját is.

Ja és az nem igaz, hogy nem lehet az AdWords-öt megtanulni. Igenis tanulható!

Apróbetűs rész

A fentiek több hasonló ajánlattal rendelkező cég trükkjeiről szólnak. Nem mindegyikük használja

mindegyik elemet, de nagyon sok a közös vonás.

Amelyik AdWords hirdetéseket vállaló cégnek nem inge, ne vegye magára a fentieket… Akinek meg

inge, az csak vegye és gondolkodjon el azon, hogy még meddig tudja kihasználni az ügyfelek

hiszékenységét és hozzá nem értését.

Téged is próbáltak már így vagy máshogy csőbe húzni “online marketinges” cégek?

Comments

  1. Már megint egy telitalálatos cikk! Lájkolom..;-)
    Köszi..

  2. KÁr, hogy nem vetted fel a beszélgetést :) Azért meghallgattam volna! Jó cikk! :) Grat ;)

    • Köszi. Hát jót derültél volna ha leadjuk a beszélgetést, az tuti… :-) Körbejártuk a témát és sajnos nem adhatjuk le a telefonbeszélgetést, mert az személyiségi jogi aggályokat kelt…

    • Még az Adatvédelmi Biztos Hivatalának álláspontját is kikértük… Sajnos – mint megtudtuk -, az emberi hang is személyes adat, így simán per lehetett volna belőle.

      A jelenségre enélkül is sikerült felhívni a figyelmet…

  3. Tóth István szerint:

    Én 19 000 Ft.-ból hirdettem 3 hónapig, és voltam 2.-3. a listán. Köszönöm OMA!

    • Hmm, nem rossz…!

    • Nem teljesen értem az ilyen kijelentéseket. 19 000 Ft-ot költöttél 3 hónap alatt és az átlagos pozíciód 2-3 közt volt általában? Mert ugye eleve nem minden keresésre jelensz meg, mert gondolom nem olyan területtel fogalkozol amire van összesen havi 200 keresés. A másik meg, hogy mégis hány kulcsszóra? Mert ha foglalkozol mondjuk horgászfelszerelésekkel és csak a horgászfelszerelések szót adod meg pontos egyezéssel, akkor nem biztos, hogy profin csinálod. Megnézném mit szól a cikkben szereplő cég, ha felkeresném mint egy bank és mondanám neki, hogy nem kell mind az 5 szó, csak a hitel szóra szeretnék mindig az első 5-ben lenni egy hónapban 30.000+ÁFÁ-ért. Gondolom ők csak olyan ügyfelekkel kötnek szerződést, akik ilyen kifejezéseket adnak meg: horgászbolt kecskemét kossuth utca, szabó lászló horgászboltja pécsen stb.

    • Mennyi volt a keresési megjelenési részesedés?
      Gondolom 10% alatt…hacsak nem 2 Ft volt egy kattintás és csak heti 40órát vagy kevesebbet ment a hirdetés.

  4. Helló Srácok!

    Nálam legutóbb ez landolt. Nem vettem komolyan. De belegondoltam, hogy sajnos van egy csomó mindenki, aki bedől egy ilyen ajánlatnak… (Idézem, név nélkül)

    ****** (idézet eleje) ******

    Kedves Orsolya!

    A nevem XXX és szabadúszó webfejlesztő vagyok.Azért keresem meg most Önt, hogy megtudakoljam szeretne-e több látogatót, több feliratkozót és így végeredményként több vásárlót szerezni a honlapján keresztül?

    Ennek a legjobb módja ha Ön a Google találati listájának 1 – 3. oldalán szerepel. Ennél hátrább lenni semmilyen haszonnal sem jár, hiszen senki sem veszi a fáradtságot arra, hogy tovább keresgéljen.

    Amennyiben egyetért azzal, hogy a jobb helyezés, nagyobb üzleti esélyt jelent vállalkozása számára, akkor a segítségére lehetek ennek megvalósítása érdekében.

    Kérem szíveskedjen akár telefonon, akár email-ben megkeresni, hogy megbeszélhessük a részleteket. Nyugodtan kijelenthetem és referenciákkal alá is támaszthatom, hogy minőségi munkát végzek, amivel akár már a jövő hónapra megnövelhetem az ügyfeleinek a számát az online piac azon területén, amelyhez – a már ott lévő vállalkozásokkal ellentétben! – Önnek jelenleg még nincs hozzáférése.

    ****** (idézet vége) ******

    • Az hülyeség, hogy az ember csak az első három találatot nézi. Tapasztalatból tudom, hogy simán legörgetek, ha az első találatok haszontalanok.

      • ” Google találati listájának 1 – 3. oldalán” – a hangsúly az OLDALÁN szócskán van, nem az első 3 TALÁLAT-on.

        Egyébként nem akarom védeni, de így korrekt.

