Hazai KKV online marketing körkép

A Neten a Cégem program múlt heti debütálására összehívott sajtótájékoztatón ismerhette meg a közönség a Google felmérését arról, hogy miként viszonyulnak az online marketinghez a hazai kis- és középvállalkozások (KKV). Az eredmény szerintem egyrészt megdöbbentő, másrészt roppant tanulságos.

Dióhéjban a számok

Ipsos-Google felmérés - Hazai KKV online jelenlét

Ipsos-Google felmérés - Hazai KKV online jelenlét

A vállalkozások:

  • 55%-ának nincs honlapjuk (teljesen “net szűzek”);
  • 3%-a vezet blogot;
  • 5%-a van jelen céges profillal a közösségi médiában;
  • 71%-a semmilyen hirdetési tevékenységet nem végez.

A honlappal rendelkező vállalkozások közel fele nem hirdet.

A honlappal nem rendelkező vállalkozások 91%-a nem hirdet egyáltalán.

Kérdezem én:

  • Hány vállalkozás épít arra, hogy majd az ismerősök és a korábbi ügyfelek ajánlásaiból lesz mindig ügyfelük? Vajon ez minden gazdasági körülmény esetén elegendő?

Te a hazai KKV szektor melyik szeletébe tartozol? Ha van honlapod és még online hirdetéseket is futtatsz, akkor nyugodtan veregesd meg a vállad, benne vagy a felső 20%-ban! Gratula!

Az online hirdetések elutasításának okai pedig a következők:

Ipsos-Google felmérés - Online reklámozás elutasításának okai

Ipsos-Google felmérés - Online reklámozás elutasításának okai

Úgy vélem, hogy az adott válaszok nagy része tájékozatlanságból ered. A világ (sajnos?) gyorsabban változik, mint azt egyesek követni tudják, emiatt új esélyt kapnak a korán kelő, szemfüles és gyorsan tanuló vállalkozások.

A “nem-tudás” tudása a tudás kezdete…

Szókratész (ókori görög filozófus) zseniális felismerése volt az a gondolat, hogy a tudás a “nem-tudással” kezdődik, vagyis a nem-tudás felismerésével. Minél többet tanulunk, annál több mindenről tudjuk, hogy érdemes volna még megtanulni…

Tehát akik nem tudják azt, hogy mi az, amit tudhatnának, ők lehet, hogy teljes nyugalommal élik a mindennapjaikat és fogalmuk sincs arról, milyen távlatok vannak még a vállalkozásuk fejlesztésében.

Miközben itt, ezen a blogon olyan dolgokról beszélgetünk például, hogy hogyan érj el hatékonyság növekedést az AdWords hirdetésedben, meg hogyan építs követőtábort a Facebookon, sokan vannak azok a cégvezetők, akik azon a kérdésen sem jutottak túl hogy:  “Minek nekem honlap…”

Nem csak a KKV szektorban vannak hiányosságok…

A kutatás ugyan a kis- és középvállalkozásokról szól, némelyik multinacionális nagyvállalat is megér egy misét. Személyesen is ismerek több olyan céget, akik évente százmilliós vagy milliárdos marketing büdzsével rendelkeznek, de az internetes jelenlétük kimerül abban, hogy van egy éppen elégséges szinten összeállított honlapjuk és semmilyen további online hirdetésük nincs. (Az egyik cég marketing vezetője  egy olyan aranyos magyarázatot adott arra, hogy miért nem hirdetnek az AdWords-ben, hogy el kell mondanom, nem tudom magamban tartani: “Én még sohasem kattintottam egy ilyen hirdetésre sem.” – Persze további kérdésemre nem tudta megmondani melyik is az AdWords hirdetés.)

Konklúzió

A fenti számok alapján is érezzük, hogy hatalmas létjogosultsága és komoly felelőssége van egy ilyen nagyszabású programnak, amiben büszkén és nagy elkötelezettséggel veszünk részt. Szeretnénk, ha a hazai vállalkozások nem bíznák a véletlenre a vevőszerzést hanem kultúrált online marketing segítségével stabilabbak, kiszámíthatóbbak és sikeresebbek lennének! Ehhez sok esetben eddig hiányzott a szemfelnyitás, a kezdőlökés  és a pozitív példa.

