Hitmarketing

Ha rendszeresen követed az OMA Blog bejegyzéseit, akkor láthatod hogy elég sok fajta online marketing eszközről szoktunk írni. Van hogy a kattintás alapú hirdetések 1-2 finomságáról írunk, van hogy a közösségi média egy-egy apró, ám annál fontosabb mozzanatát emeljük. Sokat olvashattál nálunk már a keresőoptimalizálásról, az ergonomikus weboldalak felépítéséről, a webanalitikai megoldások kifinomultságáról is. Sőt az e-mail marketing és a webszövegírás is gyakran terítékre kerül.

Ez mind szép, de Te melyikben hiszel?

Hogyan szerzed az ügyfeleid? Egyáltalán online? Vagy java részt még mindig inkább offline módszerekkel? Vagy ha mégis online akkor melyik eszköz jelenti Neked a fő kommunikációs csatornát? Melyik mellet teszed le a voksod?

  1. Weboldal: “Úgy gondolom, ha jól van összerakva, akkor biztosan megtalálnak a potenciális ügyfelek.  Hiszem, hogy ha egy weboldal jól működik, akkor elegendő önmagában is a sikerhez.”
  2. Keresőoptimalizálás: “Ha az oldalam minden fontos kulcsszóra az elsők között jelenik meg, a webes forgalmunk legnagyobb része a keresőkből érkezhet. Ez már önmagában is hordozhat akkora értéket, hogy stabil forgalmat biztosítson.”
  3. Kattintás alapú hirdetések: “Ha hirdetünk AdWords-ben, Etargetben vagy akár Facebook-on, akkor nagyon sok érdeklődőt lehetünk képesek elérni. Hiszem, hogy az ilyen típusú hirdetések nagyon sok vásárlót, megrendelőt hoznak.”
  4. E-mail marketing: “Ha nagy erőket fókuszálunk arra, hogy minél több e-mail cím legyen az adatbázisban, és ez meg is valósul, akkor úgy érzem hogy a feliratkozókkal képesek leszünk úgy kommunikálni, hogy előbb-utóbb szinte mindenki vásárlóvá váljon.”
  5. Tartalom marketing: “Ha folyamatosan frissülő értékes tartalmat adunk a látogatóknak, akkor könnyen lesz belőlük visszatérő látogató. Innen pedig már minden a weboldalon lévő szöveg és az idő kérdése.”
  6. Videó marketing: “Ha rendszeresen és következetesen használjuk a videót marketing célokra, akkor sokkal könnyebben tudunk bizalmat építeni. Nincs ennél közvetlenebb módja a neten a kapcsolattartásnak. Hiszem, hogy ebben hatalmas potenciál van.”
  7. Közösségi Média: “Ha felvisszük a cégünket a Facebookra, úgy gondolom sokkal hatékonyabb lesz a kommunikációnk. Ha sikerül ezt integrálni a többi közösségi média marketing eszközzel sokkal eredményesebbek lesznek a közösség építési törekvéseink. Így több emberhez el tudunk jutni, akikből a végén több vásárló is lehet.”
  8. Online PR: “Úgy gondolom, hogy ezzel az eszközzel végre ki tudunk emelkedni a konkurenseink közül, és így tudjuk a legtöbb új embert elérni. Ha nyilatkozunk, interjúkat készítenek velünk, megjelenünk különböző hírportálokon, elemzéseket készítünk, és szakmai tartalmú cikkeket írunk mérhetően meg fog ugrani az ismertségünk, és a megrendelések is ennek köszönhetően sokasodnak majd.”
  9. Banner hirdetések: “Bannerrel hirdetve vizuális hirdetésekkel  jelen tudunk lenni a nagyobb portálok felületein, vagy akár kisebb látogatottságú, témánkba vágó tematikus oldalakon is. Hiszem, hogy ez még ma sem elhanyagolható felület az online marketingben, és alkalmas arra, hogy eljuttassam az üzenetem a célcsoporthoz.”
  10. Vírus- és gerilla megmozdulások: “Ha évente párszor kitalálunk egy nagyon kreatív kampányt és ezt sikerül jól kidolgozni, akkor a hiszem hogy ennek bejön az eredménye: az emberek küldözgetik majd egymásnak és így hallanak rólunk. “

Van esetleg valami amit kihagytam, és Te hiszel abban hogy segít megvalósítani a céljaid? Ne tartsd titokban, hozzászólásban részletezd, de előtte szavazz:

Create your free online surveys with SurveyMonkey, the world’s leading questionnaire tool.

