Online Marketing Akadémia

Keresőoptimalizálás sikersztori

Csodák nincsenek, gondolják sokan. Illetve a nagy sikerek mindig valakinek az ismerősének az unokatestvérével történnek. A mai világban, amikor mindenki az azonnali, minden alapot nélkülöző, könnyű sikereket keresi, kevés a hiteles és közeli példa arra, hogyan lehet rövid idő alatt tudással, szorgalommal komoly eredményeket elérni.

Direkt nem egy közismert sikersztorit dolgoztunk fel, szándékosan nem egy marketing “celebbel” készítettünk interjút!

Turóczi Ákossal beszélgetettem, aki a Műszaki vizsga, Zöldkártya és Autós Portál tulajdonosa, fejlesztője, marketingese:

.

Márton:
Mikor is indult a weboldalad?

Ákos:
Körülbelül 1 éve, szeptemberben indult útjára a Műszaki vizsga, Zöldkártya és Autós Portál (MVZ), de persze rengeteg előkészítő munka, fejlesztés, kutakodás, ötletelés és tanulás előzte meg az élesbe állást.

Márton:
Az indulásnál még én is Veled ötleteltem ezen az oldalon, de mik voltak azóta a legnagyobb kihívások amikkel szembesültél ez alatt az 1 év alatt?

Ákos:
Előszöris azt hittem, hogy kitalálni magát a koncepciót, majd ezt lefejleszteni. De rájöttem, hogy sokkal nagyobb kihívás megtölteni élettel, látogatókkal a portált.

Márton:
Elmondanád, hogy  tulajdonképpen miről is szól ez a portál?

Ákos:
Eredetileg zöldkártya és műszaki vizsga állomás kereső adatbázist szerettem volna létrehozni, hogy mindenki megtalálhassa a lakóhelyéhez legközelebbi helyszínt, de azóta már a látogatói és hirdetői visszajelzések alapján egyéb autós szolgáltatásra is lehet keresni az oldalon. Ez az alap vonal, de elérhetőek autós cikkek, tippek, sőt lehet kérdezni is, valamint elérhető olyan funkció is, ami kiértesíti a felhasználót, jogosítványának, zöldkártyájának, műszakijának lejárta előtt (amennyiben beállította a lejárati dátumokat).

Márton:
Hú, ez eredeti ötlet, nyilván a kiértesített felhasználók a Te oldalad segítségével keresnek megoldást a problémára… Ügyes.

Ákos:
Hát, pont ez benne a lényeg…

Márton:
Felvázolnád hol tart most az oldal 1 év után?

Ákos:
Ez alatt az 1 év alatt összesen közel 200.000 látogatója volt az oldalnak, ebből 140.000 különböző (egyedi) látogató, több, mint 1.000 regisztrált rendszeres olvasónk van, félezer lejáratkor kiértesítésre váró műszaki és zöldkártya került rögzítésre. Most is közel 1000 látogatónk van naponta hétköznap.

Márton:
Mennyi reklámbefektetéssel értétek el / éritek el ezeket a számokat?

Ákos:
0 Ft!

Márton:
Azt állítod, hogy 1 fillért sem költöttél reklámra?

Ákos:
Pontosan, 1  fillért sem.

Márton:
Akkor honnan van ez a látogatottság?

Ákos:
Nagy hangsúlyt fektetünk a keresőoptimalizálásra, a Google-ből jönnek a látogatók. Pontosabban a látogatók 82%-a keresésekből jön. Nem AdWords vagy ilyesmi, hanem simán a természetes találatokból. Ezért is olyan jó minőségű a látogatói bázisunk: alacsony visszafordulási arány mellett relatív sok időt töltenek el oldalunkon a látogatók.

Márton:
Tudnál példákat mondani arról, hogy lehet megtalálni az oldalt jelenleg?

Ákos:
Persze, jelenleg az 1. helyen vagyunk a “műszaki vizsga” szóra, több százezer találat közül, a “zöldkártya” kifejezésre 4. helyen állunk, itt is százezres a találati lista. De majdnem minden település nevét ha kombinálod ezen két fő kulcsszavunkkal, az első néhány találat közt vagyunk. Pl.: zöldkártya baja, zöldkártya orosháza, műszaki vizsga miskolc, műszaki vizsga mosonmagyaróvár stb…

Márton:
Tehát az általános kifejezéseken túl megtalálható az oldal sok-sok bővített kifejezésre is. Ezt hívják long-tailnak, vagyis hosszú faroknak.

Ákos:
Így van, sok esetben előrébb hozza ki a Google a hirdetők aloldalát az MVZ portálon, mint ugyanezen cégek saját honlapját.

Márton:
Mik a további terveid az oldallal kapcsolatban?

Ákos:
Tudom, hogy sok fejleszteni való van rajta. Sőt nem szeretnék ünneprontó lenni az előbb felsorolt eredmények után, de még SEO szempontból is nagyon sok fejleszteni való akad, amire eddig nem volt idő. Tehát lehet, hogy az eredmények szépen alakulnak, de technikailag még sok-sok finomítani való lenne a keresőoptimalizáción! Ami tervbe is van véve! A másik irány a felhasználói kényelem mind teljesebb kiszolgálása, ergonómia fejlesztése, valamint olyan funkciók fejlesztése, melyek még inkább értékesek a látogatóknak. De ezekről hadd ne mondjak többet, mert nem szeretnék ötleteket adni a  konkurenciának. Alapelvem, hogy ha a látogatók minél jobban szeretik az MVZ oldalt, a hirdetők is annál jobban fogják… :-)

Márton:
Ez egy nagyon tanulságos gondolat, ez legyen a végszó.

Köszönjük az interjút és a statisztikákat! Gratulálunk Ákosnak és a továbbiakban is sok sikert kívánunk!

0 Ft befektetéssel, napi 1000 látogatót elérni nem semmi. Aki nem jártas a keresőoptimalizálásban, azt hiheti ez valami boszorkányság. De nem. Ez a lehetőség előtted is nyitva áll. Sőt feltett szándékunk segíteni is Neked ebben… Hamarosan!