Ha Tibi bácsi elintézné?

Múlt héten – nem véletlenül –  kérdeztünk arról, hogy vajon Te milyen online marketing eszközben hiszel. Melyik mellett teszed le a voksod, mi az amiben a kiutat és a reményt látod. Az sem volt véletlen, hogy nem egyetlen opciót lehetett bejelölni, hanem akár mindet. Gondoltuk, hogy lesznek slágertémák, szinte biztosak voltunk benne, hogy lesznek akik mindent bejelölnek, de mégis kíváncsiak voltunk az arányokra.

Nézzük az eredményt

Talán egy részletes elemzés helyett jobb ha megmutatom a generált grafikont:

Az OMA.hu saját felmérése arról, hogy melyik online marketing megoldásban hisznek leginkább az olvasói

Az OMA.hu saját felmérése arról, hogy melyik online marketing megoldásban hisznek leginkább az olvasói

Tehát az online marketing eszközök közötti fontossági sorrend az OMA Blog olvasó szerint a következőképpen alakul:

  1. Weboldal
  2. Keresőoptimalizálás
  3. Kattintás alapú hirdetések
  4. Tartalom marketing
  5. E-mail marketing
  6. Közösségi Média
  7. Online PR
  8. Vírus- és gerillamegmozdulások
  9. Videó marketing
  10. Banner hirdetések
  11. Egyéb

Az összesítés mindenképpen beszédes – és ahogy a hozzászólások is tükrözték -, sokan jelöltek be legalább 5-6 opciót.  Ezek szerint, végre egyre többen értik: az online marketing nem egyetlen weboldal vagy egyetlen eszköz kiválasztása és esetleg annak a tökéletesítése, hanem még az itt felsoroltaknál is több trend, eszköz és technológia bonyolult kölcsönhatásán alapul, amelyek az online értékesítésünk sikerességét külön-külön is befolyásolják.

Konklúzió

A lényeg a kölcsönhatáson van. Ezek az eszközök együttesen adják ki az online marketingben rejlő szinergiát, de sajnos nincsen kommersz TOP lista. Ugyanis minden termék más amit el szeretnénk adni, minden szolgáltatás más amit értékesíteni szeretnénk,  és a célcsoport is mindig más: máshogy keresnek az emberek, más csatornákon érhetőek el, más eszközöket használnak, és más forrásokban bíznak.  Azonban egy valami biztos: az internetes társadalomban kialakult megszokásoknak megfelelően működő, értékes tartalommal bíró weboldal elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy az üzleti cél teljesülhessen, de önmagában mégsem elegendő. Akadtak páran akik csak a “1) Weboldal” opciót jelölték be múlt héten,  (ezért lett ez a listavezető), nekik üzenem: A weboldal önmagában nem elegendő.

Még egy jól felépített, ergonomikus weboldal is önmagában olyan, mint egy gyönyörűen megtervezett, exkluzívan berendezett minőségi árukat kínáló üzlet egy városka zsákutcájának végén. Csak az megy oda, aki tudja hogy létezik, vagy az aki véletlenül rátalál. Ebben nincs szinergia, nincs kölcsönhatás. Ha kipróbálod, leteszteled és kiválasztod azokat az online marketing eszközöket amik Nálad működnek, akkor fogod azt érezni, hogy az az utca amiben van az üzleted nem zsákutca, hanem igazából a legjobb hely a sétálóutcán.

Véleményem szerint, próbálj ki mindent (és még annál is többet), mindent a lehető legjobb tudásod szerint mérj, majd elemezz. Fókuszálj arra a 2-3 legfontosabb csatornára amin az érdeklődők legnagyobb része megérkezik Hozzád, és próbáld meg őket ott tartani, rendszeresen visszacsábítani.  A számok ismeretében pontos képed lesz arról hogy melyik eszközre felesleges időt pazarolni, és mire kell inkább az energiádat rászánni. És így alakul ki a Te saját online marketing mixed.

És ha kívánhatnál karácsonyra hármat?

Mit szólnál, ha a fenti eszközök közül kiválaszthatnál hármat, és karácsonyra egy csapásra tökéletesítené az online kommunikációd? Melyik lenne az a három, amiben a leginkább szükséged lenne a fejlődésre? Melyik

"Tibi bácsi elintézi!"

