“Amennyiben felkeltettük érdeklődését…”

Egy nagyon sokak által használt frázist elemeznék ki kicsit jobban. Nap, mint nap találkozom vele. Annyira sokan használják, mégis olyan bénácska! Még komoly pénzintézetek ajánlataiban is felbukkan. Ha bármilyen szöveget írsz, amivel el szeretnél adni valami, akár a honlapod szövegéről van szó, ezt a fordulatot NE használd:

"Amennyiben felkeltettük érdeklődését..."

“Amennyiben felkeltettük érdeklődését…”

Nézd meg mennyien írnak hasonlókat a weblapjukon…

Vannak olyan mondatok, amikkel mindent le lehet rombolni, amit addig az olvasód fejében felépítettél. Ilyen a fenti mondat.

Miért?

Mert totál önbizalom hiányt sugall. Hidd el, tudat alatt sokaknak ezt mondja:

“Aki írta a szöveget, ő sem hiszi el, hogy ez az ajánlat csak úgy felkelti valakinek az érdeklődését. De ha mégis, ez – valami csoda folytán – megtörténne, akkor…”

Lehet, hogy a kultúránk vagy a neveltetésünk része a szerénység, de egy üzleti ajánlatban ne így udvariaskodj! Miért kételkednél az ajánlatodban. Ha jól csinálod, akkor alig várják vevőid, hogy megtudják mikor és hogyan juthatnak hozzá termékedhez vagy szolgáltatásodhoz.

Tételezd fel, hogy érdekes amit kínálsz. Ez is de fura. Hogy tudnád szenvedéllyel bemutatni ajánlatod, ha Te sem tartod vonzónak a terméked. Ha valóban így lenne, akkor máris gondolkodhatsz termékfejlesztésen vagy valamiféle átcsomagoláson.

Inkább mondd meg, kerek perec!

Indulj ki abból, hogy aki már azt a sort olvassa, amikor cselekvésre buzdítod a leendő vásárlód, akkor már tényleg érdeklődik, hiszen már sok mindent hallott Tőled. Mondd hát meg neki, hogy mit kell tennie. Igen, kell! Felszólító módban. Nem árt, ha teszel bele valami kis pluszt. Valami új infót, ígéretet. Például:

  • Jelentkezz nyelvtanfolyamunkra online, 10%-os kedvezménnyel!
  • Rendeld meg a koncert DVD felvételét most és akár már holnap megnézheted!
  • Foglalj asztalt előre és egy kis meglepetést adunk a romantikus vacsorához!

Hogyan tovább?

Ha ezen a mondaton – a cselekvésre buzdításon (angolul, fellengzősen: “call to action”) túl vagy akkor legyen pofon egyszerűen teljesíthető honlapodon a kapcsolatfelvétel és legyen olyan egyértelmű, hogy egy 5 éves gyereknek se okozhasson gondot. Adj meg egy telefonszámot vagy tegyél oda egy pár mezőből álló űrlapot. Ez utóbbi még az eredmények mérhetőségét is megalapozza.

Az is nagy baklövés, ha a már bemelegített “majdnem vásárlód” nem találja meg a kapcsolatfelvételi lehetőséget vagy egyszerűen megunja a keresgélést és odébbáll. Kb. olyan, mintha a boltban fizetni szeretnél és nyitott pénztárcával rohangálsz fel-alá, mert nem találod a kasszát.

Gyorsan nézd meg, hogy van-e Nálatok ilyen mondat a honlapotokon és teljesen egyértelmű-e a kapcsolatfelvétel!

Comments

  1. Valóban! A rossz beidegződések – másolások – átka. :)
    Érdekes, hogy rengeteg egyszerű dolog van amikkel sokat tudunk javítani a hatékonyságunkon, mégsem alkalmazzuk.