  5. Hegyi Terézia szerint:

    Nagyon jó cikk ! Sajnos valóban sokan hirdetik magukat a “Szent Grál” őrzőjeként…

  6. Sajnos ez a cikk rám íródott.
    Én is tavaly igénybe vettem egy ilyen szolgáltatást és gyorsan le is mondtam,mert én minden nap megnéztem a statisztikát .Mivel azt ígérte a szolgáltató ,hogy koordinálja a rákereséseket és nem tette meg ,ezért csak fogyott a pénzem ,de egy megkeresés sem született belőle.Azt mondták nekem erről egy több hónapos statisztikával lehet a beállítás eredményes.
    Én nem értek a hirdetéshez ,de biztos nem úgy kellett volna csinálni. Minden esetre tanulság ebből az lett ,hogy valamicskét nekem is kell értenem hozzá ,hogy ne verjenek át.
    Ezért olvasom azóta az OMA blogot.

    • Kedves Éva!

      Azért ez már súlyos, ha úgy feltűnt, hogy “nem úgy kellett volna csinálni”, hogy nem is voltál annyira jártas a témában…

      Maradj velünk, igyekszünk minél több naprakész infót megosztani!!! :-)

  7. Robi szerint:

    Sziasztok, egy alig egy hetes sztori a fenti cikketekhez.

    A cikkben említett – egyik – tudakozós típusú vállalkozás megtalált bennünket is. Az esetek 95%-ban azonnal lelövöm őket, mert úgy kezdik, hogy adategyeztetés, aztán kinyögik, hogy most már leegyeztettük az adatokat és 30e, 40e vagy akárhány ezer forint az éves díja a további megjelenésnek.

    Na mindegy, most valamiért végighallgattam az adategyeztetést. Persze jött a válasz, hogy akkor 35e +áfa/év. Mondom ez nekünk nem jó, mi kizárólag (szálloda lévén) az ilyen portálokkal jutalékos rendszerben dolgozunk – azaz ha küld vendéget számlázhat – mert annyi van belőlük mint égen a csillag (persze a legtöbb ilyenkor leteszi a telefont mert nem vállalja).

    OK – mondja ő náluk van jutalékos verzió is – mégpedig olyan, hogy csak a kattintásért kell fizetni és a google-ban első leszek. Hoppá, mondom micsoda nagy tudású úriember…

    mire én:

    – Kattintásért? Vagyis akkor Google Adwords hirdetést is menedzselnek

    mire ő:

    – Nem ez nem az, hanem “szponzorált hirdetés”

    mire én

    – De az az adwords…

    mire ő:

    – Lehet, asszem így is hívják…

    Odáig persze már el sem jutottam (el sem juthattam, hisz fogalma sem volt mi az) hogy elmondjam neki hogy az adw. hirdetéseket saját magunk menedzseljük.

    • Erről eszembe jutott a saját példánk. Több oldalon fent van a vendégházunk, de csak ingyenesen. Az egyik jutalékos, azaz 10%-ot kér akkor, ha jön egy vendég és ez így jó.
      Viszont hívogatnak olyan emberek, akik már lelestek bennünket az oldalakon. Mondják, hogy megjelenhetünk náluk ennyiért. Mi meg mondjuk, hogy nincs rá pénz. De nem is a pénz a probléma. Hanem hogy hány vendég jön e tőlük. Volt akiknél próbaképp ingyenes volt a megjelenés egy darabig, aztán jönnek az ajánlatunkkal. De ha azt kérdezzük tőlük, hogy eddig miért nem jöttek tőlük vendégek, akkor nem szólnak semmit.
      Nemcsak az Adwords-szal kell vigyázni. Ahol csak lehet, ott mérni kell a kattintásokat és a konverziót. Ahol nem lehet, az zsákbamacska. Abba meg nem szabad belemenni.

    • Az a vicc, hogy megélnek Robi sztorijában szereplő cégek is a piacon…

  8. Tetszik a cikk, és érdekesek a hozzászólások.
    Én még nem vetettem bele magam ebbe a rendszerbe, és folyamatosan hívnak cégek, hogy ennyi meg ennyiért ott lehetek az első oldalon.
    Köszi de ott vagyok, és nem fizetek érte, igaz sok munkába került és kerül.
    Szerintem már a 2. oldal sem megfelelő, csak az első, annak is a felső harmada.

    A másik amit magam is tapasztalok, amit már olvastam itt, hogy telefonon kérdezik : ez meg ez a cég ? Adategyeztetés, stb. és csak ennyi-annyi 10 ezer az éves dij, hova küldhetik a számlát ? Ilyenkor kapcsolnak valakit, aki már akarja is a számlát írn, de Én mindig azt mondom, küldjenek egy írásos ajánlatot, és majd meglátom. Persze ezt sosem teszik meg, arra hivatkozva, hogy az ő rendszerük nem ilyen. Sajnálom az egyém meg ilyen. Ez van…

    Sokat tanulok ezekból a cikkekből, ha nem is mindig direkt, de gondolatébresztőnek, figyelemfelkeltőnek nagyon jók.