"Tibi bácsi elintézi!"

lenne az a három, amelyikben a leginkább szeretnéd javítani az eredményeid?

  • Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?
  • Vagy jó lenne ha végre kialakulna egy aktív közösség a Facebookon?
  • Vagy jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisod?
  • Vagy jó lenne ha tudnál videót forgatni, vágni, rendezni, és elkápráztatnád a látogatóid a kreativitásoddal?
  • Vagy jó lenne végre gatyába rázni a honlapod, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is?
  • Vagy esetleg jó lenne, ha egy csapásra maguktól beállítódnának az AdWords hirdetéseid, és röpködnének a konverziók, a korábbiakhoz képest féláron?
  • Vagy jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel?

Mondd, melyik hármat választanád, ha “Tibi bácsi elintézné” Neked? Írd le hozzászólásban!

Comments

  1. 1. ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra
    2. jó lenne végre gatyába rázni a honlapot, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is
    3. végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisom

    Egyébként mindegyik jó lenne :)

    Üdv: Laci

  2. Vírus- és gerillamegmozdulások
    Közösségi Média
    E-mail marketing

  3. 1. Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?
    2.Vagy jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisod?

  4. Sziasztok!

    nekem csak egy kívánságom lenne: Bárki, aki az oldalunkra látogat (akár honlap, akár facebook, akár twitter), tartsa az ott lévő tartalmat, színvonalasnak, értékesnek, hasznosnak, és örömmel jöjjön vissza máskor is. :-)

    Üdv, Orsi

    • Orsi, ha ez megvalósul, ettől azért én még önmagában nem mernék hátradőlni!

      • Én sem fogok, Zsolt! :-)
        De valahol az minden marketing eszköz ezt a célt támogatja, nem igaz?
        (Érkezzen látogató, érezze jól magát az oldalon, kapjon értéket (akár ingyen, akár pénzért), és örömmel jöjjön vissza máskor is).

  5. 1. Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra
    2. Jó lenne végre gatyába rázni a honlapom, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is
    3.Jó lenne egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel

    4… Jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisom

  6. Nekem csak egy kívánságom van: rengeteg látogató nézze meg a honlapot. A nagy számok törvénye alapján ebből kell, hogy legyen sok-sok vásárló.

    • Erika,

      sajnos ez egyáltalán nem törvényszerű. Ha sok látogatód van, az önmagában SEMMIT nem garantál. Egy weboldalnak nagyon sokat kell tudni ahhoz hogy az odaterelt látogatókból vevők legyenek. A sok látogató = sok vásárló alapból nem evidencia.

  7. 1. Jó lenne ha tudnék videót forgatni, vágni, rendezni, és általuk rövidíteni a honlapon
    2. Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra
    3. Jó lenne növelni a konverziót!

  8. Sziasztok !

    Vagy jó lenne végre gatyába rázni a honlapom, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is.

    janiki

  9. A marketing eszközök ilyen módon történő felsorolása egy kicsit félrevezető.
    Vannak lépcsőfokok, és mindegyik lépcsőfokon a hangsúly más eszközre helyeződik. Hol az egyik, hol a másik válik a legfontosabbá.

    Általános recept:
    1. Először legyen egy TISZTA, KIVÁLÓ szolgáltatásokat / termékeket kínáló üzletünk egy zsákutcában.
    2. A zsákutcába tereljük be a vásárlókat AdWords barátunk segítségével.
    3. Tapasztaljuk meg, mit szólnak az üzletünkhöz, és a tapasztalat alapján fejlesszük a berendezéseket (a struktúrát), a dekorációt (a design-t), a kínálatot és a kiszolgálást (a tartalmat).
    4. A zsákutcát alakítsuk át egy népszerű sétálóutcává vagy szupersztrádává. (A célcsoportot több, minőségi (eredményt hozó) csatornán keresztül is érjük el.)
    5. Népszerűsödjünk. Hagyjuk, hogy a jó hírünk szájról szájra járjon.

    Rosszul gondolom?

    • Viktor,

      dehogy gondolod rosszul. a recept, amit írsz abszolút megállja a helyét! Fontos, az ilyen jellegű előzetes tesztelés, mielőtt valaki milliókat költ egy online megjelenésre. Ezért is mondjuk mindig: az online világban elsőre mindig taktikában gondolkodj, és csak azután (a mérések és a siker eredményétől függően) mássz bele a stratégiába és a hosszú távú fejlesztésbe!