  2. Ez jó!
    És ha a cselekvésre felszólítás össze van fűzve valamilyen pozitív érzelmet előcsalogató jutalommal, akkor nem is akad meg a folyamat.
    – Kérjen árajánlatot! Minden érdeklődőnek – árajánlatunk mellé – egy tábla csokit küldünk ajándékba!
    Vajon lenne érdeklődés? :)

    • Hát ez szellemes, meghökkentő!

      Ki kellene próbálni! Nyilván nem a csoki miatt fognak ajánlatot kérni, de ha picit is hezitál az illető, akkor lehet hogy csak azért is kér már ajánlatot, hogy kipróbálja tényleg megkapja-e a csokit.

      Illetve már egy egészen más szemüvegen át néz egy leendő vevő a cégre egy ilyen geg után. Próbáld ki és írd meg a tapasztalataid! :-)

      • Oké. Megtervezem a megvalósítását, és októberben vagy novemberben kipróbálom. :)
        Kizárólag a csokira pályázók megszűréseként hivatkozhatok arra, hogy az ajánlat azok részére biztosított, akik bizonyítottan elvégezték valamelyik tanfolyamotokat?

  3. Nagyon jó a felvetés – és ez nemcsak a reklámszövegekben igaz. Önéletrajz tanácsadóként én is arról próbálom meggyőzni az ügyfeleimet, hogy ne használják az “Amennyiben önéletrajzom felkeltette az érdeklődését, hívjon telefonon” c. sablonos megoldást.

    Ezt eddig csak azzal magyaráztam, hogy kell egy sokkal erősebb call-to-action. De igazatok van – ez a sablonos befejezés amiatt sem működik, mert komoly önbizalomhiányt sugall.

    • Az önbizalomhiány bizonyos munkakörökben kifejezetten hátrány!

    • Baranyai Éva szerint:

      Ez vicces, éppen ma jutottam én is erre a következtetésre…

      Baráth András és az OMA blog bejegyzéseit is szoktam olvasni, sok hasznos információval láttak már el, amit ezúttal is köszönök!

      Állás keresésben vagyok és egy olyan blog üdvözlő szövegét fogalmazgattam, melynek segítségével – remélhetőleg – rámtalálnak majd a potenciális munkáltatók.

      A szöveg végére akartam rakni vmi hasonló bíztatást, hogy “hívj, ha érdekel”, de olyan megfogalmazásban, ami azt sugalja, hogy “Én kellek a melóra? EZ NEM KÉRDÉS!!!”

      Aztán ez lett belőle:

      “Tisztelt Látogató!

      Azért hoztam létre ezt az oldalt, hogy teljes körű információt nyújtsak magamról az állást ajánló munkáltatók számára.

      Interaktív és átlátható módon kívánom bemutatni eddigi tevékenységeimet, képességeimet és megerősíteni Önt abban, hogy valóban Én vagyok az alkalmas személy a felkínált munka elvégzésére!

      A jobb oldalon található menü segítségével barangolhat életemnek szakmai szegmensében.

      A kapcsolatot felveheti velem elérhetőségeim bármelyikén, készséggel állok rendelkezésére!

      Baranyai Éva

      +36-70/367-9903
      evikusz@gmail.com

      • Hogy én is hozzátehessek valamit, a végére:

        Tegye próbára XX éves szakmai tapasztalatomat, (az ideális munkahely megtalálásáig) készséggel állok rendelkezésre elérhetőségeim bármelyikén!

        (Így talán még határozottabb, optimistább és van benne egy szelíd sürgetés, hogy “ha nem időben hívtok, bizony elhappolnak engem az orrotok elől…”)

        • Baranyai Éva szerint:

          :)
          Köszönöm!

          • Horváth Zita szerint:

            Szia Éva!

