A héten lekerült a béta jelzés az új AdWords kezelőfelületről. Sokan visszasírják a régit. Vajon Te is?
Bevallom férfiasan, hogy elsőre én is leizzadtam, amikor az új felülettel próbáltam mindennapi teendőimet intézni az AdWordsben. Hogy haladjak a korral, amióta hozzáférhetővé vált számomra az új kezelőfelület megpróbáltam minden alkalommal azt használni. Az első pár találkozás után már érezhetően jobb volt vele dolgozni, mint a régi felülettel. Most pedig már nem cserélném vissza semmi pénzért! (Főleg mióta a béta verziós hibák ki lettek javítva!)
Felhívnám a figyelmet arra, hogy kezelőfelület elrendezése, funkcionalitása frissült, de a minőségi és nyereséges hirdetések alapelvei nem változtak! Viszont az új felület segítségével sikerült a már eddig is kiválóan teljesítő kampányaimon is tovább faragni. Ez már az első héten meggyőzött arról, hogy nem járnak rosszul a hirdetők az újításokkal!
Nos, mik a főbb változások?
OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0908_uj-adwords-kezelofelulet.mp3]
- Gyorsabb lett maga a rendszer technikailag.
- Ergonomikusabb, némi gyakorlás után pedig sokkal olajozottabban használható lett, mint az előző felület, főleg a gyorsszerkesztési funkciók bevezetése miatt (szinte mindent lehet azonnal módosítani a felületen, csak rá kell kattintani a módosítandó paraméterre).
- Megváltozott a kampányok, hirdetéscsoportok struktúrájának ábrázolása is és a képernyő elrendezése, főleg ez okozhatja a kényelmetlenséget az elején. De annak, aki használja az AdWords Editor (kliens oldali) programot, nem annyira szokatlan.
- Eddig sohasem látott csoportosítási és szűrési feltételek szerint jelenítheted meg a kampányaid részleteit.
- A mért adatok megjelenítésére jóval komplexebb és testre szabható statisztikák és diagramok állnak rendelkezésre. Ezek segítségével könnyebb észrevenni a kampányok gyenge pontjait és optimalizálási lehetőségeit. (Nagy felbontású monitorral rendelkezők előnyben, mivel a munkatér is nagyobb lett, 1024-es szélességű monitoron is már sokat kell görgetni a képernyőt vízszintes irányban.)
- A táblázatokba, kimutatásokba olyan jelentéseket is integráltak, amik eddig viszonylag nehézkesen voltak elérhetőek Például eddig külön jelentést kellett generálni ahhoz, hogy megnézzük: kulcsszavas keresési kampányunkat valójában milyen konkrét keresések hívták elő, illetve kulcsszavalra célzott tartalmi hálózatos kampányunk milyen webhelyeken jelent meg.
A megújult tudásanyag az új kezelőfelület frissítésein kívül sokkal részletesebben tárgyalja azt a licitálási stratégiát, árazási módszereket és optimalizációs nüanszokat, amit az OMA arcpirítóan sikeres AdWords kampányaihoz is használunk!
Akik korábban megvásárolták a Google AdWords mesterfogások című tudásanyagunkat, ők a jövő hét folyamán díjmentesen meg fogják kapni a frissített kiadást! Ha pedig még csak most tervezed, hogy megszerezd, jövő héten néhány napig (de tényleg csak rövid ideig!) nagyon kedvező feltételek mellett juthatsz hozzá, csak tartsd nyitva a szemed!
Ajánló: A magyar Google Súgója az új AdWords felületről
Várjuk itt a blogon kérdéseid az új felülettel kapcsolatban és véleményed hogy Neked mennyire sikerült megszeretned eddig!