      • Nem kifejezetten a tesztelésre gondoltam.

        Kisarkítva olyan típusú a felmérés mintha azt kérdeznénk, hogy:
        Házépítéshez melyik a legfontosabb eszköz?
        A) Kalapács
        B) Véső
        C) Betonkeverő
        D) Lapát

        Ennek ellenére a felmérés eredménye tanulságos, és a reakciók még tanulságosabbak. Szóval, nehogy kötözködésnek vedd!
        Megerősítem, hogy jó a felvetés, és érdekesek a hozzászólások.
        Talán nem egy piackutatás kellős közepén vagyunk??? :)

        • Igen ez eléggé ki van sarkítva, mert bármelyik fenti eszköz helyettesíthető mással ha akarom :)

          A “piackutatás” szót meg nem használjuk, mert vannak érzékeny fülű piackutatók olvasóink között. Az ehhez hasonló felmérések “piackutatásnak” nevezéséért már mi is egyszer ki lettünk kiáltva ellenségnek, szóval csak óvatosan! Bár nem nekem mint nem-piackutatónak teljesen mindegy :)

  10. Interaktivabbá tettük a weboldalunkat,optimalizáltuk is a tanultak szerint szeretném ha ez működne a gyakorlatban is, bár tudom, hogy ez még időő.

    Jó hirlevélszoftvert keresek, jelenleg többet tesztelek, szeretném megtalálni a legmegfelelőbbet, esetleg várhatok javaslatokat????? Ezáltal természetesen a szűrhető adatbázisbővités is a fő rövidtávú célok közé tartozik.

    Szerintem ha ezek már az Adwords kampányokkal jól működnek akkor jöhetnek a további finomságok. Csak step by step és az sem baj ha jövő karácsonyra érnek be a dolgok,kitartó munka kell hozzá, szerintem ezt még Tibi bá sem tudja egyik pillanatról a másikra elintézni:-)))))

    • Az egyetlen jó hírlevélszoftver: webgalamb. Nekem nagy listám van, havi 230 ezer hírlevelet küldök ki, és bármely más hírlevélszoftvernél ez havi 100-150e Ft lenne. De én mindezt egyszeri 25e Ft-ból oldottam meg. Tudom, hogy a Csepregi Balázs-féle cucc jó, de ez azoknak való, akiknek kicsi a listájuk ÉS nagyobb értékű dolgokat adnak el (pár tízezer Ft). Nekem ők kiestek.

      Imádom a webgalambot! Hajrá webgalambos fiúk! A piacon már mindenki forgalomfüggő árazást alkalmaz, úgy tudom, még Erdélyi Norbi is vérszemet kapott, és a HszPro is az már. Ők maradtak egyedül. Szívből ajánlom neked a webgalamb3-as verzióját!

      • Köszi a megerősitést Gabi, eddig nekünk is ez tűnt a legjobbnak!

      • Sziasztok!
        Én a Silihost Autorespondert használom öt éve nagy megelégedéssel. Ez sem forgalomfüggő, megveheted egyszeri beruházással is, a saját szerveredre telepítve, vagy használhatod úgy, mint én, éves díjjal, de a Silihost külön erre a célra dedikált szerverére telepítve. Korlátlan sorozatszám, korlátlan küldés, folyamatos fejlesztés, gyors és megbízható ügyfélszolgálat. Nagyon elégedett vagyok vele, annyira, hogy egy éve mindenféle netes megjelenésemet átvittem a Silihsothoz, és most már viszonteladójuk is vagyok. Gondolhatjátok, hogy nem ajánlanám őket nyugodt szívvel, ha nem lennék én magam is nagyon elégedett velük.

        • Igazad van, Móni, az is jó árban, és funkcióban majdnem ugyanazt tudja. (Bár így hirtelen statisztikát nem látok az összehasonlító táblában, tuti van ott is.) Mi is gondolkodtunk rajta. Egész addig, amíg írtunk a Silihost-nak, kétszer, és kétszer nem kaptunk tőlük választ. Át akartuk helyezni hozzájuk a honlapjainkat, de ránk se bagóztak. És arra gondoltunk, ha egy érdeklődő e-mail ilyen könnyen “elveszik” az éterben, akkor mi van, ha esetleg probléma lép fel? Mi a biztosíték, hogy akkor kapunk választ? Persze, lehet hogy véletlen volt, de ilyen a webgalambosoknál nem fordult elő. (És más partnerünknél sem.) Ez döntött végül.
          BOCS! —–Offtopic—–ha gáz, akkor törölhető.