  9. Tetszett a cikk nagyon….
    Ha valaha eljutok addig, hogy hirdessek, akkor igyekszem óvatos lenni, és emlékezni a fent leírtakra…

  10. Üdv a magyar valóságban!
    Ez minden szakmára igaz. Nálunk a szikvíz készítésben is.
    Mindenhol vannak kóklerek különféle olcsó ígéretekkel.
    Mit lehet tenni?
    Szakmai összefogás, egyesület, ipartestület, szabályozás…
    Aztán ezekért is fizetsz tagdíjat, havidíjat…
    Ezek sincsenek ingyen.
    Kérdés az, hogy megéri-e összefogni. Azért igen.
    Ez a netes dolog még elég új.
    Nincs kialakult kultúrája. Sokan halásznak a zavarosban.
    Szerintem döntsön a vevő. Nyugi, nem olyan buták az emberek.

  11. Kiegészítés:
    Persze rossz tapasztalatom nekem is van.
    Hívtak adategyeztetés végett.
    Mondtam, köszönöm nem kell a szolgáltatás.
    A számla meg jött pár nap múlva.
    Mi kis cég vagyunk.
    A nagyoknál simán átmegy és fizetik.
    Én kiszúrtam.
    Visszaüzentem, hogy szüntessék meg a regisztrációmat, különben 1.000.000.-Ft kártérítésért per lesz.
    Pár óra múlva levették.
    Igen, ha nem vigyázol, jön az átverés…

  12. Engem is próbált “behúzni” pár nagytudású cég az Adwords reklámokkal,
    volt aki még azt is megígérte, hogy ők olyan jól beállítják a kampányomat, hogy a legfontosabb kulcsszavak mind 20Ft alatt lesznek.
    Persze amikor közöltem, hogy jelenleg is 20Ft alatt sőt inkább 12Ft körül vannak a kulcsszavak, akkor bizony nagy csend volt a vonal másik végén.

    Ezt persze az OMA Live tanfolyamon tanultakkal értem el…meg sok szorgalommal :)

  13. Megírom, mert ide tartozik. Szerintem egy átverés divat lett a következő: (kb. 2 hét alatt 10 ugyanolyan kaptafa hívás)
    Az Ön cégének bejegyzése adatbázisunkba a mult évben annyi kattintást szerzett, hogy szeretnénk felajánlani VIP csomagunkat aminek évi hosszabbítási díja xy.

    De nekem sehol nem fut előfizetett adatbázis bejegyzésem. Melyik weboldalrol van szó?

    xyx.net

    Aha! és milyen céget hívott valójában?

    GipszJakab Kft.

    A cég név az valódi, csak 3 éve nem működik.

    Ja, KLIKK…

    Számomra az a fantasztikus, hogy hányan dolgozhatnak véres verejtékkel azon, hogy csaljanak? Eddig azt gondoltam, csalni azért szoktak, mert kevés munkával sok pénzt remélnek. De így? (Tudom, itt persze nincs ellenszolgáltatás)

    Az egyik ilyen oldalt meg is néztem. Tényleg egy cégkatalógus volt, időrendben bejegyzett cégek garmadájával, nem lehetett ABC sorrendbe rakni és semmilyen formában szűrni. Szegények mind bedőltek!

    • Gábor, hidd el sokan jól élnek ebből… A nagy számok törvénye alapján, sok felhívott cégből, azért csurran-cseppen…

      • Ez való igaz, mert különben nem csinálnák. Ami a sikerük kulcsa az az, hogy sokan utána sem néznek, hogy miről is van szó? Kiajánl és milyen lehetőséget?

        Valamilyen szinten nem is csak becsapásról van szó, hanem sokan önfeledten futnak bele, becsapottnak lenni. Tanuló pénz?

  14. Sziasztok!

    Annyira vérlázító a helyzet, hogy én már írtam is ezügyben a magyarországi Google-nek.
    Felhívott egy call centeres a ***** Kft-től, hogy Ők a Google alvállalkozói, és napi 250 Ft/szó áron odaraknak az első helyre bármire. Majd elküldött a fenébe amikor rá kérdeztem, hogy miért akar becsapni.

  15. Ezeket az értékes bejegyzéseket sajnos csak olyanok olvassák (remélem mégsem) , akik már egy kicsit bölcsebbeké váltak jelentős anyagi áldozatok árán. Tudjátok! Az iskolában a szülői értekezleten soha nem azok a szülők vannak jelen, akiknek a gyerekeikkel baj van!
    Az internetes piac is olyan, mint általában ( minden értékesítésre kínált ajánlat) az akármelyik valós piac.Mindenki azt akarja eladni, amije van, amit tud. Mindenki küzd a megélhetésért, ahogy tud. Vannak jó kofák és vannak csapni való őstermelők is! Kezdő háziasszony, aki nem tudja megkülönböztetni a petrezselymet a paszternáktól, az át lesz b….va! A huncut kofa a piacon eladja magát mint őstermelő és tanyasiként adja el a Tesco-s tojást, mézet, bármit dupla tripla áron! A jó kofa profi! Nála az árú a legdrágább?, de a legjobb minőségű is! Tudom, mert rendszeres beszerző vagyok. Sok helyen már csak bio, magyar, tanyasi, stb. termékeket árul mindenki emelt áron, mert sohasem derül ki, vagy ritkán, hogy a felkínált árú honnan származik és hogyan került hozzá. Az, hogy ki a profi kofa és ki a valódi igazi termelő, csak nagy rutinnal és sok-sok anyagi áldozattal, idő múlásával ismerhető fel. Úgy, mint az OMA! Ők már, ill. Ti profikká, bölccsé váltatok. Biztos vagyok benne, hogy sokat áldoztatok (szüleitek) arra, hogy ezt a tudást megszereztétek és megtudjátok osztani velünk, amit nagyra értékelek! Én is százezreket költöttem három év alatt (akkor nyomtam először enter-t), hogy Rátok akadjak és elolvashassam ezt a bejegyzést!