Óriási kiaknázatlan lehetőségek vannak még az internetben és lesznek is folyamatosan, mert ez a terület állandóan és rohamosan fejlődik. Ha a fentiek alapján úgy érzed, hogy nem teljesen újdonság Számodra  az online marketing, akkor se dőlj azért hátra, a verseny folyamatosan növekszik és mindig van hova fejlődni!

A felmérés alapján kérdés csak az, hogy vajon ma még kihagyhatja az online jelenlétet egy sikerre vágyó vállalkozás? (A válasz egyébként nem egyértelmű, valahogyan – talán sikeresen? –  megélnek azok a vállalkozások is, amelyek nincsenek fenn a neten…)

Comments

  1. Ez a passzivitás és ez a hozzáállás nem csak az online marketing terén igaz. Nagyon sok cég “erőből” és ügyeskedéssel próbál ügyfelet szerezni, a megtartásra már kevés gondot fordít. A tudatos tervezés és az előrelátás nem jellemző. Sokan csak azt nézik, mi lesz velük az előttük álló 2-6 hónapban.
    Bocs, nem keseregni akartam, nem vagyok ilyen, egyszerűen ezt tapasztalom.
    Kellenek a szemfelnyitós programok!

    • István, nem is vettük kesergésnek. Hasonlóan látjuk mi is, sőt… Amelyik vállalkozás már 2-6 hónapra tervez az már egész jó, mert nagyon sokan csak arra koncentrálnak, hogy az adott hónapban kitermeljék a költségeiket, tudatos marketing tervük még pár hónap távlatában sincs.

  2. Érdekes adatok, köszönet érte!
    Én nem hiszek benne, hogy túlságosan sok szemet lehet nyitogatni. Vannak olyan vállalkozók, akik előbb mennek fejjel a falnak, mint hogy egyáltalán megfontolják, hogy a marketingre annál többet is kell költeni, mint hogy néhány befolyásosnak vélt haverral eljárunk spinningelni.
    Én úgy gondolom, a piac szelektálni fog, aki pedig nem tudja felvenni a ritmust, és esetleg már a spinninges-vitorlázós-síelős baráti kör cégei ellen is felszámolást kezdett az APEH, azok csődbe fognak menni. Népnevelni csak azokat lehet, akik nem az “én pénzem, én vállalkozásom, én okosságom” mentalitásban élnek.

    • Szerintem is a legtöbb iparágban önmagában kevés a jó kapcsolati tőke. A vevőkért folytatott harc egyre fokozódik. Ami működött 10 éve, ma nem biztos, hogy működik, ezért folyton meg kell újulni.

      Én is ismerek olyan “kiskirályokat”, akiknek évekig nagyon ment a szekér, elkényelmesedtek és most pedig csendben, megszeppenve várják a felszámolást…

      • Marci! Ami működött 10 éve??? Már az sem működik, ami 1 éve még használható volt. Hihetetlen, de valóban vannak olyan multik (egyet épp most mogyorózok), akik valóban évtizedes technikákat és kommunikációt alkalmaznak. A lehetséges eredményük kb. 5 %-át érik el, és tapsolnak maguknak, hogy milyen k…a jók vagyunk.
        Még valami…legalább mi NE nevezzük a marketinget költségnek, hiszen ez valóban több évtizedes igazság, hogy a marketing nem költség, hanem befektetés, ami “jólcsinálás” esetén búsásan megtérül, sőt, a sokszorosát hozza a befektetett összegnek.

  3. Német János szerint:

    Hát elég meglepő adatok. A kkv-k több mint felének semmilyen online jelenlétük sincs. A jövő ezen cégek elérése, már csak meg kellene találnom az ehhez szükséges útvonalat :) Még nem jöttek rá, hogy a hosszú távú tervezésben az online piac a nyerő stratégia. Személy szerint én már nem bízok az offline megjelenések közül a szórólapban és egyéb formákban. Mindenképpen az online felület a nyerő szisztéma, nem csak kkv-knak. Természetesen a média és sajtó megjelenés is fontos ha van rá pénz. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen nagy számmal rendelkeznek azon cégek, melyeknek se honlapjuk se hirdetésük nincs jelen. Hát akkor a feladat adott számomra :) Köszönöm a cikket.

