Online Marketing Akadémia

A megnyerő szöveg 2 axiómája

Nemrég egyik ismerősömmel beszélgettem arról, hogy mit érdemes mondani az interneten egy honlapon vagy egy hirdetésben. A szövegírás az egyik legnagyobb gondja sok honlap gazdának.  Ezért hát amit 5 percben elhadartam a benzinkúton Lacinak, azt egy kicsit részletesebben kifejtem itt a blogon.

Ma két olyan alapvető fontosságú axiómáról írok, ami nélkül nehezen lesz hatásos és sikeres a szöveged. Ez a két kérdés mindegyike olyan, amit még azelőtt át kell, hogy gondolj, mielőtt egyetlen szót is megírsz weblapod szövegéhez vagy értékesítési célú emailedhez.

1. kérdés: Mi jön előbb, a desszert vagy az előétel?

A legtöbb autodidakta szövegírót már messziről fel lehet ismerni egyetlen dologról.

A legtöbb ember magáról szeret beszélni, sőt saját magáról szeret hallani. Ez ellentmondásnak tűnik, de nem az. Sok szövegíró emiatt hirdetéseiben szövegeiben saját magáról beszél, mert hát ő is emberből van. Az olvasójuk pedig szintén esendő ember és emiatt unalmasnak fogja találni az ilyen szövegeket. Nem szabad elfelejteni, hogy egy üzleti célú szövegnél nem az olvasó lesz a vállalkozásért, hanem fordítva: az eladó lesz a vevőért.

Ezekből következően úgy írd meg szövegeidet, hogy az a vevőidről szóljanak. Az ő problémáikról, meg arról, hogy nekik milyen megoldást tudsz kínálni. Ne csak arról, hogy Téged, illetve cégedet mi jellemez. Hidd el, nem az a legfontosabb egy vevőnek, hogy van-e ISO minősítésed. Nagyon sok hirdető és honlap szövegíró az ehhez hasonló elemeket emeli ki első sorban.

Nem mondom, hogy nem fontos az, hogy alátámaszd szakmai alkalmasságod, és bemutasd céged a leendő vásárlódnak, de ez már csak közvetlenül a vásárlási döntés meghozatala előtt lesz fontos a vásárlóidnak. Ha ezzel kezded, az olyan, mintha egy lakomán a desszertet szolgálnák fel előételként.

2. kérdés: “Mennyibe kerül 30 percnyi endodoncia?”

Van még egy apróságnak tűnő dolog, amit ha megfogadsz, kiemeled Magad a tucat hirdetők közül. Gondolkodj másképpen, mint a legtöbb versenytársad. Te próbálj meg, illetve merj a vevőd fejével gondolkodni.

Szakadj ki a szakterületed finomságaiból, foglalkozz azokkal a hétköznapi problémákkal, amikkel az ügyfeleid hozzád fordulnak. Egy beteg nem tudja, hogy neki endodonciára van szüksége, neki “csak” a foga fáj. Aki olvassa a szöveged, ő nem azon a szakmai szinten van, amin Te, éppen ezért fordul Hozzád! Rengetegen itt rontják el: nem tudják lefordítani tevékenységüket egyszerű hétköznapi szolgáltatásokra, olyanokra, amit a vevőik keresnek és persze értenek.

Más fejével gondolkodni nem könnyű, de ha ismered a vevőidet, akkor sokkal könnyebb. Éppen ezért beszélgess velük, kutass utánuk, fejtsd meg a motivációikat és a félelmeiket. Ha az interneten, ezen a személytelennek tartott médiumon felhasználod majd ezeket az aranyat érő tapasztalataidat, akkor máris sok olvasód “bizalmatlansági tűzfalán” átjutottál és nyitott lesz arra, amit mondasz és nem az jut eszébe, hogy: “Mit hókuszpókol ez nekem?”

Ugye emlékszel még az első kérdésre? Tisztáztuk, hogy mindenki szeret saját magáról hallani. Így a vevőid is hálásak lesznek, ha végre valaki olyannal találkoznak, aki megérti őket és az ő problémáikról beszél.

Ez még nem minden…

A szövegírásnál és főleg az internetes tartalom elkészítésénél ezen kívül számos fontos elv és bevált bizalom építési fogás létezik, amikkel kapcsolatban hamarosan további mankókat fogunk adni a hónod alá!