A Google AdWords hirdetések kapcsán sokan még most is csak a keresőhirdetésekre gondolnak. Sőt van olyan hirdető, aki nem is tudja magáról, hogy a tartalmi hálózatban is hirdet. Sőt hallottam már olyan véleményt is, hogy a tartalmi hálózat, csak viszi a pénzt, semmi értelme…
Én azt mondom, a keresési hálózat hirdetéseinek telítődésével a Google AdWords mostohagyerekeként kezelt tartalmi hálózat szerepe kezd felértékelődni és nekünk – szemfüles hirdetőknek – kiaknázatlan lehetőségeket rejt!
Az AdWords tartalmi hálózatáról már korábban írtunk, de most egy konkrét tippet szeretnék adni, amit érdemes kiemelten kezelni, ha a tartalmi hálózatban hirdetsz!
A tartalmi átkattintási arányok lényegesen alacsonyabbak, mint a keresési hálózatosak, de hát ez nem is baj, mert:
- egyrészt a kattintások után fizetünk;
- másrészt teljesen más a tartalmi hálózatos felhasználók attitűdje.
Hatalmas különbségek
Az egyes tartalmi hálózatos megjelenések közt óriási különbségek lehetnek. Nagyon sokféle iparágban kezelek hirdetéseket, és valahogy mindig belebotlok az egyik megjelenési helybe, ami messze a legjobb szokott lenni.
Legjobb egyrészt az átkattintási arányok tekintetében és a konverziós költségeket szemlélve is. Ez a webhely nem más mint a Gmail! (A Hálózatok fül alatt így fogod megtalálni: mail.google.com)
Egy remek példa erre (ma délután kaptam ezt a levelet, figyeld a hirdetéseket):
Annyira kimagaslóan jó minőségű kattintások jönnek erről a helyről általában, hogy:
- minimum érdemes külön licitet beállítani erre az elhelyezésre (persze maradjunk a releváns, kulcsszavak alapján történő megjelenésnél);
- vagy akár külön létre is lehet hozni egy kampányt, amiben direkt erre az elhelyezésre célzott releváns megjelenéseket állítunk be!
Gondoljunk bele, mennyire fókuszált a figyelme annak, aki éppen az egyik ismerőse, barátja, családtagja levelét olvassa! A kapott levél tartalmához illeszkedő hirdetések jelennek meg, amelyek annyira diszkréten beleolvadnak a tartalomba, hogy szinte olyan, mintha a levél része lenne. Pláne ha a célzást is jól eltaláljuk és igazán releváns környezetben jelennek meg a hirdetéseink!
Van olyan hirdetési kampányom, ahol a Gmail-ben megjelenő hirdetések hozzák a konverziók 80%-át, a többi pedig az összes többi megjelenésről jön.
Tehát:
- ne hanyagold el a tartalmi hálózatot;
- figyelj oda a Gmail-es megjelenésekre;
- akár tervezz erre a megjelenésre külön hirdetéseket, speciális üzenettel!
Ha kínai amit itt leírtam vagy további eredmény javító ötleteket szeretnél kapni, akkor ott a helyed a következő Google AdWords Hirdetési Szemináriumon (2010. február 5. péntek – már csak 6 szabad hely van.)