Keresőmarketing: 10-ből 9-en utólag akarják. Hiba.

Sokan azért nem gondolkodnak előre, mert nem tudják, hogy keresőmarketingben is megéri előre tervezni, gondolkodni. A bejegyzés apropóját egy a weboldalam kapcsolatfelvételi űrlapján most érkezett üzenet adja:

(…)
Weboldalam optimizálásával kapcsolatban szeretném a tanácsukat kérni.
Az oldal kb. 1 hónapos. Ez idő alatt sikerült elérnem, hogy arra a keresőszóra amely az oldalra nézve, Romániában a legrelevánsabb, már a 5-ik oldalon hozott a Google. Ez a kulcsszó a “lavete”
Azt reméltem, hogy ez idővel csak jobb lehet, de nem így történt. Jelenleg a “lavate” kulcszóra, a 215-ik helyen vagyok.
Ez enyhén szólva is elkeserítő.
Nem tudom mi történhetett.
Ebben kérném a segítségüket.
üdvözlettel,

Számtalanszor találkozom ezzel a problémával. Elkészül a weboldal, kifizetik, tádáááá! Hurrá. Eltelik pár hét, és nincsenek bekérések, ajánlatkérések. Nincs látogató. Nem vagyunk sehol a keresőkben.

Zsolt, segíts!!!! Baromi sok pénzbe került a weboldal, és most már nincs keret arra, hogy átalakítsuk!

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0903_keresomarketing_alapok.mp3]

Segítek…

Méghozzá azzal, hogy segítek előre gondolkodni, annak aki még nem esett bele a fenti hibába.

Milyen fontos teendők vannak a weboldal elkészítése előtt, ha szeretnénk hogy jól sikerüljön az optimalizálás?

  • Jól gondold meg hol lesz a tárhelyed. Válasz olyan szolgáltatót, ahol kevés a leállás. Ez nem csak SEO szempontból fontos, de nyilván a felhasználók és a különböző linkgyűjtemények sem “szeretik” a nem elérhető weboldalakat.
  • Kritikusan ügyelj a domain neved kiválasztására. A cégnév.hu semmit nem mond a legtöbb esetben az ügyfeleidnek, (hacsaknem a legfőbb szolgáltatásod, azaz a legfontosabb kulcsszavad benne van a cég nevében). Válasz beszédes domain nevet, és arra épít(te)sd a weboldalad!
  • Nézd meg a konkurenciád, légy tisztában, hol milyenek az esélyeid! (pl marketing kaliberű kulcsszóra ne várj heteken vagy röpke hónapokon belül eredményt) Válassz olyan kulcsszavakat, melyek lefedik a célcsoportod keresési szokásait, és van esélyed rövid időn belül sikereket elérni! Használd a Google ingyenes kulcsszóválasztó eszközét!
  • Gondold át az oldal navigációját, a menüpontokat! Minden főbb kulcsszavadra legyen egy külön aloldalad! A szöveg megírásánál tartsd szem előtt hogy soha nem weboldalt optimalizálunk, hanem egyes aloldalakat! A cél tehát nem az, hogy minden kulcsszóra a főoldalad szerepeljen jó helyen a keresőkben, hanem a legrelevánsabb aloldal megjelenítése a cél.
  • Programozás.
    • Mielőtt átveszed a weboldalad csekkold le mindenképp,  hogy jól vannak-e vagy egyáltalán ki vannak-e töltve <meta> sorok az oldaladon? (értsd: tele van a kulcsszavaiddal ad weboldalad forráskódjában az első pár sor?). És ugye nem minden aloldaladon egyforma ez a pár sor??
    • Ha már a forrás meg van nyitva keress rá benne ezekre: <h1>, <h2>, <h3>. Ha vannak ilyenek, az szuper. Ha nincs, kérdezz rá miért!! (nincs rá jó válasz!)
    • Aztán nézd meg hogy a képek “aláírásai” ki vannak-e töltve (ha rámutatsz a képre az egereddel, feljön-e egy kis ablak benne a kép pár szavas leírásával?)
    • Ha lépkedsz a menüben, fent az URL-ben szépen látszódnak hogy merre jársz? Beszédesek az URL-ek is? Ugye nem ilyen összevissza kódnyelvek vannak benne?

