Online Marketing Akadémia

2010 = Közösségi média?

Nekem idén ez az első bejegyzésem, szóval első körben boldog, sikeres új évet kívánok!

Az amiről ma írok, nem véletlen témaválasztás. Azért választottam ezt a 2010-es év első általam írt bejegyzésének, mert úgy gondolom, hogy muszáj a súlyokat a helyükre billenteni – még idejében. Azt látom, hogy arról harsognak egyre többen, hogy a közösségi médiáról illetve az arra való optimalizálásról fog szólni a 2010-es év. Ezzel egyet is értek, ezzel nem szeretnék vitatkozni (nincs rá ok).

Azonban…

Van valami ami ennél is előrébb való. Hiába regisztrál valaki a Facebookra, hiába hozza létre a saját vállalkozásának rajongói oldalát, hiába gyűjti a Twitter követőket, és hiába használja esetleg a közösségi média adta további lehetőségeket… Ha egy valami hiányzik, az egész nem ér semmit.

Tegnap épp Konrádnál olvastam hogy “Már a csapból is a közösségi médiában történő jelenlét folyik”.  Akik figyelik úgy általában a marketinges blogokat (hazaiakat, külföldieket), tényleg nagyon sokan azt mondják hogy a 2010-es évben ez mindent vinni fog, következésképpen valószínűleg így is lesz. Saját magam Twitter profilján (@gomboszs) érzem, hogy napról napra egyre több a  követőm, sőt már az OMA tweetjeit (@oma_hu) is több mint 500-an kísérik már figyelemmel. Hasonló a helyzet a Facebookon, a YouTube-on is.

De vajon azok akik most szánják rá magukat és csatlakoznak a táguló közösségi terekhez, nem fogják majd fel csalódásként az egészet? Hogy ebből nincs azonnali közvetlen haszon? Hogy a regisztrálás után egyből nem megy minden úgy mint a karikacsapás? Lesz elég kitartás? Rájönnek hogy az egésznek mi a kulcsa?

Miért mi a kulcsa?

Egy szóval: a tartalom.

Hiba azt hinni hogy az ügyféllel való közvetlen (személyes) kapcsolat ott kezdődik, hogy ajánlatot kér vagy rögtön megrendel, és ott végződik, hogy kifizet. A közvetlen kapcsolat már sokkal hamarabb elkezdődik az ügyfél számára az  értékes tartalom révén, és ez az, ami hosszú távon képes odaláncolni őt Hozzád. Ezért fog követni a közösségi médiában, ezért lesz a “rajongód”, ezért kéri a hírleveled. Az értékes, gyorsan hasznosítható tartalom az egész online jelenlétnek a kulcsa.

Ma a közepes- kis- és mikrovállalkozások weboldalainak legtöbbje arról szól, hogy milyen nagyszerű is a cég, mennyire jó is az ő termékük, de arról szó sem esik, hogy mi újság az ügyféllel. Hol térül meg az ő befektetése, mi a haszon számára a közös munkából vagy a megvásárolt termékből.

Ha a mostanában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő közösségi oldalakra ezzel a mentalitással lépnek fel a cégek döntéshozói, marketingesei, bizony nagyon sok mindenkit kudarc fog érni.

Ezért tehát azt javaslom, ne csak egyszerűen a jelenlét jellemezze a közösségi oldalakon lévő szereplésed, hanem légy aktív tag,  mérd fel milyen témákkal, írásokkal, videókkal tudsz kitűnni a többiek közül, és közvetíts hasznos értékes tartalmat a virtuális társadalom felé!

És persze ne CSAK a közösségi médiára koncentrálj, hiszen nem szabad elfeledni, hogy az online marketing rendszerében az közösségi média csak egy elem (igaz jelen pillanatban az egyik legdinamikusabb), de a 2010-es évben se hagyd figyelmen kívül a keresőoptimalizálást, a weboldalad ergonómikus felépítésének javítását, a mérést (webanalitikát), illetve a mérhető és gyorsan megtérülő hirdetéseket.

Ne légy türelmetlen, helyette légy aktív, aktuális és autentikus! A kitartás meghozza a gyümölcsét a közösségi médiában, és úgy általában az online marketingben is.

Sok sikert, és gyere csatlakozz hozzánk, nézd mi hogyan csináljuk!

Az Online Marketing Akadémia a Twitteren, és a Facebookon és a Youtube-on.