A kisebb-nagyobb gazdasági válságok természetes velejáróik a gazdaság menetének. A mi életünkben is elő-előfordul, hogy megbetegszünk, majd meggyógyulunk. Semmilyen vihar nem tart örökké. Előbb utóbb kilábalunk a válságból. Vajon szomorkodnunk kell-e azért mert pont a mi életünkben és pont most jött el egy ilyen méretű gazdasági megingás?
Az attól függ hova szeretnénk tartozni. Azok közé, akiket elmos a föld színéről, vagy azok közé, akik profitálnak belőle? Igen, lehet a válságból profitálni is. Hogyan?
OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0901_gazdasagi_valsag.mp3]
A nehéz gazdasági helyzetet mindenki megérzi valamilyen szinten. A különbségek csak abból adódnak, hogy ki milyen tudatos döntéseket hoz a túlélés érdekében. A túlfűtött versennyel rendelkező piacok megtisztulnak, a gyengébbek elhullanak, az erősek még jobban megerősödnek és a gazdaság helyreállásával egy megtisztult piacon nagyobb részesedéssel lábalhatnak ki a válságból.
Kulcsszó a hatékonyság. A legtöbb vállalkozásban ilyenkor költségcsökkentések, lefaragások, netalán leépítések vagy leállások vannak. A túlélés ilyenkor azon múlik, hogy mennyire tudják a cégek megőrizni a fizetőképességüket, mennyire tudják hatékonnyá tenni az üzleti folyamatokat. A kiadás-lefaragások a marketing szektort is utólérték. Sok cég a marketing kiadásokon spórol. Pedig ha hosszú távon gondolkodunk és szándékunkban áll a gazdasági válság győzteseiként túlélni, akkor nagyon óvatosan faragjunk a marketing kiadásainkon. Ha nem működik a marketingünk, akkor honnan lesz megfelelő mennyiségű megrendelésünk a nehéz idők alatt is és a jövőben? Ne legyünk öngyilkosok!
Az online marketing várhatóan kisebb mértékben érzi meg a válság szelét, mint az offline marketing. Az online megoldások a mai napig olcsóbbnak, hatékonyabbnak számítanak, ezért várhatóan ezeket az eszközök kerülnek leépítésre utolsó sorban.
Javaslatok a túléléshez:
- Az online marketing kiadásokat is gondoljuk végig, fókuszáljunk a hatékonyságra!
- Mérjünk mindent, hogy pontosan tudjuk kontrollálni a költségeket és az eredményeket!
- Fektessünk nagyobb hangsúlyt a célzott és rövid távon is eredményt hozó megoldások felé: keresőoptimalizáció, célzott PPC hirdetések, email marketing!
- Internetes megjelenésünkből hozzuk ki a maximumot, a már megszerzett látogatókból (melyekre már költöttünk) minél nagyobb arányban szerezzünk üzletet!
- Ha nem engedhetjük meg magunknak, hogy önálló marketinges csapattal vagy tanácsadókkal dolgozzunk együtt, akkor fordítsunk nagy gondot saját magunk képzésére és foglalkozzunk mi magunk saját marketingünkkel. A tudás az amit nem tud egy gazdasági világválság sem elsöpörni és a marketing szemlélet és ismeret bármely későbbi másik vállalkozásunkban is alkalmazható marad!
A gazdaság változásai egy szemfüles vállalkozónak csupa-csupa lehetőséget jelentenek. Akik nem tudnak lépést tartani a rohamosan változó világgal, lemaradnak és csak sopánkodnak azon, ahogy végig kell nézniük saját hanyatlásukat!
Te ne tedd ezt!
Érdekes felvetés, én is látom magam körül hogy a vállalkozó ismerősiem építik le a költségeket és ezzel együtt a cégüket. Biztos lesznek olyanok, akik nem élik túl a mostani időszakot. Lehet, hogy nem érdemes olyan üzletbe invesztálni most, amelynek a válság után sem jók a növekedési kilátásaik. Azzal pedig mélységesen egyetértek, hogy a tanulás a legjobb befektetés. Vagyonok jönnek, mennek, az újrakezdéshez szükséges tudás és tapasztalat adja meg az anyagi biztonságot hosszútávon.
Tetszik az oldal, jó ötlet a blog meghallgathatóság is! Csak így tovább! :-)
Nagyon tetszik az oldalatok, gratulálok. Csatlakozom az előttem szólóhoz, tényleg jó, hogy meg is lehet hallgatni.
A gazdaság folyamatos változásban van, olyan mint a tenger hullámai, vagy jól meglovagolod ezeket a hullámokat vagy elsüllyedsz. Ehhez viszont folyamatosan tanulnod, képezned kell magad, bármilyen szakterületen is dolgozol. Nálam ez mindig bevállt:)