Online Marketing Akadémia

Szemenszedett

Először nézz mélyen Magadba! Mit gondolsz, amikor valamilyen terméket, szolgáltatást keresel az Interneten és egy olyan honlapot olvasgatsz, amit még soha nem láttál és a cégről sem hallottál még sehol?

A legtöbbünkben ott élő kisördög hasonló gondolatokat fogalmaz meg minden ilyen esetben:

Ne hidd azt, hogy a Te látogatóid nem fogják feltenni ugyanezeket a kérdéseket Veled (vagy a honlapoddal való) első találkozás alkalmával. Éppen ezért ezeket a kételyeket el kell oszlatni és korrektül meg is kell válaszolnod a honlapodon vagy akár az ajánlatodat tartalmazó emailben. Gondolni kell az összes potenciálisan felmerülő vásárlói kockázatra, amelyeket illik azonnal a lehető legmeggyőzőbben “lecsapni”. Azonban…

Pinokkió esete

Sok olyan példa hever előttünk, amikor azt látjuk, hogy ezek a “lecsapások” enyhén szólva is szemenszedett hazugságok vagy finomabban szólva enyhe csúsztatások, ferdítések.

Mondhatnám, hogy a marketingben soha nem hazudunk. De hát az élet más területein sem illik.

Aki hazudik előbb-utóbb mindenképp lebukik és akkor az egész eddig felépített hiteles (?) imázs köddé válik. Akár ha csak néha-néha füllentünk, akkor is egy idő után bele fogunk keveredni és gyanús lesz több hallgatónak, olvasónak, hogy nem következetesek az információk, nem áll össze nekik a kép és gyanakodni kezdenek.

Nem beszélve arról, hogy valótlant állítani és a fogyasztókat megtéveszteni egyébiránt büntetőjogi kategória. A nem megfelelően alátámasztott állításokra pedig ugranak a versenytársak és jó kis versenyhivatali ügyek kerekedhetnek ki időnként abból is, ha a túlzófokot nem kellő körültekintéssel használod szövegeidben. Még a kis füllentések is rettentően károsan hatnak a megítélésedre. Ezek roppant kellemetlenek tudnak lenni, ha kiderülnek.

De nem kell ilyen messzire menni. Elég ha csak egy kicsit “kamuzunk”.  Amikor valaki feltüntet valakit referenciaként akinek igazából nem is dolgozott,  akkor az ciki. És ha kiderül rettentő kellemetlen.

… mint a sánta kutyát

A mai világban pedig hamar napvilágot látnak ezek a „kis bakik”. Pláne ha „jóakaróid” tesznek is az ügy érdekében. A közösségi média korában például a Twitteren és Facebookon már pár perc alatt bejárja a a célcsoportod nagy részét egy ilyen hír, a különböző fórumokon vagy blogokon akár pár órán belül találkozhatsz a szakma és az olvasók csípős reakcióival. És ezek a negatív üzenetek mind-mind ott fognak maradni az örökkévalóságnak és később bárki megtalálhatja.

Ne kockáztasd ezt, legyél mindig őszinte és egyenes!

Megjegyzés: Az persze nem tilos, hogy a lehető legelőnyösebb megvilágításban mutasd Magad és termékeid.  Sőt! Igazából épp erről szól a szövegírás. :)