            Zseniális ötlet! Kár, hogy nem tudom megnézni, milyen területhez csinálsz ilyen blog-ot. Blog kell hozzá? Mármint mindig hozzá fogsz tenni bejegyzéseket? El nem tudom képzelni, milyen terület lehet ez! :)

            Ha szabad nekem is picit hozzátenni:
            Az Én-t kisbetűvel írd és inkább a VALÓBAN vagy az LEGALKALMASABB szavakat emeld ki. Nekem öntömjén érzésem lenne, ha ilyet olvasnék :) Vagy dőlt betűvel emeld ki, de kis kezdőbetűvel, ha az én-re tennéd a hangsúlyt.

            Esetleg bele lehet még tenni egy próbanap (próbanapok) lehetőségét, hogy konkrétabb legyen a Márton javaslata (hogy hogyan is próbálhatnak ki). Nekem, ha munkaadó lennék, nem lenne ötletem, ha valaki nem javasolna valami konkrétat.

            Sok sikert kívánok! Nekem pont most sikerült, neked is ezt a jó érzést kívánom!

            Z.

            • Baranyai Éva szerint:

              Szia Zita!

              Nagyon kedves vagy, köszönöm a jó kívánságokat és gratulálok a sikeredhez! :)

              Csak az elkészítés egyszerűsége miatt válaszottam a blog formációt. (A blogspot a Google szempontjából sem előnytelen választás)
              Úgy fog kinézni, mint egy egyszerű weblap és nem lesznek újabb bejegyzések, kivéve persze, ha bővíteni szeretném vmivel.

              Két területet szeretnék megcélozni, ami nem lesz egyszerű. Az egyik az adiminisztratív munka (jelenleg irodavezetőként dolgozom), a másik pedig vmilyen webbel kapcsolatos munkalehetőség, főleg a webprogramozás, keresőoptimalizálás érdekelne.
              Ezeket most is művelem, de inkább csak hobby szinten. (Itt jön elő az önbizalom hiány) Nem érzem úgy, hogy elég tapasztalattal rendelkezem ahhoz, hogy egy profi cégnél pályázak meg ilyen típusú munkakört, de nagyon élvezném, ha a “tűz közelében” lehetnék. :)

              A legideálisabb az lenne, ha weblap készítéssel, karbantartással foglalkozó cégnél helyezkedhetnék el, mint irodavezető/adminisztrátor/titkárnő, stb. :D

              Remélem, a hétvégén lesz elég időm, hogy böngészhető állapotba hozzam a blogot és majd megmutatom :)

  4. Jó cikk!
    1, Azt meg kell jegyeznem, hogy a “tiltott” mondat csak egy udvariassági szófordulat
    és az angolnyelvű hozzánk küldött Honkong- Kina reklámlevelekben, hasonló megfogalmazások szerepelnek. Magyarhonban meg a korábbi hivatalos levelezési stilus utánérzete.
    2, A ” geg” ? Hát? A benzinkutak is gyakran használják és mikor utána számolsz, akkor oly piti, hogy elgonkodtató. Vigyázni kell vele!

    Szóval bölcsek köve nincs :-), ha van ? akkor a ráérzéssel kombináltan okos használni.
    De a cikk az jó!

  5. Jó a cikk! :)

    És ez a fránya magyar önbizalomhiány, ami van ezt kéne leküzdeni! Például ilyen van akkor is, amikor megkérdezik egy magyartól, aki nem beszél rosszul angolul, hogy tud-e angolul és akkor azt mondja, hogy hááát nem nagyon, egy hollandot például meg megkérdeznek, aki tud 2 szót angolul az meg azt mondja, hogy persze, hogy tud… :)
    Egy kis önbizalom pedig nagyot lökhetne a magyar cégeken, akár külföldön is, például pont ma találkoztam egy magyar honlappal, amelyről kiderült, hogy amcsi kézben van és még magyar értékesítőjük sincs, és én ezt nem tudva magyar e-mail címre küldtem nekik egy levelet magyarul és vették a fáradságot lefordították fordító progival és már meg is kaptam a választ és folytattuk a kommunikációt angolul. És sokszor ezek is önbizalom kérdése, hogy miket merünk meglépni, valami olyat, amiről a legtöbb magyar vállalkozás azt mondaná, hogy képtelen vagyok rá. Úgyhogy bátorság! :)

    Na ezt kiadtam magamból! :)

    És remélem hamarosan el tudok jutni a tanfolyamaitokra!!! :)

    • Az érzéseink, gondolataink el vannak rejtve a szavaink mögött és bizony aki tud olvasni a sorok között, érezni fogja. Valóban bízni kell magunkban és amit csinálunk, azt határozottan kell tennünk.

