Online Marketing Akadémia

“Amennyiben felkeltettük érdeklődését…”

Egy nagyon sokak által használt frázist elemeznék ki kicsit jobban. Nap, mint nap találkozom vele. Annyira sokan használják, mégis olyan bénácska! Még komoly pénzintézetek ajánlataiban is felbukkan. Ha bármilyen szöveget írsz, amivel el szeretnél adni valami, akár a honlapod szövegéről van szó, ezt a fordulatot NE használd:

“Amennyiben felkeltettük érdeklődését…”

Nézd meg mennyien írnak hasonlókat a weblapjukon…

Vannak olyan mondatok, amikkel mindent le lehet rombolni, amit addig az olvasód fejében felépítettél. Ilyen a fenti mondat.

Miért?

Mert totál önbizalom hiányt sugall. Hidd el, tudat alatt sokaknak ezt mondja:

“Aki írta a szöveget, ő sem hiszi el, hogy ez az ajánlat csak úgy felkelti valakinek az érdeklődését. De ha mégis, ez – valami csoda folytán – megtörténne, akkor…”

Lehet, hogy a kultúránk vagy a neveltetésünk része a szerénység, de egy üzleti ajánlatban ne így udvariaskodj! Miért kételkednél az ajánlatodban. Ha jól csinálod, akkor alig várják vevőid, hogy megtudják mikor és hogyan juthatnak hozzá termékedhez vagy szolgáltatásodhoz.

Tételezd fel, hogy érdekes amit kínálsz. Ez is de fura. Hogy tudnád szenvedéllyel bemutatni ajánlatod, ha Te sem tartod vonzónak a terméked. Ha valóban így lenne, akkor máris gondolkodhatsz termékfejlesztésen vagy valamiféle átcsomagoláson.

Inkább mondd meg, kerek perec!

Indulj ki abból, hogy aki már azt a sort olvassa, amikor cselekvésre buzdítod a leendő vásárlód, akkor már tényleg érdeklődik, hiszen már sok mindent hallott Tőled. Mondd hát meg neki, hogy mit kell tennie. Igen, kell! Felszólító módban. Nem árt, ha teszel bele valami kis pluszt. Valami új infót, ígéretet. Például:

Hogyan tovább?

Ha ezen a mondaton – a cselekvésre buzdításon (angolul, fellengzősen: “call to action”) túl vagy akkor legyen pofon egyszerűen teljesíthető honlapodon a kapcsolatfelvétel és legyen olyan egyértelmű, hogy egy 5 éves gyereknek se okozhasson gondot. Adj meg egy telefonszámot vagy tegyél oda egy pár mezőből álló űrlapot. Ez utóbbi még az eredmények mérhetőségét is megalapozza.

Az is nagy baklövés, ha a már bemelegített “majdnem vásárlód” nem találja meg a kapcsolatfelvételi lehetőséget vagy egyszerűen megunja a keresgélést és odébbáll. Kb. olyan, mintha a boltban fizetni szeretnél és nyitott pénztárcával rohangálsz fel-alá, mert nem találod a kasszát.

Gyorsan nézd meg, hogy van-e Nálatok ilyen mondat a honlapotokon és teljesen egyértelmű-e a kapcsolatfelvétel!