Online Marketing Akadémia

Komplett vállalkozás 30 perc alatt?

Hogyan tudsz egy teljes vállalkozást elindítani és termékeket eladni úgy, hogy nem akarsz raktárat, vevőszolgálatot és  irodát fenntartani? Az egész elindítására elég akár mindössze 30 perc és némi kezdőtőke!

Egy nagyon izgalmas üzleti lehetőségről írok most, amit Magyarországon még nagyon kevesen használnak.

Add el más termékét!

Képzeld el, hogy csatlakozol egy partnerprogramhoz (affiliate program), ahol kapsz egy speciális kóddal ellátott hivatkozást a cég weboldalára, amin keresztül látogatókat küldesz nekik. A látogatók után, akik bizonyos időn belül (általában 30-90 nap) vásárolnak, jutalékot kapsz. A bevétel bizonyos százalékát. Manapság rengeteg hazai és nemzetközi affiliate programmal rendelkező online vállalkozás létezik.

Eddig jól hangzik, de hogyan szerzel látogatókat a partner cég weboldalára, ha nincs a témában felépített saját adatbázisod és/vagy honlapod?

Egy remek lehetőség erre, ha AdWords hirdetéseket futtatsz. Add meg direktben a partner azonosítóval ellátott hivatkozást céloldalnak. Így ha valaki a Te hirdetéseidből érkezik az anyacég weboldalára és vásárol, akkor jutalékot kapsz. Akkor éri ez meg, ha a hirdetésekre költött összeg kevesebb, mint a jutalékod.

Gondolj bele, ha ezt össze tudod hozni, akkor onnantól létrehoztál tulajdonképpen egy pénzgyárat, ami passzív jövedelmet generál. Beletöltesz például 100 Forintot és rövid időn belül 120-at ad vissza. Ha jól csinálod akár megsokszorozhatod a pénzed évente anélkül, hogy Neked kellene bajlódni ügyfelekkel, kiszállítással, termékfejlesztéssel stb. Tulajdonképpen ez az egész olyan, mintha a cég AdWords hirdetéseit jutalék fejében kezelnéd, de szigorúan ki kell termelned a hirdetés költségeit.

Alaposan tájékozódj!

Eddig mesésen hangzik igaz? Van itt pár dolog, amivel nem árt, ha tisztában vagy mielőtt belefogsz!

Buktatók…

Ha a cég eleve hirdet az AdWordsben vagy valamelyik másik Affiliate partner megelőzött, akkor gondban leszel, mert az AdWordsben egy adott keresésre csak 1 db hirdetés jelenhet meg, ami egy bizonyos domain névre mutat. Vagyis a hirdetők, akik ugyanazon domain név alatt levő tartalmat hirdetik, versenyezni kezdenek egymással és az nyer, akinek relevánsabbak a hirdetései az AdWords rendszere szerint. (Az aranyrud.hu és a befektetes.aranyrud.hu is ugyanahhoz a domainhez tartozik, tehát egy aldomaines megoldással nem kerülhető ki ez a szabály.)

A Google AdWords szabályzata tiltja az átirányító oldalak használatát, a duplikált tartalmú tüköroldalakat és az úgynevezett híd oldalakat, aminek csak az a célja, hogy egy köztes oldal legyen a hirdetés és a végső cél között. Tehát ezzel sem tudod kivédeni, ha már többen is hirdetnek az adott cég weboldalára. Vagy keress más affiliate partnert, vagy gondolkodj el a következő megoldáson.

Az viszont nem tilos, hogy egy értékes tartalommal rendelkező témába vágó oldalt hozz létre, amin vannak hasznos írások, cikkek, blog, közösségépítés, és az egésznek a célja, hogy végül rajtad keresztül (az affiliate linken keresztül) eljussanak az érdeklődők a vásárlásig, ami az anyacég oldalán zajlik.

És még egy dolog, ne felejtsd el, hogy a megszerzett jövedelem után adóznod kell. De erről inkább kérdezd meg az adott helyzetben a könyvelődet!

A fenti üzleti konstrukció működik a világban földrajzi korlátok nélkül és teljes mobilitás mellett. Vannak, akik  jól élnek belőle, de többen nagyon sok tanulópénzt buktak már el ezzel.

Te hallottál már affiliate linkes AdWords hirdetésekről?