Online Marketing Akadémia

A sztori

Lassan túl vagyunk a bejglis, ünneplős napokon, annak aki nem dolgozik a két ünnep között, most egy kis pihenésre, nyugodt feltöltődésre is van ideje. Hó sajnos nincs, de előttünk a szilveszter, az óév búcsúztatás, a számvetés és a jövő tervezése.

Én magam is így vagyok ezzel, vége a 2009-es évnek az Online Marketing Akadémia a napokban ünnepli első évfordulóját.

Számvetés

Egy év alatt az Online Marketing Akadémia alapítóiként és trénereiként nagyon sok emberrel találkoztunk, rengeteg újat tanultunk, és szinte minden privát beszélgetésen felmerült a kérdés: honnan jött az ötlet? Minek a hatására alapítottuk meg az Online Marketing Akadémiát? Miért együtt, ketten? Ki inspirált minket? Hetente ugyanazok a visszatérő kérdések személyes találkozókon, amiket ha feltesz nekünk valaki, már csak összemosolygunk, és a közös kérdés Mártonnal: OK, akkor most ki meséli, én vagy Te? :)

Most én mesélem, Nektek.

Beszélgetések során volt aki meg akart bennünket győzni, hogy már több mint két éve követi az OMA blogját, ennek ellenére határozottan meg vagyok győződve, hogy az OMA ötletének koncepciója valamivel több mint egy éve még csak gondolati szinten létezett. Mindketten (Márton és én) – egymástól teljesen függetlenül – tudtuk, hogy valamit kellene csinálni. Valami mást, mert a külön-külön 7-8 éves online marketinges tudás már kikívánkozott belőlünk.  Benne voltunk egy “malomban” egy “feladatspirálban” rengeteg feladatot kaptunk ügyfelektől, de szinte kivétel nélkül mind ugyanarról a szintről indult: meggyőzni az megbízót arról, hogy miért kell, miért érdemes és éri meg neki másképp gondolkodni, mint mások. Egyszóval edukálni, oktatni kellett az ügyfelet arról, hogy miért merjen belevágni a gyökeres változtatásba az internetes megjelenésében.

Ebben az állapotban találkoztunk egyszer egy közös ügyfelünk kapcsán. Mártonnal akkor konkurensek voltunk, de szövetségesek, sőt társak, barátok  lettünk.

Valamikor 2008 őszén egy jó üveg bor mellett elbeszélgettünk, és lefektettük az alapokat. Átbeszéltük a koncepciót, a stratégiát, célokat tűztünk ki, amelyek mellé feladatokat és határidőket rendeltünk. És belevágtunk. A gazdasági válság kellős közepén.

Bárkinek meséltem, családban vagy barátok közt, mindenki megpróbált lebeszélni róla. Ismét céget alapítani, vállalkozást létrehozni egy a válságos gazdasági helyzetben, egy olyan piacon ami már amúgy is telített, ráadásul hátszél nélkül??? Megőrültünk?  Nem tudom, de hittünk benne, és mindenesetre a sok “ellenkezés” meg “intő szó: (Nem kellene!)” jó jelnek bizonyult.

Sok mindent félretettünk, lemondtunk pár dologról, és energiáinkat mindketten átcsoportosítottuk az Online Marketing Akadémia piaci bevezetésére, ismertebbé tételére, és a kitűzött célok megvalósítására.

Aztán a szekér elindult, előbb ketten hajtottuk, majd ment magától, az olvasóink húzták, egyre több emberhez jutottunk el, jöttek a visszajelzések, jöttek a lehetőségek, a felkérések. Még több energiát tettünk bele (vagy csináljuk, vagy nem, fél gőzzel ezt nem lehet), és a célok villámgyorsan teljesültek. Olyan újabb célokat kellett kitűzni, amiket korábban csak távlati lehetőségként emlegettünk (“majd egyszer”). A tudásanyagok után jöttek a felkérések konferenciákra, tréningekre, előadásokra, megjelentünk szaklapokban és egyéb újságokban (Tanácsadó magazin, Világgazdaság, Metropol stb.), szeptemberben elindult az első élő tantermi tréningünk az 52 órás szuperintenzív képzésünk, az OMA Live!. Majd novemberben publikussá vált a több hónapos előkészítést igénylő, Magyarországon ekkor debütáló Google AdWords Hirdetési Szemináriumok program, amellyel nyilvánossá vált a Google-lel való hivatalos együttműködésünk is.  Közben egymás után jöttek a vállalati tréningek, a belső kiscsoportos cégen belüli zárt képzések.

Túlteljesítettük magunkat, a saját elvárásainkat, de a jövő évet már ennek fényében terveztük meg. Bizony, leültünk, és elterveztük mit hozzon a  jövő, célokat tűztünk ki és feladatokat, határidőket rendeltünk hozzá, csak úgy mint egy éve. Látni fogjátok, a részesei lesztek Ti is, mi is, mindannyian. Köszönjük sok visszajelzést, ötletet, támogatást, mi is tanulunk belőle, és érezzük a ránk ruházott felelősség súlyát. Igyekszünk erre rászolgálni! :)

És Te hogy állsz?

Szokták mondani, hogy legtöbb embernek van évente legalább 3-4 olyan ötlete, amit ha megvalósítana, garantált lenne neki az anyagilag független élet. De ha csak egy ilyen ötlete lenne azt sem szabadna veszni hagyni.

Az Internet, és vele az online marketing hatalmas lehetőség. Emberek tíz- és százezreit (sőt!) lehet elérni egyetlen gombnyomással, ezért érdemes ebbe időt is energiát belefektetni, hogy megtanuld. Ne hidd, hogy lehetetlen vagy korhatáros dolog ez. Ez olyan mint az autóvezetés. Kellenek elméleti alapok, kell egy kis rutin hogy elindulj. Nézd, az emberek többsége úgy vezeti az autóját, hogy annak működési elvéről fogalma sincs. Neked sem kell a szerverekhez, a processzorokhoz, a programozáshoz vagy a weboldalkészítéshez értened, ahhoz hogy sikerrel tudd navigálni a céged vagy a vállalkozásod az Interneten. Elméleti alapok persze mindenképpen kellenek, hogy megértsd a rendszer lényegét, hogy átlásd hogyan hangolhatod az a kezedben lévő eszközöket. És persze kell egy kis rutin is, egy kis hozzáértés, és ha megérzed az ízét élvezettel fogod csinálni nap mint nap. Nem munkaíze lesz, hanem egy játék.

Cselekedj!

Még van egy pár pihenős napod ebből az évből! Tervezd meg mi mindent szeretnél elérni a 2010-es évben, tűzd ki célokat! Rendelj hozzá feladatokat, és határidőket!

És ha úgy érzed, hogy nincs a birtokodban a teljes tudás ami a 2010-es online céljaid eléréséhez szükséges, vagy egy picit bizonytalan vagy, még lehetőséged van jelentkezni Magyarország egyetlen 52 órás élő, kis csoportos tantermi online marketing képzésére, hogy bebiztosítsd a sikeres online marketinged a 2010-es évre.

Részletek itt »