    A bölcs ember más kárán tanul, miközben jelentős “vagyont” él fel, hogy bölccsé váljon! Az életét (sokszor környezetét is) feláldozza a tudásra!

    • Igen, a mai világban annyi mindenhez kell érteni, ha az ember vállalkozik… Egyébként tényleg nem könnyű kiépíteni azt a tudást, amire szükség van. Minden elismerésünk és tiszteletünk azoké, akik erre hajlandóak és tesznek a siker érdekében, mi nekik szeretnénk segíteni az online marketing világában!

      Ez nagyon jó:
      “Az iskolában a szülői értekezleten soha nem azok a szülők vannak jelen, akiknek a gyerekeikkel baj van!”

      Átveszem, ha nem bánod! ;-)

      Köszönjük a biztatást!

      • Örülök, hogy megnyerte Tetszésedet. Használd egészséggel.

        Én azért nem vagyok ennyire borúlátó, mert ezektől az emberektől is sokat lehet tanulni. Például a marketinget, gerillamarketinget és egyéb mágikus erejű csali szövegeket. Ha megfigyeljük, hogy hogyan akadtunk, akadnak fel az emberek a horgaikon, akkor elgondolkoztatja az embert, nem is hülyék ők, csak az élet bármely területén tapasztalható tájékozatlanságokat használják ki és próbálnak megélni. Ők csak erre képesek. Egészen biztos, hogy elég nagy a fluktuációjuk. Ezért állandóan dolgozniuk kell, mert mindig új vevőket “balekokat” kell becsábítaniuk.

        Három éve, amikor először vettem részt egy három hónapos, intenzív online tanfolyamon 150.000.-ért, a legelső órában azt jelentettem ki, hogy ez “szélhámos képzés!”, mert nem tudtam, hogy tulajdonképen miről is van szó marketing címszó alatt! Arról Ők nem tehetnek, hogy az ott tanultakat a résztvevők hogyan és mire használják fel.

        Nem sorolom fel az ismereteimet, tapasztalataimat, legfeljebb annyit, hogy aki ezekből a kampányszövegekből nem tud saját magára szabott hirdetést kreálni, az élete végéig tanulhat, nem lesz sikeres értékesítő. Azért nem, mert ez is “művészet”.

        A kőfaragóból sem lesz soha szobrászművész, pedig ugyan azokat az eszközöket és anyagokat használják mindketten. Ez vonatkozik az élet minden területére. Több közhelyet nem írok.

        Világért sem értek egyet a filozófiájukkal, de a módszerüket tanácsos alkalmazni és együtt kell élni velük! Persze jogunkban áll morogni, bosszankodni! Én egész életemben ezt tettem a “cocilizmusban”, ott voltak tömegével ilyen mágusok! Az a gondolkozás mód pedig még sokáig itt marad! Ezt csak kinőni lehet, kilőni sajnos nem!

        • Azt is ki lehetne jelenteni, hogy egy értelmes embernek nincs is szüksége semmire, csak az adwords kezelő felületére. Viszont az is igaz, hogy vannak trükkök, amit másoktól el lehet tanulni és ez kifizetődővé tud válni. De jól kell megválasztani azt, hogy kittől szerezzük meg az hasznos információkat.
          Aki meg másra akarja bízni az adwords hirdetést, annak úgy kell, hogyha átvágják. Vagy olyan embert alkalmazzon a cégen belül, aki jól tudja csinálni, vagy saját maga tanulja meg. Mert egy ilyen külsős cég csak azt csinálja meg, amit a szerződésben leír.
          Azt még meg lehet tenni, hogy garantálja azt, hogy x összegért mennyi vásárlót kell hoznia. De ez is veszélyes, hogyha nem lehet ezt nyomon követni.

  16. Rengeteg ilyen cég van. Heti rendszerességgel hívnak telefonon. Nyilvánvaló, hogy ezek nagy része a leendő ügyfeleik hozzá nem értésére épít. A kedvencem az amikor úgy hívnak fel, hogy ” a Google-tól keresem”.
    A másik a cégkatalógusok végeláthatatlan sora. Folyamatos telefonhívásokkal, és rendszeresen érkező díjbekérő számlákkal.

  17. AdWords ajánlat telefonon.

    Erre én: Írd le
    Jött is a levél:
    “Küldjél kulcsszavakat az adwordsre”

    Ennyi volt a levélben. 1 hét múlva már az irodában landolt a szerződés és a számla.
    Mégis, hogy képzelik?

