Online Marketing Akadémia

A személyes adat a 21. század legdrágább valutája

Tegnap reklámjogi konferencián jártam, aki követ Twitteren, részese lehetett az élő tudósításnak. Rengeteg hasznos és még több (számomra) emészthetetlen jogi anyagot zúdítottak  a hallgatóságra, akiknek zöme jogi doktor volt, szóval ők a konferencia egészét nyilván jobban élvezték mint én.

Ennek ellenére sok mindent kihámoztam a törvényi elemzések mögül, és számomra is volt jó pár meglepő, új információ. Összefoglalom az alábbiakban Neked is, mert úgy gondolom ha használod az e-mail marketing eszközrendszerét, akkor ezekről mindenképp tudnod kell. Ezek a szabályok már élnek, és ugye a “nem tudtam” senkit sem mentesít.

A törvények, amelyek rád is vonatkoznak, ha interneten kommunikálsz a potenciális ügyfélköröddel fontosak. Szánj rá egyszer pár órát. és olvasd el egyszer az egészet, hogy tudd mik a jogaid és a kötelességeid.

Az elektronikus hirdetésekre vonatkozó szabályozási keret tehát ez:

Ami a reklámjogi konferencián elhangzott ezekkel kapcsolatban:

(6) A (3) bekezdés szerinti visszavonó nyilatkozat megtételére, illetve a reklám küldésének (4) bekezdés szerinti megtiltására mind postai úton, mind pedig elektronikus levél útján lehetőséget kell biztosítani úgy, hogy a nyilatkozatot tevő személy egyértelműen azonosítható legyen.

Nagyjából ez a reklámjogi konferencia online marketinggel foglalkozó szekciójának zanzásított, jogi sallangtól mentes  verziója. Figyelj ezekre, mert az ilyenekből jobb kimaradni…