TOP 10 kérdés

Ha ez ember tanácsadóként dolgozik, sok-sok ügyféllel találkozik, sok-sok iparágba belekóstol. Azt veszem észre, hogy mindig vannak ismétlődő kérdések, ezért most összefoglaltam ezeket.

TOP 10 kérdés, amit feltettek nekem ebben az évben:

  1. “Hogyan érted el, hogy legfontosabb kulcsszavaidra a weboldalad tartósan a Google első 5 helyezése között szerepeljen?”
  2. “Hogyan sikerül egy-egy feliratkozót 60-70 Ft-ból megszerezni egy AdWords hirdetésen keresztül, mikor a ti szakmátokban is elég telített a piac, és rengeteg a hirdető?”
  3. “Hogy a túróba sikerült félév alatt legálisan többezres minőségi opt-in e-mail listát összeszedni???”
  4. “Mit tudsz dolgozni akár fél napot is egyetlen aloldal szövegezésén?”
  5. “Nem, értem… miért van az hogy már a design tervezése közben a  keresőoptimalizálásról beszélsz?”
  6. “Hogyan használhatnánk ki mi is ez ilyen eszközöket, mint Twitter, Facebook és más közösségi szolgáltatások?”
  7. “Mit írjak a weboldalamra, hogy a célcsoport értékesnek találja a tartalmat? Hogyan szólítsam meg őket? Mit írjak a blogba?”
  8. “Miért vagy banner- és pop-up ellenes? A szöveges hirdetés nem tud olyan figyelemfelkeltő lenni!”
  9. “Állandóan ezzel a méréssel,  jössz. Használom a Google Analyticset, de akkor se tudom ennyire részletesen a válaszokat a kérdéseidre. Hogy lehet ezt megnézni?”
  10. “Jó, jó, a Te iparágadban ezek működnek… de ÉN mit csináljak?”

Az online marketing nem egyszerű szakma.

Kevés a jó szakember. Ők pedig vagy azért elérhetetlenek, mert tele vannak munkával, vagy azért mert nagyon drágán dolgoznak. Az is lehet hogy a kettő egybeesik. :)

Az online marketing egy része pedig egy kis tanulással, könnyen megoldható házon belül is. Rengeteg ingyenes vagy viszonylag kevés ráfordítással beszerezhető megoldás létezik (Google Analytics, AdWords, Twitter, Facebook, E-mail marketing szoftverek), melyeknek a profi használatát kitanulva könnyen Te magad is kezedben tarthatod az online marketinged, anélkül hogy méregdrága óradíjakat kellene fizetned csak azért, hogy a szemedet felnyissák. A tanácsadás persze fontos dolog, és nagyon sok személyre szabott információt tudhatsz meg, de képzeld el mennyivel több ötletet, mennyivel több hasznos információt tudsz kiszedni egy tanácsadóból, ha érted miről beszél?

Sőt, ha tudsz kérdezni, ha tudsz okosat kérdezni és a személyre szabott választ képes vagy alkalmazni akkor tényleg megsokszorozhatod egy-egy tanácsadói óra hatékonyságát.

Ha pedig eleged van a tanácsokból, és konkrét gyakorlati tudnivalókra vágysz, és például szeretnéd tudni a pontos válaszokat a fenti 10 kérdésre is, jelentkezz az OMA szeptemberben induló 52 órás szuperintenzív online marketing képzésére!

A képzés részleteit ezen az oldalon gyűjtöttük össze! Klikk ide!

Kérdés Hozzád: Mi a legfontosabb kérdés, ami nem tisztázott a fejedben az online marketinggel kapcsolatban?

Comments

  1. János szerint:

    Nekem egyelőre a tartalom szolgáltatás a legnagyobb gondom. Idő és energia igényes.

  2. Judit szerint:

    Sziasztok!
    Az rendben hogy le van írva a top 10 kérdés, de mi lenne a top 10 válasz arra, -ha most kezdek egy honlap felépítésébe, az ötlet, a tárhely a cím megvan, sőt a design is nagyvonalakban összeállt a fejemben – következő lépésként sorrendben, hogy haladjak az online marketinggel. (ha ez egyáltalán meghatározható).