          • Becsatlakoznék az offtopic témához!;))
            A Gabi első körben is írta, hogy a Webgalamb nagyobb regisztrált állománnyal rendelkezőknél ver minden más szoftvert árban.
            A Móni által említett Silihost Autoresponder oldalán ez szerepel:

            “A Silihostnál üzemeltetett autoresponder fenti szolgáltatási díjai havi 10000 kiküldött levélig érvényesek”

            A mi hírlevélállományunk 27.000.
            A 10.000 havi levél felett, megkezdett 10.000 levelenként havi +1000Ft-ot számolnak fel, ami pl. 200.000 havi kiküldött hírlevélnél (azért mi sem küldünk ki minden hőnapban annyit!;)) már
            +19.000Ft lenne havonta náluk!:(
            Ami lényegesen olcsóbb a Mailmaster árainál, de nem versenyképes a fix áru Webgalambbal.

            Tehát szerintem ez újabb pont a webgalambnál a nagyobb hírlevél állományok esetében.
            (…és ezért nem kapunk jutalékot!!;))) Bár még egy dicsérő bejegyzés és már kérnünk kellene!;)))

      • Szia Zsuzsa!

        Én is egyetértek Gabriellával. És még azzal szeretném kiegészíteni, ami szintén egy fontos dolgog (szerintem), hogy a Webgalamb – alias Chrome Ball – csapata emberileg is kiváló.

        Segítőkészek, türelmesek, és nem ahogyan tapasztaltam nem csak, vagy nem elsődlegesen csak az lebeg a szemük előtt, hogy eladják a terméküket, hanem az is, hogy az ügyfél boldog és elégedett legyen.

        Én most kezdtem el használni a szoftvert kb. egy hónapja. Volt ezer kérdésem, meg még azon is túl, és mindegyikre kedvesen, türelmesen, lekiismeretesen válaszoltak. És nem csak nekem, hanem a webfejlesztő csapatomnak is, akik a szoftvert a tárhelyemre telepítették.

        Bár tudom, ez itt nem a reklám helye, de én is jó szívvel merem őket ajánlani :-) Abszolút jó ár-érték aránya van a portékájuknak.

        Üdv, Orsi

      • Mea culpa!

        Erdélyi Norbi privátban felhívta a figyelmemet arra, hogy nem írtam róla túl szépen.

        Igaza van, így nyilvánosan is elnézést kérek! I was way out of line. Valóban nem volt etikus tőlem a “vérszemet kapott” használata, mert az indítékait nem ismerhetem.

        Bocsánat, Zsolt & Márton, tőletek is elnézést kérek. Nem gondoltam, hogy ilyen offtopic forgalmat generálok. (És, mellesleg, azt sem, hogy ennyi együttműködési és üzleti ajánlatot kapok egy hozzászólás miatt privátban. Jó a blog!)

        Csak segíteni akartam Zsuzsának. …a pokolba vezető út is…tudod…

    • Zsuzsa, ismerve Téged én biztos vagyok benne hogy meg lesz a kitartásod hozzá! Ez egy elég fontos tényező :) Szurkolunk!

  11. Kedves Tibi Bácsi!

    Nagyon szeretném, ha végre nem egyedül lennék cégvezetőként!

    Ha végre lenne valaki mellettem, aki betartatja a határidőket, és aki addig nyüstöl, amíg profi módon nem kezelem az alábbi, egyébként számomra totálisan kezelhetőnek tűnő, mégis kétségbeesetten hiányos területeket:

    1. Video-marketing: jó lenne, ha végre belekezdenék, meglenne hozzá a technikám és technikai felkészültségem. Vicces, de még videokamerám sincs, annyira nem vagyok motivált e téren. Viszont csúcs előadásokat tartok, tehát sok embert megfoghatnék. És nem kéne napi 120 Ft-ot fizetnem végre a filmeseknek.