    • Kedves János!
      Nem tudom, mivel foglalkozol, de ha marketinggel, netán online marketinggel, akkor én ajánlanék neked egy piacot: fehérnemű boltok.
      És itt azokra a kisebb üzletekre és nagyobb hálózatokra egyaránt gondolok, akik nem részei franchie-nak. Ugyanis ezek az üzletek vergődnek, de legalább nulla marketingjük van.
      Online megjelenés terén szerintem a felmérésnél is rosszabb az arányuk. (Ha további infó kell keress meg!)
      A mi nagykereskedelmi vonalunk az ilyen üzleteknek értékesít. Viccesen hangzik, de az általunk forgalmazott speciális fehérneműkre a vásárlói igény óriási. A viszonteladóink marketing hiányosságai miatt azonban 12 viszonteladónk összesen fele annyit ad el mint a webshopunk egyedül. (Pedig nem tartom magam egy sztár online marketingesnek)
      Szóval légyszi célozd meg a fehérnemű boltokat, indítsd el őket a marketing útján és mindannyian jól járunk. A boltok is, te is én is! :)

      • János, itt a lehetőség! :-)

        Annyit hozzáfűznék a hozzászólásodhoz, hogy azért online marketingesként nem mondom, hogy az offline marketing nem jó. Az is kell… De manapság életképesebbnek érzem azt a vállalkozást, amelyik csak online marketingezik, azzal a vállalkozással szemben, amelyik csak offline kommunikál.

        De persze az egészséges és hatékony mixet kell megtalálni.

        • Német János szerint:

          Márton, én is így látom a helyzetet. Próbálkoztam már szórólap és média megjelenéssel illetve pár ismerősöm is, ezért is tudtam levonni következtetést. Tehát az offline megjelenésben is ráció de az online piac a kiemelkedőbb, de ahogy te is mondtad a megfelelő mixet kell megtalálni a kettő között.

        • Egyet értek, Márton.
          Sőt, azt mondom, ezeknél az üzleteknél a bármilyen marketing sokat hozna a “konyhára” a jelenlegi semmilyen helyett… :)

      • Német János szerint:

        Kedves Andrea!

        Érdeklődve olvastam, hogy a fehérnemű piac online marketing terén ennyire hátraszorult. Minden további információt szívesen fogadok. Milyen módon tudnánk felvenni a kapcsolatot?

  4. Sziasztok Srácok!

    Egyfelől lehangoló számomra ez az eredmény, hiszen megdöbbentő látni – akár így a számok szintjén is -, hogy a kis és középvállalkozások még mindig csak ízlelgetik webes jelenlétet vagy az online marketinget.

    Másfelől azt gondolom, hogy ez egy hatalmas piaci potenciál mindazoknak, azik ehhez a területhez kapcsolódó minőségi (!!!) szolgáltatásokat értékesítenek.

    Én is azon a véleményen vagyok, hogy a személyes kapcsolatépítés és ügyfélszerzés mellett ma már alapvető fontosságú a kkv-k számára is az online jelenlét és az online értékesítés. Ezért néhány éve már mi is különös hangsúlyt fektetünk erre a területre is.

    Bár azt gondolom, hogy néha egy-egy rosszul megválasztott szolgáltató, rosszul összerakott honlap, rosszul megválasztott online marketing képzés, rosszul beállított adwords hirdetés (és még sorolhatnám…) igen hamar letöri a téma iránt érdeklődő vállalkozások lelkesedését. Ezért is örülök annak, hogy szerepet vállaltatok a “Neten a Cégem” programban, hiszen, – ahogy eddig megismertelek Benneteket – számomra az OMA neve garancia arra, hogy aki nálatok tanul, az nem csak lelkesítést, hanem valódi, gyakorlatban működő, bevételt hozó tudást kap.

    Kívánok Nektek (is) nagyon sok sikert ahhoz, hogy a fenti mutatókon szolgáltatásaitokkal javítani tudjatok!

    • Orsi, köszönjük a biztató szavakat!

      Ha tudnád hány olyan emberrel találkozunk, aki már 1-2x megütötte a bokáját az online marketing próbálkozásai során… Ezért is kellenek a jó példák, hogy ne adják fel azok, akik most kezdenek hozzá és az első lépések nem annyira sikeresek.