  3. Szia Judit,

    1) pontosan határozd meg a weboldal célját. (mérhető cél)
    2) határozd meg a célcsoportot, és azt hogyan tudod elérni őket
    3) döntsd el milyen eszközöket szeretnél igénybe venni az online marketingedben hogy elérd az üzleti céljaid
    4) ehhez tervezd meg a weboldalad logikai felépítését,
    4) írj egy nagyon jó briefet annak a cégnek akire a kivitelezést rábízod, ossz meg velük minden információt
    5) hagyd jóvá a designt, de csak akkor ha látod, hogy ergonómiailag és SEO szempontból is rendben lesz
    5) válassz egy megbízható jó tartalomkezelő-rendszert (CMS)
    6) ülj le és betűről betűre fogalmazd meg minden egyes menüpontodat tartalmi részét, úgy hogy a látogatóknak is értékes információkat hordozzanak, ugyanakkor a Google robotjai is egyből felismerjék miről szól az adott aloldal (szemantikus web)
    7) hozd, vagy hozasd létre a weboldalt
    8) határozd meg a linképítési stratégiád, és kezdj el tudatosan építkezni
    9) mérj, tesztelj, és javítsd ki a hibákat
    10) készülj fel a következő 5*10 lépésre, mert ilyenkor állsz ott hogy létrejött a weboldalad, és akad pár látogatód. Innen kezdődik a lényeg.

    Ha úgy érzed a fenti 10 ponttal nem boldogulsz egyedül, vagy fogalmad sincs mi lenne a következő 50 lépés, javaslom, hogy nézz el erre az oldalra:

    https://www.online-marketing-akademia.hu/kepzes/ :)

  4. Judit szerint:

    Köszi Zsolt, gyors voltál és plusz pontokat is kaptam:).

  5. Sziasztok!
    Nekem csak tartalmam van. Sok és szerintünk jó. Az oldalunkat épp most alakítjuk át gyökeresen (ezért vagyok most itt) és tépelődök. Elolvassák, szeretik, nézegetik, van is látogatóm, de az lenne a cél, hogy eljöjjenek a művelődési központba jegyet venni a tanfolyamokra és előadásokra
    Ha sok a tartalom, akkor kielégíti, boldog és otthon marad. Ha kevés, akkor uncsi az egész és akkor is otthon marad.
    Nem akarok pusztán klassz kis képeslap lenni!

  6. Kedves Monika!

    Az információval, érdekes olvasni valókkal nem szabad fukarkodni… Akik rákapnak az értékes tartalmadra, biztos nem fognak otthon maradni, hanem kérnek Belőletek élőben is!

    Nyújts olyan tartalmat, ami kellően felkelti a bizalmat és kedvet, el lehet vele időzni a honlapotokon. Van értelme időnként visszanézni. Aki pedig beéri a honlapon található infókkal, az nem is igazán komoly érdeklődőtök.

    Bár honlapotok egy iparművészeti remek, kíválóan megcsillantja azt az atmoszférát, amit – gondolom – át szeretnétek adni, de pont, hogy az információ átadást gátolja a flash megoldások nehézkessége és lassúsága, valamint a sok audiovizuális elem elvonja a figyelmet a lényegről. A szórakoztatás helyett az infók fejekbe juttatására helyeznék nagyobb hangsúlyt. (Kis mértékben a szórakoztatás is fontos!)

    Gondolnád, hogy a honlapotok betöltődésekor feltett kérdés miatt a látogatóitok min. 20%-át elbukjátok (tapasztalat), valamint a kezdőlapon semmilyen információt nem kap a szerencsétlen látogató. A kezdőlap alapján 4-5 másodperc alatt ki kellene derülni annak, hogy miért érdemes ott maradnom Nálatok! (Anélkül, hogy kattintanék bárhova.)

    Ha elrejted az értékeidet, csak nagyon kevesen fogják azt meglelni és felismerni!!!

