Online Marketing Akadémia

2 kezdő Google AdWords hirdető beszámolója

1. Viktória története:

“Egy szép őszi délutánon hasonszőrű vállalkozó barátaimmal kávézgattam, miközben hallottam erről a Google AdWords nevű hirdetési lehetőségről. Már többen is kipróbálták közülük a kattintás alapon fizetett hirdetések ezen formáját. Arra gondoltam, hogy én is elhirdetek 100.000 Ft-ot, próba szerencse.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0904_kezdo_adwords.mp3]

A rendszer nagyon egyszerű és magától értetődő volt, simán létrehoztam az AdWords fiókomat és beállítottam első hirdetésemet. Megadtam néhány kulcsszót, megírtam egy jól csengő, figyelemfelkeltő hirdetést és máris indítottam életem első kampányát.

Az eredményekkel nagyon elégedett voltam. Csak úgy záporoztak az ajánlatkérések, megrendelések. Fel kellett vennem egy új ügyfélszolgáltos kollégát. Nagyon jól hasítanak ezek a reklámok, azóta is folyamatosan hirdetünk. Más megjelenési forma eszembe sem jut, mivel ez eddig a legjobb!”

2. Vazul esete:

“A szórólapjaink, újsághirdetéseink egyre rosszabbul teljesítettek, mindenképpen ki kellett találni valamit. Sokat hallottam erről a Google AdWordsről.

Elolvastam hát a neten egy csomó fórum és blogbejegyzést, valamint a Google AdWords súgóját is. A hirdetési fiókomat még csak-csak létre tudtam hozni, de az első hirdetésem feladása egy katasztrófa volt. Sok ügyetlenkedéssel megadtam egy csomó kulcsszót és kiizzadtam valami hirdetési szöveget is. De hát ilyen kevés helyre nem lehet elég jó szöveget írni. Aztán szinte remegő térdekkel aktiváltam első kampányomat.

Először a hirdetési szövegeket tiltotta le a rendszer. Majd folyton azt az üzenetet kaptam, hogy a kulcsszavaim nem jelenítik meg a hirdetéseket. Ezeket sikerült áthidalnom valahogy, ugyanis kijavítottam, amiket mondott a súgó. Aztán meg hiába kerestem rá a Google-ben, nem mutatta a mi hirdetésünket. Már szinte a nap minden órájában megnéztem, alig láttam egyszer-egyszer saját magunkat. Amikor meg megjelent, akkor is az utolsók között kullogtunk, pedig már több, mint 300 Ft-ot ajánlottam fel egy kattintásért.

Aztán egyszercsak elfogyott a feltöltött egyenleg. 50.000 Ft-ért kaptunk kicsit több, mint 300 látogatót. Arra is gondoltam, hogy a konkurencia kattintotta le a hirdetési keretünket. Ki tudja? Igaz, érdekődést nem kaptunk a honlapunkon, de azt gondoltam még be kell érnie a hirdetésnek, az ajánlatkérések hosszabb távon futnak majd be. Feltöltöttem hát újra az egyenleget. Ment tovább a kampány észrevehető eredmény nélkül. A második 50.000 Ft elverése után elment a kedvem az egésztől, többet nem hirdetünk AdWords-ön, mert ez egy szélhámosság.”

Neked mi a sztorid?