Hányadik hely a nyerő az AdWordsben?

Nagyon gyakran kapjuk a kérdést, hogy mégis hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetőként a Google Keresési Hálózatban? Van-e értelme megjelenned úgy, hogy nem vagy benne az első háromban? Nézi valaki az 5. és 6. hirdetőt?

A kérdés nagyon jó és a válasz is kellően összetett ahhoz, hogy egy bejegyzés formájában is kifejtsük.

Első és legfontosabb elv, amit az AdWords rendszer rangsorolásáról tudni KELL minden hirdetőnek, az a következő:

A hirdetés rangja = Átkattintási licit x Minőségi pontszám

Mi is következik ebből?

Melyik helyezés a nyerő?

Sokan azt hiszik, hogy az a hirdető kerül az első helyre, amelyik a legnagyobb licitet ajánlja fel egy átkattintásért a rendszernek. Pedig ez nem így van. A helyezés függ erősen a minőségi pontszámtól is. Tehát kicsit leegyszerűsítve:  ha jó minőségű hirdetéseid vannak, akkor nem kell olyan sokat fizetned egy átkattintásért, mint akinek rosszabb minőségűek a hirdetései.

Illetve ugyanazt a helyezést olcsóbban megkapod, ha jó minőségűek a hirdetéseid. Továbbá nem feltétlenül az a hirdető fizet a legtöbbet, aki az első hirdetői pozícióban jelenik meg.

Gondold tovább…

Ha az első helyen jelenik meg a hirdetésed, akkor a legtöbb figyelmet Te kapod és adott számú megjelenésből a Te hirdetésed fogják a legtöbbször kattintani adott időszak alatt. De ebben az esetben gyorsan fogy a pénzed, mert a kattintások drágábbak, mintha hátrébb jelennél meg és ráadásul még gyorsabban is pörögnek a ráklikkelések.

Ha nagyon hátul jelensz meg, akkor hiába vannak megjelenéseid, kevesebb figyelmet kap egy, a rangsorban lejjebb található hirdetés és ezáltal ritkábban kattintanak rájuk a felhasználók, viszont nem is kerül olyan sokba 1-1 kattintás.

  • Válasszuk a drága kattintásokat, de azokból keveset tudunk összegyűjteni adott napi költségkeretből?
  • Vagy legyen inkább több kattintásunk, de azok olcsóbbak legyenek?
  • Kérdés, hogy a napi keretedet el tudod-e egyáltalán költeni, ha nagyon hátul jelenik meg a hirdetésed. Van-e egyáltalán annyi kattintásod, hogy elfogyjon az amit a hirdetésekre szánnál.

Sokan állítják, hogy az első háromban benne kell lenni ahhoz, hogy “érjen” valamit a hirdetés. Ezzel mindjárt vitatkozni is fogok, de egy speciális esetben igazat adok ennek az állításnak: ha márka ismertség javítás a célod a hirdetésekkel (és még az sem fontos, hogy kattintsanak, hanem csak az, hogy minél több felhasználónak megjelenjen a hirdetésed), akkor tényleg célszerű minél előbb lenned.

Ha a hirdetéseiddel el szeretnél adni valamit, akkor pedig csakis az számít, hogy mennyi megrendelésed / vásárlód / ajánlatkérőd jön a hirdetésekből. Ha precízen méred az eredményeket, akkor látni fogod, hogy mennyibe kerül megszerezned átlagosan egy ügyfelet.

Ne kakaskodj!

KakasviadalNagyon sok terület van, ahol a hirdetők közül többen is elsők szeretnének lenni (mindenki szeretné az első helyen látni a hirdetését), és a csillagos égig felverik a liciteket egymás közt és az első helyezett, hiába jó minőségű hirdető, irreálisan sokat fizet ezért. Sok esetben az ilyen drágán szerzett látogatókból nagyon drágán lesznek ügyfelek. Van egy pont, ami után már nem éri meg többet fizetni egy ügyfélért, mert elviszi a profitot.

