Online Marketing Akadémia

Ki gépen száll fölébe, annak…

… térkép e táj – mondja Radnóti. Márpedig amióta magyarul és teljes részletességgel használható a Google Maps, igen sokan szállnak “gépen fölébe” és használják az online térképet helyi vállalkozások, helyi szolgáltatások kereséséhez. Éppen ezért, ezeken a felületeken is érdemes megjelenni, hiszen egyrészt ingyenes, másrészt az univerzális keresés értelmében a térképek a sima természetes találati listán is megjelennek, jellemzően a “0. helyen”, azaz megelőzve az első releváns, nem fizetett találatot.

Google Helyek

Tavaly ősszel debütált a Google Helyi Vállalkozások Központja (Google Local Business Center – azóta már lerövidítették a nevét Google Helyekre), azzal a céllal, hogy közelebb hozza  a helyi vállalkozásokat az őket kereső ügyfelekkel. Azaz, ha a google.hu-n keresünk egy szolgáltatást a városnévvel együtt (pl. zárszervíz budapest)  akkor a keresési találatok között a Google Térkép adatai is megjelennek, valamint ezzel párhuzamosan a térképen is kereshetővé válnak a cégek.

Fontos tudni a szokásokat: a magyar internetezők legtöbbje vásárlás előtt online tájékozódik, azonban a legtöbbször maga a vásárlás még nem az interneten történik. Ezért is lehet fontos egy vállalkozás számára, hogy a Google Térkép segítségével egyszerűen és gyorsan megtalálható legyen a potenciális vásárlók számára.

Hogyan regisztrálhatod Te is a saját cégedet a Google Térképre?

Pár lépés az egész, tényleg egyszerű.

  1. Jelentkezz be a Google fiókodba. Ha van gmail.com-os e-mail címed, használsz Analyticset vagy AdWords-öt, akkor biztos van ilyened, jelentkezz be csak bátran.
  2. Aztán klikk ide: Google Helyek.
  3. Kezdd el értelemszerűen kitölteni az űrlapot, cégnév, pontos cím, weboldal, e-mail cím, és mutatkozz be (= add el magad) 200 karakterben a “Leírás” részben.
  4. Ezután a következő oldalon még részletesebb adatokat adhatsz meg a cégedről: beleteheted egy vagy több kategóriába és alkategóriába, konkrét szolgáltatási területet adhatsz meg,  nyitva tartási időt, fizetési lehetőségeket adhatsz meg, fotókat, videókat tölthetsz fel, sőt tetszőleges általad bevitt saját mezőket is létrehozhatsz.
  5. Klikk a küldés gombra, majd az azt követő befejezés gombra.

Ha ideáig eljutsz, látni fogod, milyen komolyan veszi a hiteles információkat a Google, ugyanis a bevitt adatokat ellenőrzi. Vagy telefonon, vagy postai úton de meggyőződik arról hogy valós cég van a háttérben.

De ez ismét egy teljesen ingyenes eszköz, egy lehetőség amit vétek nem kihasználni.

Tovább is van, mondjam még?

Ha már Google Maps, és “térképmarketing”, miért ne használnánk bizalomépítésre is? Rengeteg cég kiteszi a referenciáit, tesz ki logókat, ügyfélidézeteket stb. Ez teljesen normális, kell is, mi magunk is használjuk ezt a módszert. Azonban ha van valami más is, valami egészen más, ami különbözik bevett megszokott referencia oldaltól, az valószínűleg megragadja a figyelmet, és még az is lehet hogy a látogató ott ragad és elidőzik az oldalon.

Miért ne lehetne a térképet bizalomépítésre használni?
Miért ne lehetne egy ügyféltérképet létrehozni?

Ha ügyfeleid látják hogy az adott körzetben, vagy akár országosan mennyi helyről vannak ügyfeleid (netán kiderül, hogy mindkét szomszéd tőled vásárol), akkor ez elég komoly bizalomépítő eszköz lehet. Nézd erre gondolunk:

OMA Ügyféltérkép

OMA Ügyféltérkép nagyobb térképen való megjelenítése

Természetesen a térkép nem pontos címeket takar, hanem városokat, városrészeket irányítószám alapján. Nincsenek benne a duplikációk, nincsenek benne a visszatérő vásárlók, és az sincs benne, ha egy adott (ugyanolyan irányítószámmal rendelkező) városból, városrészből 2-3 vagy akár 100 ügyfelünk van. Nem is az a cél, hogy ilyen részletekbe belemenjünk, hanem sokkal inkább az érdekesség, a különbözőség, és az egyediség.

Mi a véleményed? Használod a Google Helyeket? Használnál ügyféltérképet? Láttál már ilyet valahol?