      Egyébként jó trénertől azért is érdemes tanulni, mert évek tapasztalatát kapja meg a nebuló rövid idő alatt és nem neki kell kitapasztalni sok-sok tévedés és kudarc árán a dolgokat. Illetve sokan nem is tudják milyen lehetőségek vannak, amíg nem hallottak róla. Megmondta Szókratész is…

      (De hát ezt Neked magyarázzam…? Trénerként pontosan tudod Te is ;-)

  5. Hű, ez nagyon érdekes!
    Még érdekesebb a kisebbséghez tartozni. Mert én ezek szerint nagyon szerencsés vagyok. Elkezdtem a marketinggel egy kicsit foglalkozni, és pont az online marketing ragadott meg a legjobban Olyan világba kerültem, aminek addig a létezéséről sem hallottam. Lehet jobban kellene a KKV-ok részére terítene ezeket az ismereteket, online, offline minden fórumon? Ja és a pohár félig üres, tehát óriási lehetőség a szakemberek számára, a többséget megszerezni.

  6. Hihetetlen adatok! Azért az emberek fejében is rendet kéne tenni! Konkrét példa:
    A Neten a cégem kampányon felbuzdulva javasoltam egyik ismerősömnek (kis boltja van egy hatalmas lakótelepen), hogy kéne egy egyszerű weblap egy kis hirdetés, hogy jobban megtalálják a környékbeliek. “Csak nem gondolod, hogy zárás után otthon még ezzel foglalkozom.” Megjegyzem netezni szokott és ő is ott keres mindent.No comment.

  7. Azért jött ki ez a nagy szám, mert a vállalkozók többségének nincs ideje.

    Ennek pedig az az oka, hogy az időgazdálkodást nem tanítják sehol. Na, de majd nemsokára erre is sor kerül…

  8. Az az 5 százalék nem lehet igaz a közösség médiánál. Annyi rajongói oldalt látok rajta, hogy szerintem ennél többen vannak fent. De lehet, hogy csalóka az, amit látok.
    Amit látok, hogy vannak és lesznek uralkodó oldalak, mint Facebook, Google. Lesznek szegmentálva, mint például a művészetek közössége. Ezt most csak kitaláltam. A lényeg, hogy az összes többi oldal ezeken keresztül lesz elérhető. De most még kevés ilyen uralkodó oldal van, de ebbe az irányba megy a fejlődés.

  9. Kiss Dani szerint:

    Érdekes adatok, és bizony tükrözik a valóságot. Az offline marketinget persze azért nem kell temetni, sőt nagyon jól ki lehet használni! (Ez a korábban említett ideális mix esete). Pl. ha egy vállalkozó megszórja a várost ahol van, weboldalreklámos hirdetéssel a helyi rádióban (PÉLDÁUL…), az elég sokat dobhat rajta, nem csak helyi szinten.

    Viszont létezik ellenpélda is: sok olyan cég van, akinek mintaértékűek a szövegei, komoly a webes arculata, tökéletesen kiképzett adwordsöket futtat, de a kínált szolgáltatás minősége pocsék, udvariatlanok az ügyféllel, stb… Szerintem ez az az eset, amikor a fagyi visszanyal, azért erre is kéne figyelni. Ti mit gondoltok erről?

  10. Dani. Az a cég, amelyik nem jó terméket vagy szolgáltatást nyújt, illetve nem jó módon, az vagy változik vagy nincs jövője. Ha nincs konkurenciája, akkor csak annyira fogja kiszolgálni az embereket, amennyire a szükséglet kívánja. A vevő is rávehető a vásárlásra többször is. De ha rádöbben, hogy nem elégedett, akkor annak hangot is ad. Olyan balhét is csaphat, hogy akár a média is felfigyelhet rá. Innentől kezdve a cég aztán moshatja tisztára magát.
    Sokan hiszik, hogy ez nem történhet meg vele és a cégével. De elég egy apróság is, ami szemet szúr a vásárlónak. Ahogy az emberek szeretnek a jó dolgokkal dicsekedni, úgy szeretnek az elégedetlen dolgokról is beszélni.