A szavazás eredményét hamarosan publikálni fogjuk, így Te is képet kapsz majd arról, hogy az OMA olvasói melyik online marketing eszközben bíznak a legjobban.

Comments

  1. Szerintem a weboldal a legfontosabb!

  2. Péter szerint:

    Hiszek abban, hogy eljön az idő, amikor végre nem csak a vevőt látjuk, hanem az embert is a pénztárca mögött….

    Ezen dolgozom, ezért voltam az általatok szervezett előadásokon, az OMA Live-on is!

    Hiszek még a referencia marketingben, ami mindenek előtt áll, hiszen lehet jó weboldalad, profi marketinggel, minden formában jelen az interneten, ha azt terjesztik rólad, hogy megbízhatatlan vagy.

  3. Hiszünk a partnerségben. (Kár, hogy kevesen vagyunk így ezzel)

    Úgy látom, nem is szerepel a listán.

  4. Ha asztalos vagy miben hiszel? – a gyaluban? – a vésőben? – a fúróban? -a ragasztóban, vagy a csavarban, vagy a tipniben?
    Ha bútoroznád a lakásod miben hiszel?: a konyhaszekrényben vagy a dohányzóazstalban, esetleg a tv álványban?
    Az eszköz arra való hogy valami célt elérjünk vele. Minden webmarketingben meg kell határozni a célt, majd a célcsoportokat, és kiderül hogyan és melyik eszközökön keresztül tudjuk hatékonyan megszólítani. Általában a dolog akkor eredményes ha több csatornát, eszközt is felhasználunk. Minden cégnél más és más arányban. Arra azonban ügyeljünk, hogy fúróval nehéz símára gyalulni a deszkát…

    • Zoltán, szerintem a példa azért nem teljesen jó, mert az asztalosnak ezek az eszközök nem az eladásban, nem az értékesítésben segítenek, hanem egy megnyert megbízás után a kivitelezésben.

      A 2. bekezdéseddel viszont alapjaiban egyetértek!

      • Természetesen igaz, de nem jutott eszembe jobb földhözragadt példa. Azt szerettem volna éreztetni, hogy az értékesítőnek pl. a direkt email ugyanolyan eszköz mint asztalosnak a fúró.

      • Még valami eszembe jutott: Informatikában (és lehet hogy marketingben is) hajlamosak vagyunk azt az eszközt használni amihez a legjobban értünk, és ezért erre esküszünk. De valószínű sokkal jobb eredményt érhetünk el ha pl. nem vésővel fúrunk lyukat, bár meg kell tanulni a fúrót használni. Én ezért nem “esküszöm” egyetlen programnyelvre, megoldási sémára, vagy marketing eszközre. Figyelek és próbálom tanulni mi mire és hogyan jó. Pl: a FaceBook-ot nem értem, mert távol áll tőlem, és ezért hálásan olvasgatom a róla szóló anyagaitokat. Köszönöm.

  5. Valahogy én nem tudok választani, szerintem ezek egymást szervesen kiegészitő eszközök és ha optimálisan használom őket sikert érhetek el. Mit ér a weboldal, ha nem keresőbarát, mit ér a PPC hirdetés, ha a tartalma silány, nem figyelemfelkeltő? Lehet, hogy a banner már nem “divatos” de brandépitésre például kiváló.
    Én egy jó “koktél”-ra szavaznék, amit természetesen a termékhez és a célcsoporthoz kell igazitani.
    …..de mintha ezeket tanultam volna valahol???:-))))

    • :)) Zsuzsa, ütögeted a fején a szöget :) Tökéletesen igazad van, és valahogy ez az ideális hozzáállás (nem véletlenül “tanultad ezt valahol”).

    • Így van!
      Magam is így pipálgattam: vagyis, szinte majdnem mindent.
      (Épp most készítünk egy bemutatkozó “marketing/reklám” videót…)
      Kerestem is a szavazásnál, hogy mennyit lehet bejelölni a lehetőségek közül, de mivel ilyen nem volt, hát szívem szerint jelölgettem.
      Manapság, ekkora marketing “zajban” nem lehet valaminél leragadni. Nem lehet unalmassá válni.

      De az is bizonyos, Takács Zolinak is igaza van abban, hogy fontos az épp aktuális cél.

      Zsolt!
      Szeretlek Benneteket!
      Csak így tovább!

      Halleluja!

  6. Takács Zoltánnal értek egyet. A szavazásban felsorolt lehetőségek mindegyike fontos.
    Én nem hiszek abban, hogy csak az egyik módszert felhasználva, komoly eredményt lehet elérni.
    Szerintem mindegyiket használni kell.