      Aki motorozik tudja: ha van egy sáros, földes, felázott útszakasz, ott csak határozott tempóval (de nem száguldva) lehet átmenni, ha lassan megyünk elfarolunk és elesünk.

  6. Sosem használtam, valahogy mindig idegenkedtem tőle, bár sosem gondolkoztam elr rajta, hogy mi bajom vele. Úgy tűnik, most szavakba öntötted és megfogalmaztad helyettem, hogy miért. Köszönöm.

  7. Mityu szerint:

    Nagy hülyeség. Jellegzetes példája annak, amikor valaki nagyon meghökkentőt akar mondani. A sok birka meg éljenezik, mert szeretik azt érezni, hogy birtokában vannak a “titkos tudásnak”, hogy bennfentesebbek, mint mások.

    Kedves szerkesztők! A nagy találmányuk – ami csak egy udvariassági fordulat, és nem önbizalomhiány – egy 6. osztályos általános iskolás szintjén érdekes, felnőtt ember kineveti.

    Ha a többi tanácsuk is ilyen, akkor jobb lenne inkább kapálással foglalkozniuk, kedves “szakértő” urak.

    • Kedves Mityu!

      Szerinted hülyeség, de mi kipróbáltuk leteszteltük sokezer emailben, honlapokon sok-sok látogatón, bizony rosszabbul működik, ha a fenti mondat benne van a végén. A meccset pedig gólra játsszák.

      1. Ha ennyire triviálisnak találod a fentieket, akkor szerinted miért van 752.000 honlapon valami hasonló?

      2. A szövegírásban 1 szónak is hatalmas ereje lehet.

      Az értékesítési kommunikáció – pláne írásban – olyan műfaj, amit nem tanítanak sem az általános iskolában, sem pedig az illemtan órán…

      3. Hozzászólásaidban pedig kérlek tartsd be a netikett szabályait, vállald a neved, lehetőleg az arcod is és legyél barátságos, kerüld a személyeskedést.

      Különben irgum-burgum! :-D

      Kíváncsi lennék egy általad írt honlap- vagy értékesítési szövegre!

  8. Mityu szerint:

    Tipikus korlátolt menedzser hozzáállás, némi Nyugat-majmolással.
    Na, többet nem írok, ingyen ugye én nem tanítok, előbb javítsák ki a cikkben hemzsegő nyelvtani hibákat, utána talán még komolyan is tudom venni ezt a “tanfolyamot”.

    • Ez nem tanfolyam, hanem bejegyzés + véleménycsere, ja és ezt kulturált módon kellene megtenni…

      • 1,én nem értek egyet, ha valakinek nem tetszik a véleménye így helyreteszed :-(
        2, Cikketek jó marketing, jónak látszó! ismeretanyaggal, hiszen Ti is egy tanfolyamot akartok eladni! és csak ennyi!! nem több
        3, sok nem múlik a feltételes mód udvariassági szintű használatán, életrajnál sem, sőt!!
        4, a motoros hasonlatod, az én korábbi véleményemet igazolja: érezni kell mikor , mit ,hogyan
        5, személyszerint nem hiszem el a több ezer tesztet hogy csináltátok???
        zg

        Mityú
        ezt így tanítják, időnként kell meghökkentőnek látszó dolgokat mondani
        aztán árnyalják, ha megnézed a sok választ,
        akkor láthatod hogy jól csinálták :-)
        Nem vagy Te beépített hozzászóló?
        zg

        • Kedves György!