    Egyszerű:
    Amíg itt beszélgetünk, addig senki nem megy börtönbe ez miatt.
    Fel kell jelenteni és …

    Na, de mindegy is. Én nem akarok senkit se börtönbe juttatni.

    Legalább lehet edzeni a lerázást.

    • Ebben a trükkben van még egy további csavar is. Nem számlát küld, hanem pro-forma számlát. Vagyis ha nem fizeted be, akkor az Áfát neki nem kell befizetnie.

  18. Barátnőm az egyik legnagyobb papír-irodaszer kereskedő cégnél dolgozott, és vezetőként mindig őt találták meg az Adwords-kóklerek. Nem olyan nehéz őket kiszúrni ám! Ő akkor még csak kezdett ismerkedni az Adwords rendszerével, de simán kiszúrta a valótlanságokat…emlékszem, sétáltunk fel a várba hajnalban, napfelkeltét nézni, és a sztorijaitól vadul felébredtem és kitört belőlem a felháborodás. Hajmeresztő, milyen blőd dolgokat mondanak!

    Ez ugyanolyan, mint bármely más terület: vezetőként kicsit mindenhez kell értened, különben eláshatod magad.

    Jó cikk!

  19. Ha engem kifejezetten adwords kampány menedzseléssel keresne meg valaki, azt nagyon gyorsan elküldeném. Ha valaki veszi a fáradságot, és egy kicsit elmélyed az adwords-ről szóló információkban, a súgókban, és még hozzáolvas néhány blogbejegyzést, simán tudja menedzselni a saját kampányát, és tényleg csak a kattintásokért kell fizetnie.

    Nekem semmilyen marketinges vagy webes előképzettségem nincs, mégis 90 %-ban az első négy hely valamelyikén jelennek meg a szponzorált hirdetéseim. És 15 Ft körüli kattintási árért.

    Az már nagyobb falat, hogy úgy bedolgozza az ember a lapját, hogy Adwords nélkül is az első-második oldalon legyen! Most ezen dolgozom, illetve tanulok hozzá nagyon sokat. Az OMA ebben is rengeteget segít, köszönöm!

  20. Zsombor szerint:

    A fenti írás nagyon tanulságos és én is találkoztam már hasonló ajánlatokkal.
    De amivel már nagyon tele van a hócipőm az a heti minimum egy telefonon bejelentkező állítólagos internetes “cégjegyzék”,akiknél állítólag regisztrációm van és adatot akar egyeztetni,majd küldeni az esedékes számlát.
    Van olyan akit könnyen lerázok,de van aki meg akar győzni,hogy igenis él a regisztráció.
    Akkor is hajtja a magáét,amikor közlöm vele,hogy biztosan nem csinálta más a reget,mivel egyedül vagyok és csak emlékeznék rá.
    Bemondatom vele újra az oldaluk címét és az a jobbik eset mikor létezik egyáltalán.
    Hirdetésekből és más cégjegyzékből kinézik az adataimat és megpróbálnak megvágni.
    Gondolom nagyobb cégeknél sokszor be is jön nekik.
    Na de nem ragozom,hisz szerintem,már sokan találkoztak ezekkel a csalókkal is.

    Vigyázni kell és nem kicsit.

  21. manocska96 szerint:

    Üdvözlök Mindenkit!

    Én ugyan még csak most ismerkedem a dolgokkal,nálam is feltűnt néhány hasonló megkeresés.Úgy látom,Ti már legtöbben tapasztaltabbak vagytok,ezért szeretném kikérni a véleményeteket az alábbi ajánlattal kapcsolatban,hátha e témában is van tapasztalatotok:
    Előre bocsátom,hogy több hírlevélből is megkaptam ugyanezt az ajánlatot, lehetőséget,olyanoktól,akik felé már kialakult a bizalmam.Mégis,van egy kis bizonytalanság bennem az ajánlattal szemben.
    Egy mondatot emelnék ki csupán az ajánlott hírlevélrendszer leírásából,melyet állítólag x ideig ingyen használhatok majd:
    az Ön oldalába egy rövid kódot illesztve a feliratkozók adatai közvetlenül az xy.hu adatbázisba kerülnek, így Ön az online felület segítségével nyomon követheti őket, illetve egyszerűen küldhet hírlevelet számukra.

    Szerintetek ez így ok é?Még nincsen hírlevelem,de minden hírlevélküldő rendszerben a feliratkozók adatai átkerülnek a hírlevélcég adatbázisába?Ez nem olyan így,mintha átadnám a listámat nekik?Bár tudom,hogy vannak az adatkezelésre vonatkozó törvények,de mi van ,ha mégis ezentúl hülyeségekkel tömik majd a feliratkozóim,vásárlóim fejét?

    Azért is érdekelnek a tapasztalataitok,mert a webáruházam most van átalakítás alatt és szeretnék most már én is időzített hírleveleket küldeni.
    Ti milyen rendszereket használtok ,és hogy vagytok megelégedve vele?
    Ha erről,itt nem szabad nevesítve írnotok,megtennétek,hogy a kovacszsip@freemail.hu-ra megírjátok?
    Köszönettel:Ilike.
    Legyen szép napotok!

