Online reklámköltésünk fele kidobott pénz… De melyik fele?

Az online hirdetéseink költségének egy része a kukában végzi. Jobb esetben csak a fele, rosszabb esetben az egész.

Ezt ahhoz a jelenséghez tudnám hasonlítani, mint amikor a szórólap osztó kisdiák az aluljáróban lelekesen a kezünkbe nyom egy szórólapot, amit a legtöbben az első szemetesbe kidobunk. Pénzpazarlás a szórólaposztó fizetése, a szórólap előállítási költsége?

OMA Podcast: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0812_online_reklamkoltesunk.mp3]

Persze, ha valaki a kezébe kapott ajánlat láttán hanyatt-homlok rohan be a hirdető cég üzletébe vásárolni, mert pont erre volt szüksége, ezt kereste, akkor hasznosul annak a reklámcetlinek az összes járulékos költsége. Az egy-egy vevőn realizált profit vélhetően jóval magasabb, mint amennyibe az ajánlat eljuttatása került az adott vásárlóhoz. De ennek a fizető ügyfélnek ki kell termelni a többi nem hasznosuló hirdetés költségét is. A kérdés már csak az, hogy hogyan tudjuk minimalizálni a fölösleges  és maximalizálni a célba találó hirdetéseket?

Jó hírem van! Erre számos lehetőségünk van. Főleg ha az internet világában gondolkodunk. Itt minden mérhető. Előszöris el se kezdjünk egy online marketing akciót sem anélkül, hogy mérjük az eredményeket. Az interneten professzionális lehetőségek hevernek a lábunk előtt, teljesen ingyen, melynek használatához az OMA Google Analytics webanalitikával foglalkozó modulja ad segítséget.

Mérnünk kell azt, hogy mely hirdetéseink nem hoznak vásárlókat, érdeklődőket és melyek hozzák a leginkább aktív látogatókat honlapunkra. Ne a hirdetésre kattintók számát nézzük, hanem a értékesítési eredményeinket! Azokat a reklámkomponenseket, amelyek nem konvertálódnak megfelelő mértékben profittá, egyszerűen szüntessük meg. Hagyjuk meg az üzemanyagot (pénzt) a jól teljesítő hirdetésekre. Ha használjuk a webstatisztikánkat (és most nem csak arra gondolok, hogy fel van telepítve), akkor tudni fogjuk azt is, hogy mekkora volt a megtérülése a reklámunknak és nem csak érzésből kell véleményt mondanunk róla.

Rövid idő alatt meg tudjuk tisztítani reklámköltésünket a pénznyelő megoldásoktól. Optimális esetben meg lehet találni azt az online hirdetésmixet, amely úgy működik, mint egy befektetés (mert befektetés), a beletöltött pénzt minimum az elvárt hozammal megtoldva visszahozza nekünk profitként! Hajrá, kezdjünk is hozzá mindenek előtt a webanalitikával!

Költséghatékony online hirdetési ötletekről még bőven lesz szó az OMA blogján.

Comments

  1. tothzoli szerint:

    Jó a cikk, csak azt kérdezed a címben, az “online” reklámköltés…, viszont arra adsz választ, hogy az online reklám mennyire jó…. Az nem “offline” reklámkötés fele kidobott pénz akart lenni?

    Továbbá amit írtál, a kkv-nek lehet hasznos, de a nagyok ugyanúgy elszórják a fele összeget is a neten, mivel a banner ugyanaz nekik, mint a TV reklám. Mindig szem előtt legyenek.

  2. MánadiA szerint:

    Márton, a héten volt egy hivatalos internetes prezentáció hasonló témában adwords ügyfeleknek. Végighallgattad? Én csak a végére jelentkeztem be, de az előadó szinte ugyanezekkel a szavakkal zárta a mondandóját. Véletlen egybeesés, vagy ők is olvassák a blogotokat?

  3. @tothzoli:
    A cikkben arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy az offline hirdetésekkel szemben, az online hirdetésnél mennyi mérési lehetőség van, amit még a nagy reklámköltéssel rendelkező cégek sem használnak ki. Az online reklámkiadások pazarlása is szerettem volna felhívni a figyelmet. Az offline költésnek talán még nagyobb része kidobott pénz, ahogy a legtöbben csinálják.

    Az online hirdetések esetében pedig már volt szerencsém több ízben is megtapasztalni, hogy milyen az amikor az ész nélküli hirdetésből átkapcsolunk egy eredményorientált méréseken alapuló hatékony reklámozásra. Ja és van célkitűzés, amit sok marketinges kihagy…

    Szinte mindenkinek van honlapja, mindenki hirdet valamilyen formában. Akkor egy pici odafigyeléssel miért ne duplázzuk meg a hatékonyságát? (Ugyanannyi pénzből 2x több eredmény.) Általában egy kis tevezéssel, megfelelő webanalitika alkalmazásával és hatékony marketingeszközök bevetésével ez könnyedén sikerülni is szokott.

    @MánadiA: Sajnos nem hallgattam meg a prezijüket. Eddig is mertem remélni, hogy ők is olvassák a blogunkat! De most lebuktak… :-)))

Szólj hozzá!

*