          1. Nem a vélemény különbséggel van baj, csak a stílussal. Nálunk nem jellemző a zsörtölődés, piszkálódás, mint házigazda ezek után sem szeretnénk…

          2. Ez így nem igaz. Nem tanfolyamot akarunk eladni. Szeretnénk értékes tudást adni annak akit érdekel ingyen is itt a blogon, Facebookon stb. és emellett vannak tanfolyamaink is amik rendre megtelnek szépen. Ha ennyire csak a tanfolyamról szólna a dolog, nem válaszolnánk minden felvetésre, kérdésre stb. Szeretünk beszélgetni szakmai dolgokról.

          Ja és tanfolyamon kívül vannak otthoni önfejlesztésre kialakított tudásanyagaink is. :-)

          3. Az ördög a részletekben rejlik és néhány ilyen “apróság” totál felkavarhatja az eredményeket!

          4. ok

          5. Úgy, hogy Zsolttal már “pár” honlap szövegezését összeraktuk, sőt többet ezek között leteszteltünk Google Website Optimizerrel (erről bővebb infó itt: https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/02/google-website-optimizer-split-test/)

          Illetve hírlevél küldésnél is van, hogy a listánk egyik felének “A” levél megy ki, a másiknak “B” levél és összevetjük az eredményeket, ez sok-sok ezer emailt jelent. És ki szoktak jönni a különbségek. Ez alapján pedig levonjuk a következtetéseket.

          • kedves Márton
            ha nem titkos
            akkor közöld le a 2 összehasonlitott szöveget és az eredeményt, ill mit tekintettek annak?

            • Értékesítési leveleken A/B teszttel kipróbáltuk így is, úgy is. A konkrét esettanulmány ismeretében lenne értelme számokat mondani. De nagyságrendileg 1,5-2x-es volt a konverzió különbség egy jobb call-to-action-nel, szemben egy “Amennyiben…” típusúval.

              A terjedelem miatt inkább a részleteket talán majd egy másik blogbejegyzésben esettanulmány jelleggel bemutatjuk.

  9. Dániel szerint:

    És mi a helyzet, ha olyan szövegkörnyezetben írjuk le pl.:
    “Amennyiben ajánlatommal kapcsolatban kérdése merül fel vagy további információra van szüksége, kérem…”
    Így épp az ellenkezőjéről van szó szerintem, azaz mindent megválaszoltam, nem hiszem, hogy maradt nyitott kérdés.
    Szerintetek?

    • Ha rám hallgatsz, akkor kerülöd a feltételes módot ilyen formában. Ha jó a szöveged, akkor már csak az a kérdés maradhat az olvasóban, hogy hol tud kapcsolatba kerülni a céggel…

      Ha a továbblépés egyéni konzultációt igényel, akkor pedig mondd azt, hogy “Jelentkezzen díjtalan és kötelezettségektől mentes személyes konzultációra!”
      (Mintegy felajánlva.)

      • Dániel szerint:

        Meglátjuk, a honlap úgyis most alakul át, talán ezzel egyidőben volna értelme kipróbálni. Köszi!

  10. leíratkoztam!
    de ez így nem volt korrekt, hogy telinyomtátok a postámat
    zg

    • OK, akkor megtaláltad!

      Közérdekű közlemény:

      Aki nem szeretne minden hozzászólásról értesítőt, a hozzászólás űrlapja alatti jelölőnégyzetet hagyja üresen. (“Kérek értesítést, ha új hozzászólás érkezik ehhez a bejegyzéshez!”)

      Illetve ha mégis úgy hagyta volna, bármelyik értesítő mailben le van írva hol kapcsolhatja ki.