  7. Szerintem tökéletes volt a felsorolás, mindegyik fontos a marketingben. Talán ezt már így is lehet hívni, hogy marketing mix?

    Sipos András

  8. Bocsi elrontottam a hozzászólást, legalábbis a magam e-marketing oldaláról.
    Így néz ki helyesen…

  9. Bocs, akkor most megint jövök az én saját, házi külön bejáratú véleményemmel. Minority report…:)

    Alapjáraton becsatlakoznék én is abba a fősodorba, amelyet Takács Zoltán és Károlyfi Zsuzsa kezdett. Mind kell, méghozzá koktélban. Itt inkább az a lényeg, hogy mi határozza majd meg a koktélban az összetevőket ill. azok arányát. A profil, a termék, az akció, vagy a tulaj személyisége?

    Na, arról kéne egy jó post, Zsolt!

  10. Sziasztok!

    Szerintem több dolog együtt fontos. Hiába jó a honlap, hiába jó a tartalom külön külön semmit nem érnek.

    András

  11. Soltész Szilvi szerint:

    Egyetértek több előttem szólóval, nyilván nem lehet egyetlen eszközre hagyatkozni. Ezek között vannak alapvető dolgok (mint a weboldal), és sok olyan eszköz, aminek a használata, szükségessége attól függ, kinek milyen vállalkozása van.

    Amit nagyon hiányolok a magyarországi online marketing világból (különösen infotermékek vagy csak online működő vállalkozások esetében), az a keresztmarketing. Mintha mindenki iszonyatosan óvná a saját palacsintája határait, és nem akarnánk együtt sütögetni…

    Pedig ez az 1+3=sokszor négy képlete :)

  12. Mind korábbi hozzászólásomban írtam a Zsolt és Márton összegzése az e-marketing – -ről tökéletes összegzés volt. A videó marketing – ot jobban kidomborítva ezen marketing eszközök közül, nekem egész jól bejött, hogy elég sok közvetített ingatlanról videót készítek és hirdetem a leírás és képek mellett.
    Ettől nagy látogatottság generálódik, valamint jobban látják a vevők a hirdetett ingatlant.
    Volt már jó pár eladásom ebből.
    Sipos András

  13. Varga István szerint:

    Ezt, így mindet egybe gyúrni.
    Lehetséges?
    Akkor, biztos a siker, vagy nem?

  14. Mint már írtam volt az egyik hsz-ben, nem foglalkozom marketinggel, maximum, az egyik honlapomban, felhívom a könyvkiadók figyelmét a könyveimre. De! – annál többet foglalkozom, sőt folyamatosan, az optimálással. Éppen ezért, ki merem jelenteni, szinte elég, egy olyan kulcsszó ( ha a kulcsszó mőgött értékes, valós tartalom vagy szöveg van), ami visszatérő látogatókat vonz. Ebben az esetben számíthat az ember arra is, hogy a többi linkre is rákattintanak. Egy honlapomnál sikerült a negyérdemű figyelmét a veboldalamra irányítani, jóllehet nem a szórakoztató kategóriában, és nem arra törekedtem, hogy a weboldalam csicsás legyen. Persze így sem vagyok elégedett. Elmondható, a sikerélmény falánkká tett.

    A hozzászólásom lényege, hogy a FACEBOOK nem hiába toborozza (a baráti körbe) a híveket. Ezt tette az IWIW is, hihetetlen nagy sikerrel. Azzal a különbséggel, hogy az IWIW nem olyan erőszakos, mint a FACEBOOK.

  15. 4 kulcsfontosságú eszközt láttam, a többi inkább kiegészítő jellegű. Bár növelik a hatékonyságot, de nélkülük is lehet eredményt elérni.

  16. Igen el jön a siker mivel minden rajtunk múlik ezek csak kiváló segédeszközök.
    Lehet alkalmazni vagy nem, akkor silányabb lesz.
    Lenne egy kérésem, fiúk Zsolt és Márton örülnék mivel még egy lehetőséggel tudnám ismereteimet bővíteni, és még egy lehetőséggel, amit fel is soroltatok csak én nem tudom alkalmazni a Kattintás alapú hirdetések. Ugye a személyes kurzusaitok erre is milyen jó!
    További sikeres munkát kívánok : Ilike.

  17. Szia Zsolt!

    Számomra is minden általad felsorolt tényező fontos, hiszen egy jól működő marketing rendszerben mindegyiknek a “hitelességet” kell alátámasztania és az adott célt kell szolgálnia. (ami végső soron mi lehet más, mint az értékesítés?)

