Online Marketing Akadémia

Hányadik hely a nyerő az AdWordsben?

Nagyon gyakran kapjuk a kérdést, hogy mégis hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetőként a Google Keresési Hálózatban? Van-e értelme megjelenned úgy, hogy nem vagy benne az első háromban? Nézi valaki az 5. és 6. hirdetőt?

A kérdés nagyon jó és a válasz is kellően összetett ahhoz, hogy egy bejegyzés formájában is kifejtsük.

Első és legfontosabb elv, amit az AdWords rendszer rangsorolásáról tudni KELL minden hirdetőnek, az a következő:

A hirdetés rangja = Átkattintási licit x Minőségi pontszám

Mi is következik ebből?

Sokan azt hiszik, hogy az a hirdető kerül az első helyre, amelyik a legnagyobb licitet ajánlja fel egy átkattintásért a rendszernek. Pedig ez nem így van. A helyezés függ erősen a minőségi pontszámtól is. Tehát kicsit leegyszerűsítve:  ha jó minőségű hirdetéseid vannak, akkor nem kell olyan sokat fizetned egy átkattintásért, mint akinek rosszabb minőségűek a hirdetései.

Illetve ugyanazt a helyezést olcsóbban megkapod, ha jó minőségűek a hirdetéseid. Továbbá nem feltétlenül az a hirdető fizet a legtöbbet, aki az első hirdetői pozícióban jelenik meg.

Gondold tovább…

Ha az első helyen jelenik meg a hirdetésed, akkor a legtöbb figyelmet Te kapod és adott számú megjelenésből a Te hirdetésed fogják a legtöbbször kattintani adott időszak alatt. De ebben az esetben gyorsan fogy a pénzed, mert a kattintások drágábbak, mintha hátrébb jelennél meg és ráadásul még gyorsabban is pörögnek a ráklikkelések.

Ha nagyon hátul jelensz meg, akkor hiába vannak megjelenéseid, kevesebb figyelmet kap egy, a rangsorban lejjebb található hirdetés és ezáltal ritkábban kattintanak rájuk a felhasználók, viszont nem is kerül olyan sokba 1-1 kattintás.

Sokan állítják, hogy az első háromban benne kell lenni ahhoz, hogy “érjen” valamit a hirdetés. Ezzel mindjárt vitatkozni is fogok, de egy speciális esetben igazat adok ennek az állításnak: ha márka ismertség javítás a célod a hirdetésekkel (és még az sem fontos, hogy kattintsanak, hanem csak az, hogy minél több felhasználónak megjelenjen a hirdetésed), akkor tényleg célszerű minél előbb lenned.

Ha a hirdetéseiddel el szeretnél adni valamit, akkor pedig csakis az számít, hogy mennyi megrendelésed / vásárlód / ajánlatkérőd jön a hirdetésekből. Ha precízen méred az eredményeket, akkor látni fogod, hogy mennyibe kerül megszerezned átlagosan egy ügyfelet.

Ne kakaskodj!

Nagyon sok terület van, ahol a hirdetők közül többen is elsők szeretnének lenni (mindenki szeretné az első helyen látni a hirdetését), és a csillagos égig felverik a liciteket egymás közt és az első helyezett, hiába jó minőségű hirdető, irreálisan sokat fizet ezért. Sok esetben az ilyen drágán szerzett látogatókból nagyon drágán lesznek ügyfelek. Van egy pont, ami után már nem éri meg többet fizetni egy ügyfélért, mert elviszi a profitot.

Ezek a hirdetők igazából egymásnak szeretnék megmutatni, hogy ki az úr a tyúkudvarban. Ne felejtsd el soha, hogy az ügyfelekért folytatott harc nem kakasviadal. Nem az győz, aki elől van, hanem az, aki úgy tud minél több ügyfelet megszerezni, hogy az rentábilis legyen neki.

Válasz az eredeti kérdésre

– Hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetőként?
– Abban a pozícióban, ahol úgy szerzel ügyfeleket, hogy megérje! (És ha ez Nálad a 3. vagy 5. pozíció, akkor ott hirdess!)

Tehát a helyezés csak részeredmény, ne erre optimalizálj!

Tippek

A Te kulcsszavaidra is megy a kakaskodás?