Kedves Ügyfelünk, ez a Te napod! Légy boldog!

Őszintén, te meg szoktad lepni különböző alkalmakkor az ügyfeleidet? Küldesz nekik karácsonykor, húsvétkor, és egyéb jeles ünnepen képeslapot? Vagy legalább egy e-mailt?

HA IGEN:

Ha igen, akkor ahhoz a többséghez tartozol, aki az ilyen ünnepek alkalmával letudja a kötelezőt: összedobunk a grafikussal egy képeslapot, és jobb esetben kinyomtatjuk egy nyomdában, majd postázzuk, rosszabb esetben még azt se, hanem csak egy e-mailben küldünk valami képet, jókívánsággal.

HA NEM:

Az eredmény épp ugyanaz, mintha küldenél: ugyanahhoz a többséghez tartozol, akik “kötelezőként” letudják ezeket.

MIÉRT?

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0903_nevnap01.mp3]

Azért, mert az hogy küldesz ilyen üzeneteket vagy sem, teljesen mindegy, semmit sem érnek.  Ugyanis a többség küld ilyeneket, és azzal, ha Te is be állsz a sorba, semmit nem érsz el. Teljesen elveszel a tömegben. Semmi értelme.

Másnak kell lenned mint a TÖBBSÉG!

Nekem jó esett

Tavaly, mikor a szülinapomat ünnepeltem sok ismerőstől, baráttól, rokontól, ügyféltől kaptam sms-t, e-mailt de ezek ilyen megszokott dolgok, nem tartom számon, mikor kitől kapok ilyeneket, de akkor aznap jólesik.

Azonban, volt egy sms, ami meglepett.

“Kedves Zsolt, szeretettel köszöntjük születésnapja alkalmából! Sok sikert és boldogságot kívánunk!”

És most figyelj, aláírás: Allianz Hungária.

Jó jó persze.  gép küldte, meg minden de akkor is, ez még így fél évvel az eset után is megmaradt bennem.

Na jó DE.

Születésnapi jókívánságot persze nem tudunk bárkinek küldeni, hiszen a legtöbb esetben nem tudjuk a dátumot. Az Allianz persze tudja, mert a szerződéskötéskor (biztosítás) ugye elkérik.

De mondjuk a névnapját minden ügyfelednek tudod, nem?

Szerinted hány olyan cég van aki gondoskodik arról,  hogy a szokásos ünnepi üdvözletek helyett máskor lepje meg ügyfeleit? Mondjuk  egy névnapi üdvözlettel?

Én nagyjából tudom… A többség nem vállalja be a költségeket, a nyilvántartást,  a grafikai tervezést, a nyomdai dolgokat, a postára járást, de ha bele gondolunk még az is iszonyat munka hogy számon tartsuk kit hívnak Bélának az ügyfeleink közül, és a névnapján kiküldjünk neki(k) egy e-mailt.

Pedig néha megéri törődni ezzel egy picit, igaz ha ez heti több órát vesz el, akkor érdemes elgondolkodni rajta hogy megéri-e. Szerintem meg,  de csak egy bizonyos esetben.

Erről majd a jövő héten írok, most igazából az alapkérdésre érdekelne a válaszod:

Szoktál üdvözlőlapokat küldeni az ügyfeleidnek?
(karácsony, újév, húsvét, születésnap, névnap, e-mailben vagy postán képeslappal stb…)
És szerinted megéri, van értelme?

Comments

  1. Nos, például tavaly kaptam Tőled nőnapi üzenetet, szépen megcsinált e-mailt . Idén nem. :(
    Volt húsvéti is, ha jól emlékszem, mozgott a nyuszi füle.

    • Szia Viki! :) Van mentségem, bár nem túl erős: múlt hétvégén külföldön voltam egy jó kis konferencián, pénteken még nem készültem a Nőnapra, hétfőn meg már ciki lett volna. Sajna a nőnap nem esett munkanapra, senki nem kapott tőlem e-mailt :) Sorry, de így utólag is: Boldog nőnapot kívánok! :)

      Nah de szerintem egyébként nőnapi üdvözletet sem sok cég küld, nem?

  2. szia Zsolt,
    szerintem érdemes foglalkozni ezzel, mert nagyon hálásak érte a vevők.

    Bevallom én is azok közé tartozom, akik egy ideig küldtek nyomtatott képeslapot a vevőinek, de most már csak névnapi emailt küldök :)

  3. @NGI: és a névnapi e-maileket hogy oldod meg? Manuálisan?

  4. Guszti szerint:

    Én spec. mindig jó néven veszem, ha kapok ilyen köszöntő levelet cégektől. Pláne, ha önzetlennek tűnik és nem akarnak mindjárt eladni valamit!!! No meg azért eléggé látszik az is, hogy az adott levél mennyire összegányolt vagy mennyire igényes. Az is számít szerintem.

  5. Tamás szerint:

    Zsolt, szerintem tévedsz. Vannak területek ahol szinte kötelező használatuk, ha pl visszajáró vevőknek nagyobb értékű terméket vagy szolgáltatást értékesítesz. Vagy akár alacsonyabb árfekvésűt, de magas a magányos/idős/gyermektelen vásárlók száma.
    Én eddig offline módon(a vevőkör miatt) képeslapként küldtem, de idén elindul email-ben is.
    A mondandód másik része szerintem tökéletesen igaz. A szülinapi, névnapi vagy akár a karácsonyon kívüli ünnepi email, sms, képeslap még hatásosabb: mivel kevesen használják és személyesebb pl a szülinap vagy névnap mint a karácsony.

  6. Edgár szerint:

    szerintem azért van értelme ennek a szolgáltatásnak mert kapsz egy + kommunikációs eszközt.

  7. Edgár szerint:

    ami ráadásul jól esik az embereknek.

Trackbacks

  1. […] héten arról beszélgettem veletek, hogy vajon megéri-e manapság különböző köszöntő e-maileket küldözgetni az ügyfeleknek […]

Szólj hozzá!

*