    2. Online PR: szenzációs, izgalmas cikkeket, tanulmányokat írok, imádják, folyton dicsérik ezeket a hírleveleseim, már igazán jó lenne, ha több helyen is publikálnák őket. Mert megérdemlem!

    3. Közösségi média: kapacitáshiányban ebbe nem kezdtünk bele, de nagyon szeretnék, mert számunkra nagy lehetőségek vannak ebben. Isteni ötleteim vannak facebook applications témában…

    Segíts, Tibi bácsi!

    :) Azért tudom ám, hogy nem igazából segítesz, mégis, jól esett leírni. Köszönöm.

  12. Az én három kívánságom – fontossági sorrendben:

    1. jó lenne végre gatyába rázni a honlapot, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is
    2. jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat, ami megismertet több ezer emberrel
    3. jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisom

    Vagy címezzem inkább a Mikulásnak??? :)))

  13. Igazából mindegyik kell, de ez a 3 amivel nehezen boldogulok
    * jó lenne ha végre kialakulna egy aktív közösség a Facebookon?
    * jó lenne, ha egy csapásra maguktól beállítódnának az AdWords hirdetéseid, és röpködnének a konverziók, a korábbiakhoz képest féláron?
    *jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel?

  14. 1,jó lenne végre akeresökben ott lanni a top5-ben

    2,jó lenne egy jó közösség a facebookon

    3,jó lenne egy igazán ütös viruskampányt megtervezni olyat ami megismertet
    több ezez emberrel.

    4jó lenne galyába rázni honlapom ne csak látogatok legyenek hanem
    rendelések is

  15. Köszi a szemléletes eredményeket, és hogy megosztjátok velünk a statisztikai eredményeket :)

    Részemről nem hiszek Tibi bácsiban.
    Magamban hiszek.
    Szerintem a hasznos tartalom és a folyamatos kommunikáció meghozza a gyümölcsét, valamint ha csak addig hirdetünk a tömegmédiában, amíg meg nem szerezzük az ügyfél névjegykártyáját, bővebb elérhetőségét.
    Onnan már marketingposta, mini crm, dm, telesales segítségével közvetlenül kell kommunikálni az ügyféllel és folyamatosan kutatni az igényeit.
    Persze sokan vannak, akiknek gondot okoz az írásos kommunikáció – de a legjobbak ezt kiszervezik (keresnek egy profi szövegírót), és azzal foglalkoznak, amihez értenek :)

  16. Sziasztok!

    Szűkszavúan:

    1. elégedett weboldal olvasók, vásárlók
    2. informatív, érdekes weboldal
    3. elég idő a fejlesztésekre és a tanulásra :)

  17. Hegyi Terézia szerint:

    AdWords, videó, vírus, facebook, ebben a sorrendben :)
    …Tudom, hogy négy, de hátha lehet repetázni :-)

  18. Én azt szeretném,hogy minden blog olvasónak és készítőnek teljesüljön
    mind a 11 marketing eszköz sikeres alkalmazása,és ha mindenkinek jó,
    akkor már én is boldog ember vagyok.

    Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet Kívánok!

    Károly

    • Kedves Károly!

      Te szerintem “eltévesztetted a házszámot”! Ha ez a blog nem lenne hasznos és érdekes akkor ez a sok hozzászóló mind nem lenne itt!

      • Te pedig félreértetted a JÓ kívánságaimat,
        amiben semmi hátsó szándékra nem szerettem volna utalni!
        Tudom elég furcsa,hogy nem csak magamra gondolok,
        de minden emberkének aki itt olvas és ténykedik,szerettem volna
        egy kedves mondatot írni,még neked is,ha már karácsonyi
        ajándékozásról van szó.
        Ennyire egyszerű!

        Károly

    • Köszönjük Károly! Ámen! :)

  19. Ímé a válaszaim .

    ■Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?
    Köszönöm, a legtöbbnél ( amik szerintem “húznak”) ott vagyok.

    ■Vagy jó lenne ha végre kialakulna egy aktív közösség a Facebookon?
    Igazából ebben még nem hiszek, nagyon sok erőt visz, és ehez még kicsi vagyok.

    ■Vagy jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisod?
    Ez jól jönne, de akkor már legyen néhány 10ezres.:-))

    ■Vagy jó lenne ha tudnál videót forgatni, vágni, rendezni, és elkápráztatnád a látogatóid a kreativitásoddal?
    Tudok, de még nem merültünk bele, szervezés alatt van a dolog.