  7. coilevi szerint:

    Sziasztok,

    lenne még +3 kérdésem, amik számomra “top” kérdésnek számítanak. :)

    1. Mi a különbség a Google AdWords és a Google AdSense között?

    2. Szöveges hirdetések beszúrásán gondolkodom. Régebben olvastam az AdSense szabályzatában valami olyasmit, hogy nem szabad formázni ezeket a hirdetéseket. Rengeteg weblapon tényleg azt látom, hogy ezzel a csúnya alap-formázással szúrják be a reklámdobozokat, ami pl. az én szóba jövő oldalaimon egy vizuális tömegmészárlást jelentene. :) Viszont pl. a Gmail-ben ha az ember beállít az alapértelmezettől eltérő skin-t, akkor a jobb oldali hasábban lévő hirdetések formátuma (színek) is megváltozik és nagyon jól passzol az oldal többi részéhez. Megtehetem én is ugyanezt a saját oldalamon AdWords/AdSense esetében, tehát kedvemre formázhatom azt a divet, ami a hirdetéseket tartalmazza?

    3. Ugyanebben a szabályzatban olvastam, hogy nem lehet ösztönözni a kattintásra. Ha a hirdetések fölé beteszek egy olyan szöveget, hogy “Mi is pénzből élünk…”, akkor az vajon ilyen tiltott ösztönzésnek számít?

    Előre is köszi a válaszokat,
    üdv:
    coilevi

  8. @coilevi:

    1. A Google AdWords tartalmi hálózat és a Google AdSense többé kevésbé ugyanaz, attól függ honnan nézzük. Ha reklámfelületed van, beléphetsz az AdSense programba és hirdetéseket futatthatsz az oldaladon. Viszont ezeket a felületeket a hirdetők az AdWords tartalmi hálózaton keresztül érhetik el.

    2. Az AdSense hirdetéseket tudod formázni, színeket Te állítod be, illetve többféle megjelenítési és elrendezési sablon közül is válogathatsz. Teljesen testre szabhatod, sőt kizárhatsz bizonyos hirdetőket, akiket nem szeretnél a saját oldaladon látni!

    3. Az valóban tilos, hogy pl. az oldaladon megjelenő AdSense hirdetések fölé kíírod, hogy pl.: “Kérlek kattints a hirdetéseinkre, mert ebből élünk és jelenleg éhezünk…” :-)

    Sok sikert!

  9. coilevi szerint:

    Köszi szépen a gyors válaszokat!

  10. Kedves Márton!
    Nagyjából elkészült az a szép tartalomszolgáltatós oldal, de tudom, hogy ez nem a reklám helye. Kíváncsi volnék a Te észrevételedre, ugyanis a készítés során is sokat tanultam. Most mindent előről kell kezdenem egy másik hasonló cégnél.
    Kérdésem a következő: hány releváns tartalmú domain nevet vegyek egy oldalhoz?

  11. Szia Monika!

    Az előző színes-szagos flash oldalhoz képest hatalmasat léptetek előre! Gratulálok az új oldalatokhoz! Csak így tovább!

    A jó domain név kiválasztásáról könyvet tudnék írni… Szerintem válasszatok egy olyat, amelyben benne van a legjellemzőbb kulcsszavatok és ezt a nevet keresőoptimalizáljátok!

    Ezen kívül csak akkor vegyél domain neveket, ha olyat találsz, amit nem szeretnél meghagyni a konkuenciádnak (majd irányítsd át ezeket a fő, alap domainedre)! Más gyakorlati haszna nem lesz annak, ha több tucat domainnév alatt elérhető a honlapod.

  12. Kedves Márton!

    Az lenne a kérdésem, hogy SEO szempontból igaz-e az, hogy ha a domain névben szex-el kapcsolatos szó illetve intim testrész neve szerepel, azt letiltja a kereső?
    Nekünk a “egeszseg” szóban benne van a hátsó felünk vulgarikus megnevezése, :) szerinted ez számít abban, hogy mekkora az oldal látogatottsága?
    Válaszodat előre is köszönöm,
    üdv, L

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    TOP 10 kérdés, amit feltettek nekem ebben az évben (új bejegyzés az OMA Blogban) http://bit.ly/3JDpkq A 11. kérdés lehet a Tiéd :)

  2. Gombos Zsolt szerint:

    TOP 10 kérdés, amit feltettek nekem ebben az évben: http://bit.ly/3JDpkq

Szólj hozzá!

*