    • Biztos azért kapod, hogy hasznosítsd is.:)

  11. Nekem csak az tünt fel, hogy milyen vihart kavart ez az egyszerű kis részlet. (ahol ugye az ördög lakik)
    igen, van egy kis gond az önbecsüléssel Magyarországon. Ha hibázunk, nem szeretünk javítani (még ilyen kis dolgot sem, mert azonosulunk a hibával, a helyett, hogy megszabadulnánk tőle), hanem inkább magyarázkodunk. szerintem beletrafáltatok egy fájó pontba, ami sok probléma/sikertelenség gyökerét megmutatja.

  12. Barabás Gyurka szerint:

    Az én tapasztalatom szerint , minden oktatásnak , tanulási folyamatnak és főleg tréningnek , 3 haszna lehet . Megerősít =igen én is így csinálom . Kapok valami újat ,
    beépítem a tevékenységembe , szuper ! A harmadik amikor azt érzem , hogy na ne , ezt a hülyeséget nem veszem be . Amennyiben kellően nyitott vagy , egy jó tréner kiszedheti belőled , hogy mi az a múltbéli tapasztalat , ami fék neked abban ,hogy igazán sikeres legyél . Még egyszer , ha kellően nyitott vagy és eltudod fogadni , hogy másnak , másmilyen tapasztalata is lehet . Az internet marketing még új nekem , de húsz éves üzleti tapasztalatom , azt bizonyítja , hogy a feltételes módnak , semmi helye
    üzleti tárgyaláson . Ne hidd el ! Adj esélyt magadnak , próbáld ki így is , úgy is és mérd
    meg ! A statisztika majd bizonyít . Üdv : Gyurka

  13. Korrekt a cikk, és szerintem semmi utópisztikus nincs abban, ha split teszttel megmértek valamit egy pár ezres listán.

    Engem is zavar, ha valaki mesterkélten, körülményesen fogalmaz, bár nekem nem önbizalomhiány jut róla az eszembe, hanem rossz írói készség és a kreativitás hiánya :)

    Nem hiszem, hogy pár okoskodó megjegyzés megtöri a lendületeteket, de szerintem jól kezelted ezt a kellemetlenkedő anonymust. Ha nem tetszik neki a blogotok, akkor legközelebb nem jön ide. Ezzel nincs semmi baj, nem vagyunk egyformák hála Istennek.
    Szóval hajrá!

  14. Nagy guru lehet Mityu így név, arc és net cím nélkül! Úgy hogy vigyázz OMA!!! :)

    • 1. Most már látod a nevemet, amúgy nekem a Mityu a bevett. Úgy a “név nélkül” nem talált.

      2. Nem mindenkinek van netcíme, képzeld. (Az e-mail címemet én elsőre is beírtam.)

      3. Nem zsúr ez, hogy képeskönyv legyen a hozzászólásokból.

      Van még valami?

  15. Sziasztok!

    A bejegyzett cikk nagyon hasznos. Mindig jókat tanulok, nekem csak ez számít!

  16. Én végig azt írtam, hogy jó a cikk.Egyébként a fiuk cikkeit élvezettel szoktam olvasni!
    Mégis szeretnén :-) (sic) megejegyezni:
    1, az Önbizalom hiány káros, de ez általában az önpozicionálás (többé kevésbé megalapozott) helyzetéből adódik. Tehát általában nem a “gátlásosság” az ok, hanem pl. nyelvismeret, pénzügyi alárendeltség, korlátozott döntési kompetencia, tudáshiány és a dominecia elimerése okoz(hatja) a udvarias formulában megjelenő feltételes módot.
    Pl mondjuk Széles Gábor másképpen tárgyla(na) velem vagy BillGates-el
    2, még egy érdekes tény: egy viszonylag sokat és jól kommunikáló ember
    bár használ(hat) bizonyos sablonokat, de nem mindig azonos módon tárgyal , levelezik
    zádor györgy

    egyébként éljen az OMA
    mely egy létező szervezet (is) Organzacao das Mulheres de Angola

