Online Marketing Akadémia

Google Helyek: Optimalizálj térképen is!

Múlt heti bejegyzésünk kapcsán érkezett egy kérdés, amire úgy gondoltam nem illik hozzászólásban válaszolni, mert attól sokkal fontosabb a téma.  A Google Helyek, a helyi keresés és a Google Térkép volt a porondon, a konkrét kérdést pedig Bajai Károly alias Démon tette fel:

“Hogyan lehet SEO-zni a Google Maps-ben? Erre van tippetek? A Google milyen szempontok alapján rangsorolja a térkép mellett a cégeket?”

Keresőoptimalizálás térképpel?

A kérdés tehát az, hogy ha az előző bejegyzésben leírtakat követve elhelyezed a saját céged a térképen, hogyan tudod elérni azt, hogy a Te szolgáltatásodra + a városnévre keresve megjelenj a találati listában. Sőt ne csak megjelenj, hanem a lehetőség szerint a konkurenseid is megelőzd a listában. Egy képpel érzékeltetve ennek a listának a sorrendje a kérdéses:

Mi alapján alakul ki a Google Térkép mellett lévő cégek sorrendje?

Nos a helyezés sorrendjének számos oka van, ebben a bejegyzésben nem törekszem a 100%-os bemutatásra, csak az általam leglényegesebbnek érzett 8 elemet fejtem ki. Talán azzal kezdem, hogy pontosan add meg a céged, székhelyed, üzlete(i)d címét, ez egy alapvető tézis, enélkül nem működik a dolog.

De nézzük egyesével a többit:

1) Pontosan válaszd ki a kategóriát!

Lehetőség van az üzleted, a tevékenységed 5 különböző kategóriába jelölni, és további 5 alkategóriát kiválasztani. Fontos hogy próbáld meg a tevékenységedet legjobban leíró kategóriákat kiválasztani, és ne hagyd kitöltetlenül ezt a részt csak azért mert “az enyém egyikbe se való”.

Kategória és alkategória választás a Google Helyekben

2) Beszédes a cégneved?

Ha igen, akkor nyugodtan használd azt a bemutatkozáskor, azaz ahol az űrlap a vállalat/szervezet nevére kérdez rá. Mit értek beszédes néven? Azt, amikor a céged neve azonnal elmondja mivel foglalkozol. Pl: X Autósiskola, Y Bútorkölcsönző Kft. ABC Angol Nyelviskola. Ezekből az elnevezésekből azonnal látszik, hogy a cégek  mivel foglalkoznak, igaz? Ez így rendben van, mert beszédesek, azaz tartalmazzák azokat a legfontosabb kulcsszavakat amelyekre a potenciális ügyfél rá fog keresni. Azonban abban az esetben ha nem ilyen a cégneved, akkor ne azt használd ennek a sornak a kitöltéséhez. Használj inkább valamilyen kulcsszót. Azaz, például írd be hogy “Éjjel-nappal zárszerviz”, és egyáltalán nem baj, ha közben jogilag Kilincs ami nincs Bt. néven működsz.  Sőt! Még rá tehetsz egy lapáttal, ha ide beírod a helységnevet is mellé: “Éjjel-nappal zárszerviz  Budapest”.

3) Add el magad 200 karakterben!

Nem könnyű, de szerencsére van időd rá hogy megfogalmazd. A űrlap “leírás” részében próbáld meg úgy bemutatni a céged, hogy ellenállhatatlan legyen annak, aki épp a Te terméked vagy szolgáltatásod keresi a környéken. Ügyelned kell a kulcsszavakra, hiszen ez is egy fontos tényező a listázás sorrendjét illetően, de nagyot hibázol, ha csak kulcsszavakat pakolsz ide, felsorolásszerűen, ömlesztve. A nagy sikerű tudásanyagunk címét “ellopva”: győzd meg látogatóid! És erre itt 200 karaktered van.

Add el magad 200 karakterben, és ügyelj a kulcsszavakra!

Még valami: Leírás részbe is csempészd bele város nevét, ahol elsődlegesen árulsz vagy szolgáltatsz!

4) Közel vagy a központhoz?