    ■Vagy jó lenne végre gatyába rázni a honlapod, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is?
    Nem honlapom van, hanem webshopom, nem magam szerkesztem, bérelem a felületet, allítólag a piac egyik legjobbja az üzemeltető ( nem Ő mondja, hanem az ellenfelei ).

    ■Vagy esetleg jó lenne, ha egy csapásra maguktól beállítódnának az AdWords hirdetéseid, és röpködnének a konverziók, a korábbiakhoz képest féláron?
    Nem hirdetek adworlds-ben, de ez estben igénybe venném mindenképpen.

    ■Vagy jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel?
    Na ez igazán érdekelne.

    Mindenkinek sok forgalmat kívánva
    Bálint Balázs

  20. Tulajdonképpen én mindet szeretném /mert nekem olyan káosz van a fejemben, hogy mindent elolvasok, és nem tudom ,hogyan is kellene rendet raknom, és milyen sorrendben haladjak. de azért hármat kiválasztok.
    Jó lenne egy jól szűrhető párezres legális e-mail adatbázis
    Jó lenne egy igazán ütős víruskampány
    Jó lenne ott lenni a keresőben a Top5 között

    Jó lenne egy csodalámpás , amikor gondom van csa k megdörzsölném és segítene,
    nem kellene kutakodnom, hogy mit hol keressek, vagy az innen-onnan összegyüjtött információkat kategorizálni, és fontossági sorrendbe rakni,mert sokszor érzem ugy , hogy minél többet tanulok annál kevesebbet tudok. Ilcsi

  21. 1.) Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?

    2.) Vagy jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel?

    3.) ..és szeretnék még hármat kívánni..:-))

  22. OMA tudásanyagtár itt lenne a könyvespolcomon, csodalámpás sem kellene

    ilcsi

  23. Én is épp u ebben a cipőben járok (mint az előttem szóló, H. M.-né), nagyjából ugyanott tartok és hasonlóak a problémáim.
    Mindeneklelőtt kéne egy jó honlap, ami ott lenne a keresőkben a TOP5-ben, és meg tudná ragadni az érdeklődőket, hogy vásároljanak, v adják meg az adataikat.
    Aztán jó lenne egy legális, több ezres (v. több tízezres) adatbázis értékes “konvertálható” érdeklődőkkel.
    Aztán jó lenne még egy “nagycsoportos” aktív közösség a Facebookon…
    (Aztán még nagyon sok minden “jó lenne”, de ez itt lehet, hogy nem egy kívánságműsor!)
    Ettől függetlenül nagyon köszönöm azt a sok hasznos tudásanyagot és értékes információt, amit már eddig is kaptam és esetleg még a későbbiekben fogok kapni Tőletek, nagyon hálás vagyok érte, üdvözlettel,

    Antal

  24. A hozzászólásokat és a kívánságokat olvasva úgy néz ki, hogy a karácsonyi kívánság listám teljes egészében teljesülni fog, de azt nem árulom el hogy mi az mert a fenti listában nem található.

    Ugyan is óriási piacra tettük be a lábunkat, ezt bizonyítják a kívánságaitok!

    Most már teljesen biztos vagyok abban, hogy a videókommunikációs rendszerünk nagyot fog lendíteni azoknak az vállalkozóknak a marketingjén akik ezt elkezdik alkalmazni.

  25. Kedves Zsolt!
    Az első hármat választanám, de… szeretnék kérdezni valamit:
    Múlt hét pénteken kint voltam a MARKETING EXPO-n, s titeket kerestelek a kiállítók között, viszont nem találtalak benneteket. Van ennek valamilyen oka? Esetleg le vagyok maradva valamiről? Köszönöm, ha válaszolsz, akár az email címemre is.

    • Ja… és majd elfejtettem. Kifejezetten örülnék egy közösségi médákról szóló OMA-s tudásanyagnak.

    • Kedves B.G.!

      Nagyon sok konferenciára kaptunk meghívást az idén előadóként, de ezeket sincs kapacitásunk kivétel nélkül elvállalni. Szóval ez a rendezvény és a kiállítósdi nem fért bele a programunkba.