  11. Nekem is van egy érdekes észrevételem.
    Nagyon megy ez a dolog, hogy legyen mindenkinek weboldala. Csak nem mindenki tud olyan jól profitálni ebből.
    Főleg a régi időkben, de most is van olyan falu, ahol szájról szájra jár az, hogy melyik bolt milyen, melyik milyen jó vagy rossz oldalai vannak. És még mindig erre hagyatkoznak, mert ennek a módszernek sok jó oldala van.
    Az én falumban 3 volt van és két mozgó bolt. Az utóbbi az, amikor kocsival szállítják a pékárut meg hasonló. A lényeg, hogy igen hamar ki lehet próbálni mindegyiket és mindenhova azért megyünk, amiért akarjuk. Ezekhez nem kell weboldal.
    A kocsma is egy van a faluban és minden falusi tud róla.
    A városokban másképp működnek a dolgok, ott jobban szükség van saját weboldalra. De a faluban ez nem minden céghez igaz. Egyszerűen nem hoz vásárlót.
    Esetleg termékek katalógusait fel lehet tölteni. Akciókat hirdetni. Hírleveleket küldeni. De csak kevés ember jutna el odáig, hogy megnézné a boltban vagy a szórólapon hirdetett weboldalt. Meg ugye a szórólap majdnem mindent tartalmaz.
    Tehát a kérdés az, hogy valóban minden cégnek megéri weboldalt üzemeltetni?
    Lehet hogy a legkeményebb internetmarketing sem érne szinte semmit. Mégis jó kérdésnek tartom ezt, hiszen itt eltérő válaszok is lehetnek.

    • Egyetértek.
      Vannak olyan területek szerintem, ahol nem érdemes weboldalt üzemeltetni. A falavak tipikusan ilyenek lehetnek.
      Viszont vannak olyan területek is, ahol MÉG nem érdemes weboldalt üzemeltetni (nagyjából ilyen az én oldalam is), viszont most még meg lehet szerezni a piaci elsőbbséget.
      Azért majdnem minden az Internet felé tart, csak van, ahol lassan.
      Annak örülök, hogy benne vagyok a felső 3%-ban – a felmérés szerint.

    • János, fordítsuk meg a kérdést. Ne abban gondolkodjunk, hogy egy falusi kis bolt tulajdonosának van-e értelme online jelenléttel foglalkozni. Hanem:

      Az internet segítségével, ha egy jól felépített online üzletben gondolkodsz (webáruház vagy akármi), akkor nem tök mindegy melyik kis faluból üzemelteted?

      Arról szól az egész, hogy mennyire ragadunk le annál ami van vagy mennyire tudunk abban gondolkodni, hogy milyen lehetőségek vannak a 3. évezredben.

  12. Meglepő adatok, ilyen rosszra nem számítottam.
    Korábban én is próbáltam 1-2 vállalkozót az Internet felé terelni, de rendkívül nagy ellenállásba ütköztem.
    Minek ez? Az emberek úgysem irántuk érdeklődnek. Nincs rá idejük, energiájuk, pénzük…
    Sokan gondolják úgy, hogy egy egyszerű honlap elkészítése is több százezer forintba kerül.
    Nem tudtam meggyőzni őket az ellenkezőjéről…
    Volt olyan is, aki az ajánlatokat írógéppel vagy kézzel készítette…

  13. Légyszi ne nagyon reklámozzátok már az internet marketinget.
    Én olyan jól megélek belőle. :)
    A versenytársaimnak nincs értékelhető webes jelenléte.
    Na jó, a szikvízkészítő ipartestületben próbáltam terjeszteni az igét. Hiába.
    Viszont az igaz, hogy ez rengeteg időmet és energiámat felemészti. A netes marketing egy komplex dolog.
    Össze kell hangolni a honlapot, az adwords-t, a google organikust…
    Szóval ezt sem adják ingyen.
    Időbe vagy, ha megbízol valakit pénzbe kerül.
    Nem kell ezt annyira erőltetni.
    Majd a természetes kiválasztódás dönt ki marad, ki megy.
    Egy könnycseppet sem tudok ejteni azért, aki nem tud haladni a korral.
    Még egy fontos adat: a lakosság fele nem tud értőn olvasni.

    • Ha gondolkodol, rájössz, nem a lakosság fele a hibás, hanem az, aki a fogalmazással nem tud jól bánni. Aki eladni akar, az ne magának írjon, hanem azoknak, akiknek a termékét kínálja. Ahogy a soraidból kiveszem, éppen ezt csinálod jól. Valószínű, ez ösztönös tudás.