  17. Kedves Marton, igazi Ur vagy. Szeretem azt a szellemet ami benned van. Meg vagyok gyozodve, hogy nem ko, hanem hus szived van, mert beszedjebol ismerni meg az embert, hiszen a sziv bosegebol szol a szaj. Irigyellek a turelmedert. Sajnos en egybol ugrok es ez nagy hiba, belatom. Csatolnek kepet is de itt nem tudom a technologiat. Sokat tanulok Toled. Tovabbi vidam, gyoztes eletet! Szeretettel es Tisztelettel: Rona PITZI

  18. Üdvözlet! Elnézést, hogy ide: Mi a leghatékonyabb módja a honlap tartalom lopások megelőzésének? Létezik-e eredményes jobb klikk tiltó( egyéb), vagy csak a jogi út marad?
    Köszönettel: Komáromi Szabolcs

    • Jó kérdés! Igazából a jobb klikk letiltás nem túl felhasználó barát megoldás, és sokféleképpen ki tudja cselezni az, aki igazán ki akarja. Illetve ha másolhatatlanná teszed a szöveget, akkor is ha minden kötél szakad, akkor begépeli aki el szeretné lopni.

      Az oldaladon tüntesd fel, hogy copyright-os a szöveg vagyis nem szabad eltulajdonítani, ha mégis ez megtörténne, akkor jöhet az ügyvéd. Az interneten ez tényleg nagy probléma… De az ügyvéddel való fenyegetés legtöbbször hatásos.

      Segít felderíteni a visszaélést a Google kereső, illetve a Google Alerts is (http://www.google.com/alerts), ahol bizonyos szavak előfordulására figyelmeztet az eszköz, ha beállítod.

  19. Imádom a vitatkozó hozzászólásokat. Azonban vannak olyan emberek, akiknek hiába mutatsz tényeket, makacsul ragaszkodik az igazához.
    Az, hogy ennek mi az oka, már régóta tudjuk. Sajnos az emberek többsége irigy.

    Abszolút egyetértek azzal, hogy egy lehetséges vásárlóhoz szóló szövegnek a végén kell egy konkrét cselekvésre buzdító mondat.
    Enélkül csak egy hírek lesz az egész.
    Tehát iratkozz fel még ma!

  20. Menő ez a mondathasználat, de ennek oka is van. Talán az, hogy nem akarjuk letámadni a másikat, hanem diszkréten közölni vele a dolgot ezzel a mondattal.
    Bátrabbnak és ösztönzőbbnek kell lenni, ahogy írtáttok felül. Másképp nem lehet eredményeket elérni. Ha az illettőt zavarja ez a ráhangoló ösztönzés, akkor úgyse lenne vevő, mert a vevőt nemhogy zavarja, de bátorítja is.
    Persze hiába mondja az embernek, hogy vegyen kutyát, ha nem is érdekli. Azért kellenek ott lennie érveknek is rendesen, hogy ne azt kérdezze meg magában, hogy miért akarja ez az ürge rásózni a cuccot.:)

  21. Ilona szerint:

    Sziasztok,

    en tegnap talatam ra egy kedves Magyarorszagon elö baratom ajanlasara az OMA-ra. Atolvasva a cikkeket a Mityu felhasznalohoz szolok. En nemzetközi munkaeröközvetitö vagyok es nemetben es anglia között elek, föleg nemetben. A kelet-europai jelentkezök es nyugateuropai jelentkezök között a legszembetünöbb különbseg a fogalmazas amiböl igen is nagyon erösen kitünik az Önbizalom hianya. Beszeljünk a Magyar jelentkezökröl: amikor felhivnak mindig a következö mondattal kezdik: elnezest a zavarasert…….mindig azt valaszolom nem zavar ez a munkam..ezert kapom a penzt…,hogy zavarhasson:-) a jelentkezök nagyobb resze mindig alabecsülik a szakmai es nyelvtudasukat es igen tenyleg visszaüt az Öneletrajzukban jobban modva a Motivacios levelükben az Önbizalomhiany…de nem csak az egyes jelentkezöknel hanem pl. Magyar cegeknel is amikor projekteket palyaztatunk meg…ez nem mindenkire igaz de sajna a 80%-ra igen….