      Azonban ha találkozni szeretnél velünk, van rá lehetőség: több rangos konferencián is megjelenünk az ősszel előadóként, valamint a nyílt képzéseinken is szívesen állunk a rendelkezésedre!

      Tehát semmiről nem maradtál le! :)

  26. Jó lesz, egy igazán ütős víruskampányt kivitelezni, olyat ami megismertet több tízezer emberrel egy napot, amely az online kereskedőké lesz.

    Már nagyon várjuk.

    Nektek pedig gratula a felméréshez!

    Gyors, olcsó és hatékony.

  27. * Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?

    * Vagy jó lenne ha végre kialakulna egy aktív közösség a Facebookon?

    * Vagy jó lenne ha végre lenne egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisod?

    * Vagy jó lenne végre gatyába rázni a honlapod, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is?

  28. Sziasztok!
    4, 6, 7. Vajon elintézi Tibi bácsi?

  29. 1. Találkozás és beszélgetés Gombos Zsolttal.

    2. Tőke nélkül beszállni és részesedni egy remek marketing kampányba(n).

    3. Közösen megalkotni életem webáruházát A-Z-ig.

  30. Sárfy Katalin szerint:

    Jó lesz, ha végre lesz egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisom.
    Jó lesz, ha tudok videót forgatni, vágni, rendezni, és elkápráztatom a látogatóim a kreativitásommal.
    Jó lesz végre gatyába rázni a honlapom, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is.

    Boldog Karácsony! :)

  31. 1. jó lenne végre gatyába rázni a honlapot, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is
    2. ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra
    3. megfelelő bizalom kiépítése

  32. Sziasztok,

    Az én kívánságaim a következők:
    1. Ott lenni a keresőben először a top 5-ben, de aztán a cél a top 1. :-)
    2. Keresőoptimalizálás
    3. Adwords kampány optimalizálása

  33. 1. Cégcsoportunk minden termékét és szolgáltatását jó helyen látni a keresőkben.
    2. Új szolgáltatást gyorsan bevezetni és Top5-be vinni.
    3. Online szolgáltatás/termék értékesítés

  34. 1. Jó lenne egy profi honlap.
    2. A videó készítést is megtanulnám, ma ez már alapnak számít.

  35. Karácsonyi kívánságom ez lenne:
    Jó lenne, egy igazán ütős víruskampányt megtervezni, olyat ami megismertet több ezer emberrel!

    És ha lenne végre egy jól szűrhető pár ezres legális e-mail adatbázisom!

    A többi kívánság lehetőséget igyekezem majd magam pótolni,épp most terveztem a kertépítési szezon után azt a videódömpinget megcsinálni,ahol személyesen is elmondom a látogatóknak röviden amit nem akarnak elolvasni , hogy hogyan kell szép zöld pázsitot telepítenia kertjükbe.
    Üdvözlettel http://www.kertfuvesites.com

  36. Én azt szeretném, ha többé nem kellene azt látnom, hogy az “online marketing” és “online értékesítés” kifejezéseket szinonímaként használják…

  37. Nehéz kérdés és ha gyorsan kellene döntenem mindenképpen csak kettőt választanák a felsoroltakból (azt hiszem a levlistát és a videot). A harmadik kívánságom nem szerepel a listán, de szorosan összefügg az előzőekkel, időt kérnék arra, hogy ha az első két kérésem egy csapásra teljesül, akkor utána képes legyek legalább azt szinten tartani. Hiába épít nekem Tibi bácsi a Mikulás (vagy az OMA? :-)) segítségével csodálatos levelezőlistát, január 1-től mégiscsak nekem kell foglalkoznom velük. Ha valaki teljesíti csak egy kívánságomat is, semmiképp nem szeretném “elrontani” a munkáját.
    Lehet, hogy tévedek, de hiába lesz karácsonykor csodaszép weboldalam, pár ezres levelezőlistám, stb, ezzel a későbbiekben is foglalkozni kell! (Nemcsak azért, mert minden csoda 3 napig tart, hanem azért is, mert folyton fejlődik a világ. :-))
    Sok a teendő (a többi kívánság-lehetőség is nagyon szimpatikus és szükséges, de azokra már legalább vannak ötleteim), de jól átgondolva a helyzetet, inkább egyet választanék a listára, a második kívánságomat elhasználnám arra, hogy segítséget kaphassak a választott módszer alkalmazásában még egy ideig, hogy tartani tudjam az elért szintet, a harmadik kívánságom meg még szabadon marad. :-)

  38. Üdvözlet minden kedves olvasónak! Ha Tibi bácsi teljesítené kívánságom, az az lenne, hogy megtaláljam a lehető legjobb megoldást az emberek szivének eléréséhez. Mert most még nem tudom, hogy ezt ellehet-e érni a honlap gatyába rázásával, vagy azzal, ha tudnék videót forgatni, vágni és rendezni, vagy ha tudnék profi honlapot készíteni.