    • Szia Ilike!

      Annak feltétlenül járj utána, hogy mit jelent pontosan az, hogy átkerülnek az xy.hu adatbázisába a feliratkozói adatok. Ha ehhez csak Te férsz hozzá és csak Te tudsz nekik hírlevelet küldeni, akkor OK. Ha ők is felhasználhatják saját reklámjaik kiküldésére, az NEM OK.

      Hogy milyen témában kit ajánlunk, erre ezen az oldalon kérdezz rá, minél pontosabban írd le mit szeretnél, mire hogyan használod stb…
      http://www.oma.hu/wanted

      Segítünk megtalálni a megfelelő partnert / megoldást.

  22. Nagyon jó bejegyzés…, és van egy hozzá kapcsolódó történetem:

    Egy ismerősömnek nemrég készült el a honlapja, pár nappal később jött egy telefonhívás. A beszélgetés a következőképpen zajlott:

    hívó: Üdvözlöm xy vagyok a Google Adwordstől, egy kedvező hirdetési ajánlatot szeretnék átnyújtani, gondolom ismeri a cégünket…
    ismerősöm: Persze ismerem, és csodálkozom, hogy hívott. Már ilyen rosszul állnak…?
    erre letették…. :-)))

    Gondolom azért sok gyanútlant be tudnak így fűzni…

  23. Sok ilyen jellegű hívást kapunk mi is. A legutóbbi kb. így hangzott:

    – …xy.hu (vmilyen cégadatbázis volt) első oldalán helyeznénk el az Önök hírdetését x ezer Ft/év-ért…

    Erre közbevágtam:

    – Köszönjük, de mi a Google első oldalán szereplünk!

    :D

  24. Soós Viki szerint:

    Sziasztok!

    Nagyon fontos (és persze kitűnő bizalomépítő is :-) ha ilyenekre rávilágítotok. Iszonyat nehéz mikro és kkv-knek hozzáértő és megfizethető szakembert találni bármely online marketing területen. Már-már a lehetetlennel határos.
    Én olyan szerződést kaptam az egyik cégtől, ami egy szóval sem említette a Display hálózatot. Mintha nem is létezne… A másik cégnek meg külön szerződése volt a Google-lel :-D
    Ennél már csak a “szaknévsorok” a jobbak, ahol garantálják hogy az adott témában te leszel elöl (egy szaknévsoron belül) az meg hogy az Adwords-t a szaknévsorra futtatják, hatalmas pofátlanság!

    ui: mi ez a jó kis widget ami a kapcsolódó cikkeket mutatja? :-)

  25. Nagyon jó lett a cikk. Én még szerencsére nem találkoztam ilyen céggel, de legalább már tudom, hogy ilyen is van. Egy ideje én is próbálom tanulgatni az Adwords-öt, de még sokat kell fejlődnöm.

    Nem lenne rossz, ha lehetne valami fórumon összegyűjteni a szélhámosokat, amolyan BAR-lista szerűen :)

    • Szerintem mindenki jobban járna ha inkább megbízható cégeket gyűjtenénk össze és csak az kerülhetne fel akit minimum 5-10 cég ajánl, valamint a második negatív vélemény után végleges törlés lenne a jutalom a megbízhatósági listáról :)

      Ha van rá igény akkor szabadidőmben összedobok egy ilyen portált ;)

      • A Google szakértőkeresője is jó támpontot ad az ügyfeleknek:
        https://adwords.google.com/professionals/search/
        Itt érdemes ellenőrizni az AdWords szolgáltatást kínáló céget.
        Aki komolyan foglalkozik az AdWords rendszerrel, az megszerzi az egyéni minősítést illetve cégek esetében a Certified Partner minősítést. A csalók oldalain és ajánlataiban még nagyon nem találkoztam a hivatalos minősítéssel…

        • Ebben teljesen igazad van, de a legtöbben (akiket becsapnak) ezt biztosan nem ismerik…hiszen ha ismernék akkor valószínűleg sosem tudták volna őket becsapni…

          Természetesen ez a link is fent lesz az oldalon :)

    • Támogatom az ötletet, de kell egy moderációs csapat is.. Olyan lenne, mint a feketelistás cégeket összegyűjtő oldal. Na! Ez egy tök jó ötlet. Akinek kedve van csatlakozni a kezdeményezéshez keressen meg itt:
      http://surl.hu/1CCJHl

      • Kedves Judit,

        Elindítottam egy domain regisztrációt kimondottan erre a témára, ha éles a domain szólok. Természetesen szeretettel fogadok bárkit a moderációs csapatba, tehát téged is :)

        Aki komolyan gondolja e-mailen vegye fel velem a kapcsolatot.

        • Nekem jobb ötletem van. Lehet pozitív vagy negatív pontokat adni véleménnyel együtt. Mindkét szempont alapján lehetne rendezni.
          Én inkább megnézném azt, hogy melyik cégről milyen pozitív és negatív vélemény hangzott el.

