A jövő (?) hirdetése – magyarosan: Click to Call

Akármennyire is próbálja a közösségi média megváltoztatni a reklámozási szokásokat, egy dolog nem fog változni. Ha szükséged van valamire (pláne, ha nagyon gyorsan), akkor szépen rá fogsz keresni pl. a Google-ben és amit találsz azok közül válogatsz.

Click to Call példa megjelenés mobileszközönRohamosan terjednek az internetezésre alkalmas úgynevezett mobileszközök, okostelefonok és egyéb kütyük, amikkel akár folyamatosan online lehetsz.

Ha Neked még nincs ilyened, akkor is érdemes tovább olvasnod, hogy fel tudj készülni hirdetőként erre a forradalomra. Egy igazi high-tech ínyencséget mutatunk most be.

Akik kis méretű képernyőkkel a markukban rohangálnak, ők általában nem céltalan szörfölgetésre, időtöltésre használják a netet, hanem célirányosan lényegre törő információk megszerzésére. Pont az a lényege egy ilyen eszköznek, hogy a teljes Világháló információhalmaza a zsebedben legyen.

Egészen másként viselkednek a mobileszközökkel keresgélők, mint azok, akik otthon az asztali gépük előtt feltehetően kényelmes székben ülve neteznek. Nem olyan jó a maroknyi képernyőn oldalakon át görgetve olvasgatni, pláne, ha sürgős az ügy.

Nincs idő folytatásos regényre

Ezeken a mobileszközökön is, ha valaki keres a Google-ben, megjelennek neki a fizetett AdWords hirdetések. Csakhogy itt már nem fognak működni azok a hosszú sales oldalak, amik egy asztali gépnél még talán… Itt általában minél gyorsabb megoldás kell. Ezért a Google nem olyan rég óta Magyarországon is elérhetővé tette a Click to Call funkciót. Vagyis beállíthatjuk, hogy ha mobileszközön jelenik meg a hirdetésünk, akkor egy telefonszám is legyen látható, ami egy gombnyomással felhívható.  Egy ilyen hívás 1 kattintásnak számít. Továbbra is kattintásonként (vagy hívásonként ) fizetünk.

A felhasználó eldöntheti, hogy átkattint a weboldaladra vagy felhív telefonon azonnal. A Click to Call egy plusz lehetőséget kínál a hirdetés olvasójának, amellyel egyre több felhasználó él is.

Lépések

Célszerű külön csak a mobileszközökre tervezni egy-egy kampányt ezzel a funkcióval. (Ja és kell, hogy rendelkezz AdWords fiókkal, beállított kampánnyal. Ez esetben az alábbiak szerint célozz mobileszközre.)

1. A kampány beállítások között a Hálózatok és Eszközök részben válaszd ezt a beállítást, majd mentsd el:

Mobileszközökre célzás az AdWordsben

2. A Hirdetésbővítmények részben (még mindig a kampánybeállítások között vagyunk), add meg a telefonszámotokat:

Google AdWords Click to Call beállítás

3. (opcionális) Ha több helyszínen is nyújtasz szolgáltatásokat, akkor használd a Google Helyek hirdetésbővítményt. Manuálisan vidd fel vállalkozásod címét vagy meglévő Google Helyek fiókodból is áthúzhatod az adatokat, annak érdekében, hogy a mobileszköz használóhoz legközelebbi helyszíned telefonszámát mutathassa a hirdetés mellett a rendszer.

Click to Call és Google Helyek

További infó az AdWords súgóban.

Tippek

Kár kihagynod ezt a lehetőséget (mobileszközök + keresési hálózat), ha például autómentéssel, helyszíni defekt javítással foglalkozol vagy taxi szolgálatod van, vagy bármi olyan szolgáltatásod, amit tipikusan út közben, az utcáról akarnak igénybe venni az ügyfeleid. Elképzelhető azonban, hogy ma még nagyon kevesen keresnek a Te témakörödre mobileszközről. Ezért bővítsd a megjelenéseket a következő módon is.

Ha mobileszközökön és a tartalmi (most már display) hálózaton jelennél meg, akkor gondolj arra, milyen tartalom böngészéséhez tudnád relevánsan ajánlani Magad? Pl. moziműsort nézegetek estére, de Te ajánlhatsz nekem egy jó kis hangulatos éttermet mellé. Légy kreatív, próbáld azonosítani azokat a szituációkat, amik a Te malmodra hajthatják a vizet.

Ma még nagyon kevesen használják a Click to Call funkció előnyeit, de hamarosan sok hirdető rá fog jönni, hogy egy külön világ a mobileszközökön való hirdetés a “sima” asztali számítógépeken való megjelenésekhez képest.

Jó kísérletezést hozzá!

Kérdés 1.: Te már láttál ilyen hirdetést?

Kérdés 2.: Hirdetsz tudatosan, direktben mobileszközökre célozva?

Comments

  1. 1. Igen. 2. Igen.
    Márton, ez egy szuper útmutató!
    Ahogy a Google szlogen mondja: Kis képernyő, nagy lehetőségek…!

  2. “Az újfajta, okostelefonokra jellemző alkalmazásmódok még nem terjedtek el – mint amilyen a böngészés, levelezés, alkalmazások letöltése, könyvolvasás, RSS, blogolás. Ezeket jelenleg csupán az emberek kevesebb, mint 10 százaléka használja heti rendszerességgel”
    forrás: szonda ipsos

    “Egy hazai felmérés szerint az okostelefonnal rendelkező T-Mobile-ügyfelek naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-nal rendelkezők pedig 31 percet. Ehhez a szolgáltatók olyan díjcsomagokkal járulnak hozzá, amelyek mobilinternetes adatforgalmat is magukba foglalnak.”
    forrás:Népszabadság

    Ez így pontosabban jelzi a célpiacot, igaz?