Ezek a hirdetők igazából egymásnak szeretnék megmutatni, hogy ki az úr a tyúkudvarban. Ne felejtsd el soha, hogy az ügyfelekért folytatott harc nem kakasviadal. Nem az győz, aki elől van, hanem az, aki úgy tud minél több ügyfelet megszerezni, hogy az rentábilis legyen neki.

Válasz az eredeti kérdésre

– Hányadik helyen érdemes megjelenni hirdetőként?
– Abban a pozícióban, ahol úgy szerzel ügyfeleket, hogy megérje! (És ha ez Nálad a 3. vagy 5. pozíció, akkor ott hirdess!)

Tehát a helyezés csak részeredmény, ne erre optimalizálj!

Tippek

  • Mindig mérd az eredményeket!
  • Rendszeresen kövesd nyomon a hirdetéseid, ha megváltoznak a viszonyok tudj rá reagálni!
  • Ha előrébb szeretnél kerülni a hirdetések rangsorába, akkor inkább a hirdetések minőségének javításával érd ezt el, mint azzal, hogy mindenáron emeled a licitet!
  • Legyél nagyon jó hirdető, mindig legyenek minőségi hirdetéseid, hogy ne fizess többet, mint muszáj!
  • Ha meg akarod spórolni a tanulópénzt, akkor alaposan tanuld ki az AdWords hirdetések csínját-bínját!

A Te kulcsszavaidra is megy a kakaskodás?

Comments

  1. Ja, majdnem kifelejtettem: ha segítségre lenne szükséged, akkor gyere el:
    https://www.online-marketing-akademia.hu/kepzes/google-adwords-hirdetesi-szeminariumok/

    Itt egész nap arról beszélünk, hogyan legyél “jó” hirdető és hogyan szerezz minél több eredményt a hirdetésed segítségével!

    • Van egy új, magyar kattintás alapú rendszer, ami kicsit másképp működik, mint Etarget, vagy CT Network. Kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményetek róla? Én most futtatok egy nyereményjátékot rajta és 38%-os konverziót mutat! 33 Ft fix kattintási díjon! (már 1345 feliratkozónál járunk)
      Nézzétek meg!
      http://www.netadclick.com

  2. A minőségi pontszámnak köszönhetően igen alacsony áron hirdetünk.
    Ebben abszolút igazatok van!

    Ákos

  3. Erre gondoltam:
    “Legyél nagyon jó hirdető, mindig legyenek minőségi hirdetéseid, hogy ne fizess többet, mint muszáj!”

  4. Abszolút igazatok van.
    El sem tudtam képzelni, hogy ez mennyire igaz, amíg el nem végeztem az OMA Live-ot :)
    Azóta már a kulcsszavaink többsége 10Ft alatt van!

    • A 10 Ft-os CPC azért “eléggé” jónak számít még rutinos hirdetők között is! :-)

      • Annak idején egy AdWords guru 6 forintos CPC-ről beszélt. Kinevettük.
        Fél év után 8 forintnál tartunk.

        Még a végén igaza lesz:)

        • Persze van ilyen is, de azért ne ragadjunk le az olcsó CPCk világánál, a konverziós költség ami számít.

          Én szívesen fizetek 200 Ft-ot is egy átkattintásért. Ha azokból kellően nagy arányban vásárlók jönnek…

          • A hirdetések konverziója 19,3 %. Az jónak számít?
            Vagy bele kellene számolni azokat is, akik az organikus találatokról érkeznek?

            • A konverziós arányból és a CPC-ből nem tudunk egy elképesztően fontos kérdésre válaszolni: “Megéri-e?”

              A költség/konverzió ami számít, illetve az, hogy 1 konverzióért mennyit tudnátok adni, hogy 0-n legyen a befektetés.

              (Elvi) maximális konverziós összeg – Tényleges konverziós összeg = Profit.