Ha ezek a fentiek rendben vannak, akkor az alapvető ellenőrzéseket megtetted. Természetesen, lehet szofisztikálni még a dolgokat, hiszen a weboldal szövegezésén, azok elhelyezkedésén és tagolásán is sok múlhat, és van még egy sor apróság, amit érdemes megfogadni.

És persze a bejegyzés nem taglalja a keresőmarketing egyik legfontosabb részét a linképítést, de ez igazából ugye csak a  weboldal elkészülte után esedékes. Ám legalább olyan fontos mint az összes többi együttvéve.

Figyelj ezekre tehát oda, sokat tudsz megspórolni a keresőmarketingnél ha ezeket a dolgokat már ez elején “rendbe teszed.”

Comments

  1. Balázs szerint:

    Hát igen. Kb fél évvel ezelőtt ez jól jött volna….

  2. Köszönöm a nagyon hasznos tanácsokat. Igaz mi sem terveztük mindjárt az elején de leültünk , átcsináltuk pedig a honlapom nem két oldalból áll.

    Megéri a fenti szabályokhoz igazítva átcsinálni, v. átcsináltatni.

    Megkérlek ha megnéznéd és esetleg ajánlanál még változtatásokat. Nagyon hálás lennék érte.

    Köszönöm és szép napot.

  3. “a weboldal elkészítése előtt ” Zsolt ez akkora igazság, hogy alátámasztani csak hasonlatokkal lehet, Mekk Mester fentről lefelé épít házat, poénnak jó, de a legtöbb kkv is így keresőoptimalizál, ha egyáltalán…

    A költő mondja. “Ezt ha nem érted, szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot.”

  4. Én is hányszor találkoztam már “profi informatikusok” által elkészített színes-szagos honlapokkal, amiknek a gazdái nem értették, hogy miért nem első a Google-ben minden szóra, pedig állítólag optimalizált honlapokról volt szó. Amikor megkérdeztem, hogy:
    – Oké, de milyen szavakra lett optimalizálva?
    Erre már nem tudtak felelni…
    (És itt nem az informatikusokat cikizem!!!)

    Már az alapkoncepció kialakítása után rögtön el kell kezdeni tervezni a keresőoptimalizálást és a lefektetett alapokat mindig szem előtt kell tartani, mese nincs, a verseny egyre nagyobb, szedett-vedett oldalakkal esélyed sincs a keresőkben…

  5. Ezn egy kiválóan használható bejegyzés! Ezért érdemes blogot olvasni. (Szerencsére már ilyen alapokon sínen van az új oldalunk, még nem éles, ne keresd.)

    Az informatikusokhoz annyit, hogy az állapot lesújtó! Nyolc ajánlat kérésen és szűkebb rostáláson mentem keresztül, ebből 5-et a magukét szajkózták, marketing ismeretek nélkül. Ketten visszaléptek maguktól, látván milyen szempontok szerint szeretnék oldalt és maradt 1 aki hajlandó volt legalább nyitottan tanulni. Ami ebben a rossz, hogy nem én kaptam a tippeket…

    • Gábor: most, hogy ránéztem erre a (régi) weboldaladra, eszembe jutott még egy hasznos dolog. Ha már a forráskódban kutakodsz, keress rá erre: ‘iframe’. Ha lesz a kódban erre találat, mondd meg a programozódnak, hogy ez helyett találjon más megoldást a “keretes tartalom” megjelenítésére, mert ez az iframe dolog dobogós helyen lenne “10 dolog amit utálok” Google kiadványban! :)

  6. Teljesen tipikus esetről olvashattunk az írásban. Mivel a keresőoptimalizálás az egyik fő területe a napi tevékenységeimnek, gyakran találkozom hasonlókkal. Egy ajánlásból érkezett ügyfelem 400 ezer + forintot fizetett ki legutóbb egy gyönyörű „ajax” programozással készült honlapért. A gond hasonló volt, nem volt látogató. A honlap egyáltalán nem volt keresőbarát. Mit mondhattam erre, át kell teljesen építeni. Ez nagyon keserű pirula volt a cégtulajdonosnak, mikor megtudta, hogy nemrég dobott ki 400 ezret az ablakon a szép, de nem hatékony honlapra.