    • Gábor, szemesnek áll a világ, szokták mondani. :-) Az internet marketing valóban munkás dolog, de határok nélkül bárkit el tudsz vele érni. Illetve jól működik a hatástöbbszörözés, csak 1x kell honlapot készítened, akkor is ha 1 ember nézi meg és akkor is, ha 100 ezer…

      (Az a kérdés pedig, hogy nem tudnak értőn olvasni az emberek, talán az általános iskolai neveléshez nyúlik vissza…)

  14. Megnéztem a statisztikát, és meg sem lepődtem az indokolásokon, szinte mind igaz. Sőt egy személy négy okkal is indokolhatott volna. Hooz pedig, hogy egy honlap vagy blog jól működjön, rá lehesen mondani, hogy reveláns, nagyon sok időt kell áldozni rá. Ha pedig valaki megváltoztatja a kulcs szót, heteket kénytelen várni rá, mire a google felveszi a tárolóba. Ha felveszi, és akkor sem biztos, hogy az első tíz helyre. Azt ugyan nem tudom, mennyi az anyagi ráfordítás, de azt tudom, vannak, akiknek a kevés is sok.

    Az is probléma, ha valaki (pénzért) mással készítteti el a honlapját, azt lehet rosszul is elkészíteni. Például túl zsúfolni, és a lényeg elsikkad. De sorolhatnám. Az a tapasztalatom, amennyiben valaki, csak a pénzkeresés céljából vállal honlapkészítést, és nincs mellette alkotási vágy, nem sokat törődik azzal, hogy mennyire lesz reveláns.

    Megkérdeztem egy ismerősöm, mért nem figyelem felkeltőbb a honlapja? Azt válaszolta, ilyenre csinálta a vállalkozó, és ő nem ért hozzá. Egy ismerősömnek viszont pont az a hibája, hogy túl nagy szenvedély fűti. Csodálatos honlapokat készít, minden benne van, amit csak a szakma kínál (főleg elektónika), de mire egy kevésbé szakmabeli eligazodik rajta, elmegy a kedve a vásárlástól vagy javíttatástól.

    • Nagyon érdekes volt a hozzászólásod!
      Először is azzal teljesen egyetértek, hogy mind a honlap, mind a blog hatalmas időráfordítást kíván – ezt sok vállalkozó nem tudja vagy nem akarja megtenni, esetleg nincs rá affinitása, mert már az általános iskolában is utálta a fogalmazás órákat.
      Az, hogy egy-egy kulcsszó változtatást (ezt egyébként így konkrétan nem nagyon értem, hogy milyen változtatásra gondolsz) a Google hetek alatt vesz fel, az attól függ, hogy van összerakva egy honlap. A mi tapasztalataink szerint a változásoknak át kell menni 3-4 nap alatt. Ha annál többet kell rá várni, akkor a honlapkészítés minősége hagy kívánnivalót maga után.
      Tény és való, hogy sokan favágás jelleggel készítik a honlapokat, baromira nem érdekli őket sem a webergonómia, sem a webszövegírás, a kulcsszavakkal és a keresőoptimalizálással pedig éppen csak annyira törődnek, hogy megpróbálják átverni a Google-t olyan módszerekkel, amik legalább 5 éve kimentek már a divatból…
      De itt kell felhívni a figyelmet a megrendelői oldal hibáira is – amit nem szeretek így leírni, főleg azért, mert nekünk rengeteg munkánk van olyan megbízóktól, akik egyszer már megütötték a bokájukat, és másodszorra már körültekintőbben akarnak honlapkészítőt választani. A megrendelők egy része azonban abban él, hogy mivel ő fizet, mindennek úgy kell lennie, ahogy ő kitalálja, legyen az a design vagy a webszöveg, vagy bármi más. Az ilyen megrendelővel az a legnagyobb kitolás, ha pont azt adjuk neki, amit kér. (Mi nem szoktuk, mi udvariasan elköszönünk tőlük.)
      Szerencsére egyre többen látják be, hogy körültekintőbben kell honlapkészítőt/webmarketingest választani! Mi ezt kb. fél éve tapasztaljuk. (Az elméletem az, hogy ők azok, akik eddig túlélték a válságot, és most csapódott le, hogy továbbra is túl kéne élni.)

  15. Kár, hogy nincs lehetőség kijavítani a hibáinkat. Most is utólag vettem észre, hogy külön írtam egy állítmányt. Na, mindegy!

  16. Hol is kezdjem. Szerintem a számok egyáltalán nem meglepőek. A magyar ember tisztességes lokálpatrióta….miért lenne a vállalkozó más? A kis környezete, ahol él, vagy dolgozik, az nagyon jó neki. Még hogy a másik kerületből jöjjön valaki? Naneeeeee. Szóval nem kell csodálkozni…..és mivel a konkurencia is ugyanilyen, észre sem veszi, hogy van más út is.