    Bár én az online módszerek mellett nagyon hiszek a személyes kapcsolatokban is. Saját tapasztakataim támasztják alá, hogy azoknál az ügyfeleinknél, ahol valamilyen formában volt személyes kapcsolat is, sokkal nagyobb arányban történt értékesítés, újraértékesítés, vagy hosszabb távú szerződéskötés.

    De mivel az online üzletszerzés egyre nagyobb teret kap az értékesítésben, érdemes arra törekedni, hogy annak minden részterületén kimagaslót nyújtsunk.

    Az a véleményem, hogy egy (bocsánat) gagyi honlap, egy semmitmondó email tanfolyam, egy arc nélküli cég vagy tanácsadó, egy rosszul kivitelezett videó, egy máshonnan koppintott tartalom, egy imidzsromboló vita a facebook-on, az üres csiripelés a twitteren… mind mind olyan tényezők, melyek nem bevonzzák, hanem inkább elriasztják az online úton nálunk landoló ügyfeleket.

    Pl. érdekes, hogy viszonylag kevés “tanácsadó” oldalán látható, hogy valóban működő cég vagy vállalkozás áll mögöttük (pl. sokaknál nincs cégnév, nincs adószám, nincs cégjegyzékszám vagy telefonszám feltűntetve a kapcsolat menüben – ha van egyáltalán kapcsolat menü -, hogy kétség esetén le lehessen ellenőrizni, vajon valóban igazi, számlaképes vállalkozásról van-e szó, vagy csak egy “pénznyeldéről”… )

    Szerintem a minőségi megjelenés, – mint a hitelesség egyik alapja – igaz offline-ban is: egy olcsó papírra nyomott, vagy fénymásolt névjegy (mert már ilyet is láttam), ha már itt tartunk, akkor a fénymásolt, vagy igénytelenül összeállított cégbemutató anyag, egy rosszul megválasztott öltözet, megint inkább aláássa, mintsem támogatja a rólunk kialakult képet, vagy a cégünk hírnevét – és ezeken keresztül az eredményességet.

  18. Sziasztok, hááát sztem a hit azért kevés:))))

    A felsorolt eszközökre mind szükség van, egyik kiegészíti a másikat. Időnként talán lehet fontossági sorrendet felállítani, de az alapokra mindig szükség van.

    Orsival értek teljes mértékben egyet.

    További szép napot!

  19. Kétségkívül a WEBOLDAL a legfontosabb! A legjobban összehangolt online stratégia sem ér semmit, ha a fogadó oldal rossz…

    • Inkább a profit a legfontosabb. Hiába van nagy költségű weboldal, ha semmi profitot nem hoz.:)

      • Bocsáss meg, de nem gondoltad át, amit leírtál. Nincs profit, ha nincs jól megszerkesztett weboldal. Legfeljebb, ha a weboldalon nem vonzó a cégér.

        • Jól írtam. Egy oldal üzemeltetése is pénzbe kerül, néha igen nagy költséggel. Mindez függ az igényektől is. Nem arról van szó, hogy nem térül meg. De ha nagy százalékban az oldal üzemeltetésére megy a bevétel, akkor el lehet gondolkozni azon, hogy megéri e fenntartani, lehet e a költségeken visszább venni. Most nemcsak egy sima wordpress alapú blogra kell gondolni, hanem olyan weboldalakra, ami nagy erőforrás igényű szervert követel, ahol komoly pénz megy a fejlesztésekre, ahol több alkalmazott ember dolgozik a komolyabb fizetésekért.

          • Most újra kénytelen vagyok vitába szállni veled. Nem ok nélkül fogalmaztam úgy az előző hsz-ben, hogy nem gondoltad át, amit leírtál, mert a hozzászólásaidból kitűnik, nem az az ember vagy, aki azt tartja: van két órám a netre, és kapcsolgat, hanem szükségképpen, céltudatosan kutatgat. Az én honlapjaim nem marketing célzatúak, s éppen ezért nem sokba értékelem, ha csak véletlenül kattintanak rá, és mennek tovább. Nekem az a fontos, hogy kíváncsivá tegyem az átutazókat. Nem folytatom. Egy marketing weblapnál más a helyzet (kivéve a csalókat), ott már a véletlenül oda szédelgőknek is megragadhatja a figyelmét, egy rövid, jól megfogalmazott, termékre vonatkozó ütős reklám kulcsszó. Az már hab a tortán, ha van hozzá egy szellemes videó is. elég szép számmal vannak marketing weboldalak , amelyek olyan túlzsúfoltak, összevisszaságban. Jaj, be kell fejeznem, mert csengettek, elnézést!

