Enélkül nincs sikeres honlap!

Online marketing tanácsadóként nagyon sokféle weblappal találkozom. Rengeteg honlap áttervezésénél is bábáskodtam már. Vannak jól bevált fogások, amiktől sikeres lehet egy cég internetes oldala, de akadnak szép számmal olyan típushibák, amelyeket szinte minden kezdő marketinges, honlap fejlesztő, sőt honlap készíttető is elkövet.

Alapvetően egy működő és sikeres honlap mögött ott húzódik valami, ami nem látható, mégis minden félresikerült weblapból hiányzik.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0901_enelkul_nincs.mp3]

Ez a valami nem más, mint a marketing szemlélet. Az alábbiakban összegyűjtöttem pár olyan mondatot, amit a nem túl eredményesen működő honlapok gazdái mondtak (saját mentségükre):

  • A szomszéd Móricka (és most elnézést kérek minden Móric nevű olvasónktól) készítette a honlapot, aki programozó matematikus, nagyon ért a számítógéphez és egy egész hétvégét dolgozott vele.
  •  Nem értem miért nem jó a mi weblapunk? Hát ugyanaz van fenn a neten, mint ami a prospektusunkban.
  •  A főnökasszony ízlése szerint készült és neki nagyon tetszik!
  •  Nem kell azt túlbonyolítani, fenn van pár kép, meg az elérhetőség. Ha akarnak úgyis hívnak minket.

Bárki is készíti a honlapodat, bármilyen ügyes grafikussal és programozózsenivel hozott össze a sors, egy biztos:

A weboldalad sikere a céged eredményességének (egyik) alappillére lehet. Ha nem éred el vele a kitűzött célt, akkor pénzt, időt, energiát pazarolsz és azt, hogy a versenytársak elhúznak melletted.

Honlap fejlesztő csapatodban legyen mindenekelőtt egy marketinges, aki az üzleti célt érvényesítve megtervezi online jelenléted, majd ez alapján a grafikus és a fejlesztő elkészíti azt profi módon. A különböző szerepkörök persze összpontosulhatnak 1-1 személyben is, a lényeg, hogy ki ne hagyd a marketing szempontokat!

Vagyis röviden: a nyereség is a Tied, de a kockázat is – ez komoly felelősség. Legjobb, ha nem azt várod, hogy “valaki” “valamilyen” honlapot készítsen számodra, hanem Te mondod meg milyen legyen az, ezt ne is reméld mástól, hisz a Te üzletedet és ügyfeleidet Te ismered a legjobban. Ha nincsenek (megfelelő) online marketing ismereteid, akkor képezd Magad ezen a területen!

Vajon a Te honlapod marketinges fejjel lett megtervezve? Kíváncsi vagyok!

Comments

  1. Karesz szerint:

    Hát ez, az. A mi cégünknek is annyira béna a honlapja, és hiába rágom a főnök fülét, hogy mennyit jelentene egy új, egy hatékony, egy értékesítés központú. De ahol nincsenek erre nyitott fülek, ott nem tudom mit kell csinálni, hogy valaki belevágjon.

  2. NYF szerint:

    Ezek fontosabb dologk mint sokan gonolnák. Több száz honlapot megnéztem már és nem szakmai szemmel nézve is el tudom dönteni melyik honlap megnyerő, figyelem felkeltő. Például a fash-es oldalak, hosszú percekig töltődnek rengeteg időt vesznek el a látogatótól. Engem az is nagyon zavar mikor a lényeget, a keresésem célját amiért a honlapra látogattam nagyon nehezen lehet megtalálni, esetlegesen annyi a hírdetés és egyéb haszontalan tartalom. Az ilyen oldalakon maximum 10-15 másodpercet töltök el és már zárom is be az ablakot

  3. Mérések szerint a látogatók 4 másodperc alatt eldöntik, hogy érdekli-e őket az adott honlap vagy sem. Jobb esetben maradnak. Összesen az első 7-8 másodperc is nagyon meghatározó, ugyanis ennyi idő alatt erős értékítéletek alakulnak ki a látogatóban weboldalunkról és ezáltal cégünkről is. Ezek szerint NYF, Te még a türelmesebbek közé tartozol! :-)