  26. Szia Márton!

    Örülök, hogy írtál erről a témáról. Sokakat behúznak a csőbe az ilyen cégek. Következő alkalommal érdemes lenne a cégkatalógusok átveréseiről is pár szót ejteni.

    Gábor

  27. Nagyon örülök az írásnak, jómagam is többször akartam már írni erről, de végül – már elnézést, de – hagytam inkább a francba a dolgot. A mi ügyfeleink közül is többet megkeresett már “ilyen” cég, és annak ellenére kvázi kellemetlen volt magyarázkodni, hogy az ügyfél teljesen elégedett a mi munkánkkal és viszonylag még érti is az Adwords-öt.

    Merthogy mivel magyarázzuk azt, hogy más cég nagyságrendileg a mi havi kampánykezelési díjunkért még a hirdetési költséget is fizetni tudja (hirdetési költség > 300e Ft / hó), akkor mi miért nem?? “Nem nagyon akarjuk mi sem elhinni, de hátha tudnak tényleg valamit.” Háhh…

    Őszintén sajnálom az olyan ügyfeleket, akik bedőlnek ennek, de azt is ki kell mondani, hogy aki komolyabban szeretne tájékozódni a témában, az azért ma már megteheti, nem is kell angolul tudnia hozzá (mint mondjuk kb. 5 éve).

    • Nagyon is életszerű helyzet és akár az ilyen megtévesztések miatt meginoghat a bizalma az ügyfélnek egy korrekt ügynökségben is…

      Köszönjük, hogy megosztottad a tapasztalataidat velünk!

  28. Sziasztok!

    Csak gratulálni tudok a cikkhez.

    Engem még nem találtak meg, de hallottam
    már nem egyszer ezekről a cégekről.

    Elolvastam az összes hozzászólást is.
    Azokból is sokat tanultam.

    Köszönöm!

  29. manocska96 szerint:

    Kedves Márton!

    Köszönöm a gyors reagálást és a tippeket!
    Szép hétvégét!
    Ilike

  30. Sziasztok,
    én még nem mertem belevágni, mert szűkös az “eltapsolható” keret, de azért a hirdetések / megjelenések mérésével nekem vannak fenntartásaim. Most indult a honlapunk, amin az alap mérés szerint van napi 3-4 látogatás, (ez az ingyenes link automaták eredménye lehet csupán) de jött már olyan automatikus összefoglaló riport (nem google) ami több száz kattintást írt az oldaláról felénk, ami ismervén a saját számainkat matematikailag lehetetlen.
    Gondolom komoly algoritmusok kellenek ahhoz, hogy mit számolunk bele és mit nem, ebben lehetnek különbségek. Ez szerintem úgy lenne fair, ha független szolgáltató adná az eredményeket, nem az, akinek fizetek érte. (Ez olyan, mintha csak én mérném a munkaidőmet és nem a munkaadóm, aki az én bemondásomra adná a bérem.)

    Szoktátok párhuzamosan ellenőrizni a számokat több szoftverrel is, vagy erre esély sincsen? Vagy egyszerűen el kell hinni, hogy ez így van rendjén és benyelni a számokat?

    • Szia András!

      A Google Analytics-et tekinthetjük egy független mérésnek is. Ingyenes ás teljesen jól működik. Teszteltem már párhuzamosan más analitikai szoftverekkel is, de mindig van némi eltérés. Ezt az is okozhatja, hogy különböző technikai módszert használ egyik és másik rendszer.

      Nézd meg a látogatók minőségére vonatkozó számokat is. Mennyi időt töltenek el az oldalon, mennyi oldalt nézegettek meg stb. Ebből lehet látni, hogy robotok, vagy valós emberek… Illetve érdemes követni a célteljesüléseket (ajánlatkérés, vásárlás, kapcsolatfelvétel stb.), és ha azok is jönnek arányosan a látogatókkal, akkor nem lehet mindenki robot… :-)

      • De minden robot másképp működik, ezért nehéz megállapítani, hogy a látogató egy robot vagy húsvér ember. Mert van amelyik robot ennyi ideig van az oldalon, van amelyik meg többet vagy kevesebbet. Illetve a robotok felderítési képessége is változó, mert van amelyik linkeket keresgélve vándorol. Van robot, amelyik olyan intelligens, hogy regisztrál is oldalakon és hozzá is szólt. Főleg ezért is van caphta(képellenőrző) rendszer. Szóval nem mindig könnyű megállapítani, hogy mi számít robotnak. De talán a többség nem ilyen intelligens.

        • Nekem egyenlőre még mindegy is (most megnéztem részletesen, csak a címoldalra jutottak el, ahol a hirdetések is vannak :D), biztos sok mindent rosszul csinálok – de hát ezért vagyunk itt, hogy tanuljunk, nem igaz?

