Online Marketing Akadémia

Anti spammerek 7 pontja

A következő eset nem olyan régen esett meg velem:

Kaptam egy kéretlen reklámlevelet egy világhírű magyar zenésztől (nevét nem írom le), melyben legújabb CD-jét illetve DVD-jét kínálta számomra. A levélben benne volt a telefonszáma is, ezért bátorkodtam felhívni, hogy teljesen baráti szándékkal elmondjam neki, hogy amit csinál, azt úgy hívják, hogy spamelés.

(Tekintsünk el a jogi kiskapuktól, én minden olyan levelet spamnek tartok, ami valamilyen üzleti ajánlattal zaklat, és soha nem volt a küldővel semmilyen kapcsolatom korábban.)

Fel is tettem a kérdést: Tud-e arról, hogy amit csinál, jog és szimpátia szempontjából erősen aggályos. Erre kaptam a választ, hogy nem tud erről, mivel, ezt a címlistát úgy vásárolta és fizetett egy cégnek teljesen “szabályosan”, szerződés és számla is van róla…

Azt említette, hogy kapott ugyan olyan leveleket, amelyekben ki-ki vérmérsékletének megfelelően kifejezte nemtetszését, de volt eredménye is a kiküldésnek, hiszen jött be vásárlás is belőle.

Ezek után én is elmondtam a véleményem, hangsúlyozom, hogy teljesen barátilag elbeszélgettünk, majd elköszöntünk egymástól. (Történet vége.)

Elönti a szemét a postaládákat!

Nemrég olvasható volt, hogy Magyarország még mindig vezeti a spam-ranglistát (bár ez a cikk egy picit más jelenségről szól).  Most beszéltem egy ismerősömmel, aki egy hazai tárhely szolgáltató vezetője, nagyon érdekes dolgokat mondott. Statisztikáik szerint a fenti arányok náluk is kijönnek, a teljes levélforgalom 80%-át kiszűrik, vírus / egyértelmű spam tartalma miatt, a maradékot továbbítják csak a fogadó emailcímekre.

Gondolj bele, így is mennyi a levélszemét, amit megkapsz? Ennek sokszorosa lenne, ha minden levél továbbításra kerülne a legtöbb szerverről. Illetve mennyivel több pénzt kell arra fordítani, a levelező szerver üzemeltetőinek, hogy kiszolgálják a teljes forgalmat, melynek nagy része szemét? Ezt végül Te is kifizeted, nyilván be van építve a szolgáltatási díjakba.

Anti spammerek 7 pontja

  1. Minden levél spam, amit a fogadók beleegyezése nélkül küldenek ki tömegesen!
  2. Hiába vásárolsz címlistát (számlásan, szerződéssel), attól még nem lesz jogilag minden rendben!
  3. A tájékozatlanság nem mentesít az írott és íratlan szabályok betartása alól! (Pláne, ha a Te nevedben megy ki a levél, akkor mindenért Te felelsz!)
  4. Ha jogi kiskapukon át is bújsz, akkor is nagyon sokan ellenszenvet fognak érezni terméked és céged iránt is, mivel egyre többen vallják: “Spammertől nem veszünk semmit!” és élből törlik a leveled, néhány keresetlen szó kíséretében! (A lehetséges jogi következményekkel most nem is kívánok részletesen foglalkozni.)
  5. Az is nagyon átlátszó, amikor valaki kéretlen leveleket küld és mindezt úgy teszi, mintha valamelyik túlbuzgó partnere küldené ki (vagyis nem az eredeti “hirdető” nevében megy ki a levél) és még ráadásul egy partnerkódos link van a levélben, hogy utólag még meggyőzőbben tagadhassa le az egész ügyet… (Sajnos nem csak egy ilyet láttunk mostanában marketing tanácsadóktól! Lássuk be, ők azért rafináltabbak az átlag spammernél!)
  6. Az különösen elítélendő és imázsromboló tud lenni bármely szakmának, ha egy közismert vállalkozás spameket küld! (A marketinges szakmának kifejezetten példát kellene mutatni, ami sajnos nem teljesül maradéktalanul.)
  7. Az alábbi kifogás ne mentse fel a lelkiismereted: “lényeg, hogy működik, van belőle ügyfelem”, mivel pénzszerzésre a bankrablás is egy életképes módszer, más kérdés, hogy erkölcsileg és jogilag is kifogásolható.

Ha neked is eleged van a spamekből, nyomj egy “Tetszik” gombot!