    Az ON és az OFF. Nem kell gagyizni egyiket sem. Az offnak is meg van a maga helye és szerepe. A szórólapozás is kiváló, sőt, adott esetben, helyzetben és közegben még hatékonyabb is lehet az onnál. Kinek, mikor és mire….ez a kérdés. Pici drága cégem logóját kipakolhatnám óriás plakátokra, szart sem hozna….miközben a multiknak kötelező. Tévéhirdetéssel szintén csak költség lenne a marketing, nem befektetés.

    Egyébként sok olyan vállalkozás van, akik a saját méretük szerinti fullon vannak. Nem akarnak növekedni, több vevőt/ügyfelet meg nem is tudnának kiszolgálni. Vaskalaposok? Lehet…..de ki a francot érdekel, ha neki így jó, és minden este Don Perignot iszik :)

    Szóval kalandra fel….igen, van mit javítani a számokon, de nem ez a legnagyobb fekély a KKV-szektorban.

  17. Hogy a francba rakjátok ki a képeteket? Olyan szép vagyok, de nem tudom megmutatni…. :)

  18. Én csak örülni tudok ennek a statisztikai eredménynek.
    A kkv-k nem hírdetnek? Nem baj, ne is tegyék, hisz ezzel csak a konkurenciám erősödik. Jól van ez így, ahogy van!
    Igaz, hogy most az OMA ellen beszélek, nekük az az érdekük, hogy ez az eredmény változzon, hisz nekük éppen a hírdető, on-line jelenlevő cégek a célpiacuk.
    De ne változzon semmi, az arány maradjon, csak én tudjak erősödni, s a többiek pedig szép lassan hulljanak ki a piacról. (De rossz tudok lenni… :D )
    Persze, a vevőimnek meg azt kívánom, hogy használják minél nagyobb arányban a netet, sőt, ideális esetben használjanak exkluszív csak internetet, mert ebben vagyok – a felmérések szerint – kimagaslóan más a konkurenseimmel szemben.
    :))

    • Örülök, hogy sok az optimista vélemény, és hogy sokaknak sikeres a kampányuk. Én azt gondolom a sikeresség elérésénél jelentős szerepe van, hogy milyen kereskedelmi területen tevékenykedik az illető, és milyen a termék. Ha a termék könnyen és jól eladható lenne, mondjuk egy jól menő üzletláncot feltételezve, akkor valószínűleg az internetes értékesítése is sikeres lesz. De vannak olyan terültek, mint jelen esetben az építőipar, ahol az első három helyen az alacsony ár, és ami még abból lealkudható szerepel. Nem számít, hogy rengeteg a minőségi probléma. És azt is mindenki tudja, hogy ami most olcsó, az holnap a legdrágább lesz, mert bontani és kijavítani kell. Ezek nem szempontok, ha valaki egy kivitelezőt keres. Sok építőiparos talán tudatosan nem is hirdeti magát, még valaki könnyen megtalálná, az utólag a garanciák miatt. A változásokban hiszek, csak győzzük kivárni…

      • Kedves Tomek!

        Örülök a hozzászólásodnak! Teljesen reális, nem misztifikálod a tényeket. De szerintem ebben a helyzetben is muszáj tenni valamit. Gondolom, Te is így gondolod!

      • Pedig én is építőiparban dolgozok, s amióta tudatosan belemásztam egy picit az on-line marketing-ba, jelentős javulás látszik az eladásokban.
        Sikerült kikerülnöm, leráznom azokat a vevőket, akiknek csak az ár számít. Próbálom vevőimet informálni, nevelni, minőségi termékeket ajánlani, van akinek bejön, van akinek nem.
        Mindenesetre, vevőim 60-70%-a az internetről jön.

