Online Marketing Akadémia

Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban

Külföldi oldalakon, számos helyen megjelent már a 10-es lista, ami a kulcsszó infláció ellen bevethető. Mielőtt azonban saját kiegészítéseimmel együtt bemutatnám a 10 pontot, nézzük meg mit is takar ez a fogalom:

Kulcsszó infláció

Gondolom nem kelt túl nagy vitát az a megállapítás ha azt mondom, a keresőhirdetések egyre nagyobb szeletet harapnak ki az online marketing tortából. Főleg ezekben a  válságos időkben egyre több multi ismeri fel a PPC hirdetésekben rejlő hatékonyságot, és még több kis- és középvállalkozás fordul a mérhető és rugalmasan módosítható megoldások felé.  Míg a nyomtatásban megjelenő hirdetésekre, TV-ben rádióban leadott spotokra szánt összeg folyamatosan csökken, addig az online büdzsé, azon belül is a keresőhirdetésekre szánt költések folyamatosan és kiegyensúlyozottan emelkednek.  Ugyanakkor ez a tény a keresőhirdetések piacán egyre nagyobb versenyt idéz elő, ugyanazokra  a kulcsszavakra egyre többen hirdetnek, egyre nagyobb liciteket ígérnek (tudnak ígérni) a nagyobb hirdetők.

Ezzel egyidejűleg, egyes kulcsszavakra megjelenő hirdetések száma folyamatosan nő, ám az egyszerre maximálisan megjeleníthető hirdetések száma adott és állandó, a Google keresési hálózatában például 11.

Annak érdekében, hogy valaki bekerüljön ebbe a TOP 11 hirdetésbe, nem elegendő minőségi hirdetéseket kreálnia, hanem egyes kulcsszavak esetében bizony keményen zsebbe is kell nyúlni. Bizonyos kulcsszavak minél slágergyanúsabbak (keresettebbek) annál inkább valószínű a kulcsszó infláció kialakulása. Azaz a hirdetések megjelenítése egyre több pénzbe fog kerülni.

Ennek kivédésére született meg az alábbi tíz pont melyben összefoglaljuk:

Mit tegyél a kulcsszó infláció ellen?

10. Használd ki a “long tail“-ben rejlő lehetőségeket. Az így megszerzett látogatók, sokkal minőségibbek, nagyobb valószínűséggel találják meg azt amit valójában kerestek, és megszerzésük még jóval olcsóbb is.

9. Spórolj a hirdetésütemezés használatával. Azaz figyeld meg, hogy kampányaid a nap melyik részében a leghatékonyabbak, és összpontosíts csak azokra a napszakokra amikor a kattintások a fizető látogatókat hozzák a weboldaladra.

8. Fordíts nagyobb energiát a keresőoptimalizálásra, hiszen ott a hét minden napján, a nap minden órájában jelen lehetsz és hosszútávon még fizetned sem kell annyit érte. (Igaz, az eredmény és a megtérülés lassabb.)

7. Amikor a keresőhirdetésekre szánt összeg elfogy a számládról, a hirdetések azonnal leállnak. Ilyenkor drasztikusan visszaesik az eredményességed, míg a keresőoptimalizálás használatával az idő előrehaladtával egyre csak erősödik a pozíciód. Ezért persze tenned is kell, de a helyezés fenntartása jóval kevesebb befektetést kíván, mint annak elérése.

6. Használd ki a földrajzi célzás adta lehetőségeket a keresőhirdetésekben! (Magyarországon az IP címek nem szabványszerű kiosztása miatt, a földrajzi célzás PPC hirdetések esetében sajnos még nem működik.)

5. Légy sokszínű! Van élet a Google-ön túl is, más keresőkben vagy közösségi oldalakon akár fajlagosan olcsóbbak is lehetnek a hirdetések. (pl.: Facebook hirdetések)

4. Tanulmányok kimutatják, hogy a keresések utáni kattintások 60%-ban a természetes találatokra összpontosulnak (a fizetett találatok rovására).

3. Léteznek már olyan Ad-blocker-ek (hirdetésgátlók), amelyek nem csak a pop-up-okat, bannereket hanem keresőhirdetések megjelenítését is gátolják. (Bevallom én ilyen eszközzel még nem találkoztam.)

2. A természetes találatok esetében az embereknek az az érzésük, hogy valóban a legrelevánsabb találatokat teszi eléjük a keresőmotor. A fizetett hirdetések esetében a felhasználók a hirdetések mögött azt érzik, hogy megvásárolhatóak, azaz egyfajta üzleti gondolkodásmódot sejtenek, miszerint a találatok megvehetőek. Ezért ma Magyarországon a fizetett találatokba vetett bizalom, még kisebb mint a természetes találatok esetében.

1. Nem probléma, ha nem az első helyen jelenik meg a hirdetésed, elég ha legördítés nélkül is látszik a találati listában, úgy is még bőséges megtérülést hozhat. Tesztelj! Lehet hogy a legtöbb fizető látogatót Neked épp a 3. pozíció hozza!

Az idézett lista eddig, azonban én betennék egy plusz pontot a kulcsszó infláció ellen a 0. helyre:

0. A tartalomban az erő! Azaz amikor keresőhirdetésekben gondolkodsz, ne csak a keresési találatok mellett és felett megjelenő szöveges hirdetésekre gondolj! Hanem használd ki a tartalmi hálózat előnyeit! (Bár ezt sokan nem tartják igazi keresőhirdetésnek!) Ha okosan csinálod olcsóbb és mégis hatékony hirdetéseket tudsz célzottan megjeleníttettni!

A bejegyzésnek nem célja eredményt hirdetni a Keresőoptimalizálás vs. Keresőhirdetések harcban, de célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a keresőhirdetések között erősödő verseny a kicsiket valószínűleg inkább az optimalizálás felé tolja el.

Érdemes időben észbe kapni!