    Üdv,
    Ilona

  22. Ilona szerint:

    Atnezetem most az összes hirlevelet amit kapok különbözö nemet ertekesitö cegektöl. Nekem a Tchibo cegnek tetszik a Marketingje es kb. 10 eve figyelemmel kiserem a ceg fejlödeset, mint vevö es mint vallakozo. Nos egyetlen egy ceg sem hasznalja a felteteles modot, nem is utasit eröszakosan, hogy vasaroljak egyszerüen hatarozott es baratsagos szöveggel es jo termekekkel probal buzditani a vasarlasra, mint pl, slogen öltözzön fel vaganyan( cool), a legujabb öszi ruhaink vonalvezetese es divatos szine igazan latvanyossa teszi öszi ruhatarat-majd jöbn a button amire az van irva zum shop, azaz azonnal tudsz vasarolni, de nem könyörög nem utasit , nem bizakodik, hogy jo lenne ha ….hiszen tisztaban van a termekei ertekevel. egy masik pelda webprogramozoktol bekertünk ajanlatokat, egyetlen egy ceg sem irta az ajnlat vegere, hogy ” amennyiben felkeltettük erdeklödeset………….” mindegyik azt irta….A szolgaltatsunkhoz tartozik, hogy Önnnek anelkül, hogy Ön elkötelezne magat tovabbi ingyenes tanacsot adjuk, tehat ha tovabbi kerdese van ajanlatunkkal kapcsoltaban kerem hivjon minket. Probalok Magyarosan forditani de ez nem mindig sikerül…gondolom azert ertitek a peldat.
    Ha en mint vallakozo csak egyszer is a felteteles modot hasznalnam targyalaskor vagy ügyvelszerzeskor azt hiszem egy fel-egy even belül be is zarhatnam cegem kapuit…..

  23. Ilona szerint:

    ja es a lenyeg, hogy en iratkoztam fel a hirlevelükre, mert szeretnek minnel hamarabb megkapni a friss az ajanlatukat, es mint vasarlo el is varom, hogy buzditsanak a vasarlasra, ha nem akarok több hirlevelet minden komoly ceg megadja a leiratkozasi lehetöseget…nem ök kerestek meg engem ….en kerestem meg öket….

  24. Ilona szerint:

    nem is vasarolnek tölük, ha Önbizalomhianyos hirlevelek kapnenk mert en egy menö, erös, stabil ceg ügyfele akarok lenni…nem a veszeteseke…

  25. Hello,

    Mészáros Gábor vagyok, a telszámom +36-20-4725 908, képet rólam aki akar, talál (pl. a poet.hu-n is).

    Egyébként nagyjából 1 perc guglizással meg lehet találni ezeket, mindegy.

    Guru nem vagyok, de 15 évig tanítottam webszerkesztést.
    Ha bántó volt a stílusom, akkor bocs, továbbra is parasztvakításnak tartom a cikket, az udvariasság pedig továbbra sem önbizalomhiány (pl. nálam sem az, mint látjátaok. :)

    Ja, és olvassátok el a Subbát szerintem. :)
    http://subba.blog.hu/2010/10/1.....n_dolgozni

  26. Adj vért!

    Csupán ennyi van a Vöröskereszt plakátján. És működik! : )

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Vajon mi lehet az a mondat, amit TILOS leírnod honlapodon vagy ajánlatodban, de még szóban se ejtsd ki a szádon? http://bit.ly/9sEac7

  2. Gombos Zsolt szerint:

    Múlt héten volt egy kisebb vihart kavart bejegyzésünk, olvastátok? http://bit.ly/ddLBYQ

Szólj hozzá!

*