Online Marketing Akadémia

Úgy tűnik ebben könnyű lesz megelőznöd a konkurenciádat – ha időben kapcsolsz…

A Marketingtorta II. nevű konferencián tartottam egy előadást bő 1 hete a webanalitikáról és a Google Analyticsről. Szerettem volna némiképp interaktívra venni a figurát és egyszerű kézfeltartással megválaszolható eldöntendő kérdéseket tettem fel a közönségnek.

Számomra is nagyon érdekesek és tanulságosak voltak a válaszok, valamint a workshopon feltett kérdések. Ezek alapján megpróbálok egy szubjektív helyzetelemzést közzétenni, az ott jelenlévő hallgatóság webanalitikai és Google Analytics felkészültségéről.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg! [audio:0902_ebben_konnyu_lesz.mp3]

A közölt eredmények nem pontosan megszámolt szavazatokat, hanem szemmel jól megbecsülhető arányokat reprezentálnak. (Mivel én közben mondtam a szövegemet, nézd el nekem, hogy nem tutam darabra leszámolni a feltartott kezeket…)

Nagyon dícséretes, hogy a honlap tulajdonosok elsöprő többsége követi a honlapja látogatottságát és a Google Analyticset is nagyon sokan előszeretettel használják. Kifejezetten örültem neki!

Viszont most jön a feketeleves. A későbbi kérdéseimből kiderült, hogy alig akadt olyan felhasználó, aki magabiztosan, profi módon ki is használná a Google Analyticsben rejlő lehetőségeket.

Az előadásom további szakaszaiban az alábbi kérdéseket tettem még fel:

Ezek alapján összességében megállapítottam, hogy az ott jelen levő Google Analytics felhasználóknak kb. a 5-10%-a használja ki azokat az egyszerű és alapvető csalafintaságokat, amikkel olyan értékes információkat szerezhetünk be látogatóinkról, internetes látogatói forrásainkról, amelyek aranyat érnek.

Válság van, ha valamin, akkor azon a legkönnyebb spórolni, hogy a pazarlást és az eredménytelen marketing akciókat beszüntetjük…

A workshopon derült fény arra, hogy nagyon sokakat foglalkoztat:

A minta erőtejesen NEM reprezentatív, mivel véleményem szerint akik időt, energiát és pénzt szánnak saját képzésükre, azok mindenképpen tudatosabb (online) marketinggel büszkélkedhetnek. Tehát valószínűsítem, hogy az itt leírt megállapításaim a magyar átlaghoz képest sokkal kedvezőbbek!

Ezek alapján mindenkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani, hogy vállalkozásának hatékonyságnövelését, online marketing költségeinek optimalizálását a méréssel kezdje. Jó esélyed van ebben a műfajban megelőzni a konkurenciádat!

Ha úgy érzed, hogy bizonytalan vagy abban, hogyan és mit mérj a honlapodon, akkor ajánlom az OMA Google Analytics témával foglalkozó igen népszerű modulját, mely rengeteg hálás vásárlónknak segített kitanulni a webanalitika fortélyait a kezdeti lépésektől.