  39. – Jó lenne végre elérni, minden család méregmentes tisztítószert és foszfátmentes mosóport használjon.

    – Jó lenne végre elérni, minden gyártó és karbantartó cégnél 0-ra csökkenjen a tisztítószer okozta munkavédelmi és környezetvédelmi bírság, munkabalesetek száma.

    – Jó lenne végre elérni, minden takarítócég környezettudatosan gondolkodna, s annak megfelelően is cselekedne.

  40. Kedves Segitők!

    Mindenkinek köszönöm a javaslatokat, sokat segitettetek. Zsolt bocsi hogy elkalandoztunk picit!

    Szép napot! Zsuzsa

  41. Értelmesebb ügyfeleket akik felfogják, hogy a pagerank az őskorszaki webfejlesztők hobbija, és a keresőmarketing sokkal hatásosabb…

  42. Morvai Ferenc szerint:

    Aranyhalacska lehet, egyedüli vagyok, aki visszadobnálak a vízbe, de azért 3 kívánságom azért lenne:
    1. Nem szeretnék mindenáron az első lenni a keresőkben
    2. Szeretném, ha ez a versengés korrekt lenne
    3. valamilyen értékes honlapot szeretnék
    Hu de tudnék még egy párat. Kitiltanám az összes olyan marketingfogást, hogy ha érdekel, és ha kíváncsi vagy akkor lájkolj . Nem tartok őket semmire sem és nem hiszem, hogy ezt TIBI bácsi vagy az aranyhalacska értékeli.

  43. – Jó lenne végre a keresőkben ott lenni a TOP5-ben a legfontosabb kulcsszavakra?
    – Vagy legalább az első oldalon, ami egyes kulcsszavakra megtörténik most is…”néha”
    – Vagy jó lenne végre gatyába rázni a honlapot, hogy ne csak látogatók legyenek hanem rendelések is?
    Merthogy az is csak… “néha”
    – Vagy esetleg jó lenne, ha egy csapásra maguktól beállítódnának az AdWords hirdetéseid, és röpködnének a konverziók, a korábbiakhoz képest féláron?
    Az akarat megvan, de ami nagyon fontos lenne még… nálam a tudás hiányzik.
    Üdvözlöm az előttem szóló okos embereket!

  44. Üdvözöllek Benneteket.

    1, Pár ezres lista.
    2, Ütős víruskampány.
    3, A honlapot rendbe rázni.
    4, A videóval kapcsolatos dolgok.

  45. Csak most olvastam a cikket, de az én 3 kívánságom ez lenne:
    1. gatyába rázott weboldal
    2. több ezer fős e-mail adatbázis
    3. egy jól megtervezett vírusmarketing kampány.

  46. Azt kívánom, hogy legyen sok új ügyfelem! :)

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Íme a múlt heti szavazásunk ereménye, ami arról szólt, hogy az OMA Blog olvasói melyik online marketing… http://fb.me/xxOfUHUW

  2. OMA.hu szerint:

    Ha Tibi bácsi elintézné 3 online marketing kívánságod karácsonyra, mi lenne az? Írd meg az OMA Blogján most: http://bit.ly/aDZyFP

  3. Gombos Zsolt szerint:

    Ha Tibi bácsi elintézné 3 online marketing kívánságod karácsonyra, mi lenne az? Írd meg az OMA Blogján most: http://bit.ly/aDZyFP

  4. Szovegirasblog szerint:

    Jó cikk, remek elemzés az OMA-tól :) http://fb.me/MlusQENS

  5. OMA.hu szerint:

    Ha Tibi bácsi elintézné 3 online marketing kívánságod karácsonyra, mi lenne az? Írd meg az OMA Blogján most: http://fb.me/J69onCzN

Szólj hozzá!

*