Nap mint nap botlok bele új, 2009-ben átadott weboldalakba, és egyszerűen nem hiszek a szememnek.
Miért van az, hogy az ilyen weboldalak zömén nem igazodok el? Hosszú másodpercekben telik, míg rájövök, mi hol van, annak ellenére hogy gyakorlott internetfelhasználónak mondom magam.
OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0904_webergonomia.mp3]
2009-ben készítenek még úgy weboldalt, hogy:
- nem álladó helyen van a logó.
- a logó nem kattintható, és nem a főoldalra irányít.
- nincs keresés a weboldalon belül.
- ha van keresés, akkor az nem a weboldal jobb felső részében van állandó elemként szerepel.
- a tartalom több menüpontban is hiányzik, helyette a “Feltöltés alatt” szöveg látható.
- a navigáció túl strukturált, követhetetlen, nem átlátható
Számos példát lehetne mondani.
Szerintem nem kell feltétlenül a website ergonómiához érteni, ahhoz, hogy az alapdolgokat ki tudjuk javítani a weboldalunkon. Elég józan ésszel, saját magunk internetezési szokásaiból kiindulni. Azt elérni azonban, hogy biztosak legyünk abban, hogy a látogatóinknak nem kell gondolkodnia akkor, amikor a weboldalunkon jár, mert egyszerűen MINDEN logikus neki, már komolyabb felkészültséget igényel.
SOSE FELEDD: ha felbosszantod a látogatód, a potenciális ügyfeled, nagyon egyszerű neki bosszút állnia rajtad: a konkurencia egy-két klikkelésre van.
Mit kell elérned?
Azt hogy a látogatónak ne legyenek a fejében kérdőjelek, mikor a Te weboldalad böngészi.
Ne járjanak a fejében ilyen kérdések, hogy
- hol vagyok most épp?
- hol találom a ezt vagy azt, amit épp keresek?
- Miről szól az oldal? Mi a termék vagy a szolgáltatás?
- Miért épp ez a neve az oldalnak?
És még sorolhatnánk. A látogató tele van kérdésekkel, mikor a weboldalra megérkezik. Ha nem válaszokat kap, hanem újabb kérdések jönnek fel a gondolataiban, na ott akkor sok tennivaló van.
Hogyan?
Jól összefoglaltuk mi ezt idén januárban, mikor debütált az OMA Webergonómia modulja, ami a mai napig az egyetlen témával foglalkozó e-könyv Magyarországon.
Márton már szellőztette a hírt múltkor, miszerint a BÉTA üzemmódunk hamarosan megszűnik, és ezzel együtt a jelenlegi két modul piaci bevezető árát jócskán megemeljük.
Hogy mennyire, mikortól, miért épp most, és mi ennek az oka, az jövő héten kiderül a blogból, légy résen és figyelj!
Olvass bele tehát a Webergonómia modulba, és ha még nem rendelted meg, akkor ezen a 9900 Forintos low price-on megteheted.
Egy tizest bőven megér az a tudásanyag, amivel hatékonnyá teheted a weboldalad.