              A kettő különbsége az, hogy mennyit kerestek 1 konverzión. Ennek ugye nem szabadna negatívnak lennie… Sőt a 0-se jó, mert még dolgoztok is vele + kockáztatjátok a pénzeteket hozzá…

  5. Én is a minőségre megyek, egyszer “megjártam” egy rossz kulcsszóval, fogyott is a pénzem rendesen. Aztán rájöttem minél relevánsabbak a kulcsszavaim annál jobb, igy tényleg nem az ár a lényeg. Folyamatosan cserélem a szövegeket, hogy minél figyelemfelhivóbb legyen, sokszor meglepő a mérési eredmény a hirdetésvariációknál.
    A konkurrenciát TUDÁSSAL egyszerűbb legyőzni, ugyhogy irány a haladó Adwords szeminárium:-)))

  6. Egy gyors megjegyzés: én, amikor keresek, végignézem ezeket is. És nemcsak az első 3-at, hanem az összeset végigfutom…nem tudom, más hogy van ezzel.

    Mellesleg, mi nem is versengünk ezekért a helyekért, mert (1) a más oldalakon elhelyezett adwords hirdetésekhez képest drágák, és mert (2) amúgy is az első hely(ek)en jövünk fel a számunkra fontos keresőszavakra. (Kivéve a nagyon általános szavakra, mint angol, mert e tekintetben labdába sem rúghatunk…) És végül, mert (3) nekünk kis cégként fontos, hogy olyan olcsón szerezzünk konverziót, amennyire csak lehet. Gyanítom, még minőséggel is drága ott…bár nem én vagyok a csapatban az Adwords szakértő.

    • A legtöbb felhasználó nem ilyen tudatos, azt futja végig, ami elől van és ha talál valami jó akkor leakad és nem nézi tovább a rangsort. Ezért az első helyen levők kapják a legtöbb kattintást. De persze ennek is vannak hátrányai (lásd a bejegyzésben).

      Igen, valóban meg lehet találni azokat a réseket, ahol mindenki megtalálja a számára kedvező árú konverziókat. Viszont ehhez kísérletezni kell, nem megy magától.

      Azzal vitáznék, hogy azokra a szavakra biztosan nem érdemes hirdetni, amire amúgy is elől vagy az organikus találatokban, de ez akár egy másik blogbejegyzés témája is lehetne… :-)

  7. Pintér István szerint:

    Nos tavaly a kötelező biztosításra hirdettem és sztem ne kakaskodásból, hanem kétségbeesésből ment fel a licit 200 Ft (!) fölé. Akármilyen minőségi hirdetésed volt. Kevés volt a kattintó és sok a hirdető.

  8. Átlag 2-4 hely körül vannak a hirdetéseink, átlag 9-10 Ft-ból, zömében 10-es minőségi mutatós kulcsszavakkal és kb. 240 Ft-ból van meg egy feliratkozó. Ez jó vagy rossz?

    Most azzal próbáljuk javítani az eredményeket, hogy még jobban szétbontjuk a hirdetéseiket még jobban célzott kulcsszavakkal.

    Az a “baj”, hogy csak a saját korábbi eredményeinkhez tudunk viszonyítani, így nem tudom, hogy hol is tartunk. A 10-es skálán a 10-es minőségi mutatóknál jobbat nem tudunk elérni, ez fix. ;)

  9. sok-sok éve első vagyok a rendes találatok között a cégemmel egy bizonyos témakörben. ez rendben is van.
    de mit tegyek az engem körbehirdetőkkel?
    hirdessek én is saját magam előtt?

  10. Brown szerint:

    Kedves OMA!

    Tudom, hogy a tema ide tartozik viszont nem tudtam hol mashol kerdezzem meg.

    Tudom, hogy fontos, hogh a weboldalon legyen Telefonos elerhetoseg is. A hitelessegnek nagyon jot tesz es szinte elengedhetetlen.

