Online Marketing Akadémia

“Üdvözöljük honlapunkon!”

Egyszerűen ez egy ódivatú, fantáziátlan nyitás. A látogatód pár másodperc alatt eldönti, hogy bizalmat szavaz-e honlapodnak vagy sem. Ez alatt a 3-4 másodperc alatt olyat kell tudnod mondani, ami felkelti a figyelmét és érdeklődését! Ne pazarolj el 1-2 másodpercet ilyen köszönésekkel.

Mindezek ellenére nézd csak meg hány weboldalon olvasható! “Üdvözöljük honlapunkon!” = unalmas vagy!

A másik amitől falra tudok mászni a „Minden ami …” kezdetű szlogenek. Annyira elcsépelt, mivel nagyon sok honlap fantáziátlan módon behelyettesítve saját kulcsszavát, ezt alkalmazza.

És még sorolhatnám ezeket a hibákat, amikkel nap mint nap találkozom az interneten böngészve. Erre a területre nem fordítanak elég figyelmet a vállalkozások. Sokan a titkárnőjükre bízzák, hogy „hozzon össze” valami szöveget a weblapra vagy egy kisvállalkozás cégvezetője sűríti bele bokros napi teendői közé a szövegírást, ami egyébként púp a hátára. Egyébként pedig miért várják el sokan a webfejlesztőtől, hogy megírja a készülő honlap tartalmát? (Bizony ezen a ponton csúszik el a legtöbb weblap fejlesztési projekt. – Nincs aki megírja a tartalmat…)

Mindenki ír szöveget!

Nem tudod megkerülni a szövegírást. Ha emberekkel kommunikálsz az Interneten, akkor többnyire szövegeket is írsz. Az is szövegírás, hogy mit írj ki az emailed aláírásába, de az is, hogy milyen szöveg kerüljön fel a honlapodra vagy mit mondj Magadról a Facebookon. Sőt, mi több, ki ne adott volna már emailen ajánlatot leendő ügyfelének?

Gondolj bele, ha csak azt nézzük, hogy adott számú látogató olvassa honlapodat egy adott időszak alatt, akkor nem mindegy hogy ennek a 0,1%-a rendel, vagy az 1%-a vagy akár a 10%-a! Pedig ez az arány nagyrészt a szövegeden múlik.

Meggyőző szövegírással lehet a legnagyobb hatékonyság növekedést elérni az online kommunikációdban, mivel úgy szerezhetsz több ügyfelet, hogy az nem jár több reklámkiadással.

Éhen halhat egy jó szakember?

Rengeteg olyan vállalkozás létezik, amely jobbnál jobb szolgáltatást vagy terméket kínál, de a csőd szélén áll. Mégis hogy lehet ez? Miért nem tudják eladni remek termékeiket ezek a cégek? Mert hiányzik belőlük az a képesség, hogy bizalmat keltsenek a leendő vásárlóikban kommunikációjuk révén és meggyőzően elmondják, hogy milyen szuper árukat vagy szolgáltatásokat kínálnak. Ha egy eladó nem képes elérni azt, hogy a potenciális vevői vágyat érezzenek a terméke iránt, akkor éhen fog halni, bármennyire is kiválóak a portékái vagy bármennyire is mestere a szakmájának.

Az Interneten, ezen a személytelennek tartott médiumban, mindenki azt mond, amit akar. Éppen ezért minden felhasználó gyanakszik. És mégis vannak olyan bevált szövegírási módszerek, amelyek segítségével meggyőzően kommunikálhatsz leendő ügyfeleiddel.

Sötét foltok

Tartunk tanfolyamokat, vállalati tréningeket különböző témákban, szereplünk konferenciákon, voltunk az utóbbi időben több olyan rendezvényen, ahol személyesen beszélgettünk vállalkozókkal, marketingesekkel és a legnagyobb visszatérő homályos folt az online marketingjükben a szövegírásnál van. Sokan már megtanultak ügyesen bánni az AdWords-szel, online reklámköltéseiket is megzabolázták, ergonómiai szempontokat is figyelembe vesznek honlapjuk kialakításánál, de rengeteg a kérdőjel, hogy mit kommunikáljanak és milyen szöveggel.

Ezért a közeljövőben sok kérésnek és javaslatnak eleget téve ezzel a területtel is behatóbban fogunk foglalkozni.

Gyorstipp: nézd meg honlapod visszafordulási arányát!

(Ezek az arányok egy átlag céges weboldalra vonatkoznak, nem úgynevezett kutyanyelv oldalakra vagy blogokra.)

Hogy állsz a szövegírással!