    Amúgy valóban hamarosan mindenkinek okostelefonja lesz, a kérdés csak az, hogy használni fogják-e internetezésre.

    • Még időben vagyunk, de a trend már látszik. Nem lehet elhanyagolni ezt a célpiacot. Illetve gondoljunk bele, hogy vajon a fizetőképesebb vagy a kevésbé fizetőképes rétegnek van pl. iPhone-ja?

      • Ebben a pillanatban 1,1 millió aktív mobilinternet van az országban. Nyilvánvalóan erre kell lőni. És a honlapokat is optimalizálni kell mobilra.

  3. Mintha láttam volna ezt a lehetőséget, de sose próbáltam.
    Azt azért elmondom, hogy semmit sem tudhatunk biztosan a mobilinternetezők szokásairól. Én például szinte mindenre használom, amire csak tudom. Valóban nem olyan kényelmes, de ettől még nem fogok lemondani róla. Nem okos és érintős telefonom van nagyon nagy képernyővel, így tudom mi a kényelmetlenség.
    Általában a szöveg a fontos, a kép mellékes. Ha van időm és érdekel, akkor úgyis elolvasom.
    Írni is szoktam rengeteget és nem olyan rossz. A legtöbb telefon rendelkezik a T9-es szótárral, így nagyon gyorsan lehet írni az automatikus szó formálás révén.
    A hirdetés terén csak azt mondom, hogy jobban megválogatjuk még, hogy mire kattintunk, mint laptop, számítógép esetén. Ezért fontos, hogy a lehető legjobb cím és leírás legyen a hirdetésben. Nagyon okosan keresünk nagyon jól megválasztott kulcsszavakkal. Kevésbé toleráljuk a nem számunkra szükséges információkat.
    Nagyon jó a telefonszámos dolog, de az email cím is jó dolog, amire akkor írunk, hogyha nem sürgős.
    Ha már mobileszköz, akkor a weboldalt is érdemes rá optimizálni. Java, flash általában nem működik, a képeket sem mindig töltjük be. A képek számára érdemes alt értéket, azaz megnevezést adni. Főleg ha menü esetén vannak ikonok szavak helyett.
    Sokmindenre kitértem és én is azt mondom, hogy a mobileszközöket is érdemes figyelembe venni és kihasználni.

  4. Hidd el, használják rendesen. Opera mini egy jó böngésző, amit telenor is ajánl. Én ezt is használom és egész könnyen kezelhető.
    Az index, a fórumvilág és még rengeteg oldal rss-ét nézem ezzel, amit számítógépen nem is tennék.
    Megjegyzem, most is ezzel írok épp nektek.:)
    Aki ezer Ft-ot tud egy internetcsomagra áldozni havi szinten a telefonszolgáltatónál, az nagyon sokat tud netezni, amikor van rá ideje.
    Okos telefon nem szükséges hozzá. Egy 5 éves telefonom van, azzal böngészek. Azóta ez a Sony Ericson k320i régen elavultnak tekinthető. De még ennél régebbi típus is elég az Opera mini webböngésző használatára. A technika és a szoftver rég adott és mindenki számára megfizethető. Aki nem használja, az vagy nem tud róla vagy nem érez rá késztetést.

  5. Hát nagyon meglepődtem, mikor megláttam az analyticsben, hogy vannak olyan elvetemültek, akik az én oldalamat iPhone -n keresztül látogatták meg. Én még nem vagyok erre felkészülve.

    Az első kérdésre válaszolva pedig még nem láttam ilyen hirdetést.

    • Nóra pedig ha valaki akkor a te (ill a weboldalad számára) nagy lehetőséget kínál.gondolj csak bele.. megy a csalá az uton és a cél álomás vm miatt zárv (vagy nyaralnak és strandolásr nem jo az idő) ideges apuci üvöltő asszony és síró gyerek( :)) ) mellett gyorsan rákattint a okosgépre beütögeti családiprogram(és ennek millionyi változata) és elsőnek a te oldalad dobja ki hogy ide oda elmehetnek..mindenki boldog apuci meeg két életre megjegyzi a neved és weboldalad :))

  6. Köszönöm az információt. Szerintem szépségszalont, pedikűröst még nem ily módon keresnek. No meg a hálózatépítést és wellnesst sem.

  7. Az a helyzet, hogy Glenn Livingston azt javasolta, hogy NE hirdessünk még mobileszközökön…

    Viszont el tudom képzelni a sűrgősségi dolgokat a Click-To-Call funkcival, hogy működhet a keresési hálózaton, de még nagyon kicsi a volumen.

  8. Bár a cikk már viszonylag régi, ennek ellenére úgy gondolom, hogy ma is teljesen megállja a helyét. Úgy gondolom, hogy vendéglátóiparban és más SOS szolgáltatásoknál ez a hirdetés típus kötelező. Sajnos ennek ellenére még mindig csak elvétve látok ilyen hirdetéseket.

    Köszi a jó cikket! :)

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Általában azok nyernek a legtöbbet egy-egy új vevőszerző eszköz segítségével, akik az elsők között fedezik fel…. http://fb.me/CLYYC1Ln

  2. Gombos Zsolt szerint:

    Egy igazi csemegével készültünk ma: A jövő (?) hirdetése az AdWordsben: Click to Call. Új bejegyzés az OMA Blogon: http://bit.ly/dw1dfD

  3. Koszecz Sándor szerint:

    RT @oma_hu: A jövő (?) hirdetése – magyarosan: Click to Call http://bit.ly/bTI3KT

Szólj hozzá!

*