    Az en oldalamon jelenleg csak email cim es facebook oldal elerhetoseg van mert iskolaba jarok es egyszeruen nem tudnam a telefonomat felvenni napkozben. Raadasul az orarendem sem fix. Ami meg zavar, hogy uj mobil telefonn kellene ahhoz, hogy meg tudjam kulonboztetni milyen jellegu hivast kapok, hogy tudjam hogyan vegyem fel a telefont (pl ceg neveben, hogyan segithetek). A hangomat pedig nem erzem a legkedvesebb vevoszolgalatos hangnak :)

    Mit tudnatok ajanlani azon kivul, hogy vevoszolgalatost alkalmazzunk? Ez most nem opcio.

    Valaszotokat koszonom!

    • Kedves Brown!

      Attól függ, hogy milyen jellegű szolgáltatást nyújtasz, de ha a weboldalon megtalálható minden infó és a folyamatokat automatizálod, amennyire lehet, akkor nem feltétlenül szükséges telefonos elérhetőség. A Google-nek sincs telefonos elérhetősége, mégis milliárdos bevételük van hirdetésekből.

      Annyit azonban tarts szem előtt, hogy ha nincs telefonos elérhetőséged, akkor az emailen elérhető ügyfélszolgálatod legyen nagyon gyors és nagyon jól szervezett, illik a levelekre munkaidőben 1-2 órán belül válaszolni.

      • Brown szerint:

        Kedves Márton!

        Köszönöm szépen a válaszodat. Ez kissé megnyugtat. Az oldalunkon van rendes e-mail elérhetőség és azokra szinte mindig rögtön tudok válaszolni mivel hordozható eszközzel közlekedek aminek mindig van internet hozzáférése. Megjön egy e-mail és válaszolok rá rögtön.

        Ráadásul, hogyha fel merül egy olyan kérdés e-mailben amit valószínű még sokan meg kérdezhetnének (mert nincs róla információ) vagy már sokszor megkérdezték hozzá adom a GY.I.K-hez vagy az oldalnak arra a részére ahol az információnak haszna lehet.

        Remélem akkor így megfelel a vevőszolgálat ahhoz képest, hogy milyen erőforrások állnak a rendelkezésünkre.

  11. Sziasztok!

    Egyre kevesebbet hirdetek google -ben és egyre többet facebookon, nekem jobban bevált.

    Erről írtok majd valamikor?

  12. Ez is kakaskodás, vagy nem?

    Kedves Zoltánné Nem szeretném, hogy Ön is így járjon!

    Saját szerencsétlen történetemet mesélem el most Önnek, amely tavaly történt velem.
    Az egyik reggel, amikor az irodámba érkeztem, és bekapcsoltam a gépemet észre vettem, hogy nem lehet a weblapomat, weblapjainkat elérni. Mivel, hogy akkoriban még, csak holnapkészítéssel foglalkoztunk, ez igen érzékenyen érintett minket, hiszen nem csak a mi weblapjainkat, de az ügyfeleink honlapját sem tudtuk elérni. Ha Önnek volt már ilyen jellegű problémája, akkor nem kell ecsetelgetnem, hogy milyen idegeskedéssel jár.

    Ha a szerverét nem lehet elérni, akkor a következő történik.:

    A munkatársak ülnek, a babérjukon nem tudnak elérni semmit, se levelezés, se weblap, se a dokumentumok.
    El kezd csörögni a telefon, hogy miért nem elérhető a honlapunk.
    Beszólunk, hogy mi a baj senki nem elérhető…
    A 100-ik telefonhívásra elegem lesz és elindulok a szerver parkba, hogy megnézzem mi a baj.
    És közlik velem, hogy kihúzták a gépem a hálózatról…
    Persze anélkül, hogy bárki is szólt volna nekünk, hogy pontosan mi történt. Attól a cégtől már nem tudtam, meg akitől a szerver hostingot rendeltük, mert az eltűnt, de akinél elhelyezte a mi szerverünket az mondta, hogy neki nem fizetett már régóta ezért kivette azokat a gépeket, amiket nála tárolt.

    Egyszóval valakinek a szervertermébe tette be a gépeket, nem pedig a sajátjába beszedte a pénzt a cégektől nem fizetett, és megpattant.