          Akkor fog majd fájni a költség, ha nem lesz igazából mihez mérnem a konverziót (egy feliratkozás nyilván nem lehet végcél, a megtérülést vissza kell tudni osztani). Ezt még jól ki kell találni, de legalább nagyjából összeállt már az oldal…

  31. Kedves manocska96

    Válaszoltam Neked e-mailben a hírlevél küldéssel kapcsolatban, de visszajött az e-mail. Kérlek, nézd meg, nem írtad-e el az e-mail címedet. Ha még aktuális a kérésed, a weblapomon minden elérhetőségemet megtalálod, kérlek, szólj, és elküldöm újra.

  32. Ma a kulcsszó?

  33. Döbbenetes, amiket itt olvastam. Vagy mégsem, hiszen a versengés oly méreteket öltött, minden területen, ha valaki a becsület szintjén szeretne maradni, saját magának kavar be. A sok félrevezetés ellen valóban csak úgy lehet védekezni, ahogy itt le van írva. Vagyis meg kell tanulni az előnyös kínálatok kínálói logikájával gondolkodni. Persze még így is bepalizhatnak minket.

  34. Tisztelt Márton és Zsolt. Már több alkalommal elolvastam az interjútokat de ennyiből örülök, hogy nincs kész a Weboldalam mert lehet, hogy Én is megjártam volna semmiért jó pénzt fizetni. Lassan majd kész lesz , nem lehet elhamarkodni , mert nem mindegy milyen véleménnyel lesz róla aki majd olvassa. Üdvözlettel. Berényiné Ági.

  35. Hasznos ez a blog! De az egyik előttem szóló említette,a ***** Kft-t. Nos ez a cég valóban a Google minősített partnere,ellenőriztem-ez valójában csak azt jelenti,hogy olyan kollégákkal dolgoznak,akik megszerezték a minősítést.
    Mégis a szerződéstervezetben dublini anyacég kapcsolatra hivatkoznak.
    Nos ezzel a dublini céggel a mi kis KFT-nk szintén közvetlen kapcsolatban áll ugyanúgy,mert havonta utalok bizonyos összeget számukra.
    Bánom is ,hogy hanyadikként jövök föl a hirdetők között- részemről sokszor böngészés közben csak azt szúrom ki,ha jó a szöveg,vagy személy szerint érint-lehet az nyolcadik is.Konverzió mérést már nyilván nem mer senkisem szerződésben vállalni,mert akkor kibújna a szög a zsákból.
    Üdvözlettel:Bordás Judit

  36. Kedves Márton!

    A napokban többször találkozom ezzel az Adwords hirdetéssel,, ami Adwords kampány lehetőséget reklámoz…valahogy több, mint gyanús, hogy sem cégnév, sem elérhetőség, sem weboldal cím,,,vagy már én lennék túlzottan hitetlen?

    http://sikeres-adwords-kampany.....s-adwords/

    Várom a véleményed /véleményeteket!

    üdv

    Gyöngyi
    http://www.jakuzzi-infraszauna.hu

    • Kedves Gyöngyi!

      Az tényleg nem túl bizalomgerjesztő, hogy úgy kellene jelentkeznem a céghez, hogy azt sem tudom kicsodák…

      A 20 eFt-nyi ingyen hirdetéssel nincs probléma, azt ők ügynökségként a Google-tól kapják ilyen promóciós célokra.

      Az 5%-os hirdetés kezelési díj pedig nagyon alacsonynak tűnik, ennyiből nem gondolom, hogy komoly, elkötelezett, professzionális szakembereket meg lehet fizetni.

      De nem ismerem őket, nem szeretnék pálcát törni senki felett így ismeretlenül…

      • van egy sanda sejtésem…

        mi másra lenne jó egy ilyen ajánlat, mint céges email címek begyűjtésére, amelyeket aztán lehet jó pénzért értékesíteni, vagy ajánlatokkal bombázni…?

        gondold csak végig:

        – csak céges címmel regisztrálhatsz
        – kötelező megadni a weboldalad címét
        – ha nem tetszik a kampány, egyszerűen lemondhatod

        ha üzleti (azaz szabadon spammelhető) email címekre lenne szükségem, nem tudnék jobbat kitalálni…

Trackbacks

  1. vadvising szerint:

    AdWords hirdetések kilóra, occsóér…: Több cég is kínál ma Magyarországon olyan konstrukcióban AdWords hirdetések… http://bit.ly/h4vKcb

  2. andrew laurence szerint:

    “@kisvirag: RT @oma_hu http://fb.me/MhTAOqBL” De üzemel egy MLM rendszerü klikkfarm is a háttérben: ponter.hu http://bit.ly/e26c5F

  3. Gombos Zsolt szerint:

    AdWords hirdetést tessék! Tessék csak tessék! Occsó! http://bit.ly/gU6Rj6

  4. OMA.hu szerint:

    @vadaszilles OK, köszi, frissítettük a bejegyzésünket, beletettük a linket! http://bit.ly/gU6Rj6

  5. […] Épp ezért ők lehetnek célpontjai azoknak az „olcsójánosoknak”, akikről már pl az OMA, Jabjab kollégája vagy  Konrád is írt, de mi magunk is hallottunk/kaptunk hasonló […]

Szólj hozzá!

*