    Nagyon kellemetlen dolog, hogy egy megcserélt sorrendet vélek felfedezni a honlapok készítésénél. Elkészül a honlap és utána kezdenek el gondolkozni a keresőoptimalizáláson.
    Pont fordítva kellene, először kéne felkeresni egy keresőoptimalizálásban jártas személyt, aki már előre is tudott tenni a Google keresőben pár oldalt, és utána gondolkozni a honlap kialakításán.

    Valamint feltételezik, hogy aki honlapot tud készíteni az ért is a keresőmarketinghez. Tapasztalataim alapján a honlap készítők maximum 10% tud valamit is a helyes, keresőbarát kialakításról. Viszont ennél jóval többen írják oda a honlapjukra, hogy Ők is optimalizálnak.
    Vannak olyan „optimalizálók”-nak nevezett személyek is, akik egy picivel több információt adnak (mint ami a fenti cikkben olvasható ingyen) és ezt már hatalmas honlap elemzésnek tekintve el is kérnek 40-50.000 forintot az emberektől.
    Ezt nagyon etikátlan tevékenységnek tartom és egyszerűen nevetséges. Ha valakivel tárgyalok, akkor mindezt ingyen az első alkalommal elmondom neki. Nem szabad bedőlni a nagy szavaknak, hogy milyen elemzés lesz, inkább azt nézzük milyen eredmények lesznek. Szerintem a sikerdíj egy jó megközelítés az optimalizálás terén. Ha elértük a szerződésben rögzített eredményeket, akkor kapjuk meg a nagyobb részét a járandóságunknak.

  7. Pont az ilyen kiszolgáltatott helyzet miatt oldottuk meg folyamatosan családon belül a fejlsztéseket. Folyamatosan utánaolvastunk, és megtanultuk azokat a trendeket, ami az internetes üzletszerzés alapja. És lám, csak a keresőkből is a forgalmunk kb. 20%-a az, ami befolyik (mivel azért a célpiacunk nagyrésze még mindíg szájról-szájra kapja az ajánlásomat), pedig nagyon egyszerű weblapot üzemeltetünk.

  8. Sziasztok!
    Őszintén???!
    Nem értem, csak sejtem.
    Közöm nincs a szakmához, de már egy jó ideje csinálom. Helyesebben utánozom.
    Mindig azt amit olvasok és amiről úgy érzem, hogy meg tudom oldani a kivitelezését.
    Rengeteg hasznos infót összeszedtem már, és már-már mániákusan vadászom is őket.
    Még a top10-ben nem vagyok benne (csak sikerült pár napra bejutnom), de most már közelítek.
    Csak az a baj, hogy kifogytam az ötletekből, pedig úgy érzem, hogy már nem vagyok messze a céltól.
    Ha megtennétek, hogy ránéztek a honlapomra, s megmondanátok, hogy mi az amit még mindig nem jól csinálok -mert biztosan van – azt nagyon megköszönném.
    Elsődleges keresőszavam: szállás Debrecen környékén, szállás Debrecen Mellett, szállás Dunakanyar.

    Előre is köszi a segítséget és a sok-sok eddigi hasznos infót.

    Üdv.
    Zsike

  9. Reizer Veronika szerint:

    Szia!
    Nagyon érdekes a cikk.:))
    Bizonyos kifejezéseket, nem értettem:pl: URL, SEO. Ezt kifejezetten olyan embereknek irtad, akik értenek ehhez-nekik biztos nagyon jól kommunikál- vagy teljesen kezdőknek?
    Gondoltam jelzem ezt az észrevételt.
    Szép napot Neked:)))

Szólj hozzá!

*