  4. Igen az a pár másodperc, döntő lehet. Azért nem árt megvizsgálni milyen kereséseknél nem várják ki az emberek a betöltési időt. A flash
    oldalt én mindig kivárom míg betölt, persze ha nem tetszik bezárom. Az igazán jó flash oldalak élményt nyújtanak és mindenki megjegyzi.
    Persze ha valaki boró porszivóra keres rá az nem fogja megvárni a betöltési idő végét. Alapszabály (sztem) KKV-nak nem szabad flash oldalt használniuk.
    Gyorsan betöltődő egyszerű azonnal beazonosítható weblappal kell operálni.
    Tehát minden oldaltípusnak meg van a helye és szerepe a neten, csak jól kell választani.

  5. A sikeres honlap további 2 összetevője a marketing alapú szemlélet mellett, melyek talán ugyanolyan fontosak, viszont ugyanúgy sokszor elmaradnak vagy hiányosak, a megfelelő értékesítési folyamat tervezés és annak hatékony technikai kivitelezése a weboldalon keresztül, illetve állandó javítása a minél magasabb konverzió érdekében. A másik pedig a látogatottság növelés, melyre vannak akik éveket várnak, mire rádöbbennek, hogy hát valamit kezdeni kéne ezzel is, mert a látogatók nem jönnek csak úgy maguktól.

  6. Egyre kevésbé lehet arra építeni, hogy a konkurencia nem ismeri azokat a hatékonyságnövelő eszközöket, amiket mi. Hiszen lassan több a az online vállalkozást oktató mint maga az online vállalkozó… A látogatók egyre kevésbé dőlnek be a beúszó ablakoknak meg az “ingyenes”, email-cím levadászó infoanyagoknak. Szerencsére egyre nagyobb szerep jut az egyéni arculatnak, a saját kreatív megoldásoknak. Persze az alapokat mindenképp el kell tanulni a nagyoktól, hogy aztán a saját utunkat járhassunk, de a több száz embernek eladott, instant receptek változtatás nélküli használhatóságában nem hiszek.

  7. @zeze: Igazad van, de csak bizonyos iparágakban. Rengeteg olyan szegmens van még mindig, ahol senki, vagy csak nagyon kevesen ismerték fel az Internet lehetőségeit. Ilyen területeken még mindig nagyon gyorsan beválnak az “instant” megoldások, azonban tény és való, hogy az idő múlásával minden szektor edukálódik, és muszáj egy szinttel feljebb lépni. Vannak iparágak, ahol már online is telített a piac, így az új szereplőknek nagyon nehéz dolguk van. Ilyenkor jön jól a szegmentálás és az újra pozícionálás.

    Egyébként az instant megoldásokhoz is kell valami plusz, hogy működjön. Kávénál a víz, az online marketingben meg Te magad. Ilyenformán az instant sem azonnal fogyasztható, kell hozzá a tenni akarás, és a saját tudás és tapasztalat hozzátétele. Iparágfüggetlen megoldások nem igen léteznek.

  8. Manapság (2015-ben) a mobil eszközökön való megjelenés nagyon fontos, de sok cégvezető nem ismerte még ezt fel! Így továbbra is a régi 5-10 éves oldalt használják ami igen csak elavult és korszerűtlen.

  9. Sokan nem veszik komolyan az egész dolgot, és megkérik a 10-15 éves srácot aki összedobja az oldalt egy-két nap alatt. Azzal nem foglalkoznak, hogy ezzel saját maguknak is ártanak, mert az oldal nem hozza meg a várt eredményt, és veszteség is éri a vállalkozást emiatt.

    • Igen, van olyan cégvezető, aki csak “letudni” szeretné a feladatot, hogy legyen egy (új) honlapja a cégnek és van olyan, aki hajlandó saját magát is képezni, hogy a lehető legjobbat hozza ki a lehetőségekből és a fejlesztő partnereiből. Ég és föld lesz a különbség.

Szólj hozzá!

*