Online Marketing Akadémia

A misztikus Google AdWords tartalmi hálózat

Az előző bejegyzésben áttekintettük mik a sajátosságai a mindenki által ismert Google keresési hálózatban való megjelenésnek.

Most nézzük meg mit érdemes tudni a Google AdWords tartalmi hálózatáról, amelyben rengetegen úgy hirdetnek, hogy fogalmuk sincs hol és hogyan jelenik meg a hirdetésük.

A Google AdWords hirdetési rendszer kevésbé ismert megjelenési lehetősége a tartalmi hálózat. A tartalmi hálózat tagjai a Google saját oldalai (mint pl. Gmail, YouTube stb.) és olyan weboldalak, amelyek csatlakoztak az AdWords hálózatához.

Háromféle megjelenési célzás közül választhatod ki, hogy mely szerint jelenjen meg hirdetésed ezeken a webhelyeken.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0905_adwords_tartalmi_halo.mp3]

Kulcsszavakra célzott hirdetések

Az általad megadott kulcsszavak alapján, vagyis bármely tartalmi hálózatos oldalon ott lehet a hirdetésed, ahol a kulcsszavak valamelyike előfordul.

Tartalmi hálózatos AdWords hirdetés a Gmailen

Webhelyekre célzott hirdetések

A tartalmi hálózat tagjai közül kiválaszthatod mely oldalakon szeretnél ott lenni, függetlenül annak pillanatnyi tartalmától.

Tartalmi hálózatos AdWords hirdetés külső partneroldalakon

Kulcsszavakra és webhelyekre célzott hirdetések

Az előző két lehetőség kombinálva, tehát az általad kiválasztott webhelyeken jelenhetsz meg, abban az esetben, ha adott kulcsszavak is szerepelnek a tartalomban. Ez nagyon szigorú, dupla szűrést jelent ezért kevésszer fog valószínűleg megjelenni hirdetésed, viszont az nagyon célzott lesz.

***

A tartalmi hálózatban elérhető látogatók sajátosságairól azt jó ha tudod, hogy mérések szerint az internetezők idejük 40-50%-át töltik ezeken az oldalakon. Jól körülhatárolható (és persze célozható) témaköröket olvasgatnak. Nem várható el olyan nagy arányú azonnali válaszreakció, mint a kereséseknél, de azért ezek a felhasználók is fogékonyak lehetnek bizonyos ajánlatokra. Azért is fordulhat elő, hogy teljesen más hirdetési üzenet szokott sikeres lenni a keresési hálózatban, mint a tartalmi hálózatban, mert teljesen más helyzetben éred el a felhasználókat.

A tartalmi hálózat akkor lehet igazán nélkülözhetetlen lehetőség, amikor olyan terméket vagy szolgáltatást kínálsz, amely nem ismert és ezáltal nem keresett. Egyszerűen nem tudnak róla az emberek (például ház vásárlás előtt állóknak nyújtasz olyan szolgáltatást, hogy professzionális módon lealkudod a vételárát egy kiszelet háznak). A célcsoport, érdeklődők köre jól körülhatárolható és ezáltal meg lehet őket találni a tartalmi hálózaton.

Bármely terméket vagy szolgáltatást lehet a tartalmi hálózaton is sikeresen hirdetni, érdemes hát próbálkozni ezzel a megjelenési formával is!

(UI: szombaton tartottam egy sokak által jól sikerültnek mondott előadást a Marketingtortán AdWords témában. Ennek a prezentációját még a héten közzétesszük itt az OMA Blogon!)