Kérdés: Emlékszel a ’70-80-as évek nagy amerikai western filmjeire? Ha sokat megnéztél belőlük, akkor egy idő után, már a film első pár percében tudhattad ki a jó fiú, és ki áll a másik oldalon. Egy idő után rá lehetett jönni: a jó fiúk mindig fehér kalapot viseltek, a rosszak mindig feketét.
A keresőoptimalizálás világában is hasonló a helyzet.
Fekete kalaposnak (Black Hat SEO) hívjuk azokat a keresőoptimalizálási technikákat, amelyek végső soron a keresőmotorok becsapásán alapulnak. Nagyon sok ilyen technika van, amelyek javarészt a weboldalak és a keresőmotorok közös kapcsolatának hajnalára vezethető vissza. Akkor még gyors és látványos sikereket lehetett elérni velük, akár a Google természetes találati listáján való előrébb kerülésben, akár az akkor még sokak által használt más keresők helyezéseinek manipulálása érdekében.
Az ilyen technikák alkalmazásáért a legnagyobb kereső a Google ma már azonban keményen büntet. Persze semmiképp se börtönbüntetés jár érte, de a Google dönthet úgy, hogy bizonyos időre vagy a csalás súlyától függően, akár örökre is kizárja a honlapot a találati listából. A világot bejárta a hír 2006-ban, még a BBC is beszámolt róla a weboldalán, hogy a Google kitiltotta a BMW autógyártó cég weboldalát a keresési találatok közül, ugyanis a programozók a honlap háttérszínével megegyező színnel rengetegszer beírták kulcsszavaikat és rövidtávon bizony sikerült is átverniük a Google-t. A tiltás persze nem örökre szólt, és a BMW oldalát azóta újra indexeli a Google, de a példa is mutatja: nincsenek kivételek.
Szóval jobb tisztában lenni az ilyen tisztességtelen módszerekkel, nehogy akár akaratodon kívül is elkövess ilyeneket.
Csak pár pontba összefoglalva, nézzük mi az ami tilos:
- a háttérszínnel megegyező szöveges tartalom elrejtése az oldalon (ilyen volt a BMW-s példa),
- a duplikált tartalom,
- kulcsszavak ömlesztett, összefüggéstelen megjelenítése, csak ezért, hogy a keresőrobotokat manipuláld,
- mást megjeleníteni a felhasználók számára és mást a keresőrobotok számára (flash típusú oldalak esetén szokták ezt a fejlesztők meglépni),
- automatikusan generálni a tartalmat (aggregátorok),
- olyan kulcsszavakat hozzáadni az oldalhoz, amelyek nem relevánsak, nem kapcsolódnak a tartalomhoz, csak azért hogy mert azokra a szavakra sokan keresnek (filmletöltés, ),
- két <title> tagot használni a weboldal fejlécében (ez vonatkozik a META tagokra is)
- vírusokat terjeszteni (ezért káros ha egy véletleb vírusfertőzés kapcsán sokáig “Bejelentett támadó webhely” státuszt kap az oldalad. Megoldást a problémára itt találsz!)
- a fizetett linkekkel való népszerűsítés.
A fenti lista nem teljes, de ezekből a legnagyobb elkövethető bakikat könnyen kiszűrheted.
Ha tudsz olyan weboldalról, ami ilyen tilos és tisztességtelen eszközöket használ annak érdekében hogy manipulálja a keresési találatok közötti helyezését, ez nagyon szúrja a szemed (mondjuk egy erős konkurensed), akkor nyugodtan használd a Googe feljelentő oldalát, nagy eséllyel utánanéznek.
Azonban ha kíváncsi vagy, hogy a saját házad táján minden rendben van-e, azaz meg akarsz bizonyosodni arról, hogy a Te weboldalad semmilyen fekete kalapos módszert nem alkalmaz, le tudod ellenőrizni egy egyszerű kis alkalmazás segítségével. Próbáld ki: http://tool.motoricerca.info/spam-detector/
Igazából, ha egyetlen szabályt jegyzel meg, akkor már jó úton jársz: elsősorban az embereknek, a látogatóidnak készítsd a weboldalad, és csak másodsorban a Google és más keresők robotjainak.
Nem semmi, hogy ilyen is létezik. Honnan tudhatom meg, hogy egy oldal feketelistás e vagy sem? Köszi előre is!
Remek gondolat társítás.
Bár számomra a jó fiú, rossz fiú szindrómát felül múlta a harmonika szó.
Öööö…
“a fizetett linkekkel való népszerűsítés.”
Ez akkor azt jelenti, hogy ha szolgáltatóm x ezer pénzért felrakta a weboldalamat egy halom linkgyűjteménybe, akkor ezért eshettem vissza a találati statisztikában?
Mert hogy egy héttel ezelőtt még első voltam, most már hetedik a csillagbölcselet keresőszóra. :(
Vagy mást nézzek meg?
