Mire használják a magyarok az internetet?

Köszönjük a jelen pillanatig összesen 400 beérkezett szavazatot, és a hozzászólásokat a szerdai egy klikkes szavazásra, ahol arra voltunk kíváncsiak, hogy Ti, OMA Blog olvasók mire használjátok leginkább az internetet.  Az eredmény: kimagaslóan nyert a keresés, azaz a szavazók 54%-a leginkább keresésre használja a netet, 24% leginkább munkával, tanulással kapcsolatos feladatokra használja, míg az e-mailezés levelezés leszorult a harmadik helyre a maga 11%-ával. Hozzáteszem gyorsan, hogy ez a kis felmérés persze nem reprezentatív, az OMA olvasótábora véleményének  egy részét tükrözi.

Az eredménynek két okból is nagyon örülök.

Az egyik az, hogy a mai vacsorát Márton fizeti,  hiszen első helyre mindketten a keresést tettük, de a vita igazából a 2. és a 3. helyezésen volt. Márton az e-mailezést tette a második helyre, én viszont bízva abban, hogy bennünket leginkább olyan olvasók követnek, akik munkaeszközként használják az internetet, azt a sorrendet tippeltem meg, ami végülis bekövetkezett. (itt megnézheted a jelen állást.)

A mások ok összetettebb, ez következik most, de előbb egy vallomás.

Vallomás

A szerdai bejegyzést és rögtönzött szavazást egy idei közvélemény kutatás ihlette, amire nem rég bukkantam rá. Az eredmény így utólag látszik, elég erősen összecseng a “házi közvélemény-kutatásunkkal”.

A kutatás célja az volt, hogy felmérje a magyar internet használók szokásait egy reprezentatív mintán, többek között tevékenységekre bontva. Azaz:

Mire használják a magyarok az internetet?

A kutatást a KutatóCentrum végezte, és az eredmény megerősít benneteket:
(kattints rá, és nagyobb lesz a kép, jobban olvasható)

Mire használják a magyarok az internetet? KutatóCentrum felmérés 2009

Mire használják a magyarok az internetet? KutatóCentrum felmérés 2009

A fentiek szerint is kijelenthető tehát, hogy a magyarok többsége ma már nem arra használja az internetet mint 2007-ben. Akkor ugyanis az első helyen az e-mailezés, levelezés állt, ma azonban már első helyen a keresés áll. A tendencia mellett nem lehet némán elmenni, fel kell ismerni a lehetőséget és a feladatot, akkor is ha ez a cégeknek, vállalkozásoknak plusz munkával, plusz kiadásokkal, plusz befektetésekkel jár.

Ma aki internetezik az keres. Információkat gyűjt, választ akar kapni problémáira, megoldási változatokat akar látni, és ezek után kutat. Magyarországon ezt a kutatást, keresést 97%-os valószínűséggel a Google keresőmotorját használva teszi, még akkor is ha a keresést nem a google.hu-n indítja. A Google piaci részesedése jelenleg  ennyi, a többin osztozik a Bing, a Yahoo, a Live!, és még sok-sok apró kis képkereső, videókereső, blogkereső stb.

“Mi nem az a megoldó cég vagyunk!”

Hallom ezt nem egyszer, mikor próbálom elmagyarázni a kereső ember pszichológiai állapotát ügyfeleknek, hallgatóknak.  Pedig a kereső emberek megoldásokat keresnek. Egész egyszerűen nincs még egy olyan médiafelület a keresőkön kívül, ahol a 100%-os érdeklődés adott.  Ez akkora érték amit vétek, sőt üzleti öngyilkosság nem kihasználni. És milyen sok olyan szegmens van, ahol a Google TOP 10-ben való szereplés nem tudatos munka eredménye! És tudatos munkával ezekben a tevékenységi körökben milyen egyszerűen és gyorsan be lehet kerülni tartósan a TOP 10 természetes találat közé!

Keresőmarketing

A keresőmarketing (legyen szó keresőoptimalizálásról vagy keresőhirdetésekről), nem véletlenül növekszik megállíthatatlanul. Ha szerencséd van, és olyan szegmensben tevékenykedsz, ahol még nem alakult ki hatalmas verseny SEO vagy PPC szinten, akkor kapj észbe, és azonnal állj neki megtervezni a keresőkben való tartós és sikeres jelenléted.

Maradj velünk, mert a jövő héten bemutatunk Neked ehhez egy nagyon okos, és használható segítséget…

Comments

  1. Nun Monika szerint:

    A streaming és a médiahasználat alacsonyságán döbbentem meg. Szerintem nem mernek a népek újítani és lehet, hogy a nyelvismeret ( hiánya ) is közrejátszik.
    Pedig éppen azon gondolkodom, hogy online adást és interaktív ismeretterjesztő műsort kellene indítani. Persze ettől nem fogok visszavenni az ötletekből, de elgondolkodtatott. Erős tartalomszolgáltatás, valóban ez a kulcs. Lehetőségeket ne korlátozzuk az idővel.

  2. Érdekes eredmények, bár a keresés elsősége nem meglepő. Amin én meglepődtem az az e-mailezés alacsony értéke.

    • Kicsi Niki szerint:

      Valóban érdekes eredmények születtek. Kíváncsi leszek a 2010es összefoglalóra. Terveztek ilyet? Jó kis következtetéseket lehetne levonni azzal kapcsolatban, hogy mailes marketingre vagy inkább a hirdetésekre fektessük a kicsivel nagyobb hangsúlyt!
      Válaszotokat várom!
      Köszi!

      • Niki, ezt nem mondja meg semmilyen felmérés Neked pontosan, hacsak nem saját piackutatásod van. Azt a csatornát használd ami a leghatékonyabb Neked, amin keresztül a legtöbb ügyfelet be tudod húzni. Nyilván ehhez pontosan mérni kell mindent, de szerencse hgy erre van egy profi és ingyenes lehetőség, a Google Analytics. :)

  3. Érdekes, tanulságos! Köszönet érte!

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Új post: A szerdai házi szavazás eredménye + mire használják a magyarok az internetet? Már nem arra amire 2007-ben. >> http://bit.ly/3ONBa7

  2. Gombos Zsolt szerint:

    RT @oma_hu: Új post: A szerdai házi szavazás eredménye + mire használják a magyarok az internetet? >> http://bit.ly/3ONBa7

Szólj hozzá!

*