Online Marketing Akadémia

Sufni tuning piackutatás

Sokunknak támadnak bomba vállalkozási ötleteink. Egy ilyen ötlet megszületésétől az üzleti sikerek elkönyveléséig gyakran nagyon hosszú buktatókkal teli út vezet.

Mindenre oda kell figyelni a legapróbb részletességgel, például: jogi környezet, termék fejlesztés, design, ügyfélszolgálat, marketing, pénzügyi likviditás, logisztika és miért hagynám ki a marketinget.

Egy vadi új koncepción alapuló szolgáltatás vagy termék kifejlesztésére vagy bevezetésére rengeteg idő, energia és pénz elmehet, mire az első vevőkhöz eljut. Ha eljut. Hiszen mekkora bukta van abból minden szempontból, ha az újonnan kifejlesztett terméket újra kell tervezni vagy csomagolni már az elején? Vagy ami még rosszabb, zseniális a termékünk, de nem kell senkinek…

Mi az amit soha ne hagyj ki egy új termék vagy szolgáltatás indításakor?


Hát persze, a piackutatást. Még mielőbb belevágnánk az egészbe a kezdeti hatalmas lelkesedés közepette, szálljunk vissza picit a földre. Készítsünk tervet arra vonatkozóan, hogy a mekkora szellemi és anyagi beruházásra van szükség, mennyiért tudom előállítani a termékem vagy mekkora rezsiköltségei vannak a szolgáltatásomnak. Nem árt megtervezni, hogy minimum mennyiért fogom tudni eladni.

Nem szeretnék lebeszélni senkit arról, hogy megvalósítsa álmait, sőt mindenkit inkább arra buzdítanék, hogy lépjen ki a komfort zónájából és nyugodtan vágjon bele új dolgokba és tanuljon meg mindent ehhez kapcsolódóan, ami segíti őt üzlete építésében. De ezt ésszel tegye!

Megvan a nagy ötlet. Hogyan kutass?

Válassz a 3 módszer közül!

1. Kövesd Bill Gates ötletét:

Kérdezd meg az utca emberét az ötletedről! Ha azt mondja, hogy tuti nyerő ötlet, akkor mehet az egész projekt a kukába. Ha azt mondja, hogy őrültség, tuti nem fog működni, akkor pedig áll neki a megvalósításnak.

2. Bízz meg egy nagy közvélemény kutató céget

Keress egy kompetens kutatócéget, aki egy fullos reprezentatív piackutatást készít Neked, még kapsz is hozzá színes-szagos kimutatásokat stb. (Igazából azt hozza majd ki, amit hallani szeretnél!) Ennek persze már egész komoly költsége van (akár több millió forint is), de hát a nagy biznisz reményében…

3. Csinálj házilag egy gyors és olcsó piackutatást

Én személy szerint ezt ajánlom: készíts egy rém egyszerű, akár 1 oldalból álló weblapot. Írj le mindent a termékedről vagy akár a szolgáltatásodról, mutasd be úgy, mintha már kész lenne. Lehessen rendelni belőle vagy ajánlatot kérni vagy további infót, termékmintát igényelni.

Futtass pár 20.000 Ft-ért AdWords kampányokat pár hét alatt. Nézd meg egyáltalán találsz-e a témára behúzható látogatókat. Van-e kereslet a terméked iránt? Érdeklődnek / vásárolnak-e az emberek?

Miért az AdWords?

Ha semmi vagy nagyon gyér az érdeklődés, akkor jobb, hogy most derült ki, hogy valami nem stimmel…

Ha voltak érdeklődők vásárlók, akkor:

Rengeteget fogsz ezekből a kutatásokból tanulni, anélkül, hogy vagyonokat költöttél volna és anélkül, hogy olyanoknak hagynád, hogy lebeszéljenek az ötletedről, akiket nem is érdekel. Továbbá biztos, hogy nem fogsz zsákutcába szaladni egy ilyen kutatás után. Nem fogsz hónapokat pazarolni életedből és százezreket, milliókat potyára befektetni.

A fent leírt módszer nem csak internetes termékek és szolgáltatások esetében alkalmazható sikerrel!

Ha van tapasztalatod ilyen vagy hasonló házi piackutatásokban, oszd meg velünk!