Bazsi
ÁÁÁÁ üdv Bazsi. Nincsenek Meta adatai az oldaladnak. Miért is ? :)
Izé :)
Ez nem az?
Lámabalázs
Oké, a tag-ek persze nem jelennek meg:
meta name=”keywords” content=”csillagbölcselet,asztrozófia,kiss balázs kunó,kígyótartó,nimród,orion,csillagkép,csillagképek,paksi zoltán”
Talán most.
Szia Bazsi!
Mivel WP az oldalad egy All In One SEO Pack csodákat tudna tenni!
A keywords meta pedig a Google-nél semmit nem ér! Olvastad a nemrég írt bejegyzést a keresőoptimalizálás tévhiteiről?
https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2009/09/tevhitek-a-keresooptimalizalasban/
Fizetett link az kedves Bazsi, ha fizetsz egy 6-os PR-ű oldalnak,
hogy kihelyezze a linked és nem az, hogy fizetsz valakinek linképítés -ért, vagy bármilyen látogatottság növelés -ért.
Azért eshetett vissza az oldalad helyezése, mert nem megfelelően végezte
az illető a linképítést, túl gyors volt, vagy hasonló -amit a google megint nem szeret…
A látogatottság növelés nem egy gyerekjáték, ezért inkább célszerű szakemberre bízni, ha eredményt szeretnél elérni…
Szia Zsolt!
igen, pont most olvastam… :) Köszi!
A AllIOneSEO pack be van izzítva, de akkor mit csinálok rosszul? :)
Egyébként megnéztem, a Bing-ben teljesen előkelő helyeken vagyok…
köszi mindenkinek!
B
A keresőoptimalizálás nagyban függ továbbá a konkurenciától. Erős oldalak mellett nagyon nehéz előre kerülni, viszont ha jól megtalálod a piaci rést, akkor viszonylag hamar oda lehet jutni az első oldalra. Ebben segít a Google is a kulcsszó ajánló eszközével: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Előző bejegyzésemben az urlben bent maradt a pont, így nem működik. Helyesen az url: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
@gasztrozseni: ezt a részt olvasd el a postban, itt a válsz a kérdésedre:
“Azonban ha kíváncsi vagy, hogy a saját házad táján minden rendben van-e, azaz meg akarsz bizonyosodni arról, hogy a Te weboldalad semmilyen fekete kalapos módszert nem alkalmaz, le tudod ellenőrizni egy egyszerű kis alkalmazás segítségével. Próbáld ki: http://tool.motoricerca.info/spam-detector/ “
@Bazsi ok hogy be van izzítva, de bele is írtál valamit a description, keywords helyekre? :)
@Bazsi én a SEO előtt az ergonómiával foglalkoznék inkább, a menü alá belógó kereső boxal, a majdnem oldalnyi széles, de mégis jobbra tartó menüvel, illetve pl a “Notify me of follow-up comments via email.”-t tessék magyarosítani :) :)
István: Köszi az ergonómiát és igen, írva vagyok a desc és a keywords is :)
Közben nagyon úgy tűnik, egyeztetve a szolgáltatókkal, (ahogyan Gergő is megmondta), hogy valóban a túl sok új link miatt történt a dolog.
Mert ha pl. a bing-ben nézem az oldalamat, ott minden “rendben” van, ahhoz képest, ami volt 1-2 hete.
Még egyszer köszi mindenkinek az észrevételeket!
B
Megnéztem,de nem értem mi van, tud valaki segíteni aki tud angolul?
A fizetett linkekért nem büntetnek, csak nem veszik figyelembe a fizetett linkeket. Nem?
Mi van abban az esetben, ha van egy fejlécem, amin van egy üzenet, amit ugye nem lát a kereső, ezért mögé beteszek egy láthatatlan H1 felécet, ami ugye akkor fog megjelenni, ha valami miatt a css nem töltődik be. szóval ez igazából valós, ott is a helye, de mégis megbüntet a google? köszi
@BaluKapitány: Ez a jó és legális eset, amit Te írsz. Ez akkor van, ha a fizetett linket megjelelölik, azaz a Google tudomására hozzák hogy ez egy fizetett link. Ekkor nincs büntetés, és nincs követés sem. Gond akkor van, ha fizetett a link, és ez nincs jelölve.
@Máté Péter: Ezen az oldalon van még bővebb infó az anyagról, és itt tudsz beleolvasni is: https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2009/10/keresooptimalizalas-tudasanyag-linkepites-kisokos/
Én arra lennék kíváncsi, hogy pontosan mit jelent a duplikált tartalom. Tud valaki tippet adni, hol olvashatok erről? Konkrétan az érdekel, mi a helyzet akkor, ha megegyezem egy másik honlap-tulajdonossal cikkcserében, ill. cikk átvételében (forrás megjelöléssel) Ez nem jelent duplikációt? Hiszen ugyanaz lesz a tartalom két weboldalon…