    Ha nem szeretné, hogy Önnel ilyen előforduljon akkor mi a saját szervertermünkben helyezzük el a honlapját.

    Ha nem elégedett a szolgáltatójával akkor keressen bennünket.

    Üdvözlettel

    Stób Attila!

  13. Szia Márton,

    ez nem pont a témához kapcsolódik, de már lejárt a csoport konzultációs időszaka ezért nem tudom hol kérdezzem.
    Hogyan lehetséges az, hogy csak a főnökömnek, a legfontosabb kulcsszavunkra nem jön fel a találatok között a hirdetésünk. Minden böngészőben, és mindenki más gépén első helyen vagyunk, és az adwords szerint is erre a kulcsszóra 1,2 -es a pozíciónk, neki mégsem, láttam. Biztos valami spéci beállítást használ a google-ben, de vajon mi lehet az? Tudnál segíteni, hogy hogyan magyarázzam meg neki, hogy igenis ott vagyunk?:-) Nem emlékszem, hogy erről lett volna-e valami szó a tanfolyamon.
    Egyébként a kulcszszó a gőzfejlesztő. A különböző böngészők találataiban nem lehet különbség ugye?

    • Szia Andrea!

      A főnököd most csúnyán lebukott… :-) Neki valószínűleg azért nem jelenik meg a hirdetésetek, mert nagyon sokszor megnézte már, de nyilvánvaló okokból kifolyólag nem kattintott! Egy idő után már neki a rendszer nem fogja megjeleníteni a hirdetéseket, mondván, hogy fölösleges, hiszen, lett volna lehetősége kattintani, mégsem tette. Így egy darabig őt kihagyja a szórásból.

      (Volt erről szó az OMA Live-on! :-)

      Megoldás 1: törölje a sütiket (cookie) a gépén a főnököd és minden kezdődik elölről. Nézze meg 1x aztán higgyen a statisztikáknak!

      Megoldás 2: nézze ezzel az eszközzel a hirdetéseiteket, minden további következmény nélkül: https://adwords.google.com/d/AdPreview

      Ja és nálam is látszik a hirdetésetek! (És én sem kattintottam) :-)

      • Köszi:-) Akkor már értem, és persze erre emlékszem, hogy erről volt szó, de én naiv voltam és erre az okra nem is gondoltam.:-)
        Köszi még1x!

  14. Mint már írtam egyszer, én nem marketingezek, jóllehet szívesen tenném, ha a befektetéshez lenne pénzem. Már azért is, mert a lemenő rokonságom nagyobb része kereskedelemből pergette életét, így parányi hajlamom is van rá. Négy honlapom van, ezért hobbi szinten, sokat foglalkozom az optimizálással, hiszen veszteni valóm nincs.

    Hogy, mért írom ezt? Mert örülök, hogy beregisztráltam magam, sokat tanulok, az eredeti témákból is, és a válaszokból is. Ezért KÖSZÖNET MINDENKINEK. Több ismerősömnek ajánlottam, hogy regisztrálja be magát az OMA.hu-ba, és nem bánja meg. Hogy megtették-e, nem tudom, mert a nicknevekből nem derül ki.

Trackbacks

  1. vadvising szerint:

    Hányadik hely a nyerő az AdWordsben?: Nagyon gyakran kapjuk a kérdést, hogy mégis hányadik helyen érdemes megjel… http://bit.ly/fLqLNr

  2. Gombos Zsolt szerint:

    A top3 GYIK egyike: Hányadik hely a nyerő az AdWordsben? Válasz: http://bit.ly/fWYDkL

  3. elChY szerint:

    RT @oma_hu Egyes hirdetők annyira indulatból és büszkeségből szállnak ringbe a hirdetések minél jobb helyezéseiért… http://fb.me/DOk7NLLZ

  4. TuuB szerint:

    RT @oma_hu: Hányadik hely a nyerő az AdWordsben? http://bit.ly/ftH03W

Szólj hozzá!

*