Sajnos ez is számít. Habár ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni, de egyelőre tapasztalatok alapján az is benne van az algoritmusban, hogy a beírt címed mennyire van közel a város központjához, azaz ahhoz a központhoz amit a Google Maps, vagy pl a GPS szoftverek annak jelölnek. Ez persze felveti annak a kérdését, hogy miért nem inkább azt veszi alapul a rendszer, hogy én (a kereső ember) hol vagyok, főleg ha mobileszközről indítom a keresést, de tudjuk, hogy az ilyenfajta lokális megoldások Magyarországon még eléggé kiforratlanok.

5) Fotók, videók?

Talán nem újdonság ha azt mondom, mindig minden az értékes tartalmon múlik, és a Google úgy általában imádja a tartalmas weboldalakat. Így van ez a Google Helyek oldalad esetében is, minél részletesebben kitöltöd, annál inkább szereti majd a Google mutogatni a kulcsszavaidra kereső embereknek a Te céged. Ezért tölts fel képeket, ha teheted kamerázd le az üzletedet kívül-belül, mondj pár kedves szót a leendő vásárlóidnak, és töltsd fel ezt a videót YouTube-ra. Innen egy kattintással importálhatod majd a Google Helyek oldaladra. Ez nem csak az optimalizálást segíti, hanem az saját bemutatkozó oldalad hatékonyságán is sokat dobhat!

Fotók és videók is sokat lendíthetnek az oldal hatékonyságán!

6) Irányítószám vs. körzetszám

Az ördög a részletekben rejlik. Több helyen is hallottam már, és saját tapasztalat is, hogy a rendszer képes összevetni az irányítószámot a telefon mezőnél megadott körzetszámmal. És ha mindkettő alátámasztja azt, hogy az adott helyen vagy, akkor azt relevánsabb találatnak érzi a Google. Ez természetesen elvileg kizárja azt, hogy aki mobil számot ad meg (20-as, 30-as, vagy 70-es körzetszámmal) jó helyezéssel szerepeljen a találati listán, de a gyakorlat azért nem ennyire sarkos. Nem zárja ki, de elég jó súllyal esik  a latba, hogy milyen telefonszámot adsz meg. A lényeg: helyi kereséshez lehetőleg adj meg valós, helyi, vezetékes telefonszámot.

7) Szabad a pálya: “További részletek”

Ha úgy érzed valami kimaradt, és lenne még – kulcsszavakkal teli – közlendőd, akkor itt a lehetőség a “További részletek” mezőnél. Használd ki bátran, légy kreatív, töltsd ki alaposan, említsd meg itt is a tevékenységi köröd, ismételd meg a várost ahol jelen vagy és akár a kategóriát is, amit egyszer már kiválasztottál. Nem tapasztaltam még, hogy bármi korlát lenne, szerintem akármennyi ilyen mezőt létre lehet hozni, de 100-ig sose mentem el :)

Szabad a pálya, ide azt írsz ami a Te malmodra hajtja a vízet!

8) Idő tényező

Csakúgy, mint a keresőoptimalizálásnál a domain kora fontos tényező, itt is az oldal kora jelentős fontossággal bír. Azaz ne várd el, hogy a most létrehozott regisztrációd után azonnal az élre törj magad mögé utasítva az össze konkurenciád! Kell bizony türelem,  mert az idő tényező független mindentől, csak egyetlen dologgal tudod befolyásolni: mikor hozod létre a Google Helyek aloldalad. Mondjuk most?

+ 1) És ami TILOS!

Azért nem fenékig tejfel minden, itt is vannak olyan dolgok amiket nem illik elkövetni, mert visszavetik a helyezést, nézzünk párat csak felsorolásszerűen, mik lehetnek ezek:

  1. Ne hozz létre többször ugyanazzal az elnevezéssel Google Helyek aloldalt.
  2. Ne hozz létre többször ugyanazzal az címmel Google Helyek aloldalt.
  3. Ne hozz létre többször ugyanazzal a telefonszámmal Google Helyek aloldalt.
  4. Ne adj meg postafiókot a címnél!

***

Nem mondom hogy a teljes a lista, magam is tudom hogy csak erről az egy témáról legalább még egy ilyen blogbejegyzés tudna születni, de azt hagyjuk meg a képzésekre, tréningekre. :)

Ezeket pedig alkalmazzátok, használjátok egészséggel! Sok sikert a térképeken! :)