Miért gondolom azt, hogy ami az elmúlt napokban történt a Provident körül az egy nagyon jól felépített gerilla marketing kampány?
Ezért: Kreatív.hu Privátbankár.hu Index.hu Pénzcentrum.hu Origo.hu Stop.hu Figyelőnet.hu Hiradó.hu (MTV) Bankkártya.hu … És még sorolhatnám.
Nézzük a forgatókönyvet:
OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg! [audio:0902_provident.mp3]
- zúgolódó “kisemberek” hogy több száz százalékos THM-ek vannak a cégnél.
- jön egy képviselő (Karsai József), aki felkarolja a “népet”, és tüntetést hirdet a Provident székháza elé.
- a tüntetésről kiértesítik a sajtót, akik bekapva a csalit, kamerákkal fényképezőgépekkel, diktafonokkal, és mikrofonokkal kiérkeznek, úgy kb 70-en a helyszínre.
- tüntetők nincsenek nagyon kevesen vannak, de maguk a sajtósok is már egy tömeget alkotnak.
- mellékesen: a sajtósokat üdítővel, kávéval, szendvicsekkel, süteményekkel várják.
- Karsai úr elmondja, hogy ez nem állapot, megtévesztik a szegény embereket, és behúzzák őket a csőbe, és nagyon magas a 400%-os THM.
- közben mindenki vadul csinálja a vágóképeket, és még több infót gyűjt – a Providentről. A kollegák persze készséggel állnak rendelkezésre.
- jön a Provident képviselője (marketing menedzsere), aki elmondja, hogy meghallgatva a “tömeget”, új szolgáltatási csomagokat vezetnek be, ahol már 90% -os (!) THM-mel is lehet majd gyorskölcsönöket felvenni, persze itt már lesznek komolyabb megkötések, de aki megfelel, az már nem fog belerokkani a kölcsönbe – rövidtávon.
- mindenki jóllakott, elkészítette az anyagát, a sajtósok hazamennek – a tüntetésnek vége, lehet pakolni, és várjuk az estét.
Aznap este, másnap és harmadnap is a következőt láthattuk pl. az index.hu címlapján:
Mi a kockázat?
- széleskörű nyilvánosságot kap az, amit már eddig is mindenki tudott: gyorskökcsönök, hatalmas THM-mel, nagyon nem éri meg felvenni (negatív PR)
- pereket emlegetnek, lehet benne valós veszély
- egyenként felháborodó hitelesek, akik szorult helyzetben vannak, tartanak a Providenttől, de benne van a pakliban, hogy sikerül őket egységbe kovácsolni, és közösen fel tudnak lépni a Provident, illetve a már aláírt szerződések ellen. (más kérdés, hogy aláírták, elfogatták a feltételeket… )
Mi az eredmény?
- hatalmas visszhang, igaz, hogy eddig ekkora THM-mel dolgoztak, ezután is fognak, de vannak új kedvezőbb csomagok.
- több tízmilliót érő felületek, ingyen és napokig a világhálón, a TV-ben, rádióban, újságokban
Mi a következtetés?
- azok, akik soha nem vennének fel ilyen kölcsönt zúgolódnak, szidják a Providentet. De Providentnek ez ugye nem számít, ők nem potenciális ügyfelek, nem célcsoport, sose lesz belőlük az.
- azonban, akik gondolkodnak abban, hogy lehet, hogy szükségük lesz gyorskölcsönre, de eddig nem mertek belevágni, mert a 400%-os THM tényleg riasztó volt, most itt a lehetőség, hogy valahogy felvegyenek “csak” 90%-os THM-mel egy gyorshitelt. Nos, nekik ez egy lehetőség, valószínűleg élni fognak vele.
Szóval, ezt szerintem a sajtó jól benyalta.
És az alapkérdés igazából: Hogyan élhet meg egy cég (ennyire jól), ilyen szolgáltatásból? Úgy hogy az emberek hülyék. Mondja Konrád , és Wolf Gábor .