            • Nem a te oldaladról volt szó, hanem arról, hogy a költség néha majdnem annyi, mint a bevétel. Ilyen a portál oldalak, ahol rengeteg cikket írók fizetve vannak. Az Index oldal cikkírói mennek kamerástul vagy anélkül különböző helyekre az információkért. Nem ingyen csinálják és nem egy személyről van szó. Egy gyors szerveren vannak, az se olcsó. Az oldal fejlesztése is sok pénzt vett el.
              Van videómegosztó oldal, mint a Videa. A fejlesztés és az oldal fenntartása sok pénzt vesz el.
              Szerencsére vannak olyan oldalak, amelyek az ilyen komoly költségek mellett is komoly profitot hoznak. De nem mind ilyen és ezen volt most a hangsúly.
              Bármilyen marketing eszközről is legyen szó, vagy nagyon időigényes, vagy pénzt követel. Vagy mindkettő. Vagy sokat kell gondolkozni azon a megoldáson, ami se nem időigényes annyira és költsége sincs nagyon. Ilyen is van, csak sokat kell rajta gondolkodni.

              • Kedes János, köszönöm a felvilágosítást, olyasmiről írtál, amiről nem is sejthetted, számomra milyen fontos. fontos, mert jobban megértem a Belgiumban élő unokaöcsémet. Ő egyébbel sem foglalkozik, mint reggeltől estig a gép előtt a fejét töri. Hónapok múlnak el, és alig jön össze valami, aztán nagyot szakít. Ő egy igazi marketinges, mert nem csak a netten (amikor már tuti az üzlet), személyesen is bonyolítja az üzleteit, olyan dolgokkal is, amit görögből szerezbe. Csaltam ide az OMA.hu-ba, de azt mondja, nem bajlódik a magyarokkal, az ő számára nehézkesek vagyunk, a lengyelekkel jobban boldogul.
                Azt azonban képtelen vagyok megérten, hogy csinálja, bármibe fog, a minimális befektetésre áldoz csak, a nyereségnek viszont a sokszorossának kell lennie.
                Ezzel arra akarlak biztatni, törd csak a fejed, mert jó befektetés.

  20. Javasolnám mindenkinek Michael Porter, a marketing ‘atyja’ cikkét Strategy and the Internet címmel.

    Az internet jó kiegészítője a hagyományos marketingnek és üzletelésnek, új eszközeivel, nem pedig helyettesítője.

    Lényeges, hogy integráljuk a marketing stratégiánkba, hiszen az internet bár viszonylag új technológia, a versenyzés szabályai ugyanazok.

    Bálint

    http://www.cis.gsu.edu/~emclean/R0103Dp2.pdf

  21. Barabás Gyurka szerint:

    Igazi kincs van a kezemben . Minden értékesítő álma.November 8.-án indul világhódító útjára egy zseniális szoftver ami előbb-utóbb ott lesz a gépeteken és a mobilotokon.A kívánságom , olyan interneten profi társakat keresek , akik napi 1-2 órát tevékenykednének Facebookon , Twitteren stb. és az eredmény alapján fizetem Őket .
    Vagy üzlettársakat akik ezen a módon saját vállalkozásukat építik , teljesen saját hasznukra . Én hozzánemértő létemre is belevágtam , mert a szemléletem az alapvetően vállalkozói , tehát olyanokat keresek akik az internetmarketinghez nálam
    jobban értenek . Ha ez a kívánságom teljesül , akkor minden amire vágyom 1-2 év alatt elérhető . Készítem a karácsonyfát , tegyetek alá profikat , félprofikat , ügyes amatőröket . Köszi Gyurka

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Hitmarketing. Mondd Te miben hiszel? (Új bejegyzés az OMA Blogon:) http://bit.ly/c4e0CL

  2. Berimex Ltd. szerint:

    Hitmarketing | Online Marketing Blog és Cikkek – Online Marketing …: Ha rendszeresen követed az OMA Blog bejegyz… http://bit.ly/9O7Vdv

  3. Gombos Zsolt szerint:

    Hitmarketing. Te miben hiszel? http://bit.ly/c4e0CL

  4. […] héten – nem véletlenül –  kérdeztünk arról, hogy vajon Te milyen online marketing eszközben hiszel. Melyik mellett teszed le a voksod, mi az amiben a kiutat és a reményt látod. Az sem volt […]

Szólj hozzá!

*