        • Nekem Budapesten kéne egy TV csatornának alkalmas épület. Hosszútávon alacsony költséget szeretnék, de ugyanakkor tisztességes árban. Sokszor nem is az árral van a gond, hanem hogy a cég mennyire megbízható. Vajon hány cég vállal garanciát arra, hogy a 10 évig kialakuló hibákat és sérüléseket kijavítja? Természetesen a helytelen használatot és a szándékos rongálást leszámítva. És vajon hány cég vállalna 50 évre garanciát? Mert ugye nem néhány hónapig van használatban az épület és nem is néhány hónap használatra veszi az ember.
          És akkor nem beszéltünk a hőszigetelésről és hasonló energiagazdálkodási módszerekről. Mert a mai cégek és emberek olyan épületet akarnak, aminek a működtetési költsége nagyon alacsony. Mennyi és mennyi ember panaszkodik a nagy fűtésszámlája miatt.
          Az építészetnek van mit fejlődnie és érdemes is.

      • Nagyon örülök, hogy különböző tapasztalatok is napvilágra kerülnek. Nagyon tanulságos!

        Mi is azt látjuk, hogy ha valaki elszánt, tanul, tesz azért hogy jobb legyen, akkor annak mindig megvan az eredménye. Eddig nem találtunk olyan iparágat, ahol némi odafigyeléssel és szorgalommal, ne lehetett volna javulást elérni online marketing segítségével.

        Ne feledd, a kudarc csak időleges állapot, a tanulás része, addig kell csinálni, amíg nem éred el a kívánt eredményeket. Soha nem szabad feladni!

  19. Könyörgöm ne mondjatok el mindent a hagyományos eladással foglalkozóknak! Még a végén nekiállnak webáruházat csinálni és előbb utóbb rájönnek, hogy tényleg sok jó és hasznos dolgot írtok, tanítotok! :D
    A saját területünkön mi is hasonló adatokkal tudjuk alátámasztani ezeket a kimutatásokat. A tevékenységi körünkben talán 15%- nak van honlapja, max 5%-nak webáruháza és abból is vannak olyanok akik nem foglalkoznak vele!

  20. Érdekes bejegyzés, én egy kicsit örülök neki, hogy tudom, ennyien még biztosan mögöttem járnak :)

  21. Hapci Benő szerint:

    A google budy browser mire használható??

  22. A felmérés adatait nézve egyik szemem sír, a másik nevet. Sír, mert nagyon kevés kkv-nek van saját honlapja, és igen kevés költ közülük online marketingre. Nevet, mert ez azt jelenti – elvileg -, hogy szép nagy piaci lehetőség van még ezen a területen. Aki online marketinggel foglalkozik, az szép nagy a zöld mezőt lát maga előtt… A baj csak az, hogy ez a helyzet nehezen fog változni. A zöld mezőben lassan szaporodnak a virágok. Mert két dolog hiányzik: az online markting iránti fogékonyság és a pénz. A fogékonyság eleve lassan változtatható valami. Pénz meg a mostani, válság által sújtott periódusban alig van a kkv-knál. Tapasztalatból tudom, hogy vannak, akik szerződnek, és utána nem tudnak fizetni, mert üres a kassza, nekik is tartoznak mások, stb. Vagy valós ez az érvelés, vagy csak megjátsszák egyesek, de tény, tapasztaltam nyomtatott reklámnál és online rendeléseknél is. Utóbbiaknál bejön a rendelés, kimegy a proforma számla, és kétszeri emlékeztető után se történik meg a befizetés. Hát így nehéz a dolgunk. És még egy probléma: az online világban nagyon sok kkv ingyen akar jelen lenni. Nem a minőség és hatékonyság érdekli, hanem csak az ár, vagyis hogy ár ne legyen…

  23. Botrányos ez a statisztika… Mondjuk egyébként is jellemző az elmaradottság ebben az országban mindenütt…

  24. Szomorú hogy még sokan ma sem ismerik fel ennek a fontosságát, és inkább a régimódi marketingbe ölik a pénzüket, mert azt gondolják ez csak lehúzás.

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Nemrég készült egy reprezentatív felmérés, ami a hazai kis- és középvállalkozások internetes aktivitását mérte… http://fb.me/zz35Cl02

  2. Gombos Zsolt szerint:

    Hazai KKV online marketing körkép, megdöbbentő számokkal az OMA Blogon http://bit.ly/i9IoM6

  3. Csonka Imre szerint:

    RT @oma_hu: Hazai KKV online marketing körkép http://bit.ly/eCfWcH

  4. […] Szimpatikus.hu Közösség a “Hazai KKV online marketing körkép” című bejegyzésre szeretném felhívni a figyelmeteket. Várom a hozzászólásokat, […]

Szólj hozzá!

*